کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

خودروهایی که بعد از توقف تولید، محبوبیت بیشتری کسب کردند

کدخبر:۱۸۰۸۵یکشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶:۳۰۸۶۸۴ بازدید

وقتی تاریخ را ورق می‌زنیم، همیشه افرادی مهم و تاثیرگذار در جوامعی بوده‌اند که بعد از مرگشان برای مردم مهم شده‌اند. در اصل نگرش مثبت ...

وقتی تاریخ را ورق می‌زنیم، همیشه افرادی مهم و تاثیرگذار در جوامعی بوده‌اند که بعد از مرگشان برای مردم مهم شده‌اند. در اصل نگرش مثبت جامعه به این افراد و اهمیت‌شان برای مردم، بعد از مرگشان اتفاق افتاده است. در تاریخ کشور ما هم کم نبودند افرادی که زندگی در سکوت داشتند و جوهره وجودشان بعد از مرگ برای مردم نمایان شده است. داستان خودرو هم برخی مواقع به زندگی ما آدم‌ها نزدیک می‌شود. خودروها جایگاه یک انسان را پیدا می‌کنند و به مرور زمان شخصیت‌شان برای مالکین مشخص می‌شود. برخی خودروها هستند که در دوره  زمانی خاصی تولید می‌شوند و در تولیدات روزافزون شرکت‌ها آن چنان به چشم نمی‌آیند. ولی کمی بعد از توقف تولید برای برخی مهم می‌شوند و بازاری به نسبت عجیب را پیدا می‌کنند. این مسئله را این روزها برای بازار خودروهای کلاسیک شاهد هستیم. ولی بهتر است زیاد به عقب برنگردیم و به خودروهایی اشاره کنیم که به تازگی از خط تولید خارج شده‌اند و عمر چندانی ندارند.

 

2f6fzmyr5usqkxnm06x.jpg


1- پژو پارس ELX با موتور 1/8 لیتری 16 سوپاپ

شکی نیست که پژو پارس در هر دوره زمانی یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار ایران بوده است. هنوز خیلی‌ها مشتری پر و پا قرص پارس یا همان پرشیا هستند. خودرویی که از پژو 405 زیباتر است که به نسبت امکانات رفاهی بیشتری دارد. از اولین روز تولید پژو پارس تا به حال این خودرو با مدل‌های مختلف و موتورهای گوناگون عرضه شده است. گاهی اوقات برخی مدل‌های این خودرو جایگاه ویژه‌ای بین مردم پیدا می‌کردند و از نگاه عموم خاص‌‌تر بودند. یکی از این خاص‌های پارس، نسخه ELX است. خودرویی که با امکانات و موتور به نسبت قوی‌تری از پارس معمولی یا همان پژو پارس سال عرضه می‌شود. این روزها پژو پارس ELX با موتور 1905 سی‌سی 8 سوپاپ عرضه می‌شود که 105 اسب بخار قدرت دارد و امکانات و کشش بیشتری نسبت به مدل 1/8 لیتری 8 سوپاپ و 1/6 لیتری 16 سوپاپ دارد. اگر به چندی قبل برگردیم، پژو پارس ELX را با شکلی دیگر تجربه می‌کنیم. خودرویی که گفته می‌شود شتاب صفر تا 100کیلومتر را در کمتر از 10 ثانیه ثبت می‌کند و به لطف موتور 1/8 لیتری XU7 16 سوپاپ یا همان موتور زانتیایی، قدرتی به مراتب بهتر از ELX جدید تحویل راننده می‌دهد.

در زمان عرضه ELX قدیم، مالکان به سمت خرید این خودرو می‌رفتند، ولی نه به حدی که بتوان با آب و تاب تعریف کرد. واقعیت این بود که در تمام زمان‌های عرضه پارس، نسخه 1/8 لیتری 8 سوپاپ طرفدار بیشتری را داشت و در بازار راحت‌‌تر و بیشتر خرید و فروش می‌شد. حال جالب است بدانید که با توقف عرضه ELX موتور زانتیا، ناگاه این خودرو گران شد و حتی تا مرز 50 میلیون تومان هم قیمت خورد. خودرویی که نسبت به ELX موتور XUM امکاناتی مثل کیسه هوا شاگرد (کیسه هوای راننده در نسخه‌های آخر ELX موتور زانیتا نصب شد) سیستم تهویه اتوماتیک، آینه تاشوی برقی، بلوتوث روی فرمان و فرمان چرمی را کم دارد و در عوض در برخی دادوستدها، قیمتی بالاتر نسبت به نسخه جدید به خود اختصاص می‌دهد. در برخی پژو پارس‌های ELX جدید، امکاناتی با نام سفارش مدیران وجود دارد که کمی خاص است. مثلا استارت دکمه‌ای، سیستم کروز کنترل، مانیتور و دوربین عقب باعث شده است این خودرو نسبت به نسخه قدیمی لوکس‌‌تر باشد. ولی هم‌چنان پارس ELX موتور زانیتا با همان صندلی خلبانی معروف که گرمکن و تهویه صندلی جلو داشت، از دید خیلی از دوستداران این خودرو بهتر می‌تواند باشد. داستان جالب این خودرو آن جایی آغاز می‌شود که وقتی کسی قصد خرید پژو پارس ELX را دارد، ابتدا به دنبال نسخه موتور زانتیایی می‌گردد که دیگر تولید نمی‌شود و به انبار خاطرات خودروسازی رفته است.

 

3xokh2pka9ngeo848jx9.jpg

2- مزدا 323

وقتی مزدا 323 به ایران آمد، رقیب سرسختی به نام زانتیا را از جانب سایپا تجربه کرد. خودرویی که به نسبت مزدا 323 از دید خریداران، لوکس‌‌تر و قوی‌تر به حساب می‌آمد و می‌توانست به راحتی مزدا را کنار بگذارد. با اینکه تنوع عرضه 323 بالا بود و در تیپ‌های مختلف عرضه می‌شد، ولی هیچ‌گاه در زمان تولید نتوانست رقیبی واقعی در فروش برای زانتیا باشد. ولی با پایان عرضه این خودرو شاهد بودیم شناختی به نسبت کامل‌‌تر از قبل از این ژاپنی در بین مردم آغاز شد. خودرویی که زمانی طرفدار چندانی نداشت و بیشتر برای پیرمردها مناسب بود (اصطلاح بازاری‌ها این طور مزدا 323 را خطاب قرار می‌داد)، این روزها مشتریان خاص خود را دارد و به عنوان خودرویی خوش‌فروش در بازار از آن یاد می‌شود. به هر حال خرید یک خودروی ژاپنی اصیل با امکانات و موتور خوب آن هم با قیمت زیر 45 میلیون تومان باعث شده برخی خریداران خودروهای کارکرده به سراغ این ماشین بروند.

ماشینی که روزی دادوستد آن سخت بود، امروز هم در بین جوانان و هم خانواده محبوب ظاهر شده است و برخی‌ آن را به تندر90 اتوماتیک صفر و سایر چینی‌ها ترجیح می‌دهند. با نشستن پشت فرمان این خودرو به راحتی به این درک می‌رسید که موتور 1/6 لیتری 16 سوپاپی که نزدیک به 105 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، آرامش و رانندگی خوبی را برای 323 فراهم می‌کند. وجود امکاناتی مثل سان‌روف، دو کیسه هوا و ترمز ABS  و EBD باعث شده این خودرو در کنار کیفیت بالا، امکاناتی دوست‌داشتنی هم داشته باشد. نسخه اتوماتیک این ماشین که به گیربکس چهار دنده مجهز است، تعویض حالت نرمی را دارد که به کیفیت بالای آن برمی‌گردد. چندی پیش با نسخه‌ای از این خودرو رو‌به‌رو شدیم که حدود 12 سال سن داشت و با 287 هزار کیلومتر کارکرد تا به حال برای تعمیر موتوری به تعمیرگاه نرفته بود و حتی جلوبندی آن دست نخورده بود. جالب بود که تودوزی خودرو را می‌توانستید با یک زانتیا مدل 88 که حدود 60 هزار کیلومتر کارکرده است مقایسه کنید و رای کیفیت را به مزدا بدهید. آگاه شدن مردم از باطن مزدا 323 بعد از توقف تولیدش در این سال‌ها باعث شده است خودروی بدفروش دیروز، به ماشینی مناسب و باکیفیت از دید مصرف‌کنندگان تبدیل شود و مالکین آن به سختی از این خودرو دل بکنند.

 




3- نیسان ماکسیما

نیسان ماکسیما از دید عموم جامعه ما خودرویی باکیفیت و پرقدرت است. ولی اگر به چند سال قبل برگردید، با آغاز واردات خودروهایی مثل تویوتا کمری و آریون، هیوندای سوناتا و آزرا و کیا اپتیما، نقش این خودرو در بازار خودروهای به نسبت گران‌قیمت کمرنگ شد و خیلی از خریداران خودروهای وارداتی، دلیل نخریدن ماکسیما را قدیمی بودن و کم‌امکاناتی آن می‌دانستند. البته رقبای وارداتی هم، خودروهایی تازه نفس و به‌روز بودند که با دید منصفانه کیفیت خوبی هم داشتند. افزایش قیمت ماکسیما از جانب پارس خودرو و تنوع محصولات در بازار، باعث شد نقش ماکسیما در اواخر تولید در بازار کمرنگ باشد و همیشه سوالی برای افراد ایجاد شود که با پول ماکسیما چرا سوار خودرویی مثل کمری نشوم؟! گذشت تا اینکه در روزهای آخر تولید ماکسیما، خریدوفروش سخت این خودرو به نسبت رقبای ژاپنی و کره‌ای بیشتر واضح شد و در زمانی که خودرو در بازار قیمتی بیشتر از کارخانه داشت، ماکسیما با همان قیمت شرکت و یا در مواقعی زیر قیمت شرکت دادوستد می‌شد. ولی پایین آمدن ماکسیما از خط تولید و واکنش‌های بعد از آن و امروز، بیشتر ما را به یاد مسئله‌ای می‌اندازد که بعد از فوت کسی، آن فرد بیشتر محبوب می‌شود و رفتن به مزارش، بیشتر از زمانی است که در خانه خود می‌زیست و زنده بود! با رفتن ماکسیما دیدیم که قیمت این ماشین به بالای 100 میلیون تومان هم رسید. به شکلی که در خرید آن بین نمایشگاه‌ها رقابتی آغاز شده بود. امروز فروش یک ماکسیما از یک کمری 2007 و 2008 خیلی راحت‌‌تر است و دیگر کمبود امکانات به چشم نمی‌آید. دیگر کمتر کسی می‌گوید که موتور 3 لیتری آن پرمصرف و تعلیق عقب ماشین گیج است. امروز در وصف ماکسیما می‌شنویم که اسطوره‌ای تکرارنشدنی است که قدرت را در کنار آرامش اتاق برای مالکین به همراه می‌آورد.

 




4- مگان

مگان؛ خودرویی گران، پراستهلاک، قدیمی و کم‌آپشن. این بود توصیف خیلی از مردم از خودرویی که روزی توسط پارس خودرو به صورت وارداتی و بعد به عنوان خودرو مونتاژی به بازار عرضه شد. شاید هم درست باشد. خرج تعمیرات مگان از رقیبی مثل مزدا3 به مراتب بیشتر است و پیچیدگی خاص خود را دارد. گیربکس مگان اتوماتیک اصلا مثل رقبا هوشمند نیست و به گفته منابع خارجی و داخلی، گیربکس در اصطلاح خنگ خوانده می‌شود.

امکانات خودرو هم در سطح یک ماشین سال 2000 است و برای همگان واضح است که کیفیت داخلی آن شاید آنچنان بالا نباشد. این مسائل در زمان عرضه مگان به راحتی در محافل شنیده می‌شد و بر همگان واضح بود که فروش مگان 1600 دنده‌ای کار سخت و دشواری است. ولی با پایان تولید مگان شاهد بودیم خودرویی که نزدیک به 78 میلیون تومان جلو در شرکت می‌ارزید، قیمت 126 میلیون تومان را تجربه کرد و همه از ترمز عالی و هندلینگ و کم‌صدایی اتاق آن تعریف می‌کردند. مگانی که روزی در نسخه دنده‌ای از تندر90 جا مانده بود، حال رقیبی برای النترا، کرولا، سراتو و حتی مگان نسل جدید ( فلوئنس و اسکالا) شد و خیلی‌ها را در خرید به شک انداخت. امروز مگان شرایطی بهتر از گذشته دارد. شرایطی که می‌گوید دیگر این فرانسوی مونتاژی بدفروش نیست و امروز خیلی راحت‌‌تر از گذشته خرید‌وفروش می‌شود. دیگر مهم نیست موتور 2 لیتری آن تنها 130 تا 132 اسب بخار را تولید می‌کند و تزئینات رو دری کمی بعد از استفاده از بین می‌رود. مهم این است که مگان بعد از رفتن محبوب شده است.
 

      


5- هیوندای آوانته

آوانته؛ خودرویی قدیمی، کم‌آپشن، کره‌ای و از نظر برخی بد‌قیافه است. خودرویی که روزی در کرمان مونتاژ می‌شد و معامله آن در بازار سخت بود. خرید آن در کنار زانتیا و کرولا و حتی سراتو 2008 توجیهی نداشت. ماشینی که با موتور 2 لیتری که حدود 140 اسب بخار  قدرت تولید می‌کرد و با گیربکس پنج دنده دستی یا گیربکس 4 دند اتوماتیک عرضه می‌شد. خبری از سان‌روف و سیستم پایداری در آوانته نبود. ولی با گذشت زمان برای خیلی‌ها اثبات شد که این کره‌ای در کیفیت کمبودی نسبت ژاپنی‌ها ندارد و می‌تواند در خیلی مواقع خوش بدرخشد. کافی بود شما یک آوانته دنده‌ای را در زمان تولید از شرکت بخرید و با کمی پیمایش، بین 10 الی 20 درصد با افت قیمت مواجه شوید. ولی امروز داستان تغییر کرده است. آوانته اتوماتیک سالم مدل 91 را بالای 65 میلیون تومان اعلام می‌کنند و نسخه دنده‌ای را زیر 53 میلیون تومان کمتر می‌شود پیدا کرد. البته نسخه‌های رنگدار و کارکرد بالا قیمتی حدود 40 میلیون تومان را دارند. ولی هر چه هست امروز آوانته طرفدارانی بیشتر از قبل دارد و رفتنش برای مالکین بهتر از زمان ماندش بود.

* حسین دلاور

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

غضنفر: 1394/9/2910:02:36،
38
15
بله دزسته
ما مردم دیر فهمی هستیم
خدا نکند روزی بیاید به حال این خودروهای چینی هم افسوس بخوریم
( یعنی میشه افغانستان هم ماشین تولید کنه )
جواد: 1394/9/2910:04:34،
48
20
بین اینا اول ماکسیما دوم مگان
سمند سوار: 1394/9/2910:12:46،
41
15
یادش بخیر منم سال90تا92 ریو داشتم لامصب فقط روغن بود و تمام...آخی..آخی..آخی....
آرشام: 1394/9/2910:12:46،
48
28
یه چیزی که در فرهنگ کوچه بازاری و عوامانه مد شده اینه که میگن کلن ماشینای فرانسوی پر استهلاکن

در صورتیکه

من هنوز 206 مدل قدیمی 83 دارم و 190/000 تا کارکرده و اصلن استهلاک قابل ملاحظه ای نداشته و حاضر به تعویض آن با نمونه صفر کیلومتر مدل 94 نیستم!

مگان های 1600 و 2000 مدل 2006 واراداتی از ترکیه و حتی پارس خودرویی نسبت به نمونه های نیسان ماکسیمای هم سن خود از استهلاک بالنسبه کمتری برخوردار بوده اند.

دارندگان رنو فلوینس های واراداتی از 2012 تاکنون از اطمینان پذیری و کیفیت این خودروها بسیار راضی بوده اند.


ارش: 1394/9/2912:10:42،
24
28
کاملا درسته که خودروهای فرانسوی پر استهلاکن
واضح ترین دلیلشم دمای موتور
شما اکثر ماشینای فرانسوی رو سوار شین میبینین امپر اب معمولا نزدیک به 90
از هر کسی که یه خورده از موتور میفهمه بپرسی به شما میگه که دمای بیشتر موتور یعنی استهلاک بیشتر
تازه ایران خودرو اومده از آلیاژ بی کیفیت هم استفاده کرده تا مراجعه به مکانیکی واجب تر بشه.
درضمن یه فرهنگی هست تو ایران که میگن ماشین بستگی به رانندش داره.این فقط مال ایرانه که هر روز باید اب روغن ماشین رو چک کنی.فک کن تو المان هر چند روز کاپوت بنز بدی بالا تو رادیاتش اب بریزی!!!
hr: 1394/9/2914:38:43،
21
11
اتفاقا اونی که میگه دمای بالا یعنی استهلاک بالا از ماشین هیچ چیزی نمیفهمه آقا آرش...بهترین دما برای موتور های بنزینی معمولا93درجه هستش...استهلاک بستگی به آلیاژ و ضریب اطمینان و خیلی فاکتور های دیگه میباشد.شخص طراح همیشه باید کیفیت خوب در برابر قیمت ارزان و خدمات و ضریب اطمینان خوب و فاکتورهای دیگه رو مد نظر داشته باشه...اگه دمای موتور پایین باشه روغن به خاطر ویسکوزیته ای که داره در دمای پایین به موتور آسیب میزنه...و حتی اگه از حدش هم بالا بره یعنی بالای 95که خودتون میدونید چه اتفاقی میوفته
sam: 1394/9/2923:58:08،
17
11
با سلام
ماشین های فرانسوی هم مثل ماشین های ژاپنی کم استهلاک هستند به شرطی که سرویس های دوره ای شان را دقیقا و مو به مو انجام بدهید.اینکه که می گویند ماشین فرانسوی پر استهلاک است چرندیات مافیای واردات است.چون مافیای واردات بیش از همه ماشین های کره ای و ژاپنی وارد می کند و به همین خاطر هم است تا می تواند بر علیه خودروهای ساخت دیگر کشورها تبلیغات می کند.مثلا امروزه هوندا اکورد در چین و یا تویوتا یاریس و میتسوبیشی میراژ در تایلند و تویوتا کمری در استرالیا و کرولا در تایوان ساخته می شوند و همه شان با قطعات ساخت همان کشور تولید می شوند! ولی مافیای واردات تا می تواند ژاپنی ها را بالا می برد! از طرفی بیشتر قطعات خودروهای کره ای هم ساخت چین است و این دو کشور رابطه تنگاتنگی در زمینه خودروسازی دارند ولی به گونه ای جلوه داده می شد که خودروهای کره ای جواهراتی هستند که دست غیر به آنها نخورده است!
88 ELX موتور زانتیا: 1394/9/2910:12:56،
27
19
پارس ELXخوب درآمد و مدل 88 رو دارم ولی شاسی تنظیم صندلی برقی خوب کار نمیکنه و گیر هم نمیاد ولی ترمز و شتاب عالیه و تا حالا فقط تسمه تایم عوض کردم روی 100 هزار کیلومتر تسمه تایمش سالم سالم بود, تعویض لنت و لاستیک هم که مصرفی بوده
غمناکیان: 1394/9/2910:14:40،
29
14
ما دیگه چقدر بدبختیم....
سعید دلال: 1394/9/2910:15:47،
36
9
اگر خوب بوده چون قطعات خوب استفاده شده بود تمام اینها خوب بودند و هستند
شاهین: 1394/9/2910:19:07،
24
31
هیچ کدوم ارزش خرید ندارن
ناصر: 1394/9/2910:22:37،
39
12
اينكه خودروهاي قديمي محبوبيت بيشتري بين مشتريان دارند مصداق كامل درجا زدن صنعت خودرو كشوره كه هر سال از كيفيت محصولاتش كاسته شده وگرنه هيچاي دنياي مدلهاي قديمي رو به مدلهاي ب روز ترجيح نميدن
فرزاد: 1394/9/2910:28:35،
174
12
تا چند سال پیش چه خودروهایی تو ایران تولید میشد واگه ادامه داشت الان مدلهای روزش مونتاژ میشد اما از مگان و مزدا و ماکسیماوهیوندایی اوانته رسیدیم به چانگان وبرلیانس وجک ولیفان و این پلوس بریده اخر هایما وبعدش تازه میخاد ترومچی و..بیاد خدا به دادمون برسه
وحید: 1394/9/2910:37:10،
65
26
ماکسیما ایرادش فقط مصرف بالاشه. مزذا3 هم قطعاتش گرونه.عیب دیگری ندارند.بتونی تمیزشو پیدا کنی هر دوتاشون از هر لحاظ معرکه هستند.در مورد آوانته اطلاعاتی ندارم اما مگان کارکردش خوب از آب در نمیاد.مثل پزو همه جاش به سرو صدا میافته.
مهدی: 1394/9/2910:41:04،
23
28
فقط ریو
فرزاد: 1394/9/2910:45:08،
22
8
قبول کنید که سلیقه خودرویی مردم ایران این لگن سازا رو فربه کرده . نه از خودروی خودشون اطلاعات فنی دارن و نه مزایا و معایب خودروشون رو میدونن . از لحظه خرید به فکر بازار فروششن !!!!! خودشونم نمیدونن چی میخوان . هر چیز جدیدی هم بیاد همیشه تا چند سال میگن آشغاله ولی بعد از چند سال واسه خریدش سر و دست میشکنن !!! الان مد شده که میگن خودروی چینی آشغاله. ولی آشغال وطنی با وام میخرن که قطعاتش همش آشغال چینیه !!! طرف چنان بال آب و تاب میگه شتاب 405 از سمند بیشتره انگار بوگاتی رو با نیسان پاترول داره مقایسه میکنه !!! یا هر روز داره تو مسابقات درگ شرکت میکنه !!!
قبول کنید که عامل مهم این مشکلات خود بیسوادی و دلال بازی مصرف کننده ایرانیه. وگرنه فرقون سازا بزور نمیتونن به مردم چیزی بچپونن.
فرزاد: 1394/9/2910:47:21،
114
17
قبول کنید که سلیقه خودرویی مردم ایران این لگن سازا رو فربه کرده . نه از خودروی خودشون اطلاعات فنی دارن و نه مزایا و معایب خودروشون رو میدونن . از لحظه خرید به فکر بازار فروششن !!!!! خودشونم نمیدونن چی میخوان . هر چیز جدیدی هم بیاد همیشه تا چند سال میگن آشغاله ولی بعد از چند سال واسه خریدش سر و دست میشکنن !!! الان مد شده که میگن خودروی چینی آشغاله. ولی آشغال وطنی با وام میخرن که قطعاتش همش آشغال چینیه !!! طرف چنان بال آب و تاب میگه شتاب 405 از سمند بیشتره انگار بوگاتی رو با نیسان پاترول داره مقایسه میکنه !!! یا هر روز داره تو مسابقات درگ شرکت میکنه !!!
قبول کنید که عامل مهم این مشکلات خود بیسوادی و دلال بازی مصرف کننده ایرانیه. وگرنه فرقون سازا بزور نمیتونن به مردم چیزی بچپونن.
من: 1394/9/2910:51:12،
25
12
اینکه این خودروها محبوب شده اند به خاطر ارزشمند بودنشون نیست بلکه به خاطر کم کاری تولید کنندگان داخل و ورود خودروهای چینی نا مرغوب و قیمت های فضایی خودروهای برند است . با توجه به این مسایل بنده هم اگر تصمیم به عوض کردن خودرو تا سقف 50 تومن را داشته باشم قطعا ازمدلهای خارجی 2005 تا 2008 را انتخاب میکنم
جواب: 1394/9/2910:56:42،
24
12
1- خودرویی پرقدرت و پر استحلاک و البته قیمت بالا اگر بخوای تمیزشو گیر بیاری ( بالای 75 تومن )
2- خودوریی جوان پسند و با کیفیت عالی و قیمت متناسبتر به نسبت رقبا و البته مشکل در پیدا کردن خودروی تمیز و سرحال با کارکرد کم |( بالای 65 تومن )
3- خودروی کره ای رو کلا نمیشه روش حساب باز کرد ولی آوانته معدود خودروی کره ای با کیفیت عالی و قیمت نسبتا بالا
4- خودروی برای استفاده روزمره و با کیفیت خوب و قیمت متناسب و البته استحلاک بالا
نیما: 1394/9/2911:05:16،
57
12
این خودرو ها تولـــــــــید نمی شد و مونتــــــــــــاژ می شد
یا اینکه کلا وارد می شدند ( مثل یه سری از مگان ها )

بعد از تحریم دیگه لوازم اصل کاریشون نبود که مونتاژ بشه و مشابه چینیش هم موجود نبود که جایگذین بشه! به همین دلیل قیمتشون خیلی بالا رفت ( قطعات اصلی داشتند )


الان پیلیسه های دمپایی 10 هزارتومن کمتر از داشبرد ماشین صفر 29 ملیون تومنیه !
پاسخ به شروین : 1394/9/2911:17:36،
51
17
چینی باکلاس میشه آخه !!!!!
آیدا: 1394/9/2911:23:04،
21
28
در مورد آوانته شک کن.. عالیه من 4 ساله سوار میشم .. البته دنده ای بخری بهتره
ali: 1394/9/2911:23:37،
20
12
وقتی کیفیت خودرو ها روز به روز کاهش پیدا میکنه معلومه که مردم رو به خودرو های مدل پایین و قدیمی میارن . قدیما میگفتن ماشین صفر بخر تا 4-5 سال بی خرج راحت باش الان میگن خرج ماشین مدل پایین و به جون بخر ولی ماشین صفر نخر که پرخرج تر از مدل پایینه.
متاسفم برای همه خودرو ساز های داخلی ...
من خودم الان ماشین زیرمدل 90 رو بیشتر از مدل 94 قبول دارم .
ياكوزا: 1394/9/2911:25:46،
34
73
فقط زانتيا
امین: 1394/9/2911:30:35،
16
12
دوستان در مورد کمری 2008 هم اطلاعاتی داریدلطفا راهنمایی کنید.
shahin: 1394/9/2911:35:41،
24
31
جیلی سواری واقعا الان به قیمتش میارزه
نمیگم عالیه ولی از بقیه چینیها با کیفیت تر و ایمنتره
Amir: 1394/9/2911:46:01،
39
18
چی یکی از زیباترین خودورهای دنیاست؟؟ جوک نگو مومن..یک نگاه به اتومبیل های دنیا بگن بعد نظر بده شکی نیست سمند اولین و آخرین ماشینی است که خریدی
احسان: 1394/9/2911:49:07،
38
15
یاشار جان 5/6 تومن بزار رو پولت لنسر 1600 تیپ2 بخر تقریبا نو 2014 / با esp/فول ایربگ/راحت و نرم/استهلاک و تعمیرات کم / ماشین ژاپنی روز و با کلاس سوار شو
محمد : 1394/9/2911:54:35،
38
16
اخه برادر من سمند یه ماشین کارگری
sam: 1394/9/2912:04:55،
23
25
جنتو رو يادت رفت
ماشين محكم و با كيفيت و قشنگ و خوبيه
تویوتا: 1394/9/2913:00:00،
18
21
موافقم!
جنتو یکی از باکیفیت ترین ماشینهایی بود که وارد ایران شد.
من مسئول پذیرش زاگرس بودم قبلا. تقریبا تمام مراجعات یا سرویس دوره ای بودن یا تصادفی. تعمیری نداشتن.
الانم با چند تا از مالکان جنتو که مشتری نمایندگی خودمون بودن هنوز ارتباط دارم، بدون استثنا همشون بعد از 7-8 سال و همگی بالای 100 هزار کارکرد حتی یک بار هم هزینه تعمیری نداشتن... حتی جلوبندی
سرداری: 1394/9/2912:11:45،
31
17
سلام.در سفر به ترکیه و مشاهدات خودم عرض کنم از سال 2003 خودروی مگان علاوه بر پلیس،در تاکسیهای ترکیه بکار گرفته شده.و بمدت 12 الی 13 سال زیربار استفاده قرار گرفته.الان بعد از 13سال میخوان رنو فلوئنس رو جایگزین کنن.اگه به شهر آنکارا سفر کنید به نمایندگی مرکزی رنو مراجعه کنید میبینید که یکعدد مگان تاکسی زردرنگ تو نمایشگاهشون بعنوان یادگاری موجوده.کارکردش در مدت زمان 13 سال 2میلیون و 370 هزارتا بوده است.یعنی دوبار صفرشو رد کرده.خیلی واسه بازدیدکنندگان جالبه.بنظر من رنو مگان نماد سخت جون بودن و پر استقامت بودن از لحاظ موتور و گیربکس و فنی میباشد
احمد: 1394/9/2912:13:52،
18
11
دوستانی که تجربه استفاده از مگان را دارند دست دوم انرا توصیه
می کنند و استهلاک ان و هزینه نگهداری ان مناسب است.؟
اردلان: 1394/9/2913:20:21،
24
17
من خودم مگان 2000 مدل 90 دارم
سرویس آب , روغن با همه فیلتر هاش (هوا , اتاق , بنزین , روغن) 150 تومن
لنت جلو فابریک 90,000 تومن
شمع فابریک 45000 تومن
ماشین خیلی خوبی
005: 1394/9/2912:14:00،
26
9
همه جای دنیا ماشین را 5 سال سوار میشن بعد با یک مدل جدید جابگزین می کنند اما اینجا تازه بعد از 15 سال دو برابر قیمت خرید باید
کلی بگردی تا یک ماشین تمیز کم ایراد پیدا کنی رزو اول هیچ کسی
مگان رو 33 میلیون نمی خرید اما حالا کار کردش رو 90 میلیون باید
با هزار منت بخری وافعا اینجا کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ببو: 1394/9/2912:17:00،
29
14
آقای اسدالله انباری احیاناً یه وقت پسوند فامیلتو جا نذاشته باشی! چون ممکنه مدیر ویران خودرو اشتباهی پاداشتو به یکی دیگه بده!
فرزاد: 1394/9/2912:28:32،
37
26
با اون پول یه فلوئنس صفر 7 دنده بگیر با نرمی و استحکام فوق العاده و قیافه زیبا مشترک با نیسان ژاپن و مونتاژ سامسونگ موتورز کره با زنجیر تایم ابدی و5 سال گارانتی وتقریبا بدون خرج با تکنولوژی روز ونسل سوم مگان شتاب9.5 ثانیه ای واتاق بزرگ
تاد: 1394/9/2912:48:09،
48
11
کلا مردم ایران یه تختشون کمه که دنبال چیزای فسیل میرن!!!!
یه دلیل دگرش هم وجود انواع چینی های بی کیفیت در بازاره
حاج رضا: 1394/9/2913:02:06،
21
44
چرا سالار جاده زانتیا نیست
خشایار: 1394/9/2913:08:25،
19
26
جییلی سواری رو نمیدونم ولی جیلی شاسی بلند که واقعا عالیه استهلاک پایین پرقدرت و با آپشن های خوب، 1 سال و 7 ماه داشتم واقعا عالی بود فروختمش تا یه ماشین گرونتر بخرم
بهروز: 1394/9/2913:09:58،
31
8
3 خودروي مزدا 3 قديم و آوانته دنده و اتوماتيك رو داشتم و بقيه رو دوستان دارند :
1 - ماكسيما:ماشين پر قدرت كم آپشن لذت سواري بالا عمر قطعات بالا استهلاك كم
2- مزدا3 قديم: شاسي نامناسب جهت پاركينگ و سطوح غير استاندارد و كلا شاسي پايين، قدرت و شتاب موتور بالا لذت رانندگي بالا قيمت لوازم يدكي گران عمر قطعات بالا استهلاك كم و كلا در صورت سالم بودن كم هزينه
3- مزدا3 جديد : همه گزينه هاي بالا ولي آپشن بيشتر نسبت به 3 قديم
4- آوانته دنده اي : شاسي مناسب ايران، پر قدرت ، قيافه معمولي ، قيمت لوازم يدكي مناسب ، بسيار كم خرج ، آپشن كم ، در صورت سالم بودن هيييچ هزينه اي بغير از لوازم مصرفي ندارد
آوانته اتوماتيك : تمام گزينه هاي بالا فقط شتاب خودرو نسبت به دنده كمتر است و گيربكس تيپ ترونيك نيست
5- مگان : فوق العاده نرم ،قدرت موتور معمولي (از كليه خودروهاي فوق كمتر است) ، كم آپشن ،لوازم گران
امیر: 1394/9/2913:32:33،
18
13
مگان ماشین خوبی بود یادش بخیر یکدونه کاملا فولشو داشتم باهاش لذت بردم و عوضش کردم .
محمد: 1394/9/2913:41:15،
17
12
فقط این میدونم این پارس elx موتور زانتیا فقط این قاچاقچیا شوتی معروفش کردن چون هر پارس elx موتور زانتیایی بود اینا خریدن برای ماشین شوتی داخل کلی جنس قاچاق میریزن تو جاده هم کمتر 180 نمیرن
شهریاری: 1394/9/2913:42:34،
14
11
خیلی ها هستندهنوزم که هنوزه ازپیکان باآب وتاب صحبت می کنند وهنوز منتظرند تاپیکان مجددا تولید شود وملتی که ازروی عکس وتیزرتبلیغاتی ازشرکتهای داخلی خودرو می خرند وبعداز چندماه نوبت خوابیدن می فهمند که خودروی خریداری شده چقدر عیب وایراد دارد چه انتظاری دارید که حسرت تولیدات قدیمی رانخورد واین کاردلالان است که درزمانی یک خودرورا زمین گیر می کنند وزمانی به اوج می رسانند.انشااله روزی برسد که خریداران بتوانند درمیان بازارسالم ورقابتی خودروی خودرابخاطر کیفیت انتخاب کنند ونه ازروی اجباروبی پولی
کوکی: 1394/9/2913:43:55،
32
8
به نظرم فرقون سازهامون باید از این خبر یه درس بزرگ بگیرن.اون هم اینکه در درجه اول صداقت و در درجه دوم اصالت تو تولید هیچ وقت از ذهن مردم پاک نمیشه.مزدا 323 مدل 1385 قیمتی معادل با یه پژو پارس صفر و حتی بالاتر داره........حالا فکر کنید ببینید چرا؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برادر: 1394/9/2913:56:05،
35
26
از همون اول هم پرشیاELX بد فروش بود تو همه ماشینای بالا سالارشون فقط وفقط ماکسیما ست. والسلام
mojtaba: 1394/9/2913:59:01،
25
11
با سلام
واقعا پارس ELX موتور زانتیا یکی از تکرار نشدنی ترین تولیدات داخل کشور هست.
جواد: 1394/9/2914:12:50،
23
14
من خودم آوانته 89 اتومات دارم ماشین خوبیه تا حالا هم مشکلی نداشتم لوازمشم تو تعمیرگاه های مجاز موجود هست از ماشین های دیگه برام کم خرجتر بوده جادارم هست
نازنین: 1394/9/2914:16:19،
20
15
با سلام.دوستان بزرگوارم حیف شد که مونتاژ رنو مگان متوقف شد.اگه کسی بتونه سالمشو پیدا کنه واسش یه عمر ماشینه.تو این چند روز تعطیلی هفته پیش رفته بودیم اصفهان.تو اتوبان کنار یه ایستگاه صلواتی توقف کردیم.یه گشت پلیس مگان دیدم.کیلومتر کارکردش 812هزار بود.ازشون پرسیدم.گفت این ماشین سه شیفت در روز در حال گشته.در آزاد راه قم کاشان.بیسار راضی بودن و میگفت پلیس معمولا هر 2الی سه سال یبار خودروهاشو عوض میکنه.حتی ایشون گفتن که مرسدس بنز و نیسان تیانا و تویوتا کریسیداهای قدیم هم نتونسته بود در مدت زمان طولانی چنین کارکردی رو بدون ایراد طی مسیر کنن.حتی ایشونم گفت تجربه استفاده 13ساله از رنو مگان در پلیس ترکیه نشون داد که این ماشین واقعا سخت جونه و به این سادگیا به خرج نمیفته.ولی باید سرویسهای پیشنهادی خودروساز بموقع انجام بشه.
هادی: 1394/9/2915:04:25،
16
21
درسته ماشینه بدی نیست ولی یکم عقلم خوبه آدم داشته باشه آخه ۸۱۲۰۰۰کیلومتر رو کدوم عقل سلیمی قبول می کنه؟؟
پاسخ به آقا هادی: 1394/9/3000:47:11،
17
11
سلام دوست گرامی.از طرز جواب دادنتون متأسف شدم. برای یه ماشین گشت پلیس آزادراه،با سه شیفت کاری روزانه، و بمدت 4سال(تحویل مگانهای پلیس ،سال 90 بود)، کارکرد 812000تا عدد غیرقابل دسترسی نیست.میانگین سالانه 203000 میشه. میانگین ماهانه 17هزار کیلومتر.و میانگین روزانه تقریبا 600کیلومتر.و میانگین هر شیفت کاری 200کیلومتر.بهتره درست تر فکر کنیم و توهین نکنیم.
پرشیا: 1394/9/2914:19:58،
19
17
در مورد پارس ای ال ایکس elx باید گفت این ماشین لایک داره. یعنی ای ول داره. صندلی ها از جمله برقی در هشت حالت با سیستم سرمایش و گرمایش و زیر زانویی برای مسافرت های طولانی مدت و پر کننده کمر/ کمک سنسور پارک/ آنتن اکتیو/ رینگ آلومینیومی سایز 15 با لاستیک 195 / سیستم هوشمند با کد امنیتی وسخنگوی گویا/ سیستم دزدگیر / آیینه آرایش سمت شاگرد مجهز به چراغ / چراغ خطر سوم بالای شیشه عقب / چراغ خطر عقب دو رنگ : قرمز با تلفیق سفید/مشکی / سیستم الکترونیکی ترمز هر چهار چرخ دیسکی و خیلی از مزایای دیگر تولید شد.((واقعا یادش بخیر )) بازهم بگم. نه باز هم بگم. شیره شیره شیره.سلطان .
ELX: 1394/9/2914:25:31،
19
17
اولین سری تولیدی ELX بصورت آزمایشی از سال 1382 فقط با تغییر در پیشرانه1800 سی سی از XU7L3 هشت سوپاپ به XU7JP4/L4 موتور زانتیا 1800 16 سوپاپ صورت گرفت که پس از مثبت بودن آن و استقبال این محصول نمونه پیشرفته تر به عنوان EXCLOCIVE یا اگزء در سال 1383 جهت مدیران به عنوان یک خودرو لوکس اداری در اختیار نمایندگان مجلس و استانداران سراسر کشور شد .که تغییرات آن علاوه بر پیشرانه در نوع صندلی ها از جمله برقی در هشت حالت با سیستم سرمایش و گرمایش و زیر زانویی برای مسافرت های طولانی مدت و پر کننده کمر/ کمک سنسور پارک/ آنتن اکتیو/ رینگ آلومینیومی سایز 15 با لاستیک 195 / سیستم هوشمند با کد امنیتی وسخنگوی گویا/ سیستم دزدگیر / آیینه آرایش سمت شاگرد مجهز به چراغ / چراغ خطر سوم بالای شیشه عقب / چراغ خطر عقب دو رنگ قرمزمشکی / سیستم الکترونیکی ترمز هر چهار چرخ دیسکی و خیلی از مزایای دیگر تولید میشد.یادش بخیر
سعيد: 1394/9/2914:41:35،
18
15
البته ريو و هيوندا ورنا هم از قلم افتاده كه واقعا چرخشون مي ارزه به كل محصولات ايران خودرو و سايپا
amin: 1394/9/2915:17:33،
17
11
بهترین و کم استهلاک ترین بین اینا ماکسیما با یه موتور فوق العاده عالی.که اگه کسی دنده دستی تمیزش گیرش بیاد قول میدم حالاحالا ها خرجی نداشته باشه.شتاب دنده ایشم از خیلی ماشینای روز بیشتره.اما مصرفش بالاس
گذر تاريخ: 1394/9/2915:22:36،
31
14
ماكسيما اسطوره تكرار نشدني از سال ٨٨ دارم ٣٠٠ تا راه رفته يك ريال خرج نداشته واقعا ماشيناي كه وارد ايران ميشدو بالان مقايسه كنيم اشكمون درمياد ماكسيما جاشو داد برليانس زانتيا شد چانگان اوانته شد ام وي ام پژو پارس شد دنا
ناشناس: 1394/9/2915:32:42،
19
12
بنده سال 1387 خودرو ريو صفر خريدم كه تا الان هنوز خطا نكرده بيش از 240 هزار كيلومتر انداخته فقط لاستيك و باطري تابحال عوض كردم و از تابحال موتور و گير بكس هنوز دچار مشكل و خرابي نشده از لحاظ مصرف سوخت هم بايد بگم بيشترين مصرف سوخت هر 100 كيلومتر7 ليتر مصرف داره.جمعا فوق العاده ماشين بي دردسر و راحتيه بقول دوستمون هرگز حاظر نيستم با محصولات خودروهاي ايراني حتي مقايسه كنم..
اما افسوس كه توي ايران بخاطر بعضي سياستها و منافع... هرچي بدرد بخوره از ريشه ساقطش ميكنند
حامد: 1394/9/2915:33:18،
25
16
هیوندا آوانته ماشین خوبیه تمیزشو گیر بیارید خیلی بهتر از این تولیدات داخله
رحیم: 1394/9/2916:19:12،
19
12
سمند یک گاری است تا یک خودرو خودم دارم اصلا ازش راضی نیستم
سینا: 1394/9/2917:00:00،
23
12
خیلی شک بر انگیزه
نمی دونم چرا از جیلی تبلیغ می کنید
با پول جیلی میشه ماشین های سطح اول خرید نه چینیه لگن.
دست دهم آلمانی و ژاپنی و کره شرف داره به چین.
پارس موتور زانتیا: 1394/9/2917:00:38،
16
8
ELX سالم 60000 تا راه رفته مدل 83 ماهی یک دور باهاش میزنند چند ساله خوابیده بی خط و خش , چند میارزه قیمت کسی داره
حقگو: 1394/9/2917:25:47،
15
10
خصلت مرده پرستی ملت ایران توی ماشین سواریشون هم هست،نمونه اش آوانته یادمه یک زمانی 2-3 میلیون زیر قیمت نمایندگی هم نمیخریدند ولی حالا همه ازش به نیکی یاد میکنند!!!
شهرزاد : 1394/9/2917:46:01،
12
13
سلام لطفا ميشه راهنماييم كنين چ ماشيني تو رنج ١٤٠تا ١٧٠ خوبه
محسن: 1394/9/2918:29:25،
14
14
دوست عزیز انتخاب تو این رنج زیاده اول باید مشخص کنی شاسی بلند میخای یا سواری ....کیا اسپرتیج..اپتیما...سوناتا 2015..ازرا2012....سانتافه نیمه فول
احسان: 1394/9/2921:35:24،
17
12
من بودم یه میتسوبیشی اوتلندر اونم خاکستریشو می خریدم صفر نمایندگی 200 اما 2015 7/8کارکرده رو میشه 160 تا 170 خرید ، خوشگل ، شاسی بلند ، فول امکانات از گیربکس cvt تا سیستم صوتی حرفه ای /ماشین بزرگ جادار7 نفره / ژاپنی هم هست راحت 20 سال کار می کنه / البته بی ام دبلیو x1 هم با حدود 170 چشمک می زنه اما کوچولو و کم امکانات و تعمیر نگه داریش هم پرهزینه است البته المانی سوار شدی اونم بی ام دبلیو
یار وفادار: 1394/9/2918:23:29،
15
13
عزیزم.........تا حالا چند تا ماشین داشتی؟
آرش: 1394/9/2919:58:11،
30
14
زانتیا سرطان بود و هست
پاسخ به شروين: 1394/9/2921:08:55،
12
13
ميخواستم بهت مثبت بدم ولي چون گفتي ليفان از الانترا بهتره بهت منفي دادم. فقط به خاطر اين يه جمله.
کوکی: 1394/9/2921:55:10،
13
8
داداش فقط مزدا3 بخر.به هیچ عنوان قطعات موتوریش گرون نیست.ولی قطعات بدنش خصوصا چراغش یکم گرونه.توجه بفرمایید فقط بدنه.میل موج گیر مزدا3 قیمتش 35هزار تومنه.به نظر شما گرونه؟دسته موتور بالاش رو عوض کردم 95 هزار تومن.به نظرتون گرونه؟
محمد: 1394/9/3000:15:57،
7
7
تو ایران هر خودرویی خط تولیدش قطع میشه بخاطر سود کمی که برا تولید کننده داره هست ولاغیر.ماکسیما-زانتیا-مگان-اونته- ریو وغیره
امین: 1394/9/3000:35:29،
13
7
بزودی همه اونایی که چینی چینی میکن و میگن آشغاله یکی از همین ماشینها رو میخرند و بعدا آنچنان تعریف میکنند که انگار پورشه خریدند.اما الان چون پولش رو ندارند و فقط این ماشینها رو تو خیابون دیدند از این حرفها زیاد میگن،داستان نرسیدن دست گربه به گوشت رو دقیقا برای این دست افراد گفتند،چین ام وی ام ۱۱۰ داره جک اس ۵ هم داره احتمالا این جماعت بتوانند بزودی یه دست دوم چپیه سه سیلندش رو بخرند بشرط اینکه بجای هزینه اینترنت و کامنتهای کارشناسی که میذارند یکم مطالعه کنند و پس انداز.جیلی قراردادی با انگلیس بسته تا تاکسیهاشون رو جیلی بسازه حتما یه مشاوره به این روباه مکار بدید که مثل شما پراید بخرند نه چینی آشغال.خخخخخخ

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل