کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

اولین تست و بررسی هایما S7 محصول جدید ایران‌خودرو

کدخبر:۱۸۰۰۵پنجشنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸:۴۷۳۱۵۶۲ بازدید

از نگاه بسیاری از مشتریان بازار، ماشین‌های شاسی‌بلند از سواری‌ها بهتر هستند و ارزش بیشتری دارند! درست یا غلط این طرز تفکر را بر عهده شما ...
اولین تست و بررسی هایما S7 محصول جدید ایران‌خودرو

از نگاه بسیاری از مشتریان بازار، ماشین‌های شاسی‌بلند از سواری‌ها بهتر هستند و ارزش بیشتری دارند! درست یا غلط این طرز تفکر را بر عهده شما می‌گذاریم، اما واقعیت این است که واردکنندگان خودرو و خودروسازان ایرانی به این مساله پی برده و تلاش‌شان را روی این کلاس خودرویی، یعنی شاسی‌بلندها متمرکز کرده‌اند. بدیهی است که با قیمت‌های پایین‌تر تنها ظاهر یک شاسی بلند گیرتان می‌آید که نباید توقع قابلیت خاصی را از آن داشته باشید.

با هزینه زیر ۱۰۰ میلیون تومان، دیگر شاسی‌بلند دو دیفرانسیل گیرتان نمی‌آید (البته به غیر از لندمارک گروه بهمن که داستانش سر دراز دارد!)، پس همین بهتر است خودرویی را انتخاب کنید که آرامش بهتری در آن داشته باشید. اگر واقعا قصد خرید شاسی‌بلند با هزینه کم را دارید، باید بگوییم که انتخاب‌های چینی بسیاری پیش رو دارید، هرچند تیوولی با قیمت زیر ۹۰ میلیون تومان از کره جنوبی و رنو داستر تک‌دیفرانسیل با قیمت زیر 95 میلیون تومان از اروپا، می‌توانند جزو گزینه‌های شما باشند. حال با توجه به همین موضوع، برای اولین بار تیم گروه به‌سراغ خودرویی جدید در این کلاس می‌رود که به گفته بسیاری از کارشناسان با قیمت‌گذاری انجام شده از طرف ایران خودرو، رقبا را در زمان عرضه به چالش می‌کشد.

برخورد باید از نوع نزدیک باشد!

اولین تست و بررسی هایما S7 در بیش از 500 کیلومتر

هایما در سال ۱۹۹۷ توسط کمپانی مزدا در چین تاسیس شد تا پیشبردی در تولیدات مزدا داشته باشد. در سال ۲۰۰۶ سهام مزدا به FAW چین واگذار شد، اما از آنجا که همکاری فاو و مزدا امری قابل شهود است، این روزها هنوز نظارت مزدا روی محصولات هایما تا حدودی وجود دارد. وجود نظارت‌های گوناگون از مزدا و فاو باعث شده سطح محصولات هایما در برخی نمونه‌ها رو به رشد باشد، هرچند به سیاست‌های هایما انتقادهایی نیز وارد بوده است. با توجه به اینکه همکاری هایما با ایران خودرو شکل گرفته است و این روزها سایت خراسان، در حال تولید اولین محصول مشترک به صورت مونتاژ است، احتمال می‌رود در صورت استقبال مشتریان نسخه‌هایی دیگر از هایما هم به بازار ورود پیدا کنند.

اولین تست و بررسی هایما S7 در بیش از 500 کیلومتر

هایما S7 به موتور دو لیتری مجهز است که ۱۴۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۰ نیوتون‌متر گشتاور تامین می‌کند. این موتور به فناوری VVT مجهز است که نشان از تکنولوژی معقول هایما دارد، اما آن‌چنان هم خاص نیست که بخواهیم از تعجب این دستاورد چینی، مبهوت بمانیم! فاصله محوری ۲۶۱۹ میلی‌متری باعث شده فضای کابین خوبی را از نظر جای پا در اختیار داشته باشید. کاپوت کشیده S7 و صندوق ۴۰۰ لیتری باعث می‌شود از دور خودرویی بزرگ به نظر برسد، البته این بزرگ‌بینی زیاد هم بی‌راه نیست زیرا هایما ۱۵۴۵ کیلوگرم وزن دارد و از نظر ارتفاع، از خودروهایی مانند جک S5، چری تیگو ۵، اسپورتیج، توسان، سانتافه و… بلندتر است. باید در نظر داشت این هیکل بزرگ باعث نشده است این شاسی‌بلند از سایر چینی‌ها، متمایز و قابلیت‌های یک شاسی بلند واقعی را در دل خود جا دهد. هایما S7 در تمام نسخه‌ها تک‌دیفرانسیل است و قدرت را با گیربکس پنج دنده اتوماتیک یا دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. گیربکس اتوماتیک این شاسی‌بلند چینی ساخت کمپانی پاورتِک کره جنوبی و قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را نیز دارد.

اولین تست و بررسی هایما S7 در بیش از 500 کیلومتر

وقتی از نظر ظاهری به هایما نگاه می‌کنیم، در طراحی جلو با خودرویی رسمی‌ و آرام طرف هستیم که بی‌شباهت به هیوندای ix55 نیست. اما در طراحی عقب، خودرویی اسپرت را می‌بینیم که چراغ‌هایی شبیه ب‌ام‌و و میتسوبیشی ASX دارد. زیر سپر دیفیوزری مشکی وجود دارد که در طرفین با دو قاب کرومی ‌اگزوز تزیین شده است. این قاب‌ها دکوری هستند و در اصل هایما S7 تنها یک سر اگزوز در سمت راست دارد که از عقب خودرو مشخص است. همین عدم توازن شخصیتی در جلو و عقب باعث شده است در نگاه اول برخی با هایما ارتباط برقرار نکنند و آن را خودرویی بدشکل بنامند! اما پس سه روز سر و کله زدن با S7، گاهی اوقات از ظاهرش خوش‌مان می‌آمد و در برخی زوایا، ظاهری زیبایی از خود بروز می‌داد. کاسه چراغ جلو خودرو هم با دی‌لایت تزیین شده است و راهنمای LED دارد که نمای خوبی را به ظاهر جلوی خودرو می‌دهد. هم‌چنین نور پایین که از کاسه چراغ با لنز عبور می‌کند در کنار زیبایی، پخش نور کافی را در اختیار راننده قرار می‌دهد. وقتی به کابین خودرو وارد می‌شوید، با امکانات خوبی مواجه هستید. وجود تودوزی چرم مصنوعی که رنگ مارون و طرح فیبرکربن دارد حالت خاصی را به اتاق این شاسی‌بلند داده است. حالت غربیلک فرمان شبیه فاو بسترن B50F است و دکمه‌های کروزکنترل، کامپیوتر سفر و سیستم پخش شبیه دنا طراحی شده است. شاید درست باشد که بگوییم دکمه‌های روی فرمان دنا را از روی هایما S7 برداشته‌اند. روی در راننده تنظیمات پنجره‌ها وجود دارد و دکمه آینه تاشو برقی و تنظیماتش در پنل سمت چپ داشبورد قرار دارد که زیاد خوش‌دست نیست. وجود امکاناتی نظیر گرم‌کن سه حالته صندلی‌های جلو، فرمان برقی EPS، سان‌روف، صندلی برقی هشت حالته راننده با تنظیم گودی کمر، آینه حساس به نور، سنسور پارک عقب، دوربین دید عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، سنسور باد لاستیک و… باعث می‌شود تا حس نسبتا خوبی را در کابین هایما داشته باشید. در بحث ایمنی، S7 از جک S5 پیشتاز است. با توجه به اینکه در ایران جک S5 تنها با دو کیسه هوا عرضه می‌شود، وجود چهار ایربگ در هایما S7 باعث می‌شود پارامترهای ایمنی این خودرو از رقیب چینی دیگر بالاتر باشد.

اولین تست و بررسی هایما S7 در بیش از 500 کیلومتر


وجود امکاناتی مانند ترمز چهار چرخ دیسک، ABS، EBD، ESP و TCS باعث شده است پیش از سوار شدن هایما، اطلاعاتی از سطح ایمنی خودرو داشته باشید. نسخه دنده‌ای این خودرو نسبت به نسخه اتوماتیک، سیستم استارت دکمه‌ای، کروزکنترل و رینگ 17 اینچی را ندارد و در عوض به سیستم استارت – استاپ مجهز است که پشت چراغ قرمز خودرو به صورت اتوماتیک خاموش می‌شود. از جمله ضعف‌هایی که در کابین هایما احساس می‌شود این است که سیستم صوتی و تصویری، قابلیت پخش DVD و CD را ندارند و تنها با بلوتوث، AUX و USB می‌توان با آن ارتباط برقرار کرد.
 

tpzmxefpdcxb6jccj4yu.jpg


در کنار این معایب باید به این مساله اشاره کنیم که به صورت فابریک از جانب ایران خودرو، نویگیشین و رهیاب هایما S7 در ایران فعال است و عملکرد دقیقی را در اختیار راننده می‌گذارد. صندلی‌های خودرو تا حد زیادی راحت و نرم طراحی شده‌اند، اما در ردیف عقب تهویه صورت وجود ندارد و به خاطر نمد سقف که به در عقب زاویه‌ای خاص دارد، افراد با قد بالای ۱۹۰ سانتی‌متر به راحتی نمی‌توانند از ردیف دوم هایما S7 استفاده کنند. تهویه برای ردیف عقب از ناحیه پا صورت می‌گیرد که دریچه آن زیر صندلی راننده و شاگرد تعبیه شده است. کیفیت داخلی هایما S7 در سطح متوسطی قرار دارد و نمی‌توان گفت که مانند یک خودروی کره‌ای و ژاپنی است یا کیفیت به نسبت کمی‌ مانند جک J5 و S5 دارد. اما با توجه به اینکه نسخه‌های در حال آزمایش هایما S7 هزاران کیلومتر را پیموده بودند، می‌توان گفت که کمتر چروکی روی صندلی‌ها دیده می‌شد و اتاق خودرو در جاده‌های خاکی و خارج شهری، سر‌و‌صدایی از خود بروز نمی‌داد.

تجربه بیش از 500 کیلومتر رانندگی روی کاغذ

اولین تست و بررسی هایما S7 در بیش از 500 کیلومتر

در نگاه اول امکان ندارد که رانندگی با یک خودرو چینی آن هم ۵۰۰ کیلومتر امکان‌پذیر باشد، چه برسد که دلپذیر و راحت هم باشد! اما شاید بهتر باشد چشم‌ها را شسته و با نگاهی به دور از کینه و خیالات خرافی پا در کابین خودروهای چینی جدید بگذاریم! شاید زمان آن فرا رسیده باشد که کم‌کم به چینی‌ها اعتماد کنید. دقیقا مثل ۲۰ سال پیش به کره‌ای‌ها اعتماد کردیم.

وقتی پشت فرمان هایما می‌نشینید، نکته جالب توجه تنظیم راحت صندلی در هشت حالت است که کامل‌تر از صندلی خودروهایی مانند توسان و اسپورتیج است. پس از فشردن پدال ترمز و زدن دکمه استارت، موتور به نرمی ‌روشن می‌شود. پشت آمپر با نور آبی و خطوط قرمز نمایش داده می‌شود که تا حدی ساده است و شاید باب میل خیلی‌ها نباشد. از طرفی با فرمان برقی نرمی ‌طرف هستید که واقعا عملکرد خوبی دارد. بارها در سرعت بالای ۱۰۰ و ۱۲۰ کیلومتر حساسیت فرمان به سرعت و سطوح جاده را بررسی کردیم و کمتر ایرادی را در آن مشاهده کردیم. وقتی دنده را در حالت D قرار می‌دهیم، بدون ضربه و تکان هایما S7 شروع به حرکت می‌کند. باید اشاره کرد که خودرو مورد بررسی چند ماهی در حال تست و بررسی بوده و فشارهای نامتعارفی نسبت به نوع رانندگی عادی به آن وارد شده است، اما با این حال کارکرد گیربکس در بدو حرکت نرم و قابل قبول است. اگر واقع‌بین باشیم، از همان روی کاغذ هم می‌توان تشخیص داد که وزن یک و نیم تنی S7 با ۱۴۸ اسب بخار، آن‌چنان سریع برای حرکت نیست. طبق اعلام شرکت، حداکثر سرعت این خودرو ۱۶۵ کیلومتر بر ساعت است که ما هم تقریبا به این عدد نزدیک شدیم. از طرفی با توجه به اینکه ضرایب گیربکس تقریبا گشتاوری طراحی شده‌اند، با این خودرو اصلا نمی‌توان شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر خوبی را رقم زد.

اولین تست و بررسی هایما S7 در بیش از 500 کیلومتر

به طوری که در مورد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بیشتر شبیه خودرویی مانند تیگو ۵ مدیران خودرو است و شتابش به سمت بالای ۱۵ ثانیه میل می‌کند. نکته جالب این خودرو، ضرایب دنده خوب گیربکس است. به طوری که در شیب ملایم یا تند با تک‌سرنشین یا پنج سرنشین (البته هفت نفره هم داخلش نشستیم!) به خوبی بالا می‌رود و پر قدرت بودن گیربکس در این بخش خود را به نمایش می‌گذارد. از طرفی وقتی کروز کنترل را روی سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت در جاده تهران- قزوین تنظیم کردیم، شاهد این بودیم که خودرو با دور موتور نزدیک به ۲۳۰۰ دور در دقیقه با دنده پنج در حال حرکت است و واقعا صدایی کمتر از خودروی سواری به داخل نفوذ می‌کرد. البته این بی سر‌و‌صدایی را مدیون لاستیک‌های هنکوک بود که نرمی ‌خوبی را در عین کم‌سر‌وصدایی برای هایما به ارمغان آورده بود. یکی از جذابیت‌های این شاسی‌بلند تک‌دیفرانسیل چینی این بود که سان‌روف خیلی بزرگی داشت. این مساله برای خیلی از ایرانیان می‌تواند جذاب باشد، زیرا تا حد زیادی این قسمت دید دارد که حتی به بخش عقب هم نمایی از آسمان را منتقل می‌کند. این سان‌روف در دو حالت بازشو کامل و زاویه‌دار به صورت برقی تنظیم می‌شود.

اولین تست و بررسی هایما S7 در بیش از 500 کیلومتر

پس از طی چند صد کیلومتر در جاده‌های مختلف با شرایط آب و هوایی از برفی گرفته تا آفتابی و خشک، به این نکته رسیدیم که طراحان هایما و شرکای‌شان، S7 را بسیار محتاط طراحی کرده‌اند. سیستم کامپیوتر خودرو اجازه نمی‌دهد حتی شما به مرز کات‌آف برسید یا در حالت تیپ‌ترونیک در دنده‌ای خاص، فشار بیش از حد به موتور و گیربکس وارد کنید. این سیستم که معمولات سامانه ایمنی فنی خودرو نام دارد این روزها در محصولات رنو، هیوندای، کیا و ام‌جی بسیار رایج است. این مساله باعث می‌شود استهلاک، خرابی موتور و گیربکس کم شود، اما در برخی مواقع آن بازخورد مورد نظر را از خودرو نگیرید. مصرف سوخت خودرو تا حد متعارفی مناسب است، به ‌طوری‌که در ترافیک عصرگاهی تهران مصرف حدود ۱۰٫۵ لیتر را تجربه کردیم و در جاده در مسیر طولانی زیر ۷٫۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بسوزانیم. این در حالی است که شرکت هایما مصرف سوخت ترکیبی نسخه اتوماتیک را ۸٫۸ لیتر به ازای ۱۰۰ کیلومتر پیمایش در شرایط متعارف اعلام می‌کند. البتعه این اعداد با سوخت‌گیری و محاسبات عددی مستقل از کامپیوتر سفر خودرو در تست انجام‌شده به دست آمده است.

اولین تست و بررسی هایما S7 در بیش از 500 کیلومتر

هندلینگ خودرو را ابتدا در شرایط سرعت پایین تست کردیم و به این نتیجه رسیدیم که هایما S7 در این بررسی شانه خالی نمی‌کند. به لطف سیستم مک‌فرسون در جلو و اکسل چند اتصالی در عقب، این خودرو نرمی‌ خوبی دارد و هندلیگ مناسبی را در مانورهای شهری و جاده‌ای از خود به نمایش می‌گذارد. تنها مساله این است که اگر هایما را به طور ناگهانی در شرایط گشتاور جهش‌دار قرار دهید، عقب خودرو دچار گیجی شده البته با سیستم کنترل پایداری این مساله تا حد زیادی مهار می‌شود.کاپوت هایما S7 به نسبت هیکل خود، ابعاد بزرگ و به نسبت طول درازی دارد. برای همین مایل شدیم تا سیستم ترمز را به شکلی تست کنیم تا سیستم EBD فعال شود و نحوه عملکرد دماغه خودرو در شرایط خاص را بسنجیم. خوشبختانه با توجه به طول زیاد کاپوت، شاهد افت ناگهانی دماغه خودرو نبودیم و عقب خودرو در خطوط ترمزی صاف، پایداری واقعا خوبی را داشت.

اولین تست و بررسی هایما S7 در بیش از 500 کیلومتر

در انتهای بررسی وقت آن رسیده بود که این تازه‌وارد چینی را در نواحی کوه‌پایه‌ای و کوهستانی شمال شرق تهران بررسی کنیم تا میزان انتقال سر‌و‌صدا و تکان را در اتاق هایما بسنجیم. مساله خوب این بود که خودرو به راحتی از پیچ‌های خاکی و لغزنده بالا می‌رفت و پایداری مناسبی را از خود نشان می‌داد. تکان‌های داخل خودرو به خاطر ارتفاع خودرو کمی ‌بیش از حد توقع بود اما این ضربات با صدا همراه نبوده و شرایط اتاق راحتی را در کل ایجاد کرده بود. به نسبت جک S5 می‌توان گفت که در نواحی خارج جاده‌ای می‌توانید با آسودگی و راحتی بیشتری حرکت کنید و نسبت به چری تیگو ۵ زحمت کمتری را برای حرکت کردن خودرو به جان بخرید (از نظر کشش خودرو).

در پایان می‌توان این‌طور نتیجه‌گیری کرد که:

اولین تست و بررسی هایما S7 در بیش از 500 کیلومتر

جک S5 خودرویی است که شتاب‌گیری عالی دارد و با اکثر خودروهای سواری از نظر سرعت قابل رقابت است. اما اگر به دنبال خودرویی ایمن‌تر هستید (با توجه به چهار کیسه هوا و سیستم پایداری مطمئن‌تر) و می‌خواهید راحتی سفرهای خود را با دنده اتوماتیک نرم و امکانات بیشتر تجربه کنید، می‌توانید با ۷۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به سراغ هایما S7 اتوماتیک بروید و به ازای ایمنی بیشتر، خدمات بهتر و کیفیت بالاتر تنها ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بیشتر بپردازید.

چری تیگو ۵ هم با توجه به بازه زمانی خدمات تقریبا اثبات کرده است که می‌تواند خودرویی باکیفیت در طول زمان باشد. اما هایما S7 با دامنه خدمات وسیع‌تر و با بهره از گیربکس و موتور قوی‌تر می‌تواند گزینه بهتری نسبت به تیگو ۵ باشد. مخصوصا اینکه هایما S7 در نسخه فول اتوماتیک امکانات به مراتب بیشتری نسبت به نسخه ساده تیگو ۵ اتوماتیک دارد و نزدیک به ۶ میلیون تومان ارزان‌تر است.

اولین تست و بررسی هایما S7 در بیش از 500 کیلومتر

نکته جالب این است که کمپانی هایما در چین S7 را در نسخه فول اتوماتیک ۱۴۶ هزار و ۸۰۰ یوآن به فروش می‌رساند که با توجه به نرخ یوآن، یعنی قیمت هایما S7 حدود ۸۳ میلیون تومان برای بازار چین تعیین شده است، البته مسلما تهیه این مبلغ برای اکثر ایرانیان مثل چینی‌ها آن‌چنان راحت نیست، اما با توجه به قیمت‌گذاری رقابتی ایران خودرو بر سر S7، می‌توان احتمال آن را داد که همکاری خوبی بین این کمپانی چینی و ایران خودرو صورت گرفته و درصد داخلی‌سازی واقعی وجود دارد که تفاوت قیمت خوبی نسبت به سایر رقبا هم‌تراز خود در بازار ایران را به وجود آورده است.
 

نام خودرو هایما S7 دنده ای هایما S7 اتوماتیک جک S5 تیگو ۵ اکسلنت
حجم موتور ۲ لیتری ۲ لیتری ۲ لیتری ۲ لیتری
قدرت ۱۴۸ ۱۴۸ ۱۷۵ ۱۳۹
گشتاور ۱۸۰ ۱۸۰ ۲۳۵ ۱۸۲
انتقال قدرت ۵ دنده دستی ۵ دنده اتوماتیک ۶ دنده دستی CVT
فرمان برقی برقی برقی برقی
تعداد کیسه هوا ۴ ۴ ۲ ۴
سیستم پایداری و کشش دارد دارد دارد دارد
استارت دکمه ای ندارد دارد ندارد دارد
سیستم پخش مانیتور- دوربین عقب – نویگیشن فعال – ۶ باند مانیتور- دوربین عقب – نویگیشن فعال – ۶ باند مانیتور – ۶ باند – قابلیت اتصال دوربین عقب مانیتور – دوربین عقب – ۶ باند
صندلی ها تودوزی چرم – گرمکن صندلی های جلو – صندلی ۸ حالته برقی تودوزی چرم – گرمکن صندلی های جلو – صندلی ۸ حالته برقی تودوزی چرم – صندلی ۶ حالته دستی تودوزی چرم – صندلی ۶ حالته برقی
سیستم تهویه اتوماتیک اتوماتیک دستی اتوماتیک دوگانه
کروز کنترل ندارد دارد ندارد دارد
سایر امکانات سانروف – آیینه تاشو برقی – نشانگر باد لاستیک – آیینه حساس به نور – دی لایت – سیستم استارت استاپ اتوماتیک سانروف – آیینه تاشو برقی – نشانگر باد لاستیک – آیینه حساس به نور – دی لایت سانروف – آیینه تاشو برقی – نشانگر باد لاستیک – سنسور نور سانروف – آیینه تاشو برقی – نشانگر باد لاستیک – آیینه حساس به نور – دی لایت – سنسور نور
قیمت نماینده چین (یوآن) ۱۳۱٫۸۰۰ ۱۴۶٫۸۰۰ ۱۳۵٫۸۰۰ (۴ ایربگ) ۱۵۰٫۹۰۰
قیمت نمایندگی (تومان) ۷۲٫۹۰۰٫۰۰۰ ۷۸٫۹۰۰٫۰۰۰ ۷۵٫۴۰۰٫۰۰۰ ۹۲٫۷۰۰٫۰۰۰

* حسین دلاور و محمدمهدی تفضلی- روزنامه دنیای خودرو و گروه مستند اسب بخار

همراه مکانیک



دیدگاه ها

سامی: 1394/9/2523:51:31،
100
385
ماشین خوش استیلی به نظر میرسه...
نیما: 1394/9/2607:26:50،
77
233

با هزینه زیر ۱۰۰ میلیون تومان، دیگر شاسی‌بلند دو دیفرانسیل گیرتان نمی‌آید

هایما S7 در تمام نسخه‌ها تک‌دیفرانسیل است



چی شد بلاخره ؟! بعد از 500 کیلومتر تست معلوم نشد دو دف هست یا تک ؟!
Z3: 1394/9/2608:02:49،
23
86
تو که طرفدار پارس خودرو بودی!!!!
سمند سوار: 1394/9/2608:21:01،
238
25
خداوکیلی اون عکس که داره از شیب یخ زده بالا میره ببینین فکر نمیکنم ماشینهای پر قدرت امریکایی هم توان رقابت با اینو نداشته باشن..خخخخخخخ
احمد: 1394/9/2609:01:36،
28
62
اگه تو قیمت گذاری ماشینهای فرانسوی جدید هم که قراره تولید بشه همین سیاستو پیش بگیره قیمتهای ایران خودرو خیلی افت می کنن.
آفرودر حرفه ای اصل: 1394/9/2609:37:09،
38
38
یعنی دمش گرم برا اولین بار شتاب همچین لگنارو اعلام کرد بالا 15! آفرودم که نداره حتی تو چینی ها هم اکثر گزینه ها بهترن تیگو ارزانتر لندمارک آفرود و جک اس 5 شتاب و ارزونتر یعنی ایران خودرو حتی تو انتخاب ماشین چینی هم کم میاره.... در ضمن جی ای سی جی ایکس 5 که به تعداد محدود مرتب خودرو بیرون داد هم حدود 100 معامله می شه در حد نوش و آفرود هم میره و اتوماتیک هم هست که البته چینیه و صفر تا صد بالا 15!
افشین: 1394/9/2612:15:25،
79
27
لطفا اخبار غیر واقعی ننویسید . ده سال پیش شرکت هایما اینقدر کلاه سر مزدا گذاشت که مزدا از ترس مشکلات بعدی تقریبا سهامش رومجانی واگذار کرد و حالا هیچ رابطه ای نداره .
حسن: 1394/9/2612:54:26،
40
100
هایما اتومات ++++++
رنو داستر اتومات تک دیفرانسیل ---------------


لطفا افراد مطلع نظر بدهند
آرش: 1394/9/2613:16:10،
45
26
واقعا خوبه که کسی اسم خودش و کارشناس ماشین میذاره باسند حرف بزنه ....
آخه نویسنده عاقل این ماشین که میگید146000 یوآن هست وبه عبارتی میشه 23000 دلار چه جوری امکان داره ؟!!!!!بعد اونوقت اسپورتج و توسان فول میشه 21000 دلار.....
واقن ملت و چی فرض کردین که از خودتون عددورقم در میارین .....
ایرانخودرویی: 1394/9/2613:22:05،
24
18
قیمت اتومات فول 150/000 یوان که با نرخ دولتی و تعرفه 4 درصد قطعات منفصله میشه:
(هر یوان +4درصد = 450 تومن) = 67/500 + مالیات و شماره گذاری = 75 میلیون که با سود کم فروش میره...
البته فعلا! !!!!!
علي: 1394/9/2613:37:04،
41
44
از حقيقت بگذريم ماشين خوبيه .فقط باهوشا لطفا
تاتا: 1394/9/2613:58:02،
27
39
هر کی پول نداره می گه بده مردم لیاقتشون ماشین تولید داخله تمام
دانا: 1394/9/2614:02:24،
25
45
ماشین چینی گران میشه بخرید
حسن: 1394/9/2615:49:25،
39
12
ماشین تو این سطح باتری اش اسیدیه
سیامک: 1394/9/2616:19:55،
61
39
کلیه کالاهای برند چین ( یعنی ساخت و طراحی خود چین ) اشغال و بی کیفیت و غیر استاندارد هستند.کالاهای چینی در چند سال اخیر باعث کاهش محسوس کیفیت زندگی ایرانیان شده و تهیه اجناس با کیفیت با قیمت معقول تقریبا محال است.بر هیچ کس پوشیده نیست که تولید چنین خودرو اشغال و بی کیفیتی در ایران فقط و فقط نوعی باج به چینی های پست در عوض حمایت سیاسی این کشور دیکتاتور است.و گرنه هیچ خودرو چینی به علت غیر استاندارد بودن نا ایمن بودن و مواد خطرناک در تولید آنها مجوز صادرات به اتحادیه اروپا و آمریکا را ندارد...
اگر کسی در تایید کیفیت و استاندارد خودروهای زباله چینی سندی دارد لطفا بفرماید. (اداره استاندارد چین cncap کاملا مردود و غیر معتبر هست)
کامران: 1394/9/2618:34:09،
58
21
کاش عکس بریدن پلوس هایما s7 را هم در تست فنی این خودرو را میذاشتین که 2نفر را هم راهی بیمارستان کرد , ملت میفهمیدن چه ماشینهای آشغالی مونتاژ میکنند
کامران: 1394/9/2618:35:06،
36
15
لینک عکس بریدن پلوس هایما s7 در آزمایش فنی
http://ana.ir/media/image/1394/09/02/635838742082561591.jpg
Payam: 1394/9/2618:36:00،
41
14
حس من به خودرو سازهای داخلی مثل حس پدریه که بعد از سی سال زجر و بدبختی واسه بزرگ کردن شازده پسرش ، حالا فهمیده پسرش معتاده!!!!
دنیایی از نا امیدی!!
علی S: 1394/9/2701:21:13،
20
14
آقای تست گیرنده محترم اصلا ضایع نبود که شما سیبیلت چرب شده تعریف زیادی کنی اصلا
در جواب سیامک: 1394/9/2701:28:11،
31
23
خودروی جک اس5 دارای ایمنی بالا و حتی مورد تایید آمریکاست منبعش هم سایت جک موتورز
http://jacen.jac.com.cn/showroom/s5.html
پاسخ در جواب سیامک: 1394/9/2712:11:10،
19
18
اخه چه منفعتی داری شما که اینطور دروغ میگی؟!!! مرجع معتبر استاندارد و ایمنی و مجوز صادرات فقط و فقط سایت اداره استاندارد اتحادیه اروپا http://www.euroncap.com/ و اداره استاندارد آمریکا
http://www.safercar.gov میباشد.اینکه همین جوری یه شرکت چینی بیاد بگه مگه میشه مرجع استاندارد؟!!!
محض اطلاعت برادر اگر نمیدونی بدون که اداره استاندارد آمریکا هیچ خودرو در ابعاد s5 که تک دیفرانسیل باشد را تایید نمیکند.تشریف ببر تو سایت همین اداره شرایط و تستهای خودروهای شاسی بلند مورد تایید و ببین....
s5: 1394/9/2715:21:52،
18
19
حرف کاربر در جواب سیامک با توجه به عکسهای زیرکاملا درست است و شما کاربر در پاسخ در جواب سیامک درجوابت سایتی که جهانی است و کمپانیی که به تمام دنیا خودرو صادر میکنه و در معرض دید تمام دنیاست اساسا نمیتونه اطلاعات دروغ رو در معرض دید قراربده و حالا به فرض غلطم بگیم دروغه با این عکسها چی داری بگی؟ شما احتمالا پول نداری و از این رو داری جو منفی میدی .
دراین تصادف سرعتs5 بالا بوده و به علت خواب آلودگی به عقب کامیون برخورد کرده و باعث واژگون شدن آن می شود ولی به سرنشینان هیچ آسیبی نرسیده
http://dande6.com/29517/%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D8%AF%D9%81-%D8%B9%D8%AC%DB%8C%D8%A8-%D8%AC%DA%A9-s5.html
amin: 1394/9/2600:12:29،
194
32
عجب ماشین توپیه.صفر تا صد بالای 15 ثانیه یعنی شما به راحتی تو شتاب میتونین پیکان وانت رو بگیرین.سرعتشم 165 تاش یعنی یه کم کم تر از پراید.قطعاتشم که هر کودومش مال یه ماشین دیگس یعنی قطعاتش راحت گیر میاد.ملت برین بخرین تا تموم نشده.
پوریا: 1394/9/2600:13:26،
225
22
زمانی که ایران خودرو تاسیس شد چینی ها فقط تولید دوچرخه داشتند و الان ایران خودرو برای تولید شاسی بلند به قطعات منفصله
یا ckd شرکت 20 ساله هایما وابسته است.!!خدا را شکر که معنی
پیشرفت صنعتی و خودکفایی را هم متوجه شدیم.!!!!!!!!
مرسی: 1394/9/2600:17:17،
63
140
مرسی از این مقاله ی کامل


ارزونتر میدادن میخریدیم
یا با وام درصد پایین

البته برای اونایی که تحریم کردن اصلا فرقی نمیکنه چون کلا اونا همه چیزو تحریم کردن !! البته دلیلشو هم همه میدونن : بی پولی


FullHD: 1394/9/2600:19:24،
131
22
سلام دوستان
احتمالآ همه تست این اژدهای چینی!!!!! رو در شبکه های اجتماعی دیدید...
تو آزمون شهری محور جلو قفل وسپس میشکند در نتیجه کارشناس نگون بخت هم با سر درون شیشه جای میگیرد و...
شاد و سلامت باشید.
عصبی: 1394/9/2600:38:37،
80
31
دیگه حال مردم بهم میخوره از میخریم و نمیخریم و بعد موقع ثبت نام خلاف حرف عمل کردن
خواهشا دیگه در مورد کمپین حرف نزنین
ماشین تو ایران از چین ارزونتره: 1394/9/2600:48:28،
39
93
جواب بدین ؟؟؟؟ هر یوان چین 56 تومنه
یعنی هر 130هزار یوان میشه میلیونه 72.800
146800یوان میشه 82 میلیون !!! ایران از چین ماشین ارزونتره !!!
دوستانی ک میگن ماشین تو ایران گرونه جواب بدن فقط بلدن با امارات مقایسه کنن برین با کشورایی که مثل ما مونتاژکار و تازه کارن مقایسه کنین مثل چین
مختار: 1394/9/2612:34:09،
16
16
اگه یوان رو با احتساب دلار 3650 تومانی حساب کنی معلومه که توی چین گرونتره
مشکل از پول ملی ماست
حالا شما حساب کن اگه دلار زیر دو تومن باشه یوان چقد میشه؟
سالار: 1394/9/2614:53:27،
21
13
اینها یوان 437 تومنی با نرخ دولتی میگیرن...
استاد: 1394/9/2614:55:56،
23
14
عزیزم خودتون به خواب زدی؟ ما تازه کاریم؟
بعدش فقط همین یه مدل اینجوره که اونم تازه من شک دارم، برلیانس h320 که پارس خودرو بهت میاندازه 53 میلیون تو چین 7000 دلاره نزدیک 24 میلیون
لیفان x50 هم همینطور و بقیه ماشین ها
عزیزم متاسفم....
rx: 1394/9/2600:53:13،
47
30
مگه عقلمان پاره آجر ساختمانی افتاده روش که حودو 80 میلیون تومن بدیم معلوم نیست چی . یک دفعه میآن جاده ای میبینی اتاق درامد...
منطق میگه عقل یک انسان با این قیمت خریدش. نداشت بر نبود دانش و تفکر انسانیت در زندگی....
اسرا: 1394/9/2600:59:57،
48
21
چقدر دروغ 146 هزار یوان.....به معنای ساده تر یعنی 80 م تومن پول هایما....مگه داریم مگه میشه
sam: 1394/9/2617:44:17،
18
13
سریع قضاوت نکن اسرا جان! قیمت این خودرو درست نوشته شده است و این خودرو با این مبلغ در چین فروخته می شود.اگر شک داری سری به این سایت بزن :
www.chinaautoweb.com
imanuel: 1394/9/2601:11:03،
52
22
واقعا نوبره این وزن و هیکل اونوقت تک دفرانسیل
گیر گردنش و درجا زدنش تو یه برف 10سانتیمتری خیلی دیدنیه
درست مثل کاپرای تک دفرانسیل و بقیه شاسی بلندهای ازاین دست
خانوم دکتر: 1394/9/2601:24:10،
67
146
هایما
میرزه +++
نمیرزه ----
یشنهاد بهتر ؟؟؟
حمید رضا محصلی: 1394/9/2609:32:00،
79
47
داستر
banker: 1394/9/2601:30:41،
87
18
یه جور نوشتن انگار سوار رنجرور شدن !!!
ما بیست سال پیش به کره ایها اعتماد کردیم الان به چينيا اعتماد کنیم؟؟!! جان ؟!
یعنی رسما بشیم موش آزمایشگاهی ماشيناي چینی دیگه.ببین خدا کارمون به کجا رسیده
علی م: 1394/9/2614:18:22،
29
11
بیست سال پیش که به کره ای ها اعتماد کردیم ، میدونستیم که یک جنرال موتورزی یا یک فوردی یا یک مرسدس بنزی پشت سر کارخونه های کره ای هست .
حالا به چه چیز کارخونه های چینی اعتماد کنیم ؟ مزدا که شریک هایما بوده ولش کرده رفته ، ما چطور به این کارخونه ها که سر شریک سرمایه گذارشون شیره مالیدن اعتماد کنیم ؟
کارخونه های خودروسازی چین مثل تکه چوبهای سرگردان وسط اقیانوس هستند و وای به حال ما که میخواهیم در این اقیانوس اقتصاد رقابتی با چسبیدن به این تکه چوبها خودمان را از غرق شدن نجات دهیم . :))))
جهانشاه: 1394/9/2601:34:14،
37
82
انصافا با این قیمت ارزش خریدداره فقط کمی بادیدمنصفانه ...
استاد: 1394/9/2610:08:56،
71
13
25000 دلار در کشوری که درآمد بیشتر ملتش کمتر از 500 دلار در ماهه، برای یه ماشین چینی منصفانه است؟
آرش: 1394/9/2614:31:13،
21
25
من نميدونم چرا همه گير سه پيچ اساس داديد به قيمت اجناس؟؟؟؟!!!!!
بابا خوب چرا نميگيد حقوقمون كمه؟؟؟؟!!!!
چرا به جاي تحريم خريد خودر نمگيد تحريم كارفرما براي پرداخت حقوق بيشتر؟؟؟؟!!!!
مشكل قيمت اجناس نيست مشكل در آمد ملته
کدخدا: 1394/9/2602:19:15،
31
25
بدون تعصب میگم با توجه به تجربه رانندگی با اکثر خودروهای چینی اینه که شانسیه خوب و بد داره ...
خودرو چینی با ظاهری خوب و از لحاظ فنی در حد معمولی هستند و برای قشر ضعیف جامعه
اگر بدون پیش پرداخت و اقساط طولانی مدت باشند مناسب هستند تا شرکتهای مونتاژ کننده مجبور به تامین قطعات و لوازم و بالا بردن کیفیت باشند.
يوسف: 1394/9/2602:52:11،
58
27
عامو خودرو چيني مفتش گرونه حالا هي بيا مطلب از ماشين چيني بزار !!!!!تورو خدا با اين هيكلش موتورشو ببين اخه اگه كسي بخره والله به عقلش شك بايد كرد ٨٠ميليون بدي اونوقت وانت پيكان ازت سبقت بگيره نتوني بگيريش .حداقل چيني بيارين با موتور قوي نه اين ماشين با موتور تكُ تُك تايلندي(نوعي سه چرخه مسافر كش در تايلند)
دلواپس: 1394/9/2603:53:27،
51
26
خريد شاسي بلند تنها يك دليل منطقي داره و اون هم دو ديفرانسيل بودنشه
بازار رو پر كردن از ديفرانسيل جلوهاي چيني كه اندازه يك پرايد هم كشش نداره
ملت هم كه فقط عقلشون به چشمشونه و با فكر ميكنن شاسي بلند داشتن يك مزيته
نه به كارايي اين ماشين توجه ميكنن نه به معايبش در قياس با يه سواري يا هاچبك
انتظار هم دارن با اين لگن ها آفرود هم برن حتما
پاسخ دلواپس: 1394/9/2619:18:12،
14
19
دلواپس جون، من ویتارا دو دیف داشتم، فقط یه بار ازش استفاده کردم که ببینم چطوریه !!!!!!! هفته ای دو بار هم شهرکرد بودم تو برف هم اصلا لازم نشد!
اگه باور نداری میتونی از کسایی که دارن بپرسی.
امیر احمد: 1394/9/2909:53:34،
17
14
برادر ویتارا سوار!! قرار نیست هر روز صبح از امکانات ماشین استفاده شه! شما شاید 10 سال ایربگ ماشینت باز نشه بعد بگی استفاده نداره؟؟!!!
ali: 1394/9/3013:34:45،
15
16
عزیز ویتارا سوار ، سوزوکی گرند ویتارا دایما 4 چرخ متحرک هست و شما میتونی چهار چرخ لاک یا دنده سنگین و لاک کنی
آرش: 1394/9/2604:10:21،
65
19
نماینده چین میفروشه 131800 یوان که از قرار هر یوان 566 تومن میشه 74.5 میلیون و اونوقت تو ایران میفروشنش 72.9 میلیون آره ؟ یعنی حدود 2 تومن ارزونتر از خود چین ؟
معلوم هست چی دارید مینویسید ؟ از پرواز نهنگها چه خبر ؟
بقیه گزارش هم صحتش در همین حده ؟
كارشناس ماشين: 1394/9/2613:03:46،
19
24
دوست عزيز. اين قيمت در چين كاملا درست است و به نظر من ايران خودرو قيمت s7 را بسيار پايين در نظر گرفته است ( با تعرفه صفر تقريبا ) هر كس بخرد برد كرده است. اين هم قيمت انواع ماشينهاي چيني در چين به يوان :
http://www.chinaautoweb.com/
آرش: 1394/9/2704:03:08،
18
20
اولا من دوست شما نیستم
دوما از کی تا حالا با تعرفه 0 وارد میکنه ؟ با کدوم مجوز ؟ البته این قیمت دروغ نیست ، چون دروغ نهایت شاخ داره . این کلا شاخ و دم و یال و کوپال و سم هم داره .
برو این دام بر مرغ دگر نه
میثم: 1394/9/2606:08:10،
61
13
پرچم سرزمینمون چینی
بابک: 1394/9/2606:48:41،
55
18
خودروسازا اگه روزی هزارتا از این رپرتاژ ها هم چاپ کنن ما این آشغالای چینی را به سه برابر قیمت واقعیشون نمیخریم!!!!

تحریم تا پایین آمدن قیمت افزایش کیفیت
هموطن: 1394/9/2607:52:00،
52
16
http://www.ana.ir/news/67144

ایمنی رو ببینید....معنی ایمنی رو هم فهمیدیم
تام: 1394/9/2608:09:54،
53
17
دوستان يك ام وى ام داشتم اينقدر خراب ميشد كه اجدادمو مى اومد جلو چشمام
ن: 1394/9/2608:20:24،
55
36
فرمانده پليس راه شمال كشور اعلام كردند. كه مالكان خودرو هاي چيني از مسافرت با اين خودرو ها در مناطق برفي خود داري كنند. بعلت ضعف ترمز و ايراد در چرخ ها.
امین: 1394/9/2700:40:24،
27
13
فرمانده خواسته یه حرفی بزنه! شما جدی نگیر! پلیس خیلی عرضه داره بره جلوی تولید پراید و ... را بگیره! گروه گروه مردم بدبخت دارن تو جاده ها تو پراید ها له می شن یا جزغاله می شن! پژو هم که تکلیفش روشنه! شما یکبار پشت 405 بشینی متوجه می شی که چقدر تمایل به انحراف داره! با کوچکترین بی توجه چپ می کنی! حالا همین 405 پلتفورمش در سمند و پارس و سایر اتا اشغال ها هم هست. چینی ها هر چقدر بد باشن از ایرانی ها بهترن! به نظر من خودرو های چینی فعلی (جدید ها) کاملا با کره ای ها قابل مقایسه هستند!
کرگدن: 1394/9/2609:30:58،
38
28
ماشینای چینی افتضاحا اینم از شکلش معلومه چیه!!!
آرش: 1394/9/2610:16:39،
45
30
من پژو سوارم ولي عقل ميگه اگر پول داشتم حدود 90 تومان و ماشين صفر ميخاستم حتما داستر اروپايي كه تو مقاله هم به آن اشاره شده ميخريدم حداقل برند رنو را ده ها سال است تو ايران كه نه تو دنيا همه مي شناسند نه توليدات چيني كه حتي در چين هم كمتر استفاده ميشه
خوش خیال: 1394/9/2610:56:17،
37
22
بیاید مثل قبل که پیروز شدید کمپینگ نخرید راه بندازیم تا وام 30 میلیونی بدند ما هم استقبال نکنیم حال بگیریم
مجید: 1394/9/2611:07:50،
35
13
قیمت 146800 یوانی این خودرو معادل 83 میلیون نومان می شود و شک نداشته باشید که اگر ایران خودرو این ماشین را 78 میلیون بفروشد ، اکثر آپشنهایی که در این مقاله از آنها تعریف و تمجید شده حذف شده و به سرنوشتی شبیه سراتو در پارس خودرو دچار می شود. البته احتمالا تا موقع عرضه به بازار قیمت را نیز افزایش می دهند.
فرزاد: 1394/9/2611:13:49،
28
65
لیفان ایکس 60 ++++
s7 --------
نظر بدین؟
فرزاد: 1394/9/2611:53:15،
45
58
ماشین خوبیه تستش کردم قدرتشم خیلی عالیه سواری نرم و مصرف سوخت پایین دنده هاشم خیلی عالی و نرم تعویض میشه ارزش خریدو داره به نظر من
شهرام : 1394/9/2616:31:41،
20
29
مگه کسی از شما نظر خواست،شما سریع برو بخر جا نمونی .
toyota: 1394/9/2612:03:53،
47
21
یادش بخیر سال ۲۰۱۲ یه لند کروز خریدم ۹۰ ملیون با موتور ۴هزار و فناوری تویوتا ولی الان ۸۰. بابت این اشغال ،چی بگم
پیکان: 1394/9/2617:22:14،
21
25
تا حالا لندکروزر از نزدیک دیدی
amir: 1394/9/2612:16:36،
30
22
خوش خیال عزیز وام 25 میلیونی با استقبال بالا انجام شد شما هم به همین خیال باش
رضا: 1394/9/2612:28:05،
26
12
زمانی را به یاد می اورم که لیفان x60 به بازار امد و در مقطعی در
سال 92 در نمایندگی های کرمان موتور 80 میلیون تومان به مردم
فروخته شد و الان صفر این خودرو 55 میلیون تومان مشتری ندارد.!!
بشتابید برای هایما 80 میلیونی که با یکبار سوار شدن در ان ده
میلیون افت قیمت درجا دارد.!
freeman: 1394/9/2612:38:58،
28
14
بخدا من تو چين ، حتي يه دونه ماشين چيني هم نديدم تا حالا، حتي رنو و پژو و ماشين كره اي هم به ندت كسي ميخره، آدم هاي خاص و پولدار ماشين آلماني و آمريكايي سوار ميشن بقيه مردم عادي هم ماشين ژاپني بخصوص تويوتا، اين چيني ها با پول و جون ما ميخوان خودروساز بشن، اينا اصلا برند نيستن كه بخوان قيمت داشته باشن، يه سري شركت هاي تحقيق و توسعه هستن كه ماشين وصله پينه ميكنن، بريد سراغ همكاري با تويوتا كه صد البته رنو و پژو نميزارن پاش تو ايران باز بشه!
جمشید: 1394/9/2612:39:11،
24
25
دیروز رفتن نمایندگی دیدم گفت قیمت آزاده 86 میلیون تومان
ولی ماشین قشنگی به نظر من بود خیلی بهتر از تیگو 5 و جک اس 5 قدرتش هم از تیکو بیشتره
porya: 1394/9/2612:40:01،
29
13
نگو های ما بگو ای وای ما بگو ای داد ما بگو ای دریغ ای فغان که بعد از اینهمه سال هنوز آخر دنیاییم.
امیر: 1394/9/2613:11:24،
29
12
شعور اینو ندازن که این ماشین برای کشور دیگه صادر میشه باید پیغامهای پشت آمپر به زبان چینی نیاشه.
aaaa: 1394/9/2613:23:39،
28
13
به نظرم گزارش بالا یه جورایی مشکوکه ... ای نویسنده شیطون . چند گرفتی؟
مسعود: 1394/9/2615:03:39،
26
15
ماشین چینی نخرید بدبخت میشید مخصوصا اتوات AMT
میثم: 1394/9/2615:14:45،
30
19
تقریبا ماشین بدرد نخوریه سودش واسه ایرانخودرو خوبه که آوردتش
قیمتش حدود 37 تا 40 میلیونه
بیکار: 1394/9/2617:22:22،
43
20
ما که خوزستان هستیم با 60 میلیون اسپورتیج میخریم و با 70 تا سانتافه
شما هم به دولت اعتراض کنید که کمرگ ماشین رو حذف کنن تا به حقتون برسید
مرد پارسی: 1394/9/2619:18:29،
26
36
تیگو 5 +++
هایما S7 _ _ _
ماشین باز: 1394/9/2619:54:32،
15
26
ماشین فقط برند کره تو تمام دنیا هم وجود داره موتو بسیار سلامت برای چندین سال به هیچ وجه اذیت نمیکنه ظاهری بسیار زیبا وداشتن ابشنهای فراوان وقیمت مناسب نسبت به مابقی ماشینها مورد اخر یادتون باشه برای خرید ماشین اولین ملاک اصلی موتور ماشین باید باشه در اخر بی خود دنبال اپشن نباشید با حداکثر 3 میلیون میشه بهترین اپشنها رو نصب کرد
سیمین: 1394/9/2621:55:16،
26
17
تا ماشین ژاپنی - المانی و امریکایی هست کی سراغ کره ایی میرود
Gmc: 1394/9/2620:49:41،
27
12
اگه اسمشو از این گزارش حذف کنن فکر میکنین داره در مورد لندکروزر میگه
منصور: 1394/9/2621:23:47،
30
32
فقط تیوولی
امین: 1394/9/2711:26:08،
21
20
کره ای= اشغال
زهرا: 1394/9/2621:53:12،
36
38
S5++++++
S7-------------
لطفا نظر دهید!
ایران: 1394/9/2622:38:21،
19
13
اقای لند کروز سوار با قیمت وپولی که میدی باید مقایسه بشه
hadi khan: 1394/9/2700:52:01،
25
12
اگه همینو با هفتا د میلیون وام بدن ده ساله بازپرداخت همتون میرین میخرین.غیر ازینه که هرچی باشن از آشغالای داخلی بهترن.ازینکه قسمتشون انصافی نداره شکی نیست فقط خواهشا فیلم بازی نکنین.دیدیم چجوری عرض 6 روز صدو سی هزارتا ماشین فروخته شد.اون دوستمون قشنگ گفت کمپسن فقط از سر بی پولی بود.همینو بس
حسین: 1394/9/2823:35:11،
21
12
آقا 'گل گفتی ..
الان همه این هایی که مخالف خرید این خودرو هستن و بد و بیراه میگن و خودروی چینی رو آشغال میدونن اگه دولت وام بده مثل قحطی زده های جنگی به نمایندگی ایران خودرو هجوم می آرن..
اره ملت همیشه در صحنه همینه که میگن....
احمد: 1394/9/2711:47:34،
19
22
یه اشغال چینی دیگر اومد به بازار
محمد: 1394/9/2717:24:18،
14
11
کیلومترش به زبان چینی!!!!!! جل الخالق
امین: 1394/9/2718:43:01،
18
11
دوباره کارشناسان خودرو نظر دادند فقط چرا بیشتر کارشناسان پراید سوارند؟اما نظراتشان رو میخونی فکر میکنی همه بنز و پورشه سوارند.خخخخخخخخخخخ
نتاستضسا: 1394/10/203:21:42،
17
19
آبروي كلمه "اسب بخار" رفت..
محسن: 1394/10/316:21:26،
16
12
شنیدم تو همون تست پلوس برونده
میلاد: 1394/10/509:11:49،
18
19
سلام .این دوست نویسنده انگاری تا حالا سانتافه یا چری تیگو 5 رو از نزدیک ندیدن که اعلام میکنن از نظر ارتفاع هایما بلندتره؟؟؟؟؟؟؟؟
ماشینی که خوده سازنده (ایرانخودرو)تو کاتالوگش اعلام میکنه نهایت سرعتش 160 تا هستش دیگه خودتون قضاوت کنید. من یه پراید داشتم 175 تا باهاش رفتم!!!!!!!!!!!!
آرمان: 1394/10/819:29:03،
17
21
چیزایی که از این مطالب نتیجه میشه گرفت: ایران خودرو از اونجایی که میبینه یک رقیب بزرگ داره به نام S5 و هم از نظر ظاهر عالی هست و هم از نظر موتور. داخل و کابین. با موتور توربو 170 اسب بخار داره سعی میکنه از الان ذهنیتها را عوض کنه. از طرز بیان نویسنده کاملآ مشخص هست داره با غرض حرف میزنه. فقط ظاهر S5 یک گام بزرگ به جلو هست. دقیقآ مانند نمونه های کره و ژاپن هست. اما هایما دقیقآ مانند خودروی چینی. موتور هم که دیگه نیاز به صحبت نداره. شرایط برسی یک خودرو اینجوری هست که برن از داخل خط تولید یک ماشینو بیارن برای برسی نه اینکه ماشین منتخب و وارداتی با لاستیک هانکوک و کابین و کمکهای اصلی را بیارن و بگن هایما خوبه. مصرف سوخت هم وقتی اینا میگن 10 لیتر معلومه با این وزن و وزن افراد سرنشین به 12 میرسه. صفر تا صد 21 ثانیه هم که نوبره.
علیرضا: 1394/10/819:39:13،
17
18
دوست عزیز که گفتی چرا پس پشت آمپر به زبان چینی هست... خوب عزیز دل علت مشخصه. ماشین مورد تست وارداتی هست. اینا هرگز ماشین تولیدی را مورد برسی قرار نمیدن... به هزار و یک علت. یکی هم اینه که اینجا بگن لاستیک هانکوک بود بعد ببینی کویر تایر هست. یا مثلآ بگن فلان آپشن روشه و وقتی همه خریدن و دیدن نیست نویسنده بگه اون روز که ما تست کردیم بود. مثلآ جنس چرم عوض میشه و دیگه چرم نیست مشمبا میشه. یا داخل صندلی به جای فوم جنسایی مثل ابری میشه. کمکها دیگه اصلی نیست و میان نزدیکترین چیزی که میشه را میزارن مثلآ میبینن کمک فان ماشین که خودشون میسازن بهش میخوره. لنتهای ترمز اصلی نمیشه. و ایرانی میزارن. البته وقتی از شخصی میخوان برسی کنه اینقدر سیبیلاش چرب میشه که نخواد بد بگه. نقد خودرو باید از یک منتقد شنیده بشه نه یک اسب بخاری .
هومن: 1394/12/813:12:19،
36
17
دو دسته اظهار نظر منفی نمیکنن دسته اول که پول خودروهای اروپائی رو دارن و وقتشون رواینجا تلف نمیکنن وگروه دوم هم که پولشون در حد همین خودروهاست که میرنمیخرن و کاری به حرف مخالفین ندارن به نظرم اوندسته از ادمهائی که عشق ماشینن و پول بیشتر از پراید هم ندارن هی میان اینجا حرف بی منطق و دلیل و به تعبیری تحلیلهای آبکی میکنن همش میگن آشغال ..منظورتون از آشغال چیه ؟ من پارس دلاشتم خوب بود در حد پول خودش ولی داشبوردش خیلی صدا میداد سنفونی بود الان بیست روزه که هایما خریدم محشره باور کنید یه مدت کوتاهی هم ای ایکس 35 داشتم با اون اصلا فرقی نداره تازه آپشنهای هایما خیلی بیشتره اگه پولشو دارید بخرید بدک نیست حال میده واقعا مخصوصا بلندی اتاقش و اتومات بودنش لذتبخشه
فراز: 1394/12/1119:32:04،
37
19
خودرو خوبیه.سال آینده قصد خرید دارم.خودرو جاداری هست
روح الله معصومی: 1395/3/3122:01:08،
26
32
لندمارک شاسی بلند واقعی با قیمت مناسب فقط لندمارک دارای شاسی نردبانی
گیربکس خوب و دارای دنده کمکی و ضد قفل
دیفرانسیل چهار چرخ محرک
گشتاور بالا
قابلیت افرود سنگین
بسیار جادار
رامین: 1394/12/2111:19:09،
12
22
ژاپنی، امریکایی ، آلمان
محمدرسول: 1395/1/1914:00:23،
32
11
واقعا من از قیافه و از امکانات این خودرو خوشم اومده ماشین جادار با امکانات زیاد من میگم بخرید. عالیه
روح الله معصومی: 1395/4/112:38:31،
29
26
شاسی بلند واقعی با قیمت مناسب فقط لندمارک
شاسی بلند واقعی با قیمت مناسب فقط لندمارک دارای شاسی نردبانی
گیربکس خوب و دارای دنده کمکی و ضد قفل
چهار چرخ محرک
گشتاور بالا
قابلیت افرود سنگین
بسیار جادار
Ali Gar: 1395/4/400:29:25،
23
32
نکته اول: گربه دستش به گوشت نمیرسه، میگه بو میده! بسیاری از دوستان در حد سمند و پراید سوار هستند و یک دم از خودروی مزبور ایراد میگیرند!
نکته دوم: در این بازار گل و بلبل داخلی، با 80 میلیون میتوانید فقط چنین خودروهایی بخرید!
نکته سوم: تمام این مدل ماشینها کراوس اور هستند و نه SUV . نمیدانم چرا همه ما ایرانیان یکدم میگوییم اس یو وی. خود طراحان اینگونه خودروها، آنها را کرواس اور مینامند و ما ایرانیان هی میگوییم suv.
نکته چهارم: هیچ کرواس اوری در دنیا حتی در اروپا و آمریکا هم دو دیفرانسیل نیست! (قابل توجه دوستان)
هموطن : 1395/4/3101:55:53،
34
25
با سلام، بنده اواسط تیر ماه تحویل گرفتم تا الان حدود 400 کیلومتر رانندگی کردم، خیلی راضیم، مصرف داخل شهری در ترافیک حدود 11تا12، نرم و بی سروصداست، خوش فرمان، امکاناتش خوبه، شتابش براساس تجربه فعلی به نظرم برای داخل شهری خوب و کافیه، کلا خودرو خانواده است. در مجموع ارزش قیمت حدود 79800 را داره، که برای من با سود مشارکت حدود 75 درآمد.
پیمان: 1395/5/119:22:17،
24
22
سلام
موعد تحویل شما کی بوده که اواسط تیر ماه تحویل گرفتی؟
اگر تاخیر در تحویل بعد از تسویه حساب داشته آیا جریمه تعلق گرفته و چقدر؟
محمد جواد: 1395/5/1517:33:22،
23
16
سلام به همگی اولا در جواب دوستانی که پرسیدند این ماشین دو دیفرانسیل میباشد یا خیر باید عرض کنم که اگر دقیق مطالعه می کردید متوجه میشدید که این ماشین فقط محور جلو میباشد ضمنا تقریبا اطلاعاتی که در بالا خوندید تقریبا نزدیک واقعیت میباشد ولی باید دوباره خاطر نشان شوم که شتاب ماشین بسیار پایین است قدرت موتور هم در حدو اندازه این وزن نمیباشد .از مزایا این محصول جدید ایران خودرو خراسان میتوان به فرمان برقی بسیار نرم و آپشن های آن یاد کرد .در پایان اگر قصد خرید این محصول را دارید به نظر بنده کمی صبر کنید این خودرو با موتور1.8 لیتری توربو در حال تولید است که هم قدرت بیشتر هم مصرف کمتر هم آپشن های بیشتر دارد.
محمد جواد: 1395/5/1518:16:00،
25
15
سلام . بنده به عنوان یک کارمند شرکت ایران خودرو خراسان خدمت اون دسته از دوستانی که بین انتخاب هایماs7 و جک s5 گیر کرده اند باید خلاصه وار عرض کنم که هر کدام مزایا و معایبی نسبت به یکدیگر دارند اما به یاد داشته باشید برای خدمات پس از فروش و تعداد نمایندگی ها s7 محصول جدید ایران خودرو بهتر است . البته اگر عجله ندارید کمی صبر کنید s7 با موتور1.8 لیتری توربو هم اکنون در حال تولید است. ضمنا نظر بنده کاملا بی ظرفانه است . موفق باشید
بچه پولدار: 1395/5/2016:38:02،
26
25
خیلی واضحه کسانی که این خودرو را خریدند در رویاهای خودشون این ماشینو با ژاپنی ها و المانی ها مقایسه میکنند و باز هم در رویاهای خودشون بهتر از این ماشین در دنیا ساخته نشده.!!!!رفتن اینو خریدند که بگن ما هم شاسی بلند سواریم.با هر منطق و از هر لحاظ خریدن یک دست دوم ژاپنی یا اروپایی یا حتی کره ایی بهتر از خرید چینی بی کیفیته.ماشین چینی فقط ماکت یک ماشین خوبه.سلام بر ماکت سواران عزیز!!!!!
AliGar: 1395/5/2523:01:47،
22
26
توسان 2009 فنی بسیار سالم، در حدود 85 تا 90 میلیون قیمت دارد. اما نکته مهم این است که اینگونه خودروها در حد این سال ساخت آماده هزینه هستند. یکدست کمک فنر جلو 3 میلیون. 6 عدد شمع اصل 360 هزار تومان و موارد بسیاری که حالا وقت تعویض آنهاست!
ارزش داشتن یا نداشتن آن با شما!
دقت فرمایید که این ماشین در پایان پاییز میشود خودرویی با هفت سال کارکرد! انتخاب با خود شما!!!
کاظم مهربانی: 1395/6/612:36:43،
25
25
من هیچ وقت با همچین پولی سراغ هایما نمیرم
گزینه های بهتر خیلی زیاده
تو این رنج قیمتی جک اس فایو به مراتب بهتره
ولی در کل یک سدان انتخاب میکنم
چون شاسی بلندها تو این رنج قیمتی بسیار ضعیف هستند
سربالایی از پراید هم کم میارن
شتاب بسیار بدی دارن
هایما تو شتاب بالا و ترمز ناگهانی میخواد جر بخوره
فقط اتاقشون شاسی بلنده
سر و صدای اتاق رو بعد از مدتی دارن
لش میشن
سیستم تعلیقشون سریع خراب میشه
همیشه جلوبندیشون مشکل داره

در کل من باشم یه سدان رو ترجیح میدم به ماشینی مث هایما
مشتری: 1395/8/2205:03:03،
4
7
آقا هایما با موتور توربو کی میاد تو بازار؟وآیا قیمتش تفاوتی داره؟
مهدی: 1395/9/1920:54:20،
5
6
کلا ماشینایی که کرمان موتور میده بیرو ن از نظر کیفیت رنگ بسار پایین هستش هایما اس 7 با موتور جدید توربو 1800 و2000 سیسی درحال تولید هستش که تغیرات زیادی داره واپشنهای زیادی بهش اضافه شده نیوفیس جدیش سال دیگه به بازار عرصه میشه خرداد وتیر 96 بعدشم خیالتون راحت روز به روز دلار گرون میشه همین ماشین چینی رو هم نمی تونید بخرید
مهدی : 1395/9/1920:58:27،
6
5
درکل من دوساله درم در مورد ماشینای چینی تحقیق میکنم وواقعا میبینم از نظر کیفیت خیلی سرتر از ماشینای ایرانی هستش هایما ماشینی هستش که تو خط تولید گرند ویتارا تولید میشه وکیفیت خوبی داره مگر کسانی که رنو کپچر خریدن ااز مونتاژ اون ماشین ناراحت هستند ماشینای ایران خودروی مشهد از نظر کیفیت سایر شبه های خود برتره

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل