کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فصلی برای بازدهی سرمايه‌گذاری در پرورش ماهی


کد خبر : ۱۸۰۷۶یکشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۲:۵۸:۴۷۱۴۳۷ بازدید

مصرف داخلي در بسياري از بازارهاي كشورهاي در حال توسعه به سرعت در حال رشد است كه اين مورد موجب ترغيب سرمايه‌گذاري‌هاي ملي در ...
فصلی برای بازدهی سرمايه‌گذاری در پرورش ماهیفصلی برای بازدهی سرمايه‌گذاری در پرورش ماهی

مصرف داخلي در بسياري از بازارهاي كشورهاي در حال توسعه به سرعت در حال رشد است كه اين مورد موجب ترغيب سرمايه‌گذاري‌هاي ملي در بخش پرورش ماهي و بهبود بيشتر شبكه‌هاي توزيع مي‌شود.

به گزارش تعادل، تقاضاي ثابت وارداتي با وجود رونق ضعيف اقتصادي، مقادير و ارزش‌هاي تجـارت بين‌المللـي را در سـال 2014 افزايش مي‌دهد. سطح قيمت‌ها پس از رسيدن به ركورد بالايي در ماه مارس، به دليل كـم شـدن تقاضـاي مصرف‌كننده در ژاپن و بسياري از بازارهاي اروپايي و بهبود وضعيت عرضه براي ميگو و ماهي آزاد در طي سه ماهه دوم و سوم كاهش يافت. قيمت‌ها براي بسياري از گونه‌ها و فرآورده‌ها فراتر از ميزان سال 2013 بود. مركز پژوهش‌هاي غلات به بررسي چشم‌انداز غذا (خلاصه‌هاي بازار) پرداخته است.

براساس اين گزارش، چشم‌انداز كوتاه‌مدت براي قيمت‌ها مثبت به نظر نمي‌رسد. تنش‌هاي سياسي در اروپاي شرقي بـه همـراه تقاضاي ضعيف مصرف‌كننده در بسياري از بازارهاي مهم اروپايي منجر بـه وضـع تحريم‌هاي وارداتـي عليـه شماري از عرضه‌كنندگان مهمي شده است كه بازارهاي جايگزيني را براي مقادير قابل توجـه توليدشـان پيـدا نخواهند كرد. تحريم‌ها براي كشورهايي كه در معرض محدوديت‌هاي وارداتي واقع نشدند، فرصت‌هاي جديدي را به خصوص براي ماهي آزاد، قزل‌آلا و پلازيك (سطح‌زي) ريز ايجاد كـرده اسـت. بـه دليـل نوسـانات دوره‌يي تقاضا، روند صعودي قيمت‌ها را در پايان سال مي‌توان انتظار داشت. عرضه كل همچنان به واسطه بخش پرورش ماهي به خصوص در آسيا و نيز در آفريقـا و امريكاي جنـوبي تقويت مي‌شود. مصرف داخلي در بسياري از بازارهاي كشورهاي در حال توسعه به سرعت در حال رشد اسـت كه اين مورد موجب ترغيب سرمايه‌گذاري‌هاي ملي در بخش پرورش ماهي و بهبود بيشتر شـبكه‌هاي توزيـع مي‌شود.

پديده ال‌نينو كه عامل تاثيرگذاري در كاهش صيد ماهيان سطح‌زي ريز در امريكاي جنوبي بود در حـال حاضر نسبتا ضعيف عمل كرده است.

 با وجود محدود شدن آثار پديده ال‌نينو، امـا بـه دليـل عـدم اطمينـان درباره ميزان صيد آخر سال، قيمت پودر ماهي و روغن ماهي طي 6ماهه نخست سال ثابت باقي ماند. مصرف سالانه ماهي به عنوان غذاي انسان برآورد مي‌شود به 20 كيلوگرم سرانه در 2014 برسـد و بـراي نخستين‌بار، سهم ماهيان پرورشي در مصرف غذايي از سهم ماهيان حاصل از صيد پيشي بگيرد.

اين وضـعيت كه دوران جديدي را در بخش شيلات و ماهيان پرورشي نشان مي‌دهد دلالت بر اين دارد كـه بخـش ماهيـان پرورشي به‌طور فزآينده‌يي، محرك توسعه محصول و توزيع، استراتژي‌هاي قيمـت‌گذاري، بازاريـابي و توسـعه بازارهاي داخلي و منطقه‌يي خواهند بود.

با اين حال، بخش صيد براي شماري از گونه‌ها، غالب و بـراي امنيـت غذايي داخلي و بين‌المللي، حياتي باقي خواهد ماند.


u81rf1zeikbups38xw4.png



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها