کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تازه‌های بازار دیجیتال


کد خبر : ۱۸۱۴۸سه شنبه، ۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۸:۴۷۴۲۰۷ بازدید

رایانه فلشی، موبایل‌های چینی الفون، نوت‌بوک جدید سری N ایسوس روی پلتفرم اینتل و فلش مموری مخصوص دستگاه‌های اپل از جمله تازه‌‌های بازار دیجیتال در این هفته هستند.
تازه‌های بازار دیجیتالتازه‌های بازار دیجیتال

این هفته در تب‌و تاب نمایشگاه الکامپ 21، بازار IT نیز جنب‌وجوش بیشتری برای ورود کالاهای جدید داشته و بسیاری از فعالان بازار نیز از فرصت نمایشگاه برای معرفی محصولات جدید خود استفاده کردند. این هفته اما به گفته فعالان بازار رکود حاکم بر بازار IT همچنان باقی بود و تغییری در شرایط واردات و توزیع کالای IT در بازار ایجاد نشده است.


رایانه ویندوزی 65 گرمی

این هفته یکی از محصولات جذابی که به بازار ارائه شده رایانه‌ای کوچک و به شکل فلش است و لنوو کوچکترین رایانه ویندوزی با نام ideacentre™ Stick 300 را تولید کرده است. این دستگاه 65 گرم وزن دارد و به اندازه یک فلش مموری است. کاربر می‌تواند با اتصال این دستگاه به تلویزیون یا نمایشگر از طریق پورت HDMI، یک رایانه کامل در اختیار داشته باشد و این رایانه مناسب برای کاربری‌های چندرسانه‌ای، وب‌گردی، چت تصویری و پردازش‌های سبک مبتنی بر ویندوز طراحی شده است.

 

لنوو در این دستگاه از پردازنده Z3735F اتم اینتل و 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه به کار برده است.وای فای و بلوتوث از جمله امکانات ارتباطی این رایانه ویندوزی جیبی هستند. نسخه اوریجینال ویندوز 8.1، یک اسپیکر روی دستگاه، اسلات کارت حافظه میکرو SD با امکان اشاره پشتیبانی تا 128 گیگابایت حافظه از دیگر امکانات این محصول است.همچنین کاربر می‌تواند برای ورودی کامپیوتر از ماوس و کیبورد بلوتوث یا پورت USB استفاده کند.


ورود برند تازه‌وارد الفون از چین به بازار موبایل

این هفته بازار موبایل شاهد ورود یک برند جدید و البته چینی نیز بوده و در مجموع این روزها ورود برندهای موبایل چینی به بازار ایران افزایش یافته است. شرکت تازه‌وارد Elephone فعالیت خود را در سال 2006 در شهر شنزن چین آغاز کرد‏ که هدف اصلی آن بازارهای آسیا به ویژه چین است‏ و اکنون نیز یکی از تولیدکنندگان بزرگ تلفن همراه‌ در چین به شمار می‌آید.استراتژی این شرکت برای جذب بازار، کیفیت بالا، طراحی مناسب و نوآوری در عین قیمت پایین است‏.‏ محصولات این شرکت در اروپا، آمریکای شمالی، آفریقای جنوبی و خاورمیانه در حدود 10 میلیون دستگاه توزیع می‌شود.‏هم‌اکنون های‌تک ترین محصول الفون با نام P8000 با قیمت700 هزار تومان قیمت و توسط مهبانگ وارد بازار شده است. این گوشی 2 سیم‌کارته با صفحه نمایش 5.5 اینچی، دوربین اصلی‏ 13 مگاپیکسلی و دوربین دوم 5 مگاپیکسلی تولید شده است و از نسل چهارم ارتباطی‏‏ (‏LTE‏)‏‏ پشتیبانی می‌کند.

 


حسگر تشخیص اثر انگشت این گوشی هوشمند از قابلیت 360 درجه پشتیبانی می کند.سخت‌افزار این مدل شامل پردازنده اصلی 1.3GHz ‏(‏8 هسته ای‏)‏ و پردازنده گرافیکی ARM Mali‎-T720 ، حافظه داخلی‏‏ 16 GBو حافظه جانبی‏ 3GB با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه‏ microSD تا 128GB است.

قابلیت ضبط ویدئو با کیفیت Full HD و فلش LED از امکانات دوربین این گوشی است.این مدل از سیستم عامل Android 5.1 ‎- Lollipop بهره می‌برد.باتری‏ P8000 از نوع لیتیوم یونی با 4165 میلی آمپر ساعت که در حالت آماده باش 268 ساعت و در حالت مکالمه‏ تا 21 ساعت شارژ نگه می‌دارد.

 

نوت‌بوک سری N ایسوس روی پلتفرم اینتل

ایسوس مدل تازه‌ای از سری نوت‌بوک‌های مجهز به پلتفرم جدید اینتل (Sky lake) را تولید کرده است. نوت‌بوک جدید ایسوس مدل N552 از خانواده سری N است. سری N جزو با کیفیت‌ترین نوت‌بوک‌های ایسوس است که مشخصه بارز این سری طراحی بهتر و بدنه تماما فلزی و از جنس آلومینیوم است.

 

مدل N552 به پردازنده نسل 6 اینتل با 4 هسته پردازشی مستقل مجهز است که 15 درصد عملکرد بیشتر و 30% مصرف انرژی کمتر را باعث می‌شود. همچنین در این محصول جدیدترین نسل از پردازنده های گرافیکی NVidia مدل GTX960M برای پردازش های گرافیکی سنگین به کار رفته است.

N552 از حداقل 128 گیگابایت حافظه پر سرعت SSD PCIe® x4 1500MB/s  قابل ارتقا تا 512 گیگابایت و حداقل 8 گیگابایت حافظه پر سرعت DDR 4 قابل ارتقا تا 16 گیگابایت استفاده می‌کند.پشتیبانی 3 صفحه نمایش با وضوح تصویر 4k به صورت همزمان و پورت USB 3.1 از دیگر امکانات این محصول است.در این محصول از صفحه نمایش 4K/UHD نوع IPS تکنولوژی انحصاری ASUS Eye Care استفاده شده که به ادعای ایسوس 33% بیشتر از چشم کاربر محافظت می‌کند.


فلش مموری مخصوص دستگاه‌های اپل

همواره خرید ظرفیت بالاتر آیپد و آیفون هزینه بیشتری را طلب می‌کند و از این رو کمپانی سیلیکون پاور اولین محصول خود را مخصوص محصولات اپل روانه بازار کرد که لایسنس MFi اپل را داراست.

 

 

فلش مموری SP xDrive Z30 دو سر لایتنینگ و USB3.0 دارد. نشانه‌گر LED برای نمایش عملکرد، نرم‌افزار رایگان و انحصاری xDrive Explorer سیلیکون پاور برای مدیریت فایل‌های چند رسانه‌ای از دیگر ویژگی‌های این محصول است. این فلش مموری در ظرفیت های 32، 64 و 128 گیگابایت در رنگ سفید با بدنه‌ای از جنس پلاستیک، تولید می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها