کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۸۰۱۹پنجشنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲:۳۷۱۴۷۲ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز پنج‌شنبه پس از افزایش نسبی شب گذشته با کاهش روبرو شده که علت اصلی آن تقویت ارزش دلار آمریکا پس از افزایش ...

قیمت جهانی طلا امروز پنج‌شنبه پس از افزایش نسبی شب گذشته با کاهش روبرو شده که علت اصلی آن تقویت ارزش دلار آمریکا پس از افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در پایان نشست دو روزه بوده است.

فدرال رزرو آمریکا شب گذشته در پایان نشست دو روزه خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی به میزان 0.25 درصد افزایش دهد. بر اساس این گزارش بسیاری از تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی پیش بینی کرده بودند که فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

قیمت جهانی طلا از ابتدای سال 2015 میلادی تاکنون تحت تاثیر نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو حدود 10 درصد کاهش داشته است.قیمت هر اونس طلا امروز پنج شنبه با 0.5 درصد کاهش به کمتر از 1067 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته پیش از اعلام نتایج نشست فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده بود و 1.2 درصد افزایش را تجربه کرد.

یک تاجر بازار هنگ کنگ تاکید کرد: امروز قیمت طلا در بازارهای جهانی بیشتر تحت تاثیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و تقویت ارزش دلار بوده است. به نظر می رسد بازارهای بین المللی نگران تقویت بیشتر ارزش دلار و تاثیر منفی آن بر قیمت طلا است.شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی امروز بیش از یک درصد افزایش یافته است. افزایش ارزش دلار معمولا موجب کاهش تقاضا و قیمت طلا در بازارهای بین المللی می شود.

افزایش نرخ بهره فدرال رزرو همچنین تاثیر مثبتی بر شاخص سهام در بازارهای بورس آسیا داشته است چرا که سرمایه گذاران بر این باورند که افزایش نرخ بهره آمریکا به معنای بهبود شرایط اقتصادی این کشور است.اکنون همه تمرکز سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی روی روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های آینده معطوف شده است. هنوز به درستی مشخص نیست که روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های آینده کند و تدریجی خواهد بود یا نه.

برپایه گزارش سایت طلا، بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو طی سال آینده نرخ بهره را یک درصد دیگر افزایش خواهد داد. به نظر می رسد قیمت طلا در شرایط کنونی به شدت تحت تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و سایر بانکهای مرکزی بزرگ جهان قرار خواهد داشت.فدرال رزرو آمریکا در حالی تصمیم به افزایش نرخ بهره و اجرای سیاست های انقباضی گرفته است که اکثر بانک های مرکزی بزرگ جهان همچنان سیاست های پولی انبساطی را اجرا می کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها