کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

متوسط سرعت جهانی اینترنت به 5.1 مگابیت در ثانیه رسید


کد خبر : ۱۸۰۶۵شنبه، ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰:۵۶۱۹۵۸ بازدید

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد متوسط سرعت اتصال به اینترنت پرسرعت در جهان با رشد 14 درصدی در سه ماهه سوم سال 2015 در مقایسه با ...

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد متوسط سرعت اتصال به اینترنت پرسرعت در جهان با رشد 14 درصدی در سه ماهه سوم سال 2015 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به 5.1 مگابیت در ثانیه رسیده است.

بر همین اساس تنها 5 درصد از کاربران اینترنت در دنیا با سرعت 25 مگابیت در ثانیه یا بیشتر به اینترنت متصل می شوند. گزارش 60 صفحه‌ای Akamai در مورد سرعت اتصال به اینترنت در کشورهای مختلف جهان نشان می‌دهد متوسط سرعت اتصال به اینترنت نسبت به سه ماهه دوم سال 2015 حدود 0.2 درصد افزایش نشان می دهد.

بر طبق این گزارش کره جنوبی با متوسط سرعت اتصال 20.5 مگابیت در ثانیه در رتبه اول و سوئد و نروژ با سرعت اتصال 17.4 و 16.4 مگابیت در ثانیه در رتبه های دوم و سوم هستند. رتبه های چهارم و پنجم و ششم با سرعت های اتصال، 16.2، 15.8 و 15.6 مگابیت در ثانیه متعلق به کشورهای سوییس، هنگ کنگ و هلند است. رتبه های هفتم تا دهم هم مربوط به کشورهای ژاپن، فنلاند، لاتویا و جمهوری چک است.

بخشی از این گزارش به بررسی میزان استفاده از آدرس اینترنتی جدید IPv6 اختصاص یافته و از پیشگامی کشورهای اروپایی در این حوزه خبر می دهد. بر همین اساس بلژیک، سوییس و آمریکا با اختصاص 35، 20 و 18 درصد از آدرس های اینترنتی خود به IPv6 در رتبه های اول تا سوم هستند و پرو، آلمان، پرتغال، لوکزامبورگ، یونان، استونی و چک در رتبه های چهارم تا دهم هستند.

در این گزارش به رشد 180 درصدی حملات DOS در سه ماهه سوم سال 2015 نسبت به مدت مشابه سال قبل هم اشاره شده و موسسات مالی، صنعت رسانه ای و تفریحی ، بخش دولتی و بخش هتل و مسافرت چهار هدف اصلی این حملات دانسته شده اند.

گفتنی است در گزارش مذکور هیچ اشاره‌ای به نام ایران وجود ندارد، اما در گزارش های قبلی این شرکت سرعت اتصال به اینترنت همراه در ایران بررسی شده و کشورمان با سرعت اتصال 0.9 مگابیت در ثانیه در قعر جدول و پایین تر از تمامی 54 کشور مورد بررسی قرار گرفته بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها