کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

فرزند پژو و سیتروئن به ایران می‌آید

کدخبر:۱۷۹۸۸چهارشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸:۴۷۱۵۳۵۸ بازدید

رکود در بازار خودروی ایران به حدی رسید که دولت مجبور شد برای تحریک تقاضا، تسهیلات ویژه ای را در نظر بگیرد. با دوپینگ تسهیلاتی تولید ...
فرزند پژو و سیتروئن به ایران می‌آید

رکود در بازار خودروی ایران به حدی رسید که دولت مجبور شد برای تحریک تقاضا، تسهیلات ویژه ای را در نظر بگیرد. با دوپینگ تسهیلاتی تولید خودروهای داخلی به ویژه محصولات ارزان قیمت بازار جان تازه ای گرفت اما بازار خودروهای وارداتی همچنان از رکود خارج نشده است. آمارهای رسمی نشان از کاهش واردات خودرو در سال جاری دارد.

رکود حاکم بر بازارها، تعداد مشتریان خودروهای خارجی را نیز کاهش داده و همین موضوع موجب کاهش واردات آن شده است. براساس این آمار گمرک، در نیمه اول سال 94، 20 هزار و 886 دستگاه خودرو وارد کشور شده است که ارزش دلاری آنها، 496 میلیون و 942 هزار و 386 دلار بوده است. این میزان خودرو وارداتی در نیمه اول سال 94 نسبت به نیمه اول سال 93، معادل 57 درصد از لحاظ تعداد و 48.88 درصد از لحاظ ارزش کاهش داشته است. در نیمه اول سال 93  تعداد 48 هزار و 512 دستگاه خودروی وارد ایران شده است که ارزش آن، 972 میلیون و 170 هزار و 614 دلار بوده است.با این وجود پیش بینی خروج از رکود در فضای اقتصاد کلان طی ماه های آینده موجب شده تا بازار خودرو نیز به رسیدن روزهای رونق امیدوار باشد. بانک جهانی و دیگر نهادهای بین المللی رشد اقتصادی بالای 5 درصد را برای سال آینده ایران پیش بینی کرده اند. همین موضوع موجب شده تا پیش بینی ها از افزایش تجارت و خروج از رکود در بازارها حکایت داشته باشد.

برند سوم از دومین خودروساز اروپا

دومین خودروساز اروپا که از سال 1976 خودروهایی را با دو برند پژو و سیتروئن روانه بازار کرده است، برند جدیدی را متولد کرده که به تولید خودروهای نیمه لوکس می پردازد. یک سال و نیم پیش دی‌اس (DS) به عنوان برندی برای لوکس پسندها در مجموعه پژو سیتروئن به دنیا آمده است تا این خودروساز فرانسوی به مجموعه جدیدی از مشتریان دست پیدا کند. قرار است در ماه های آینده خیابان های تهران هم میزبان 4 مدل از خودروهای دی‌اس (DS) باشد.

به گزارش هفته نامه صدا، مدیران این شرکت فرانسوی اعلام کرده اند که اوایل سال میلادی جدید یعنی تا یک ماه آینده این خودرو برای عرضه به بازار ایران وارد می شود. قرار است این خودروها با دیگر وارداتی های موجود در بازار ایران رقابت کند. مدیران شرکت آرین موتور که نماینده رسمی دی اس در ایران اس اعلام کرده اند که قیمت این خودروها هنوز نهایی نشده اما برآوردها نشان می دهد که خودروهای دی‌اس 4، دی‌اس 4 cross back، دی‌اس 5 اس‌ال و دی‌اس 6 پس از واردات با محاسبه تمامی هزینه ها در محدوده 200 تا 270 میلیون تومان قیمت گذاری شوند. این شرکت یک خودروی کوچک نیز تولید کرده است که قیمتی پایین تر از این 4 مدل دارد اما در این مرحله به ایران وارد نخواهد شد.

مدیر بازاریابی و فروش دی اس فرانسه اعلام کرد که از زمان راه اندازی این برند، 580 هزار دستگاه خودرو فروش رفته است که با ورود به بازار کشورهای جدید این رقم در حال افزایش است. آرنو ریبو گفت: در سال 2014 تعداد 118 هزار دستگاه خودرو دی‌اس در کشورهای مختلف به فروش رسیده است. 30 هزار خودرو در این سال در کشور فرانسه فروخته شد. به گفته او، سهم این برند در بازار خودروهای لوکس فرانسه 29 درصد است و 12 درصد از بازار خودروهای لوکس اروپا نیز در اختیار دی‌اس قرار دارد. مدیر فروش این شرکت فرانسوی از تولید محصولات دی‌اس در دو کشور فرانسه و چین خبر داد و اعلام کرد که فعالیت مرکز فروش این شرکت به زودی در ایران آغاز می‌شود.  وی درباره راه‌اندازی خطوط تولید در ایران، اظهار کرد: ما در مرحله اول تنها به دنبال صادرات محصولات خود به ایران هستیم و فعلا برنامه‌ای برای راه‌اندازی خط تولید نداریم. در سال اول قرار است یک هزار دستگاه ای 4 مدل دی‌اس وارد ایران شود. باتوجه به نوع بازار خودروی لوکس و حجم آن در ایران، تولید در این کشور فعلا در برنامه نیست. ریبو همچنین درباره اثرات تحریم بر روند فعالیت این شرکت در ایران، گفت: ثبت نمایندگی ما در ایران به نام گروه آرین صورت گرفته و در حال ایجاد زیرساخت‌ها برای آغاز فعالیت فروش در ایران هستیم، بنابراین نگرانی در این رابطه نداریم.

داریوش بی‌ریا مدیرعامل آرین‌موتور از آغاز عرضه محصولات دی اس در اوایل بهمن ماه خبر داد و تاکید کرد که قیمت‌گذاری نهایی این محصولات در زمان عرضه صورت خواهد گرفت.

10 درصد بازار ایران در اختیار لوکس ها

در سال گذشته مجموعا ۱۰۲ هزار دستگاه خودرو به ارزش ۲ میلیارد و ۱۲۸ میلیون دلار به کشور وارد شد که این رقم در مقایسه با سال ۹۲ از لحاظ تعداد ۳۱ درصد و از لحاظ ارزش ۳۰ درصد رشد، تجربه کرده بود. روند رشد واردات خودرو، در سال 94 متوقف شد و آمارها در جهت معکوس پیش رفت. برآوردها نشان می دهد 10 درصد از خودورهای وارداتی به کشور در رده نیمه لوکس یا « پریمیوم» قرار دارند. هدف نماینده دی اس در ایران این است که سهم 20 درصدی از بازار خودروهای نیمه لوکس ایران را به خود اختصاص دهد و در این راه رقابت سختی با برندهایی که خودروهای 200 تا 300 میلیون تومانی وارد ایران می کنند، در پیش دارد.  قرار است نمایندگی های رسمی برای ارائه خدمات پس از فروش نیز راه اندازی شود تا رسما یک برند جدید به میان خودروهای وارداتی ایران بیاید. در حال حاضر برندهای بنز، بی‌ام‌و، تویوتا و چند برند دیگر خودروهایی در رده قیمتی بالای 200 میلیون تومان در بازار ایران عرضه می کنند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

علی: 1394/9/2516:44:32،
354
28
برند فرانسوی ساخت چین به قیمت ماشین آلمانی .
شوشي: 1394/9/2517:30:10،
90
13
به اين داريوش جون بي ريا بگين يه دور ديگه فرانسه بزنه ببينه چيز گرونتري پيدا ميكنه؟
اگه پيدا نكرد يه توكه پا بره المان ماي باخ هم هست!!!!
شهروند: 1394/9/2517:39:26،
89
73
دوستان اگر چه بیش از یکسال است که قصد خرید خودرو دارم و به دلیل تحریم من هم دست نگه داشته ام اما لطفا راهنمایی کنید. انشااله بعد از موفق شدن تحریم ها اگر خواستیم بخریم کدوم رو انتخاب کنیم.

برلیانس H320 اتوماتیک ++++++
لیفان X50 اتوماتیک --------
منصور: 1394/9/2521:26:56،
63
17
واقعا كسى نيست تو اين مملكت كه به اينا بگه فكر ميكنند چند در صد از مردم ميتونند در اين سال ٢٠٠ تا٢٧٠ ميليون پول ماشين بدهند؟؟ ، اونم ماشينى كه تا حالااسمش را كسى نشنيده
FullHD: 1394/9/2521:37:38،
39
118
سلام دوستان
جدا از بحث فنی

طراحی فرانسوی رو می پسندم ++++

طراحی فرانسوی رو نمی پسندم - - - -

شاد و سلامت باشید
Ali jj: 1394/9/2611:42:31،
23
15
لیفان x50 گیربکس اتوماتیک البته تیپ تونیک نداره یعنی اگه تو سبقت کم بیاری کارت تمومه اون برلیانس هم که گیربکس amt داره یعنی نیمه اتوماته حالت D نداره حالا خود دانی به نظر من که هیچ کدام ارزش خرید ندارند
آرین: 1394/9/2516:53:11،
203
20
اگرشماراست میگید خودروی زیر چهل میلیون اروپایی باکیفیت وارد کنید ،ببینید مردم استقبال میکنند یانه،؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ رفتید سراغ گرون قیمتهاش که فقط عده خیلی کمی قادر به خریدشون هستند،مردم تا کی باید از دست شما زجر بکشند ،؟؟؟؟؟؟؟
سالار: 1394/9/2518:41:39،
88
19
خودرو فرانسوی . چینی . ایرانی فقط تحریم !!! همشون انتخاب میان بد و بدترن!!!
مجید: 1394/9/2516:53:41،
167
18
چرا راحت میگن 200 میلیون,درامدم نگاه کنید
زارعی: 1394/9/2519:23:40،
67
17
آففرین. گل گفتی.
اینا به درامد اقازاده ها نگاه میکنن گویا.
حمید: 1394/9/2520:24:13،
69
17
با این قیمت فقط دزدان بیت المال میتوانند آنرا خریداری کنند که به حمدالله در مملکت ما خیلی کمند
ashkan: 1394/9/2517:50:29،
72
17
ds یه شکست بزرگ تو ایران میخوره
خصوصآ الان که رکوده
یافتیان: 1394/9/2609:54:20،
21
14
فکر کنم شکستش از نوع عشقی باشه
منصور: 1394/9/2517:54:13،
56
20
بنز و بی ام و که هست. آئودی و جگوار و لندرور هم که داره میاد میشه بگید کی پیدا میشه بره دی اس بخره بین این همه برند های خوب؟ تو خیابون هم که میره همه ازش میپرسن ماشین چینیه؟
غمگسار: 1394/9/2518:15:14،
67
17
کشور ما هم شده مثل هند. دیگه طبقه متوسط نداره جامعه یا خیلی پولدارن یا خیلی فقیر. 270 میلیون رو کجای دلم بزارم. مگه شاتل داریم میفروشین؟؟؟؟
ن: 1394/9/2518:29:07،
53
18
من اطلاع فنی از این خودرو ندارم ولی حداقل یک مسابقه تو مدرسه ها برگزار میکردند که براشون آرم طراحی کنند!!!!
ایوب: 1394/9/2518:30:53،
27
14
نمونه تفکر رادیکال!!!!

پرهامک: 1394/9/2519:40:14،
19
17
رادیکال یعنی چی اونوقت؟
رستم: 1394/9/2518:40:03،
46
12
والا ال نود و ساندرو اتومات رو داره میده پنجاه میلیون بعد سراتو توی امارات 45 میلیون با کلی آپشن
احسان: 1394/9/2518:49:58،
37
17
پس تكليف قشر متوسط كه دوست دارن ماشين با كيفيت سوار بشن چي ميشه ؟؟
بهمن: 1394/9/2522:26:14،
30
12
قشر متوسط ؟
اگه منظورت ماییم که باید بریم بمیریم
این دولت برا مردمش هیچ کار خوبی انجام نمیده و همش به فکر جیب خودشه
آریا: 1394/9/2613:35:15،
18
10
هیچی باید بفکر دو متر قبر باشیم
نادر: 1394/9/2518:58:22،
46
36
خودرو فرانسوي در كل اشغاله
حامد: 1394/9/2519:36:32،
40
24
خودروی فرانسوی هم مصرف هم استهلاک هم طراحی زمخت هم موتوری دارای ایراد و هم گران قیمت هستن.فقط ماشین ژاپنی....
نامور: 1394/9/2520:09:49،
36
26
این شده یه ژست به اصطلاح روشنفکری که میگن؛

ماشینای فرانسوی آش ش غالن !


مثلن ما خیلی کارشناس خبره ی دنیای خودروییم
ماشین باز: 1394/9/2519:37:18،
28
46
هیچ ماشینی کره ای نمیشه یادتون باشه دنیارو گرفته فقط کره بسیار شیک و مقاومه یک عمر کار میکنه مرگ نداره یا علی
ایوب: 1394/9/2522:39:40،
24
19
چون تا حالا ماشین دیگه ای سوار نشدی عزیز
کره: 1394/9/2522:53:39،
23
16
آقای ماشین باز من هم معتقدم خودروهای کره ای گزینه های مناسبی هستند مخصوصا در بازار محدود ایران. کیفیت نسبی و قیمت مناسب باعث شده که درسطح جهان هم حرفهایی برای گفتن داشته باشند ولی این طرز ابراز عقیده شما نامناسبه هر جنسی که در عمل خوب باشه مشتری خودش شعور داره وتشحیص میده . لفظ فقط کره ای و فقط ژاپنی و فقط آلمانی جملات افراد متعصب وخشک مغزه و نه یک اظهار نظر فنی و منطقی.
HAMID: 1394/9/2601:06:52،
21
13
دوستان تا حالا شده یک جنس ژاپنی بخرین بعد کیفیتش بد باشه !!!

ممکنه جای دیگه هم جنس باکیفیت داشته باشه ولی ژاپن 100خوبه!
واسه همین گفتن جنس ژاپنی حقیقته . ولی تو نمیتونی بگی جنس کره ای یا ماشین کره ای به عنوان نماد کیفیت . البته ممکنه چند محصول و مدل خوب و با کیفیت باشه
کوروش: 1394/9/2520:07:24،
24
32
درجواب آقای شهروندالان توخودروهای چینی جک اس 5 دنده ای ازهمه بهتره
خشایار: 1394/9/2613:29:13،
15
13
چون ماشین تو هستش از همه بهتره؟؟؟؟ خخخخخخخ
نام شما: 1394/9/2521:00:23،
21
17
۲۷۰ میلیون!
کدوم....بابت این بی نام و نشون پول میده
البته از این.... تو ایران زیادن
aminmohamedi: 1394/9/2521:01:12،
19
10
اخه 200 میلیون مگه چه خبره یه خورده فکر کننننننننننننننننن
amin: 1394/9/2521:52:15،
22
14
در محدوده ی 200 تا 300.بنز و ب ام و دست دو با کارکرد پایین موجوده.لکسوس و تویوتا هم هستند.یعنی اینا بیان ایران فک نکنم حتی یه دونشم فروش بره مگر این که یه نفر خیلی .....باشه که بره این پولو بده به یه برند فرانسوی حالا هر چقدرم میخواد لوکس باشه.
ttoreight: 1394/9/2522:33:02،
23
13
دی‌اس = سیتروئن فیس‌لیفت شده با قطعات چینی با اندکی تجهیزات لوکس در لباس بزرگان...
خط فقر: 1394/9/2523:29:16،
27
15
1.5 حقوق 400اجاره 800 خرج ضروری 100 تومن
اگه ماهی 200 هزار تومان پس انداز کنم میشه چن ماه ؟
هزار ماه چن سال 83 سال دیگه از 17بری سر کار 100 سالگی یکی میخرم حالا یه بچه 18 ساله پورشه داره !!!
آرش: 1394/9/2613:50:02،
14
13
مشكل شما اينه كه با حقوق ١٥٠٠ به فكر خريد خودروي لوكس هستيد
با اين حقوق به فكر خريد پرايد باشيد
در تمام دنيا قشر غني و قشر متوسط و قشر ضعيف وجود داره
در تمام دنيا بنز و ب ام و و آيودي و در كل خودروي بالاي ٤٠ هزار دلار جزو خودروي لوكس حساب ميشه و همه توانايي خريدش رو ندارن
مشكل ما اينه كه حداقل قيمت خودرو قابل قبول در خارج ايران از ١٥٠٠٠ دلار(٥٥ ميليون تومان) شروع ميشه و اكثريت ملت ايران توان خريد خودري بالاي ٤٠ ميليون تومن رو ندارن و اين ناشي از درآمد پايين بودن درامد اكثريت مردم هست
تاتا: 1394/9/2523:48:50،
20
14
ماشین ایرانی و چینی و فرانسه ای بی کیفیت است تمام
من: 1394/9/2922:52:36،
11
12
ماشین های کره ای و ژاپنی از چهل به بالا شروع میشه منطقه های آزادی مثل اروند که در تمام خوزستان قابل تردد هستش اگه برای همهی ایران اجازه ی تردد باشد عالی اکسنت چهل و پنج میلیون

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل