کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز سه‌شنبه


کد خبر : ۱۸۱۵۳سه شنبه، ۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳:۵۳۱۳۵۷ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی در مبادلات امروز سه شنبه در حالی تثبیت شده و با تغییر کمی مواجه گشته است که در دو روز گذشته با افزایش ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی در مبادلات امروز سه شنبه در حالی تثبیت شده و با تغییر کمی مواجه گشته است که در دو روز گذشته با افزایش نسبی روبرو شده بود.

قیمت طلا در دو روز گذشته تحت تاثیر کاهش ارزش دلار آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است ولی نگرانی های مربوط به ادامه روند نزولی قیمت نفت در بازارهای جهانی و نااطمینانی نسبت به روند نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.

بر اساس این گزارش در حالی که فدرال رزرو آمریکا در آخرین نشست خود در سال 2015 میلادی تصمیم گرفت تا نرخ بهره را برای نخستین بار در ده سال گذشته افزایش دهد قیمت طلا در دو روز گذشته با افزایش همراه شده است. هنوز نگرانی های زیادی نسبت به روند نرخ بهره آمریکا در سال 2016 میلادی وجود دارد و بسیاری از کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو طی ماه های آینده نیز نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

البته جانت یلن رئیس فدرال رزرو تاکید کرده است که هر گونه افزایش نرخ بهره تدریجی خواهد بود و بستگی کاملی به شرایط بازار اشتغال و نرخ تورم خواهد داشت. فدرال رزرو هنوز نتوانسته است به هدف خود یعنی نرخ تورم 2 درصدی دست یابد.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه به مرز 1078 دلار رسیده است. قیمت طلا در دو روز گذشته بیش از 2.5 درصد افزایش داشته که علت اصلی این رشد، کاهش ارزش دلار بوده است.

گزارش سایت طلا می افزاید، فدرال رزرو شیکاگو اعلام کرده است که رشد اقتصادی آمریکا در ماه نوامبر کمتر از میانگین ماه های قبل بوده و این مساله تاثیر زیادی بر افت ارزش دلار داشته است.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه مالی اچ اس بی سی تاکید کرد: کاهش ارزش دلار تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا داشته است. یک مانع بزرگ برای ادامه روند صعودی قیمت طلا، وضعیت قیمت نفت در بازارهای جهانی است. قیمت سایر کالاها نیز به طور کلی با افت نسبی روبرو شده است.

قیمت نفت روز دوشنبه به پایین ترین سطح خود از سال 2014 میلادی رسید و نگرانی های بیشتری را در خصوص ادامه روند نزولی فشارهای تورمی ایجاد کرده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها