کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بزودی شاهد باز شدن دروازه های اقتصادی کشور خواهیم بود


کد خبر : ۱۸۱۹۹چهارشنبه، ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳:۴۷۳۱۶۵ بازدید

رئیس جمهور با اشاره به نزدیک شدن زمان آغاز اجرایی شدن لغو تحریم ها گفت: مردم شاهد آرامش و باز شدن دروازه‌های اقتصادی کشور به روی ...

رئیس جمهور با اشاره به نزدیک شدن زمان آغاز اجرایی شدن لغو تحریم ها گفت: مردم شاهد آرامش و باز شدن دروازه‌های اقتصادی کشور به روی جهانیان خواهند بود.

رئیس‌جمهور در جریان سفر به شهرستان ری در جمع مردم این شهرستان با اشاره به اجرای برجام گفت: خوشحالیم که دی ماه امسال شاهد شکست قدرت‌های بزرگ و توطئه‌گران علیه جمهوری اسلامی در ایجاد تحریم‌های اقتصادی باشیم و زنجیر تحریم‌ها را بگسلیم.

وی تاکید کرد: مردم شاهد آرامش و باز شدن دروازه‌های اقتصادی کشور به روی جهانیان خواهند بود.رئیس‌جمهور ادامه داد: ۱۲ سال بر مردم ظلم شد و قطعنامه‌های ظالمانه علیه مردم ما تصویب شد؛ ۱۲ قطعنامه در شورای حکام و ۶ قطعنامه در شورای امنیت تصویب شد.روحانی تصریح کرد: در دی ماه با اجرای برجام هر ۱۸ قطعنامه ظالمانه علیه ملت ایران برای همیشه لغو خواهد شد.


در مراحل پایانی اجرای برجام قرار داریم

رئیس جمهور با بیان اینکه این پیروزی از آن شما ملت ایران است، اظهار داشت: اگر نمایندگان شما در وین، ژنو، نیویورک و لوزان توانستند حق ملت را به کرسی بنشانند، به خاطر حضور و حمایت شما مردم بزرگ بوده است.

روحانی تصریح کرد: دولت یازدهم افتخار می کند که مورد اعتماد این ملت عزیز، بزرگ و فداکار است و افتخار می کند که مورد اعتماد مقام معظم رهبری قرار دارد؛ امروز همه باید با وحدت و اتحاد و همدلی و انسجام راه پیروزی و توسعه این کشور را برای این ملت بزرگ هموار کنیم.وی با بیان اینکه در مراحل پایانی اجرای برجام قرار داریم، عنوان کرد: به حول و قوه الهی و با کمک شما مردم، آرزوی ننگین افراطیون آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای مرتجع منطقه که می خواستند برجام به مقصد نرسد، ملت ما برجام را به فرجام خواهد رساند.


تورم نقطه به نقطه ۹.۹ درصد شد

رئیس جمهور ادامه داد: ما به حول و قوه الهی آماده ایم. دروازه های کشور را به روی جهانیان برای توسعه اقتصاد کشور باز خواهیم کرد و به وعده ای که دادیم عمل خواهیم کرد.روحانی خاطرنشان کرد: شنیدید که شب گذشته مرکز آمار ایران تورم نقطه به نقطه را یک رقمی و ۹.۹ درصد اعلام کرد؛ یعنی تورمی که در آغاز تشکیل دولت یازدهم ۴۵ درصد بود، امروز به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه اگر قدم هایی برداشته شد با اعتماد و حمایت شما مردم بوده است، ادامه داد: امسال در شرایط بسیار سخت اقتصادی بودیم؛ روزگاری نفت ۱۴۰ دلار بود اما امروز دولت نفت را بشکه ای حدود ۳۱ دلار به فروش می رساند.رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: ما در برابر توطئه قدرت های جهانی و قدرت های منطقه ای که قیمت نفت را ناعادلانه در سطح پایین قرار داده اند، مواجه هستیم اما به حول و قوه الهی مسیر توسعه کشور را ادامه خواهیم داد.


رشد اقتصادی سال آینده ۵ درصد خواهد بود

روحانی با بیان اینکه سال آینده دارای رشد اقتصادی قابل ملاحظه خواهیم بود، تصریح کرد: امید رشد ۵ درصدی اقتصادی را در سال آینده داریم.

وی ادامه داد: می دانید که بسیاری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی امروز آماده اند که از فرصت بعد از تحریم در این کشور استفاده کنند؛ با تلاش و وحدت مردم، کشوری امن و امان داریم، برخلاف کشورهای دیگر منطقه که هر روز در آنها جنگ داخلی و ترور و انفجار اتفاق می افتد، در تمام اجتماعات بزرگ کشور ما با حضور و حمایت مردم شاهد امنیت قابل ملاحظه هستیم.رئیس جمهور در عین حال خاطرنشان کرد: البته برای توسعه کشور، شهر ری به عنوان یک شهر مذهبی و فخر و ملجاء مردم تهران دارای مشکلاتی است که باید از پیش پای مردم برداشته شود.


بودجه سال آینده ۲۶۷ هزار میلیارد تومان است/ اتکا به نفت، فقط ۲۵ درصد

روحانی از ارائه بودجه سال ۹۵ و برنامه ششم توسعه به مجلس در دی ماه امسال خبر داد و اظهار داشت: بودجه با رقم ۲۶۷ هزار میلیارد تومان تقدیم مجلس خواهد شد و در این بودجه اتکا به نفت فقط ۲۵ درصد است و ۷۵ درصد اتکای بودجه به منابع غیر نفتی است. این یکی از آرزوهای سالیان دراز نظام و مردم بوده است که محقق می شود.

وی تصریح کرد: گرچه در شرایطی هستیم که با این قیمت نفت راهی جز آن نداشتیم، اما آنچه دشمن به عنوان فشار و توطئه علیه ما طراحی کرده است، خیر آن این بود که به این هدف دست یافتیم.رئیس جمهور همچنین از افزایش ۹۰ درصدی بودجه عمرانی سال آینده نسبت به سال جاری خبر داد و گفت: این به معنای آن است که بسیاری از طرح ها و پروژه های ناتمام به اتمام خواهد رسید.


در بخش آموزش و پرورش با کمبود کلاس های درس مواجهیم

روحانی با بیان اینکه شما می دانید که با شرایطی مواجه هستیم که در زمینه آب، محیط زیست، حمل و نقل و کشاورزی مشکلات و معضلاتی داریم، خاطرنشان کرد: باید با کمک هم آنها را حل و فصل کنیم.وی افزود: ما برای منطقه شهرری و شهرستان ری برنامه داریم و مشکلاتی که مردم با آن مواجه هستند را بررسی و در جلسه هیات وزیران تصمیمات خوبی اتخاذ کردیم. اولین مشکل مردم، آب است. آب آشامیدنی و آب برای صنعت و کشاورزی مهم است.

رئیس جمهور با بیان اینکه ساعاتی دیگر تسویه خانه بزرگ سد ماملو افتتاح خواهد شد، گفت: برای این طرح ۱۱ میلیارد اعتبار هزینه شده است و ۷۰ درصد آب این سد به شهرری منتقل خواهد شد. این مهمترین قدم دولت یازدهم برای حل مساله آب شهرری است.روحانی با اشاره به اینکه دو تسویه خانه دیگر نیز در دستور کار است، خاطرنشان کرد: در این سفر ۷۶ میلیارد به این دو طرح اختصاص شد که تا پایان سال ۹۵ افتتاح می شود.

وی ادامه داد: در زمینه مسائل درمانی و بهداشتی این منطقه معضلات و مشکلاتی وجود دارد. تصمیم گرفته شد که برای تکمیل و بهینه‌سازی بیمارستان شهدای هفتم تیر، ۹۰ میلیارد اختصاص داده شود که تا پایان سال ۹۵ اتمام و به بهره برداری می رسد.رئیس جمهور تصریح کرد: بیمارستان قدیمی فیروزآبادی که یک مرکز مهم و قدیمی در شهرری است، با اختصاص ۷۳ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال ۹۶ تکمیل و مورد بهره برداری قرار می گیرد.

روحانی با تاکید بر اینکه در بخش آموزش و پرورش با کمبود کلاس های درس مواجهیم، تصریح کرد: ۲۳۴ کلاس درس با کمک خیرین مدرسه ساز و پرداخت ۳۰ میلیارد تومان از طرف دولت تا پایان سال ۹۵ اجرا و عملیاتی خواهد شد.وی ادامه داد: محور جاده قدیم تهران- قم با ۴۴ میلیارد تومان بهسازی و تکمیل می شود و همچنین ایستگاه راه آهن شهرری با ۱۲ میلیارد تومان بهسازی خواهد شد.

رئیس جمهور گفت: برای حل مشکل آب راهی نداریم جز اینکه از آب به خوبی استفاده کنیم و حداکثر بهره برداری را داشته باشیم.

روحانی خاطرنشان کرد: به طور خلاصه خدمت شما مردم عزیز شهرری اعلام می کنم در این سفر ۴۳۲ میلیارد تومان برای ۱۲ طرح مهم مدنظر قرار گرفته است. البته این به غیر از طرح های دیگری است که خود وزارت بهداشت و درمان دنبال می کند و طرح هایی است که برای محیط زیست وجود دارد.

وی گفت: به همه دستگاه ها اعلام شده اقدامات لازم را انجام دهند و شهرری به عنوان مرکزی که فرودگاه بین المللی امام(ره) در این منطقه قرار گرفته و بخش بزرگی از کشاورزی نیز در این منطقه قرار دارد، باید مورد توجه باشد.

رئیس جمهور ادامه داد: نیروی برق در اینجا از سیستم قدیمی استفاده می کند و انشاءالله بازسازی خواهد شد. همچنین مرکزی که از طرف وزارت صنعت مورد نظر قرار گرفته برای این است تا در این منطقه مرکزی برای تست ماشین ها در یک منطقه وسیع وجود داشته باشد که موجب اشتغال نیز خواهد شد.


با برداشته شدن تحریم‌ها شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: دولت به تمام تعهدات خود در سفر به شهرستان ری عمل می‌کند.

روحانی اظهار داشت: با برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه و حضور فعال در اقتصاد کشور، شاهد رونق اقتصادی و با مشارکت فعال در انتخابات اسفندماه، شاهد حماسه بزرگ سیاسی خواهیم بود.

وی در پایان تصریح کرد: در این ماه رحمت و وحدت دنیای اسلام که به «هفته وحدت» نزدیک می‌شویم، با برداشته شدن تحریم‌ها و وحدت و انسجام بیشتر، شاهد توسعه رونق اقتصادی کشور خواهیم بود.


ملت ایران راه انقلاب مشروطه و صندوق رأی را از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی آغاز کرد

رئیس جمهور در ابتدای سخنرانی خود در جمع مردم شهرری گفت: سلام و درود بر مردم عزیز و وفادار شهرری، شهر باستانی، شهر تمدن، شهری که برای قرن ها ملجاء مردم این دیار بوده است و مردم در روزهای سخت در زندگی فردی، سیاسی و اجتماعی به شهرری و این ملجاء و مأمن کنار قبر فرزند امام مجتبی(ع) اجتماع می کردند.

وی ادامه داد: در دوران مشروطیت، این شهر محل اجتماع علما و سیاسیون بوده و در روزهای سخت شرایط سیاسی، محل تحصن و اجتماع بزرگان و انقلابیون بوده است.

روحانی اضافه کرد: از برکت همین حرم مقدس بود که ملت ایران راه انقلاب مشروطه، رأی و صندوق رأی را بیش از یک قرن پیش انتخاب کردند.

رئیس جمهور تصریح کرد: بعد از پیروزی انقلاب به نقطه ای رسیدیم که رأی و صندوق رأی با سلامت، رقابت و حضور پرشکوه مردم برای ما افتخارآفرین بوده است.

وی اظهار داشت: این روزها، روزهایی است که علاقه مندان و صاحبان صلاحیت برای ثبت نام در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی ثبت نام می کنند. امیدواریم آثار این شور و احساساتی که از آغاز دی ماه آغاز شده است، در اوایل اسفند ماه پای صندوق‌های رأی را شاهد باشیم.


همه مسئولان به مسأله حق‌الناس بودن رأی مردم و صندوق آراء توجه ‌می‌کنند

روحانی افزود: ملت ایران یک بار دیگر در اسفند ماه حماسه سیاسی خواهند آفرید و به تعبیر رهبری همه مسئولان به مساله حق‌الناس بودن رأی مردم و صندوق آراء توجه خواهند داشت.

رئیس جمهور تصریح کرد: جمهوری اسلامی در سخت ترین شرایط انتخابات را کنار نگذاشته و در شرایط جنگ تحمیلی سر وقت مقرر انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری برگزار شده است.وی اضافه کرد: در زمانی که شهرهایمان موشک باران شد باز هم انتخابات را یک روز و حتی یک ساعت عقب نینداختیم و این نظام به عهد خود به مردم وفا کرد و مسیر اداره کشور از طریق آراء مردم انجام شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها