کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در آلمان


کد خبر : ۱۸۲۰۸پنجشنبه، ۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸:۴۷۱۵۸۴ بازدید

آلمان در سال 2015 میلادی در زمینه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافته است. خبرهای مربوط به این موفقیت‌ها اما ...
افزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در آلمانافزایش تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در آلمان

تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در آلمان در سال جاری افزایش چشمگیری یافت. اما بحران پناهندگی بر خبرهای مربوط به این پیشرفت‌ها سایه انداخته است. کمبود شبکه انتقال برق و استفاده از زغال‌سنگ همچنان مشکل بزرگ انرژی در آلمان است.

آلمان در سال 2015 میلادی در زمینه تولید انرژی‌های تجدیدپذیر به موفقیت‌های چشم‌گیری دست یافته است. خبرهای مربوط به این موفقیت‌ها اما زیر سایه بحران ورود پناهجویان به اروپا و آلمان قرار گرفته‌اند. تولید برق از منابع تجدیدپذیر در سال 2015 به رکوردهایی جدید دست یافته است.

تولید برق از منابع بادی نیز افزایشی محسوس را در سال جاری نشان می‌دهد. اتحادیه فدرال انرژی‌های تجدیدپذیر آلمان اعلام کرده که تهیه انرژی از منابع بادی در این کشور به نسبت سال قبل از آن افزایشی 47 درصدی را نشان می‌دهد.اتحادیه انرژی و اقتصاد آبی آلمان اعلام کرد که در حال حاضر ۳۳ درصد از برق مصرفی آلمان از انرژی‌های تجدیدپذیر به دست می‌آید. به این ترتیب میزان انرژی به دست آمده از منابع انرژی تجدیدپذیر نسبت به سال قبل از آن افزایشی ۲۰ درصدی را نشان می‌دهد.در حال حاضر ۲۵ هزار توربین بادی در آلمان انرژی جنبشی باد را به انرژی مکانیکی و برق تبدیل می‌کنند. هم‌زمان نزدیک به یک‌و‌نیم میلیون شهروند آلمان در پشت‌بام خانه‌های خود از سلول‌های خورشیدی برای تهیه انرژی استفاده می‌کنند.


کابل‌های زیرزمینیِ انتقال انرژی

یکی از موفقیت‌های تولید انرژی‌های تجدیدپذیر در آلمان تفاهم در این کشور در باره کشیدن کابل‌های زیرزمینی است که قرار است نیروی برق تولید شده را از شمال این کشور به جنوب منتقل کنند.

بحث‌ها بر سر شیوه انتقال انرژی سرانجام در سال ۲۰۱۵ نتیجه داد و قرار بر آن شد که انرژی تولید شده توسط کابل به کارخانه‌های بزرگ در جنوب کشور منتقل شوند. تا قبل از این تفاهم بسیاری از توربین‌های بادی در شمال آلمان باید خاموش می‌شدند، زیرا امکان انتقال برق آنها به مراکز صنعتی در جنوب این کشور ناممکن بود.اکنون دو خط بزرگ کابل قرار است این مشکل بزرگ انتقال انرژی از شمال آلمان به جنوب این کشور را از میان ببرد و انرژی به دست آمده را به این مراکز صنعتی در جنوب کشور برساند.


مشکل بزرگ کاهش کربن دی‌اکسید
 

tojn4ivcvkizztq125.jpg

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با علاقه پیشرفت‌ها در زمینه تولید انرژی تجدیدپذیر را دنبال می‌کند

آلمان اما هنوز از اهداف خود در کاهش گازهای گلخانه‌ای بسیار دور است. دولت آلمان در نظر داشت تا سال 2020 میزان گازهای گلخانه‌ای تولید شده در این کشور را تا 40 درصد به نسبت سال ۱۹۹۰ کاهش دهد. کمیسیونی از طرف دولت آلمان وظیفه نظارت بر این اقدام را به عهده دارد. این کمیسیون در گزارش خود در این باره با نام "انرژی آینده" که ماه نوامبر سال جاری منتشر شد اعلام کرد که چنین هدفی دست نیافتنی است و دلیل آورده که برای تحقق چنین هدفی باید میزان آزاد شدن کربن دی‌اکسید در آلمان در سال آینده حدود ۲۸ میلیون تن کاهش یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها