کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت

نصب تابلوی حقوق مشتری در نمایندگی‌ فروش خودرو

کدخبر:۱۸۱۷۹چهارشنبه، ۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۹:۳۹۳۲۰۸ بازدید

با اجرایی شدن یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف به نصب تابلوی حقوق مشتریان در محل نمایندگی‌های فروش خودرو برای ...
نصب تابلوی حقوق مشتری در نمایندگی‌ فروش خودرو

با اجرایی شدن یک قانون جدید، خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف به نصب تابلوی حقوق مشتریان در محل نمایندگی‌های فروش خودرو برای آگاهی مصرف‌کنندگان از حقوق قانونی‌شان خواهند بود.

در مواردی ناآگاهی مصرف‌کنندگان خودرو از حقوق قانونی‌شان باعث تضییع این حقوق از سوی خودروسازان و واردکنندگان خودرو شده است. عدم پرداخت جریمه توقف خودرو در نمایندگی‌های خدمات پس از فروش از جمله این موارد بوده است.

طبق قانون، خودروسازان و واردکنندگان خودرو در صورتی‌که خودروی تحت گارانتی آنها بیش از دو روز کاری در تعمیرگاه‌ها متوقف شود، موظف به پرداخت خسارتی به عنوان خسارت خواب خودرو، به مالک آن هستند. با این حال ناآگاهی مصرف‌کنندگان از این حق قانونی باعث شده تا خودروسازان و واردکنندگان خودرو از عمل به وظایف قانونی خود در این زمینه خودداری کرده و خسارت خواب خودرو را پرداخت نکنند.

این وضعیت در حالی است که اگر شرکت خدمات پس از فروش خودروساز یا واردکننده خودرو، از پرداخت این خسارت خودداری کند، مالک خودرو می‌تواند به وزارت صنعت، معدن و تجارت یا سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها شکایت کند تا شرکت خدمات پس از فروش خودروساز یا واردکننده مربوطه، ملزم به پرداخت خسارت یاد شده شود.

این موارد در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است به‌گونه‌ای که خودروسازان و واردکنندگان خودرو موظف به نصب تابلوی حقوق مشتریان در نمایندگی‌های فروش خودرو برای آگاهی مصرف‌کنندگان خواهند بود.

در این زمینه در ماده 52 این قانون قید شده است:" نمایندگی مجاز عرضه‌کننده خودرو موظف به نصب تابلوی رتبه نمایندگی و همچنین نصب تابلوی حقوق مشتریان به نحوی که قابل رویت مصرف‌کنندگان باشد در محل پذیرش است. تابلوی حقوق مشتریان توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت (دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه) در چارچوب آیین‌نامه تدوین و به عرضه‌کنندگان اعلام خواهد شد".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

س.ش: 1394/10/208:36:44،
118
14
فقط تاسف... که تازه قرار شده تابلوی حقوق مشتری نصب بشه ..
کدوم حقوق ؟ اصلا تعریف حق چیه ؟ یه شاغل کنار خیابونی هم حق مشتریش رو میدونه
ببو: 1394/10/209:19:43،
95
14
میشه بجای نصب کردن و عمل نکردن نصب نکنن ولی عمل کنن؟!
هویج: 1394/10/209:31:29،
81
12
با حلوا حلوا کردن دهن شیرین نمیشه!!!!!!!!!1
کوکی: 1394/10/209:52:39،
76
10
ممنون....
ولی نمیخریم.
چون ما با ماشین هاتون مشکل داریم نه با تابلوهاتون.
به نظرم کاری رو انجام بدید که کارخونه های لبنیات کردند.
خیلی فکر درستی کردند....با اینکه دولت به مردم رحم نکرد و گفت گرونش کنین خودشون گفتن گرون نمیکنیم.البته نه بخاطر اینکه دلشون واسه مردم بسوزه.بلکه بخاطر اینکه همینقدر مشتریشون رو هم از دست ندن.
به نظرم وضعیت مردم به مرحله ای رسیده که دیگه گرون کردن راه حل هیچ مشکلی نیست.چون مردم دیگه هیچ پولی ندارند.
من: 1394/10/211:53:27،
38
11
کسایی که میگن تحریم تاثیر نداره بیان تحویل بگیرن.یعنی واقعا باید خیلی کند .... باشی اینهمه تغییر تو رویه کاراشونو متوجه نشی.فقط یچی میمونه اونم اینه که اینهمه ظلمی که تا حالا این دو تا شرکت انجام دادن چی میشه؟!
بابک: 1394/10/213:33:49،
40
9
بزرگترین تضییع کننده حقوق ما خودمان هستیم که هر بنجل داخلی را با پایین تر کیفیت خریداریم و برای خودرو خارجی گاه تا ۳ برابر قیمت جهانی می پردازیم.

با نصب تابلو به حقوق خود نمی رسیم با تغییر طرز فکر و زیر بار ظلم نرفتن شاید در آینده بتوانیم به حقوق خود برسیم.
حق و صبر: 1394/10/217:18:09،
19
12
مسئولین محترم کی میخوان بفهمن که مشکل مملکت ما قانون نیست، بلکه اجرای قانونه!
فرید: 1394/10/208:44:38،
73
12
اگر شما تونستین از شرکتهای هواپیمایی بابت تاخیر پرواز خسارت بگیرین از اینا هم میتونید پس نتیجه میگیریم اینا همش حفظ ظاهره
سمند سوار: 1394/10/208:49:24،
62
19
تو عکس یه کیزاشی هست معلومه برا سال 90 یا 91 هستش ایرانخودرو دیروز کیزاشی امروز هایما فردا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
احسان: 1394/10/209:29:42،
33
13
ایول چقدر تیز بین !
farid: 1394/10/210:22:40،
28
10
فردا هم واردات ماشبن از جزایر قمر
غضنفر: 1394/10/208:58:46،
36
10
حقوق مشتریان توی این مملکت معنی نداره ، به جای این چرت وپرتها درعمل به مشتریان خدمات خوب بدن والا با تابلد وغیره اتفاقی نمی افتد .
کوروش: 1394/10/209:06:37،
30
12
یا علی مگه مشتریا حقوق داشتند تا حالا
نادون امروز: 1394/10/209:08:26،
31
12
خودشون رولوس میکنن..کاردرست بشونیست
کوکی: 1394/10/209:10:16،
30
11
ممنون....
ولی نمیخریم.
چون ما با ماشین هاتون مشکل داریم نه با تابلوهاتون.
به نظرم کاری رو انجام بدید که کارخونه های لبنیات کردند.
خیلی فکر درستی کردند....با اینکه دولت به مردم رحم نکرد و گفت گرونش کنین خودشون گفتن گرون نمیکنیم.البته نه بخاطر اینکه دلشون واسه مردم بسوزه.بلکه بخاطر اینکه همینقدر مشتریشون رو هم از دست ندن.
به نظرم وضعیت مردم به مرحله ای رسیده که دیگه گرون کردن راه حل هیچ مشکلی نیست.چون مردم دیگه هیچ پولی ندارند.
Amir: 1394/10/209:10:41،
28
12
وای چه انقلابی شده تو خدمت رسانی به مشتری چه کاری بزرگی انجام شده یک تابلو نصب کردن آفرین ولی کو عمل! بچاپ
حسام: 1394/10/209:14:55،
24
9
حرکت مثبتی هستش البته اگه خود مشتریان به حقشون توجه کنن چون بی خیالی بعضی از مردم باعث شده چوبش رو تمام مردم بخورن. لطفا وقتی میرید نمایندگی خودرو چه برای سرویس چه برای خرید خودرو کامل بدونید حقتون چیه که سرتون کلاه نره اونا هم فکر نکنن کل مردم شکل هم هستن والا
زيتون: 1394/10/209:33:24،
33
10
اين چند وقت كسانيكه خودرو وامي خريدند را بيشتر ديدم. باور كنيد بالاي 60% انها توان پرداخت چك ها را ندارند. يعني طرف لنگ نون شب بوده پول پيش را هم قرض كرده داده. حالا نمي دانم اين پول را دولت به خودروساز ميدهد يا خودروساز خودش بايد بيفتد دنبال پولش. به هرحال بعيد مي دانم. چون اكثرا هم در شهرستانهاي كوچك خودرو را برده اند و اصلا رد و نشان درست حسابي ندارند.
مشتری: 1394/10/209:33:28،
39
11
حق با مشتری است تا وقتی از ما خودرو نخریده!!
مسعود: 1394/10/209:40:21،
27
11
همه اش حرفه . چند روزی می ذارن در معرض دید بعد یواشکی برش می دارن
ع: 1394/10/209:45:25،
39
11
اگه با تابلو عوض کردن همه چي درست ميشه

چرا در کشور اسلامي ربا خواري فساد داره بيداد ميکنه
007: 1394/10/210:24:30،
24
10
کدوم مشتری چه کسی با این درامدها می تونه یک ماشین 10 هزار دلاری را نود میلیون نقد بخره
شاهین: 1394/10/210:32:14،
26
8
اصلا حقوقی وجود نداره.

من یه خودرو ثبت نام کردم الان 5 ماه تاخیر داره هروقت زنگ میزنم میگن ما خبر نداریم دست اداره فروشه .
بعد میپرسی کجا میشه پیگیری کرد؟ میگه : هیچ جا

واقعا جاداره از اینکه حداقل جواب تلفن رو میدن تشکر کنم.
متعجب: 1394/10/210:43:26،
27
10
حالا شکاییت رو بنویس بعد سه ماه برای رفت و آمدت به وزارتخانه هزینه کن تا شاید 15000 تومان خسارت خواب خودرویت را 2 سال بعد با پیگیری های مجدانه پرداخت کنند.
احمد: 1394/10/210:48:37،
26
9
قیمت رو بیار پایین حق مشتری کیلویی چند؟تا قیمت واقعی نشه خریدی درکار نیست.
خر سوار: 1394/10/212:23:43،
29
10
ما ميگيم خر نميخوايم پالون خر عوض ميشه . ما ميگيم خودروي اشغال نميخوام ميرن به دروغ تابلوي مشتري مداري ميزنن بسه ديگه تا كي ميخواين با اين كثافت كاريها ادامه بدين
khodayar: 1394/10/213:48:10،
19
8
شعار کافی است مردم عمل را قبول می کنند دیگر شعار ها رنگ ندارد
آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا
بهزاد تحریم: 1394/10/214:45:53،
20
8
با تابلو زدن چیزی درست نمیشه. به عمل کار برآید، به تابلو زنی نیست.
حق : 1394/10/218:22:34،
19
8
یک میلیون تومان پول کارت طلایی اجباری می گیرند وکاری ندارند که خودرویت مشگلش چیه وآنوقت می خواهند بصورت نمایشی تابلوی حقوق مشتریان نصب کنندویک نفر راحقوق بدهند که ملت ازحقوقشان مطلع شوند وبازخواهی کنند حق ازدست رفته شان را...به حق چیزهای ندیده ونشنیده؟؟؟؟؟؟؟
ali: 1394/10/221:42:04،
17
9
همش قانون های الکی ... به چه درد میخوره حالا این تابلو وقتی عمل نمیکنید بهش .

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل