کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پیگیری جنجال برداشت از حساب بانک‌ها


کد خبر : ۱۸۲۳شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۱:۵۱۳۰۶۹ بازدید

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به این که موضوع برداشت شبانه از حساب بانک‌ها در شرف بازرسی است، گفت:به محض کامل شدن اطلاعات موضوع بازنگری می شود.

در روزهای پایانی سال 1390 با تصمیم کمیته ویژه دولت، بانک مرکزی در اقدامی ناگهانی و شبانه سه هزار میلیارد تومان از منابع بانک‌ها را برداشت کرد که اعتراض بانک‌ها و نمایندگان مجلس را در پی داشت، در آن زمان اعلام شد که دولت برای جبران کسری بودجه و پرداخت یارانه نقدی دست به چنین اقدامی زده است.

در این راستا، ولی الله سیف با بیان این که برداشت از حساب بانک ها باید به طور دقیق بررسی کارشناسی شود، تصریح کرد: به محض این که اطلاعات ما کامل شود، این اقدام بازنگری می شود.

وی با بیان این که رقم برداشت شده از حساب بانک‌ها مورد به مورد بررسی و تعدیل می‌شود، گفت: اگر بانکی تخلف کرده باشد متناسب با تخلف با آن بانک برخورد می کنیم و بانک‌هایی که تخلف نکرده باشند مبلغ مابه التفاوت به حسابشان بازمی گردد.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه بازرسی در شرف انجام است، خاطرنشان کرد:در جلسات با بانک‌ها فضایی را ایجاد می‌کنیم که اگر دفاع و یا نظر مغایری وجود دارد با کار کارشناسی روشن شود.

سیف تاکید کرد:با توجه به حجم عملیات نمی توان بازه زمانی را برای پایان بررسی‌ها اعلام کرد.

البته محمود بهمنی، رییس بانک مرکزی دولت دهم، معتقد بود که برداشت بانک مرکزی از بانک‌های غیر قانونی نبوده است و علاوه بر 3000 میلیارد تومان هنوز باید 200 میلیارد تومان دیگر نیز دریافت کنیم.

در مقابل اما مجید قاسمی،مدیر عامل بانک پاسارگاد با اشاره به این که این اقدام به جا نبوده و در خواست دارم پول و حقوق مردم به بانک‌ها بازگردانده شود،گفت: اگر بانک‌ها در این زمینه اقدام قانونی می‌کردند به سرعت به نتیجه می‌رسیدند و دیوان محاسبات نیز در این زمینه حکمی را صادر کرده است. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها