کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

احتمال تعیین تعرفه جدید برای واردات خودرو

کدخبر:۱۸۰۵۳شنبه، ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹:۵۴۸۲۰۱ بازدید

تعرفه واردات در حالی همواره یکی از چالش‌های بزرگ در صنعت و بازار خودرو کشور بوده که با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال، باز هم گمانه‌زنی‌ها در ...
احتمال تعیین تعرفه جدید برای واردات خودرو

تعرفه واردات در حالی همواره یکی از چالش‌های بزرگ در صنعت و بازار خودرو کشور بوده که با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال، باز هم گمانه‌زنی‌ها در مورد این موضوع بالا گرفته است. این در شرایطی است که هم‌اکنون چند پیشنهاد برای سرنوشت تعرفه واردات خودرو در سال آینده روی میز قرار دارد، اما هنوز مشخص نیست کدام یک از آنها به تصویب خواهد رسید.

با این حال به‌نظر می‌رسد وزارت صنعت،معدن و تجارت به‌عنوان مرجع تعیین تعرفه، علاقه‌ای به روش فعلی نداشته و قصد دارد مدل‌های دیگری را جایگزین کند. بی‌میلی وزارت صنعت به مدل فعلی تعرفه‌ها را به‌خصوص در مورد بازار خودرو، می‌توان از اظهارات اخیر سکاندار این وزارتخانه در دهمین اجلاس وزرای سازمان تجارت جهانی، به‌خوبی متوجه شد، چه آنکه وی از آمادگی ایران برای پیوستن به این سازمان و همچنین کاهش تعرفه‌ها، صحبت به میان آورده است.

محمدرضا نعمت‌زاده تاکید کرده که گام بعدی ایران پس از توافق هسته ای، تقویت روابط اقتصادی است و در این راستا، کشور آمادگی دارد تا به سازمان تجارت جهانی پیوسته و تعرفه برخی کالاهای خود را پایین بیاورد. این اظهارات نشان می‌دهد وزارت صنعت دیگر میلی به مدل فعلی اخذ تعرفه از کالاهای خارجی به‌خصوص خودرو نداشته و می‌خواهد طرحی جدید در انداخته و مقدمات پیوستن به سازمان تجارت جهانی را فراهم بیاورد. به اعتقاد کارشناسان، یکی از مولفه‌های اصلی برای عضویت در سازمان تجارت جهانی، کاهش و حذف تعرفه واردات کالا است که در این بین، خودرو (در ایران) از جایگاه خاصی برخوردار بوده و حواشی مربوط به خود را دارد. این خاص بودن از آن جهت است که خودروسازی لکوموتیو صنایع ایران به شمار می‌رود و اشتغال زیادی در کشور ایجاد کرده و از همین رو دولت حساسیت بالایی روی آن دارد و در این سال‌ها نیز اجازه نداده تعرفه واردات از حد مشخص و ایمنی، پایین تر بیاید.

ازآنجاکه خودروسازی ایران هنوز نتوانسته به نقطه‌ای مناسب و قابل قبول در کیفیت و قیمت برسد، چندان قدرت رقابت را در برابر همتایان خارجی خود نمی‌بیند و به همین دلیل، دولت همچنان از تعرفه به‌عنوان ابزاری برای کنترل واردات و ایزوله نگه داشتن غول‌های جاده مخصوص استفاده می‌کند. با این حال، گویا دولت برای سال آینده، خواب دیگری بابت تعرفه واردات خودرو دیده و چون عزمش را برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی جزم کرده، می‌خواهد تغییراتی در رفتار تعرفه‌ای خود پدید بیاورد. این در شرایطی است که به اعتقاد کارشناسان، لازمه این تغییرات، شفاف کردن قوانین مربوط به تعرفه است و اگر این قوانین اصلاح نشوند، امکان پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی وجود ندارد. 
البته ظاهرا وزارت صنعت نیز پیش از اینها به فکر شفاف‌سازی و اصلاح قوانین تعرفه‌ای به‌خصوص در مورد خودرو افتاده، چه آنکه در جلسات شورای سیاست‌گذاری خودرو، از خودروسازان و واردکنندگان خواسته تا با بررسی همه جوانب، طرح‌های پیشنهادی خود را در این مورد تهیه و ارائه دهند. از همین رو، در حال حاضر سه پیشنهاد در مورد تعرفه واردات خودرو تهیه شده که یکی مربوط به وزارت صنعت است، دیگری را گمرک تهیه کرده و طرح سوم را نیز واردکنندگان ارائه داده‌اند.


طرح اول؛ تغییر معیار لوکس بودن

طرح اول در مورد تعرفه سال آینده واردات خودرو، مربوط به گمرک کشور می‌شود، طرحی که طی آن پیشنهاد شده تعرفه بر اساس ارزش دلاری خودروها تعیین شود. بر این اساس، تعیین تعرفه به جای مبنا قرار گرفتن حجم موتور، براساس ارزش دلاری صورت می‌گیرد، به‌نحوی‌که تعرفه خودروها بسته به آنکه چه قیمتی (بر مبنای دلار) داشته باشند، تعیین خواهد شد. به‌عبارت بهتر، اگر این پیشنهاد به تصویب برسد، تعرفه خودرو به‌نوعی شناور می‌شود و وارد‌کنندگان دیگر با یک تعرفه ثابت مواجه نخواهند بود. این در شرایطی است که در حال حاضر، حجم موتور خودروهای وارداتی معیار لوکس بودن یا نبودن آنها به‌شمار می‌رود و برخی کارشناسان معتقدند این روش کارآیی لازم را نداشته و بهتر است تغییراتی در آن ایجاد شود. 

در واقع پیشنهادی که گمرک ارائه کرده، به‌نوعی تغییر معیار لوکس بودن خودروها است و طبق آن، هرچه ارزش دلاری خودروها بالاتر باشد، تعرفه بیشتری نیز بابت آن دریافت خواهد شد. به‌عبارت بهتر، این طرح می‌گوید، به جای آنکه حجم موتور خودروها تعرفه شان را مشخص کند، ارزش دلاری آنها ملاک میزان تعرفه قرار بگیرد. این پیشنهاد از نظر برخی کارشناسان، کارآیی نداشته و از آنجاکه وزارت صنعت به‌دنبال شفاف کردن قوانین و کاهش تعرفه (برای پیوستن به سازمان تجارت جهانی) است، بعید به‌نظر می‌رسد به آن رای بدهد.

فربد زاوه یکی از کارشناسان خودرو کشور در این مورد می‌گوید:تعیین تعرفه واردات خودرو بر اساس ارزش دلاری، روش درستی به حساب نمی‌آید و در دنیا نیز از چنین روشی استفاده نمی‌شود. این کارشناس با اشاره به اینکه نمی‌توان از طبقه مرفه جامعه مالیاتی اضافه بر عرف گرفت، تاکید می‌کند: اگر قرار است ارزش دلاری خودروها ملاک تعرفه قرار گیرد، همان بهتر که روش فعلی را ادامه داده و همچنان حجم موتور خودروها را مبنایی برای تعیین تعرفه در نظر بگیریم، زیرا کارآیی آن بیشتر خواهد بود. به گفته زاوه، ملاک قرار گرفتن ارزش دلاری برای تعیین تعرفه، علاوه بر اینکه ممکن است موجب فساد شود، اختلاف نظرهای زیادی را نیز به دنبال خواهد داشت، زیرا هر نهادی از دید خود، ارزش خودروهای وارداتی را تعیین خواهد کرد.


مالیات بر مصرف به جای تعرفه

روش دومی که برای سرنوشت تعرفه واردات خودرو در سال آینده پیشنهاد شده، می‌گوید بهتر است تعرفه حذف و مالیات بر مصرف جایگزین آن شود. به‌عبارت بهتر، اگر این سناریو پذیرفته شود، تعرفه واردات خودرو حذف و به جای آن، از مشتریان مالیات بر مصرف اخذ خواهد شد، روشی که در بسیاری از کشورهای دنیا به اجرا درمی‌آید. طبق این روش که وزارت صنعت،معدن و تجارت روی آن نظر دارد، به جای اخذ تعرفه از خودروهای وارداتی، از مشتریان آنها مالیات بر مصرف دریافت خواهد شد. 
بر این اساس، طبعا هرچه خودرو گران‌تر و دارای حجم موتور بالاتری باشد، مالیات بر مصرف آن نیز بیشتر خواهد بود. به‌عبارت بهتر، خرید خودروهای گران تر و دارای حجم موتور بیشتر، مالیات بالاتری را به دنبال دارد. در این روش البته دقیقا مشخص نشده که آیا واردات همه خودروها آزاد خواهد بود یا اینکه همچنان برخی خودروها اجازه ورود به کشور را نخواهند داشت. در حال حاضر واردات خودرو به ایران اگرچه آزاد است، اما محدودیت دارد و هر خودرویی نمی‌تواند وارد کشور شود، چه آنکه واردکنندگان با محدودیت‌هایی از نظر حجم موتور و مصرف سوخت روبه‌رو هستند.

با این حال، به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، جایگزین شدن مالیات بر مصرف به جای تعرفه، تصمیمی منطقی به‌شمار می‌رود؛ زیرا در بسیاری از کشورهای دنیا نیز از همین روش برای کنترل واردات و حمایت از تولید داخل استفاده می‌کنند. به گفته آنها، این روش اگر دارای قوانینی شفاف بوده و درست به اجرا دربیاید، جایگزین مناسبی برای تعرفه خواهد بود و حتی می‌توان به واسطه آن، ممنوعیت واردات برخی خودروها را نیز برداشت. در این مورد، کارشناس خودرو کشور تاکید می‌کند که مالیات بر مصرف، همان مالیات بر ارزش افزوده‌ای است که در سایر کشورها از مشتریان خودروهای وارداتی و لوکس گرفته می‌شود. زاوه می‌گوید: در کشوری مثل ترکیه، بین 40 تا 200 درصد مالیات بر مصرف از مشتریان خودرو اخذ می‌شود، به‌نوعی که مثلا تعرفه برای مشتری بنز کلاس E (با حجم موتور 1600 سی سی) 40 درصد است، اما کسی که می‌خواهد بنز S500 سوار شود، باید 200 درصد مالیات برای آن بپردازد.

وی با بیان اینکه میزان مالیات متناسب با قیمت و حجم موتور خودروها افزایش می‌یابد، تاکید می‌کند: خوبی این روش این است که اولا مشتریان هر خودرویی را دوست باشند، مالیاتش را می‌دهند و سوار می‌شوند و دوم اینکه تنها به یک مرجع مالیات خواهند پرداخت. به گفته زاوه، اگر منظور وزارت صنعت از مالیات بر مصرف، تجمیع عوارض باشد، به دلایل مطروحه، روش خوبی برای جایگزینی با تعرفه خواهد بود، اما اگر قرار بر وضع عوارض جدید باشد، اتفاق چندان مثبتی رخ نخواهد داد. این کارشناس در نهایت تاکید می‌کند: اگر دولت دغدغه مصرف سوخت و حجم موتور را دارد، می‌تواند میزان مالیات بر مصرف را به این دو شاخص متصل کند، به‌نحوی‌که هرچه خودرو (علاوه بر قیمت بالاتر) حجم موتور و مصرف سوخت بالاتری داشته باشد، مالیات بیشتری نیز بابت آن دریافت شود.


راهکار واردکنندگان

اما انجمن واردکنندگان خودرو کشور نیز پیشنهادی جدید برای سرنوشت تعرفه واردات خودرو در سال آینده مطرح کرده که البته تا حدی به طرح وزارت صنعت شباهت دارد. بر این اساس، واردکنندگان پیشنهاد داده‌اند با تقسیم بندی خودروها بر اساس حجم موتور و قیمت، از مشتریان آنها مالیات بر مصرف گرفته شود. آن‌طور که رئیس انجمن واردکنندگان می‌گوید، در این طرح، مثلا خودروها بر اساس حجم موتور دسته‌بندی می‌شوند و با در نظر گرفتن مسائلی مانند قیمت و بازه مصرف سوخت آنها، میزان مالیات بر مصرف‌شان تعیین خواهد شد. فرهاد احتشام زاد در توضیح این موضوع می‌افزاید: فرض کنیم مثلا خودرویی دارای حجم موتور بین 2000 تا 2500 سی سی است؛ بر این اساس، یک مالیات بر مصرف مشخص برای آن در نظر گرفته می‌شود، اما این به آن معنا نیست که همه خودروهای موجود در این بازه (2000 تا 2500 سی سی)، از مالیاتی یکسان برخوردار باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه مسائلی مالیات بر مصرف خودروهای حاضر در یک بازه (به لحاظ حجم موتور) را تعیین خواهند کرد، تاکید می‌کند: قیمت و مصرف سوخت، فاکتورهای اثرگذار بر تعیین مالیات بر مصرف هستند؛ به‌نحوی‌که مالیات یک خودرو 10 هزار دلاری، با یک خودرو مثلا 40 هزار دلاری متفاوت خواهد بود. یا مثلا اگر قیمت دو خودرو در یک بازه، یکسان باشد، اما مصرف سوخت متفاوتی داشته باشند، مالیات خودرو پرمصرف تر بیشتر است.

به گفته رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، کف مالیات بر مصرف، همین حداقل تعرفه موجود فعلی (40 درصد) است و هرچه مصرف سوخت و قیمت بالاتر برود، میزان مالیات نیز افزایش خواهد یافت. گفته‌های وی در شرایطی است که هم‌اکنون هرچه مصرف سوخت بالاتر باشد، مالیات بیشتری نیز (به واسطه خارج کردن خودروهای اسقاطی) از مشتریان دریافت می‌شود و اگر روش انجمن واردکنندگان به تصویب برسد، تعداد خودروهای اسقاطی برای خودروهای مختلف حاضر در یک بازه (به لحاظ حجم موتور) تغییر خواهد کرد. هرچه هست باید منتظر ماند و دید وزارت صنعت در نهایت کدام طرح را برای تعرفه واردات خودرو در سال آینده تصویب می‌کند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

رضا: 1394/9/2808:45:29،
249
18
تعرفه باید براساس میزان مصرف سوخت و الایندگی خودرو و همچنین ایمنی ان. تایین شود
کوکی: 1394/9/2809:02:38،
226
27
ما فرمول مرمول حالیمون نیست.
باید ارزونش کنی تا بخریم.وگرنه اینقدر وارد کن تا باهاش کل پارکینگ های کشور رو پر کنی.فقط ارزونی.حالا با هر فرمولی که میخوای حساب کن.الکی هم مردم رو به چالش نکشید.ملت دیگه از حساب و کتاب های کشکی خسته شدن.حساب و کتاب ها و فرمول هایی که آخرش 10 برابر میره تو پاچشون.
بابک: 1394/9/2809:09:05،
206
11
آخرش جوری قوانین را تصویب میکنن که بنفع بنجل سازای داخلی بشه.
نشستن و به امید دولت بودن حماقت محضه.
تحریم تا بروز شدن تولیدات داخل با کیفیت و قیمت مناسب.
بابک: 1394/9/2809:09:26،
73
13
آخرش جوری قوانین را تصویب میکنن که بنفع بنجل سازای داخلی بشه.
نشستن و به امید دولت بودن حماقت محضه.
تحریم تا بروز شدن تولیدات داخل با کیفیت و قیمت مناسب.
پولدار: 1394/9/2809:51:19،
39
148
تعرفه باید جوری باشه فقظ قشر مایه دار بتونن شوار ماشین خارجی شن.


بقیه ملت با اون رانندگی شون همون پراید و 206 سوار شن...خلایق همون چینی و اتاشغال لایق...
ادمک: 1394/9/2810:08:54،
135
12
دوستان همه ی اینا حرفه، همین الان دارن رو یه ماشین 100 میلیونی 80 میلیون میخورن اون وقت بیان سود 80 میلیونی رو بکنن 10 یا 20 میلیون به نظر شما این اصلا با عقل جور درمیاد؟ این داستانا فقط برای فروش لگنایه داخلیه و بس. دنبال کالسکه سیندرلا نباشید....
جواب پولدار: 1394/9/2811:00:56،
90
12
بابا فهمیدیم مایه داری حالا بگو ببینیم زمین فروختی یا گوسفند چون اینجور که تو صحبت کردی و فقر فروختی راه پولدار شدنت به چیزه دیگه ای نمیخوره
لارا: 1394/9/2812:48:31،
49
13
اگر ایران را به عضویت wto قبول کنند، چاره ای جز حذف تعرفه‌های سرسام آور نداریم.
آنوقت بیمه و مالیات و عوارض را بالا می برند تا جبران شود.
Ali jj: 1394/9/2813:38:59،
33
11
نفت ارزون شد و یاد مالیات افتادی داروغه. ماشین اولین برای همه چیز آماده شدیم که مالیات صد در صد و بیشتر رو داشته باشیم آخه میخوایم جهانی شیم
امید: 1394/9/2808:46:20،
126
13
به نظرم بهتره زودترتکلیف این دو بونجول سازو مشخص کنن.
چون چه بخان چه نخان بالاخره این بنجول سازها محکوم به فنا هستن.
Nima: 1394/9/2808:52:16،
121
11
اقا چرا دروغ میگید تو ترکیه قیمت همه اتومبیلها به قیمت روز جهانی تعیین میشه! هیچ جایی از دنیا این تعرفه و مالیات،این چپاول گری که شماها راه اندختین رو انجام نمیدن
رضا1346: 1394/9/2811:29:11،
45
11
نیما چپاول در تاریخ زیاد رخ داده

ولی اونا ملت خودشونو چپاول نمی کردن

سریال تمام نشدنی غارتگران بی ریشه
Amir: 1394/9/2812:43:19،
50
9
والا من استانبول زندگی میکنم همه قیمت ها جهانی است بله مالیات میگیرند ولی نه دویست درصد؟ چرا دروغ میگی! در ضمن اینجا همه فروش ها بصورت قسطی است بدون بهره اکثرا. و حداکثر 7%
شهاب: 1394/9/2816:29:16،
20
40
فقط شما نیستی که تو ترکیه ای
قیمت ماشین تو ترکیه فقط بیست درصد از ایران ارزونتره ، که اونم با بنزین لیتری شیش تومن جبرانش میکنن ، تو کل ترکیه رو بگردی یه لندکروز نمیبینی فقط ماشینای زیر ۱۵۰۰ سی سی ریختست ، قیمتشونم تقریبا با ایران برابره یا حداکثر بیست درصد ارزونتره

قیمت ماشین تو مالزی از ایران گرونتره اینجا اگه تعرفه ۵۰ درصده اونجا صدو پنجاه درصده
قیمت بنز و بی ام وه تو امریکا از خود المان ارزونتره ، هر کشوری با توجه به منافعش تعرفه میبنده ، قیمت ماشین تو عراقم نصف ایرانه ولی همه بیکارن و همو میکشن
تعرفه صفر شه دو سه میلیون بیکار میشن امار جرم و جنایت میره بالا ، ادم ترجیح میده با پراید مسافرت کنه یواشم بره تا اینکه با بنز بری یه دفه ببینی ماشینتو به گلوله بستن
ايراني: 1394/9/2809:07:38،
131
11
دوباره نزديك انتخابات شد حرف هاي قشنگ مي زنن ، مثل كاهش تعرفه و پيوستن به سازمان جهاني اقتصاد . من يكي كه ديگه گوشم پر شده از اين حرفا.
بابا: 1394/9/2809:11:25،
90
10
طرح بدی نیست به شرطی که تعرفه زیر 1500سی سی با قیمت زیر 12000دلار بشه 0 درصد بالاتر از 1500 سی سی و 12000دلار هم طبق یک نظام خاصی بالاتر بره اینجوری خودروهای باکیفیت کم مصرف سوار میشیم آلودگی به شدت پایین میاد و مردم هم توجاده ها نمیمیرن
علی: 1394/9/2809:56:27،
60
13
خبر رو خوب بخون قرار نیست هیچ خودرویی ارزون بشه فقط بازی با کلماته .
سامان: 1394/9/2813:39:57،
20
20
داداش دیگه زیر 1500 سی سی و 12000 هزار دلار که فقط مبشه همون پراید رو خرید!
حمید: 1394/9/2809:18:20،
52
9
درهرصورت به حال مصرف کننده فرقی نمیکنه
فقط روش دریافت پول فرق میکنه
آش همان آش و کاسه همان کاسه
مهدی: 1394/9/2809:19:29،
48
13
من روی طلبم از کسی یک پارس سال برداشتم نتونستم بفروشم که هیچ اصلا نمیشه رانندگی کرد باهاش دندهاش جا نمیخوره دراش به زحمت بسته میشه بابا اصلا افتضاح باید این خودرو. ساز را تعطیل کرد
farzad: 1394/9/2809:21:56،
37
15
فرصت مناسبی است که یکی با فولکس واگن و دیگری با تویوتا جوینت شوند اکثریت سهام را به آنها منتقل کنند تا این سرمایه گذاری 50 ساله هدر نشود با انتقال تکنولوژی و بومی سازی در این صنعت ما هم میتوانیم راه کره حنوبی و ترکیه را بپیمائیم.
امیر: 1394/9/2809:29:15،
52
10
تعرفه باید صفر بشه.چون به اندازه کافی از این صنعت حمایت بی چون و چرا شده اگه این دو شرکت میخواستن خودرو ساز بشن تا حالا شده بودن دیگه مشخصه که این کاره نیستن.یه دانشجو هم که تو دانشگاه چند ترم مشروط میشه اخراجش میکنن چون معلوم میشه که استعداد اون رشته رو نداره.
محمدرضا777 : 1394/9/2823:23:01،
13
9
درسته ولی اگه اون دانشجو که چند ترم مشروط شده باباش رییس همون دانشگاه باشه چی؟؟
فقط تحریم: 1394/9/2809:55:38،
45
10
هیچ نفعی برای مصرف کننده ی ایرانی نداره به اخرش توجه کنید :

"...به گفته رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، کف مالیات بر مصرف، همین حداقل تعرفه موجود فعلی (40 درصد) است و هرچه مصرف سوخت و قیمت بالاتر برود، میزان مالیات نیز افزایش خواهد یافت..."

خیلی راحت گفته قیمت های سه برابری ارزان ترین خودروها هم همچنان برقراره . مافیای خودرو در ایران که یک سرش به رشوه گیری از شرکت های خارجی وصله یک سرش هم به سود آقازاده های داخلی هیچوقت اچازه نمی ده خودروسازی واقعی در ایران شکل بگیره یا مردم ایران خودروی با کیفیت و با قیمت مناسب سوار شوند.
این انجمن ها به کجاها وصلند ؟ انجمن وارد کنندگان خودرو؟!!! انجمن قطعه ساان خودرو ؟!!!! همه هم طرفدار خودرومونتاژ کن ها هستند.
arash: 1394/9/2810:04:54،
61
10
این همه میگن خودروسازی اشتغال ایجاد میکنه. مگر کل افرادی که در این صنعت مشغولند چند تا هستند؟
500 هزار ... 1 میلییون .... 2 میلیون و......
ما الان 9 میلیون بیکار داریم
آیا این همه آلودگی و کشتن افراد و مصرف بنزین را باید فدای اشتغال 500 هزار تن بکنیم؟؟
یا اینکه جیب آقایان گشاد است؟؟؟
حمیرا: 1394/9/2814:40:23،
22
13
نه بابا کلا یک میلیون میشه اونهم از پول گرون شدن بنزین درمیاد!!!
امیر: 1394/9/2810:18:39،
30
9
"به گفته رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، کف مالیات بر مصرف، همین حداقل تعرفه موجود فعلی (40 درصد) است و هرچه مصرف سوخت و قیمت بالاتر برود، میزان مالیات نیز افزایش خواهد یافت. گفته‌های وی در شرایطی است که هم‌اکنون هرچه مصرف سوخت بالاتر باشد،"این یعنی بازم بالاتر رفتن تعرفه ها باز یه برنامه تازه برای بالا بردن قیمت.اینا کاری نمیکنن که به نفع ملت باشه
Hamid: 1394/9/2810:36:28،
31
9
این فیلما چیه اخه،مالیات بر مصرف اجرایی نخواهد شد.اگه بترکونه روش محاسبه تعرفه رو عوض میکنن
حميد: 1394/9/2810:42:51،
30
10
چه فرقی به حال مصرف کننده داره آخه؟ چه تحت عنوان تعرفه یا چه تحت نام مالیات بر مصرف. مهم اینه که شما قصد ارزون کردنشو ندارید مصرف کننده در نهایت باید ماشین رو حداقل دو برابر قیمت واقعی خودش بخره.
مرتضی: 1394/9/2812:10:18،
24
11
این ها میخوان اسم تعرفه رو بکنن مالیات بر مصرف مثلا سر سازمان تجارت جهانی رو کلاه بزارن
اخه یکی نیست بگه همون مالیات برارزش افزوده که الان دارن میگرن پس چیه ؟تو کدوم کشور برای یه جنس دو بار مالیات میدن ? اصلا ماشین وارد نکنن بهتره
iran: 1394/9/2812:51:47،
25
13
این که شد همون.کجاش تغییر کرده.مردم ساده رو دور میزنید.تعرفه سر جاشه اما با یه اسمی دیگه میخوان به خارجی ها بندازن.فکر کردن اونا هم مثل ما ساده اند.
امير: 1394/9/2813:01:12،
27
11
راهى را انتخاب ميكنند تهش بيشتر براشون بزاره
امین: 1394/9/2813:38:19،
26
10
"به گفته رئیس انجمن واردکنندگان خودرو، کف مالیات بر مصرف، همین حداقل تعرفه موجود فعلی (40 درصد) است و هرچه مصرف سوخت و قیمت بالاتر برود، میزان مالیات نیز افزایش خواهد یافت. .."
یکدفعه بگو می خواهیم تعرفه را گران کنیم. این داستان بافی ها دیگه چیه! دولت دیده درامدش از تعرفه با کم شدن واردات کم شده می خواد اجازه بده با واردات خودرو هایی که قبلا ممنوع بودن این کسری را جبران کند!
شاد و امیدوار!!: 1394/9/2814:39:16،
17
11
خوبی این روش این است که اولا مشتریان هر خودرویی را دوست باشند، مالیاتش را می‌دهند و سوار می‌شوند

خخخخخخخخخخخخخ!! از کرامات شیخ ما این است شیره را خورده و فرمد شیرین است !!
میشه راجع به بدیهیات اظهار فضله نکنید!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟
علیرضا عزیزیان: 1394/9/2816:53:29،
18
8
تعرفه باید کم بشه تا با بالا رفتن تقاضا برای واردات واز رده خارج شدن 4 خودرو به بجای هر خودرو.یک ماشین بجای واردت وسه ماشین به تقاضای داخلی اضافه میشه
علی: 1394/9/2900:23:03،
13
9
تعرفه یکدفعه تمامه ولی
مالیات مثال ناودان همیشه میچکد
سپهر: 1394/9/2903:16:49،
13
10
این اشخاصی که این طرح ها رو میدن باید مقابل مردم شریف و صبور ایران محاکمه و مجازات بشن! مجازاتشون هم اینه که دیگه تا آخر عمر حق داشتن خودروی شخصی رو نداشته باشن و با اتوبوس و مترو باقی عمرشون رو گز کنند! چون با این قوانین ناجوانمردانه ظالمانه مردم رو از داشتن خودروی ایدعال با قیمت مناسب محروم کردن.
بابا هیچ جای دنیا غیر از ایران خودرو کالای سرمایه ایی محسوب نمیشه.همه جا کالای مصرفیه مردم حق داشتنش رو دارن.شما بهتر در کارخونه های بنجل سازتون رو گل بگیری که هر آتیشی هست از گورشون بلند میشه.
حیف حیف که اگه ماشین رو هم میشد قاچاق کرد نمی تونستید اینقدر مردم رو آزار بدید. WTO جای ایران نیست همون بهتر که راتون ندن.
ناشناس: 1394/9/2906:27:15،
12
11
در ایران 120 درصد بابت هر خودرو میگیرن در حالیکه تعرفه 35 درصد هست. خوب 35 درصد رو می کنند 10 درصد و 100 درصد رو هم بابت آمبولانس آموزش پرورش مالیات بر مصرف و غیره میگیرن اینجوری میشه 135 درصد. البته به تجارت جهانی میگن 10 درصد تعرفه میگیریم از مردم 135 درصد میگیرن هم اونا راضی هم دولت راضی مردم هم که راضی میشن دیگه. این یه طرح توپ که زیاد به مغزشون فشار نیارن این وزیر صننایع
امیر: 1394/9/2921:29:19،
12
10
چرا پراید تو عراق هفتصد دلاره ولی داخل کشور هفت هزار دلار؟ قطعا شعبه جدید کارخانه سایپا در آفریقا، پراید رو با قیمت کمتر از عراق تحویل مشتری میده
داوود: 1395/9/1417:32:13،
3
3
وا یخدای من مملکت دسته چه کسایی افتاده :همشون بازنشته اند اصلا خوش فکری وجود نداره

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل