کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

با ايجاد تحرك در فضای اقتصادی، مشكلات را از پيش رو ‌برداريم


کد خبر : ۱۸۱۷۳سه شنبه، ۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۴:۲۱۲۰۴۴ بازدید

حسن روحاني ديروز در ديدار با مديران، مشاوران و كاركنان وزارت اطلاعات با بيان اينكه وجود هرگونه شكاف و اختلاف در كشور مضر و خطرناك است و ...

 حسن روحاني ديروز در ديدار با مديران، مشاوران و كاركنان وزارت اطلاعات با بيان اينكه وجود هرگونه شكاف و اختلاف در كشور مضر و خطرناك است و بايد بدانيم كه تشديد شكاف‌ها و تفرقه در جامعه هنر نيست بر ايجاد هر چه بيشتر تقويت وحدت و انسجام در كشور و كاهش اختلافات تاكيد كرد.

رييس‌جمهوري كه پيش از حضور در اين جمع با حضور بر مزار شهداي گمنام، ياد و خاطره همه شهيدان به ويژه شهداي وزارت اطلاعات را گرامي داشت به تمامي كاركنان وزارت اطلاعات گفت: امنيت امروز ايران در فضاي ناامن منطقه، مثال‌زدني است چنين امنيتي را با وجود تهديدات فراوان عليه جمهوري اسلامي ايران از سوي دشمنان، تلاش‌هاي انجام شده در راستاي برقراري امنيت در كشور و نقش حضور گسترده مردم در مراسم و مناسبت‌هاي گوناگون ملي و مذهبي در آرامش و امنيت بايد قدردان همه كساني باشيم كه براي ايجاد و تقويت امنيت و آرامش در كشور فداكاري و تلاش مي‌كنند. لازم به ذكر است پيش از سخنان رييس‌جمهور، حجت‌الاسلام‌والمسلمين علوي، وزير اطلاعات در سخناني ضمن ارائه گزارشي از اقدامات و برنامه‌هاي اين وزارتخانه براي استقرار امنيت و مقابله با تهديدهاي موجود در كشور خاطرنشان كرد: امروز وزارت اطلاعات با مجاهدت سربازان گمنام امام زمان(عج) و با حسن تدبير دولت توانسته امنيت و آرامش را در اقصا نقاط كشور به خوبي برقرار كند.


 توانستيم، قدرت سياسي خود را به جهانيان نشان دهيم

رييس‌جمهوري در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به توافق ايران با 1+5 و قرار گرفتن در شرايط پسابرجام اقدام دولت در مذاكره با قدرت‌هاي بزرگ جهان اقدامي ارزشمند اعلام و تاكيد كرد مذاكره‌كنندگان ما در هيچ يك از مراحل از موضع ضعف سخن نگفتند بلكه با قدرت و منطق مذاكره كردند بنابراين توانستيم، قدرت سياسي خود را با لغو قطعنامه‌هاي ظالمانه عليه ايران به جهانيان نشان دهيم و در حقيقت قدرت ديپلماتيك ايران در كنار اقتدار امنيتي ما رشد كرده است. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، روحاني با اشاره به اذعان گزارش‌هاي سازمان‌هاي بين‌المللي و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي مبني بر صلح‌آميز بودن فعاليت‌هاي هسته‌يي ايران گفت: خوشبختانه مواضع جمهوري اسلامي ايران در همه مناسبات سياسي همراه با قدرت بوده و همان‌گونه كه در دوران دفاع مقدس با قدرت براي احقاق حقوق ملت ايران و مقابله با تجاوز زياده‌خواهي دشمنان به ميدان رفتيم در مذاكره و توافق هم قدرتمندانه به دنبال حق خود خواهيم بود. وي لغو قطعنامه‌هاي بين‌المللي عليه ايران را به طور يكجا افتخاري براي ملت ايران دانست و اظهار كرد: امروز توافق ايران در مذاكرات هسته‌يي و برجام دشمنان فراواني دارد كه در رأس آنها رژيم صهيونيستي و برخي افراطيون در امريكا هستند. اما اين نكته بسيار حايز اهميت است كه در اجراي برجام چگونه از فضاي موجود و رفع موانع در مسير پيشرفت كشور استفاده كرده و با ايجاد تحرك در فضاي اقتصادي بتوانيم برخي مشكلات را از پيش روي كشور ‌برداريم.


 هيچگاه طرفدار افراط نيستيم اما از حق خود نمي‌گذريم

حسن روحاني رأي ملت ايران در انتخابات سال 92 به شعار مبارزه با افراط و خشونت را نشان‌دهنده علاقه و طرفداري ملت ايران به راه اعتدال دانست و با بيان اينكه هيچگاه طرفدار افراط نيستيم اما اين به معناي آن نيست كه قدرتمند نبوده و از حق خود خواهيم گذشت، خاطرنشان كرد: افراط هيچگاه نتوانسته شرايط و نتايج مطلوب فراهم كند و مسير اعتدال مسيري است كه اسلام به آن دستور داده و امام راحل نيز انقلاب را در اين مسير هدايت كردند. وي در ادامه همچنين بر ضرورت تلاش در مسير كاهش هرگونه اختلاف در كشور و كمك به تقويت انسجام و وحدت ميان آحاد ملت ايران به سفارشات بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي و مقام معظم رهبري درخصوص لزوم حفظ وحدت در كشور تاكيد كرد و وظيفه دولت را برقراري امنيت براي همه افرادي بيان كرد كه در چارچوب قانون اساسي در نظام اسلامي فعاليت و تحت پرچم جمهوري اسلامي ايران زندگي مي‌كنند.

وي با انتقاد از برخي اظهارنظرها كه به دنبال ترويج اختلاف مسوولان قوا با يكديگر هستند، گفت: امروز ولايت فقيه به عنوان سقف و خيمه‌يي در جامعه است كه همه زير لواي آن قرار داريم و به كوري چشم همه دشمنان اسلام و كساني كه به دنبال ضربه زدن به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران هستند امروز همه قوا در كنار هم و تحت هدايت رهبر معظم انقلاب اسلامي در مسير شكوفايي و رشد كشور تلاش مي‌كنند. روحاني وحدت، همبستگي و انسجام در كشور را بهترين راه براي ايجاد امنيت توصيف كرد و با بيان اينكه به واسطه فداكاري‌هاي همه نيروهاي خدوم انقلاب به ويژه سربازان گمنام امام زمان(عج) گروه‌هاي تروريستي نتوانستند امنيت ملي را مخدوش كنند، گفت: ما بايد اين مسير را با قدرت پيش ببريم و با همكاري و همفكري و انجام اقدامات ارزشمند، امنيت و ثبات را در كشور ارتقا دهيم.


 ايران تنها كشور منطقه است كه مردم آن در انتخاباتي آزاد شركت مي‌كنند

رييس قوه مجريه هرگونه اقدامي كه موجب تفرقه يا توقف و جلوگيري از رشد و توسعه كشور شود، خيانت به منافع ملي و از مصاديق نفوذ دانست و گفت: برجام به معناي رفع موانع است و بايد در اين فضا حركت را شتابان كرد و براي دستيابي به ترقي و شكوفايي همه بايد تلاش كرده و دست به دست هم دهيم تا خير و بركت آن نصيب ملت ايران شود. رييس‌جمهوري با اشاره به در پيش بودن انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و پنجمين دوره خبرگان رهبري، انتخابات را افتخار جمهوري اسلامي ايران در منطقه برشمرد و افزود: جمهوري اسلامي ايران تنها كشوري در منطقه است كه مردم آن در يك انتخابات آزاد، سالم، گسترده و رقابتي با امنيت فراگير شركت مي‌كنند. بنابراين ضرورت برگزاري انتخاباتي شكوهمند با مشاركت گسترده مردم بر رعايت حق‌الناس در انتخابات موضوعي بسيار مهم است. حق‌الناس تنها به معناي حفظ رأي مردم نيست بلكه بايد كمك كنيم تا همه كساني كه طبق قانون صالح هستند، بتوانند در عرصه رقابت حضور پيدا كنند.

وي در آخر اين ديدار با بيان اينكه وزارت اطلاعات به هيچ حزب، جناح و گروهي تعلق ندارد، خاطرنشان كرد: امروز امانت‌ بزرگي در اختيار وزارت اطلاعات قرار دارد كه بايد به خوبي از آن حراست شود، نبايد نسبت به افراد قضاوت‌هاي نادرست و خارج از معيار قانون اعمال شود و اجازه ندهيم عده‌يي بخواهند براساس علاقه‌مندي‌هاي خود به افراد يا جناحي خاص، معيارهاي قانوني را نقض كنند. اطلاعات جامعه امانت نزد وزارت اطلاعات است و اين وزارتخانه در بررسي صلاحيت‌ها بايد كاملا بي‌طرف و قانوني عمل كند و اميدوار هستم با حضور گسترده مردم شاهد برگزاري انتخاباتي قانوني، سالم، پرشور و با شكوه در كشور باشيم.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها