کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شراکت جدید ایران و ترکیه در تولید و صادرات محصولات چرمی


کد خبر : ۱۸۱۸۴چهارشنبه، ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴:۳۶۱۷۴۷ بازدید

دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه از شراکت جدید ایران و ترکیه در تولید و صادرات محصولات چرمی خبر داد و ظرفیت‌های همکاری ایران و ...

دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه از شراکت جدید ایران و ترکیه در تولید و صادرات محصولات چرمی خبر داد و ظرفیت‌های همکاری ایران و ترکیه برای صادرات مشترک در این صنعت را تشریح کرد.

سید جلال ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طی روزهای اخیر از اتحادیه صادرکنندگان کیف و چرم، اتحادیه تولیدکنندگان صنعت چرم و همچنین فدراسیون تولیدکنندگان ماشین آلات صنعت چرم ترکیه برای همکاری‌های جدید به تهران و تبریز آمدند.

وی خاطر نشان کرد: ایران و ترکیه می‌توانند در صنایع چرمی مختلف و تولیدات جانبی این صنعت با همکاری و شراکت یکدیگر صادرات مشترک داشته باشند.

ابراهیمی با بیان اینکه ایران قدمت طولانی در تولید چرم دارد و از پیشروان صنعت پوست و چرم است، ادامه داد: کارخانه‌های چرم تبریز مدتی است که تولیدات خود را به خارج از کشور صادر می‌کنند. هم اکنون بیشترین تولیدات پوست به شکل سالامبور از کشور خارج می‌شود. پوستی که بعد از آلایش و پاک‌سازی با کمترین ارزش افزوده صادر می‌شود و برای کارخانه‌های چرم و چرم سازان فقط ضایعات و فضولات با کمی کارمزدباقی می‌گذارد در حالی که متخصصان این صنعت در ایران جزو پیشتازان محسوب می‌شوند.

دبیرکل شورای مشترک بازرگانی ایران و ترکیه اضافه کرد:‌ با اینکه در سال‌های اخیر کارخانه‌های چرم و البسه چرمی در ایران رونق گرفته‌اند و برند‌هایی در بازار داخلی در حوزه کشور‌های همسایه جایگاه خود را پیدا کرده‌اند، این صنعت نیاز به حمایت وزارت صنعت، ارائه وام‌های مدت دار و همچنین ایجاد پیش زمینه‌های صادراتی دارد.

وی به برخی ظرفیت‌های همکاری ایران و ترکیه در زمینه صنعت چرم اشاره کرد و گفت:‌ شرکت‌های همسونگر ایران و ترکیه با توجه به حوزه مصرف کشور‌های آسیای میانه و روسیه می‌توانند بازار منطقه را در اختیار بگیرند. دستمزد ارزان کارگر در ایران، پوست بز و گوسفند قابل توجه، کارخانجات آماده به کار، انرژی و حمل و نقل ارزان قیمت باعث شده این شراکت را برای تولیدکنندگان ایران و ترک با منافع مشترک و همراه با سود بالا تعریف کند.

وی با بیان اینکه امکان صادرات مشترک صنایع چرمی توسط ایران و ترکیه وجود دارد، تصریح کرد: ترک‌ها می‌توانند و ایرانی‌ها نیز می‌خواهند که در صنایع کیف، چرم، البسه، رو مبلی چرمی، چرم‌های فراوری شده، زیره‌های کفش، چرم‌های آستری، البسه خزدار،پارچه‌های چرمی، چکمه‌های کلاسیک، تولیدات چرم گوسفندی،بزی، گاوی مانتو‌ها و پالتو‌های زنانه و مردانه از پوست طبیعی، ماشین آلات برشی لیزری و دستگاه‌های مونتاژ کفش و حتی در تولیدات جنبی صنعت چرم با همکاری و شراکت هم صادرات مشترک داشته باشند.

ابراهیمی اضافه کرد: این صادرات مشترک می‌تواند به حوزه کشور‌های سردسیر از جمله اسکاندیناوی، روسیه سفید، کانادا و سرزمین‌های سردی که در مقابل سرما نیاز به لباس‌های چرمی دارند صورت بگیرد. صنایع چرمی ایران می‌تواند هم‌پا با صنایع چرم ترکیه مکمل هم باشند و بازار‌های مناطق مختلف را در اختیار بگیرند.

وی همچنین عنوان کرد: سال گذشته ترکیه فقط چهار میلیون دلار کفش به روسیه صادر کرده‌ است اما با شرایط جدیدی که بین روسیه و ترکیه به وجودآمده این صادرات قطع شده است لذا ترکیه درصدد ایجاد بازار‌های جدید است و برای همین به سمت ایران آمده است. اگر ترک‌ها می‌خواهند در زمینه صنعت چرم راه برایشان باز شود تنها از طریق ایران این امکان برای آن‌ها وجود دارد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها