کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

جزئیات رتبه جهانی ایران در 3 زیرساخت تجاری


کد خبر : ۱۸۰۸۷یکشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۴:۵۱۱۲۰۶ بازدید

معاون وزیر صنعت از رتبه نامناسب ایران در زیرساخت‌های تجاری خبرداد و گفت: ایران رتبه 167 را در شاخص تجارت فرامرزی، رتبه 138 در توانمند‌سازی ...

معاون وزیر صنعت از رتبه نامناسب ایران در زیرساخت‌های تجاری خبرداد و گفت: ایران رتبه 167 را در شاخص تجارت فرامرزی، رتبه 138 در توانمند‌سازی تجاری و رتبه 112 در عملکرد لجستیک دارد.

ولی‌اله افخمی‌راد گفت: به منظور اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی و ضرورت توسعه زیرساخت‌های تجاری کشور در شرایط پساتحریم، سازمان توسعه تجارت ایران در نظر دارد مشکلات و چالش‌های زیرساخت‌های حمل‌ونقل صادراتی و لجستیک تجارت خارجی کشور را عارضه‌یابی و در راستای توسعه این حوزه برنامه‌ریزی کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: شاخص‌های ارزیابی کارایی و تسهیل تجارت که توسط سازمان‌های گوناگون بین­‌المللی، از جمله بانک جهانی ارزیابی و اندازه‌گیری می‌شوند، نشان می‌دهد کشورمان از جایگاه و رتبه مناسبی در زیرساخت‌های تجاری برخوردار نیست.

وی تصریح کرد: کشورمان در شاخص‌هایی از جمله شاخص تجارت فرامرزی دارای رتبه ۱۶۷، شاخص توانمند‌سازی تجاری‌ دارای رتبه ۱۳۸ و شاخص عملکرد لجستیک دارای رتبه ۱۱۲، گویای این حقیقت است که توسعه تجارت و تعامل با کشورهای دیگر در شرایط پساتحریم، مستلزم عارضه‌یابی وضعیت موجود زیرساخت‌های تجاری و برنامه‌ریزی در راستای توسعه این حوزه است.

افخمی‌راد از تمامی مسئولان، صاحبنظران، تجار و علاقه‌مندان دعوت کرد تا در هم‌اندیشی تخصصی حمل‌و‌نقل صادراتی در ۱۳ دی ماه نظرات کارشناسی خود را ارایه دهند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها