کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

در آستانه توافق هسته ای هستیم


کد خبر : ۱۸۱۱شنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۷:۵۰۴۰۰۹ بازدید

گفت وگوهای هسته ای جمهوری اسلامی و شش قدرت جهانی در ژنو بازتاب بسیار گسترده ای در رسانه های روز جمعه آمریکا داشته که بیشتر آن ها سفر ناگهانی ˈجان کریˈ وزیر خارجه آمریکا را به ژنو نشانه آن دانسته اند که دو طرف در آستانه دستیابی به یک توافق عمده هستند.
در آستانه توافق هسته ای هستیمدر آستانه توافق هسته ای هستیم

شبکه تلویزیونی سی.ان.ان با اشاره به اینکه دو طرف با گام های آهسته به سوی توافق می روند، تصریح کرد، این توافق از تحریم هایی که بر اقتصاد ایران تحمیل شده است، خواهد کاست.

سی ان ان می افزاید: پس از سال ها بازی موش و گربه و در جا زدن مذاکرات، وزیران خارجه آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس رهسپار ژنو شده اند تا توافقی را که به ناگهان متولد شده است، نهایی کنند.

سی ان ان متن توافق احتمالی را حاصل دیدار و گفت وگوی دوجانبه هیات ایرانی به سرپرستی ˈعباس عراقچیˈ و هیات آمریکایی به سرپرستی ˈوندی شرمنˈ دانسته و تاکید کرده که پیشرفت حاصل شده در مذاکرات غیرمنتظره بوده است.

شبکه خبری ان.بی.سی آمریکا نیز در گزارشی درباره مذاکرات ایران و 1+5 در ژنو، سفر کری به سوئیس را برای پیوستن به هیات مذاکره کننده بسیار با اهمیت ارزیابی کرده و آن را نشانه ای مهم از احتمال توافق دو طرف دانسته است.

ان.بی.سی می افزاید: ورود ناگهانی مقام های بلندپایه بین المللی به ژنو و دیدار آن ها با ˈمحمد جواد ظریفˈ وزیر امور خارجه ایران، تحولی مهم به شمار می رود.

روزنامه نیویورک تایمز نیز در گزارشی مقدار کاهش تحریم ها، غنی سازی 20 درصد ایران، ذخیره اورانیوم 20 درصد و راکتور آب سنگین اراک را از مسایل حساس و دشوار مذاکرات دانسته و نوشت: با ورود کری و دیگر وزیران خارجه به ژنو، مذاکرات به مرحله عبور از موانع نهایی آن برای رسیدن به یک توافق هسته ای عمده رسیده است.

این روزنامه هدف این توافق را توقف موقت توسعه برنامه هسته ای ایران دانسته و می افزاید: در گام اول غرب می خواهد روند گسترش برنامه هسته ای ایران متوقف شود تا مطمئن شود ایران به دنبال خرید زمان برای توسعه برنامه هسته ای خود در جریان مذاکرات نخواهد بود.

این روزنامه می افزاید: غرب با محدود کردن غنی سازی 20 درصد ایران می خواهد مطمئن شود که این کشور ظرف چند ماه نتواند بمب هسته ای تولید کند.

نیویورک تایمز به مخالفت برخی نمایندگان کنگره با توافق احتمالی ژنو و سنگ اندازی های رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی اشاره کرده و می افزاید: کری به خوبی می داند این توافق چه توفانی به راه خواهد انداخت و برای همین آماده یک سلسله دیدارهای دیپلماتیک با رهبران منطقه است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها