کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت واقعی نفت خام چیست؟


کد خبر : ۱۸۱۵۲سه شنبه، ۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹:۱۴۲۱۵۱ بازدید

نیازی نیست لیسانس اقتصاد انرژی داشته باشید تا نفت را در وضعیتی ببینید که نمی‌تواند در عرض یک تا دو هفته از جای خود بلند شود. در حقیقت نفت ...

نیازی نیست لیسانس اقتصاد انرژی داشته باشید تا نفت را در وضعیتی ببینید که نمی‌تواند در عرض یک تا دو هفته از جای خود بلند شود. در حقیقت نفت با قیمت 34 دلار در ازای هر بشکه به پایین‌ترین حد خود در یک دهه گذشته رسیده‌است و از مرز بحران نیز عبور کرده‌است.

چطور چنین چیزی اتفاق افتاده‌است؟ تا چند سال پیش هر کسی در خیابان هم به شما می‌گفت که تا سال 2030 نفت تمام خواهد شد.

امروز اکثر تحلیل‌گران معقتدند که نفت به زیر 30 دلار در ازای هر بشکه خواهد رسید. اگر این مسئله تأثیری روی بازار بورس و سهام نداشت قطعاً اهمیتی نداشت اما واقعیت این است که قیمت نفت روی همه چیزی اثرگذار است.

بازار امروز به شدت از نفت آسیب پذیرفته‌است. از اواخر دسامبر بسیاری از سرمایه‌گذاران برای جبران مالیات، بخش بزرگی از سرمایه خود را از دست داده‌اند. این پدیده‌ای رایج در بازار است.بازار نفت که در پایان سال گذشته با قیمت 60.30 دلار در ازای هر بشکه بسته شد امسال 43 درصد دیگر کاهش یافته‌است.

به هر حال نفت یا به زیر 30دلار در ازای هر بشکه می‌رسد و یا در همین محدوده باقی خواهد ماند. اما آنچه به عنوان پرسش باقی می‌ماند این است که چه چیزی ارزش آنچه «طلای سیاه» می‌نامیم را تعیین می‌کند.

نفت یک کالاست. هیچ کس قصد ذخیره آن را ندارد و همه سرمایه‌گذاران قصد فروش آن را دارند. از طرفی مالیات آن‌ها نیز در حال افزایش است. این یعنی طوفانی در راه است.
به هر حال بازار بورس امریکا باید خود را برای این واقعیت نفت آماده کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها