کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

دو سناریو برای تعرفه واردات خودرو در بودجه 95

کدخبر:۱۷۹۸۲چهارشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳:۴۷۶۳۸۹ بازدید

دولت در حالی به بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 95 می‌پردازد که دو سناریو برای تعیین تعرفه واردات خودرو در سال آینده از سوی گمرک و وزارت ...
دو سناریو برای تعرفه واردات خودرو در بودجه 95

دولت در حالی به بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 95 می‌پردازد که دو سناریو برای تعیین تعرفه واردات خودرو در سال آینده از سوی گمرک و وزارت صنعت، معدن و تجارت به سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور پیشنهاد داده اند.

بر اساس سناریوی اول تعیین تعرفه بر اساس ارزش دلاری صورت می‌گیرد. با توجه به اشکالات تعرفه‌گذاری بر اساس قدرت موتور، این پیشنهاد به دولت داده شده تا خودروهای گران‌تر تعرفه بالاتری را بپردازد.مشکلات تعیین تعرفه خودرو بر اساس قدرت موتور سبب شده تا گمرک این پیشنهاد را به دولت ارائه دهد. از این رو با توجه به انجام بحث‌های کارشناسی و پیشنهاد انجمن واردکنندگان خودرو تصمیم گرفته شده تا در سال آینده تعرفه ورود هر خودرو به کشور بر اساس ارزش دلاری (ارزی) تعیین شود و دولت از این راه درآمد بیشتری را کسب کند.

به گزارش اقتصادنیوز، هم اکنون تعرفه واردات خودرو بر اساس قدرت و حجم موتور صورت می‌گیرد به طوری‌که واردات هرگونه خودرو با حجم موتور بالای 2500 سی سی ممنوع است و واردات در دو دسته خودروهای با حجم موتور بین 2000 تا 2500 و زیر 2000 سی سی صورت می‌گیرد که دارای اشکالاتی اساسی است.

این دسته‌بندی سبب شده تا برخی خودروها که ارزش دلاری شان بیشتر است و جزو خودروهای لوکس به شمار می‌روند وارد کشور شود و برخی خودروها که با توجه به قدرت موتورشان کارایی بالاتری دارند و در شرایط آب و هوایی و جاده‌ای متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند، به‌رغم قیمت پایین‌تر، واردات‌شان ممنوع باشد.بر اساس این گزارش، این موضوع به هیات دولت پیشنهاد شده که در صورت تصویب با روش ارزش دلاری، واردات خودرو روندی منطقی‌تر که به نفع خزانه دولت و بودجه عمومی باشد صورت خواهد گرفت.

آنگونه که اقتصادنیوز کسب اطلاع کرده وزارت صنعت نیز پیشنهاد کرده تعرفه واردات خودرو حذف و به جای آن از مصرف کنندگان خودروهای وارداتی مالیات بر مصرف گرفته شود که برخی کارشناسان معتقدند اجرای چنین روشی سبب خواهد شد تا مردم با نظام مالیات‌گیری چند وجهی مواجه شوند و عملا اختلالات بین دستگاهی به وجود آید.از سویی دیگر پیش‌بینی می‌شود که با توجه به اخذ مالیات های گوناگون از مردم، چنین روشی سبب خواهد شد تا افکار عمومی واکنش مناسبی به این روش جایگزینی تعرفه خودرو نداشته باشند.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

مرات: 1394/9/2514:57:59،
184
11
ماشالاه خیلی کمه عوارض 2برابرش کنین بابا کمه!!!!!!!!!
بخوانید: 1394/9/2515:24:50،
96
10
اون کسایی که میگن تحریم شکست خورد دم از پذیرش ذلت میزن دارن با زبان خودشون میگن لیاقتشون اینه__حالا درباره ساندرو ساندرو محصول داچیا در رومانی می باشد این مدل در دو نسل تولید شده ساندرو که پارس خودرو میده تولید2008 است یعنی نسل اول نسل دوم این خودرو سال2013 با فیس لیفت و تغییرات اساسی در ظاهر و موتور عرضه شده که طراحی خیلی بهتری از نسل اول این خودروساز بی تجربه و زیر مجموعه رنو است اینا حتی نیومدند به خودشون زحمت بدن نسل دوم این خودرو تولید2013بیارند رفت مدل8 سال قبل رو اوردن اون با قیمت برابر با تویوتا یاریس که مضحکه این وضعیت تا کی خدایا
Ramin: 1394/9/2515:29:05،
144
14
والا ار وقتی ما چشممونو باز کردیم این دولت داره پول زور میگیره از این ملت جالبه که سیر نمیشه که هیچ روز به روزم حریص تر میشه .ماشالا اینم وضعه مملکته .اقا جان من میخوام کافر بمیرم به تو چه ؟ من جهنم دوس دارم .
گندزدید تو مملکت با این افکاره ۱۴۰۰ ساله تون .
تحريم ابدي: 1394/9/2515:31:49،
121
8
تا زماني كه اين وزيرصنعت باشه هيج وقت تعرفه كم نمي شه برعكس زيادتر هم مي كنن كه به نفع ويران خودرو باشه
سوشا : 1394/9/2515:52:53،
102
7
دیگه نفت ارزون شده دنبال راهای جدید و نواورانه برا خالی کردن دو زار پول مردم میگردن
ای مردم: 1394/9/2517:15:38،
71
11
به این تدبیر امیدی نداشته باشید.
شهروند: 1394/9/2517:35:12،
15
29
دوستان البته با تحریم هم عقیده هستم اما دنبال مقایسه سواری دو خودرو زیرم. لطفا کسانی که استفاده کرده اند نظر دهند:
برلیانس H320 اتوماتیک +++++
لیفان X50 اتوماتیک ---------


تشکر
....: 1394/9/2520:36:19،
15
9
بالای 2500 سی سی که عمرن قانونش برداشته بشه ولی قراره قانون بذارن تا از ماشینای یر 2500 ولی وکس هم مالیات بیشتر و گمرک بیشتر بگیرن
محمد: 1394/9/2520:40:17،
12
8
بالاخره ما نفهمیدیم واردات خودرو واسه کشور خوبه یا بده؟؟؟؟

یه وقت میگن ارز از کشور خارج میکنه و واردات خودرو با حجم موتور بالای 2500 ممنوع!!
یه وقتی هم میخوان تعرفه رو ببرن بالا میگن افزایش گمرکی درامد دولتو افزایش میده!!

از دوستان کسی میدونه جریان چیه؟؟
بالاخره ارزآوری داره یا ارزبری؟؟؟؟؟
دوستان مسئول چه جوابی دارن؟؟
درامده؟؟
ضرره؟؟؟
درامدش کمه؟؟؟
بیشترش کنیم؟؟؟
کوکی: 1394/9/2523:35:26،
21
9
تا الان فقط خودم خرید خودرو رو تحریم کردم از فردا قسم میخورم به سهم خودم به عالم و آدم و هر کسی که دور و برم هستش واسش وقت بزارم و از فواید تحریم و معایب خرید واسشون میگم.نمیدونم باور میکنید یا نه.ولی امروز یه مشتری بود که کارمند ایرانخودرو مرکزی بود.میگفت اوضاع شرکت افتضاحه.میگفت کیفیت محصولات شرکت فوق العاده پایینه.
پیمان: 1394/9/2514:58:58،
96
9
به حال ما چه فرقی میکنه؟؟؟
ماشین 40 میلیونی رو بگیریم 200 میلیون یا 220 میلیون
مهندس عمران: 1394/9/2514:59:55،
117
9
فقط تحرییییییییییم
حسینقلیخان: 1394/9/2519:09:34،
28
9
همین . فقط همه مردم باید یاد بگیرند اما مشکل این است که 99 درصد این امت زرنگ ابن الوقت هستند و به طرفة العینی رنگ عوض میکنند .
مردم بدبخت : 1394/9/2515:03:24،
103
9
تا زماني كه اين وزيرصنعت باشه هيج وقت تعرفه كن نمي شه برعكس زيادتر هم مي كنن كه به نفع ويران خودرو باشه
فرهنگ: 1394/9/2515:04:50،
89
9
اين مطلب من و كشته
به نفع خزانه دولت و بودجه عمومی باشد
علی: 1394/9/2515:17:52،
78
10
تعرفه واردات خودرو حذف و به جای آن از مصرف کنندگان خودروهای وارداتی مالیات بر مصرف گرفته شود به نظر فکر بهتری باشه سالیانه از هر ماشین بسته به مبلغش مالیات گرفته بشه
ندا: 1394/9/2515:32:03،
58
9
ببينيد گفتن با اين روش درامد دولت بيشتر ميشه وخزانه پر ميشه ، فقط وفقط به فكر پر كردن خزانه خودشونن ، دريغ از كوچكترين توجه به حق مردم و حق داشتن خودروي روز با قيمت مناسب . با اين مسولين ما كه هيچ ،هفت نسل بعدي هم روي رفاه و آرامش رانخواهند ديد.
مجتبی: 1394/9/2515:56:14،
47
18
اگر مالیات بگیرن هر سال خیلی خوبه مثلا اگر من یک ماشین 150 میلیونی رو بخرم در سال بیش از 10 میلیون افت قیمتش رو بدم و از جیب مردم کسر بشه وقتی گمرکی ندم اون ماشین رو حدود 70 تومان خریداری می کنم بعد افت قیمت اون ماشین در سال 5 میلیون حداکثر میشه فوقش در سال 5 میلیون هم میدم بابت مالیات هم پول کمتری بند ماشین کردم هم ماشین خوب سوار شدم اگر اینو توافق کنن خیلی خیلی خوبه
حسینقلیخان: 1394/9/2519:14:33،
31
9
خیییییییییییییییییییییلی ساده ای . با تصویب این قانون بلائی به روزت میاورند که به خرید با 4 برابر قیمت واقعی راضی شوی.
یادتونه طرف میگفت بنزین بشه 400 تومن ماهی 100 هزار تومان یارانه به همه میدهیم الان 1000 تومنه هنوز دارند ضرر میدهند .
راهکار من و شما اینه که از این خراب شده برویم یا بسوزیم و بسازیم .
احمد: 1394/9/2516:41:23،
56
7
این است نتیجه منفعت دولت از واردات خودرو: مرگ هزاران نفر در شهرهای بزرگ به خاطر الودگی هوا چون صفر این خودروها دو
برابر میانگین جهانی مصرف سوخت دارند نیز و کشته شدن مردم در
جاده ها به خاطر ایمنی ضعیف خودروهای داخلی. کدام دولتی در دنیا به بهای خون مردم درامد کسب می کند.!!؟
محمد: 1394/9/2518:37:37،
42
7
این دولت جایی نمی خابه که زیرش اب جمع بشه مطمین باشید هیچ چیزش به نفع مردم نیست
نيما: 1394/9/2520:00:42،
40
9
من يك ايرانى هستم!
چرا حق انتخاب ندارم!
چرا بهترين ها مال من نباشه!
تعرفه واردات خودرو بايد صفر باشه!
وزير صنعت كه اين ملت انقلابى و شهيد پرور رو خائن ميخونه بهتر بود كه استيضاع بشه!
عرفان: 1394/9/2521:26:27،
18
7
اقا پس برای چی تحریم ها برداشته شد؟؟؟؟؟؟
برداشتن تحریم ها چه فایده ای برای مردم داره؟؟؟؟؟؟
شما به فکر مردم نبودید که رفتید مذاکره کردید . خودتون خسته شده بودید و فقط برای خوتون نگران بودید.
الکی نگید به فکر مردمید.
دروغ تا کی؟؟؟؟
تا کی میخواین جیب سایپا و ایران خودرو رو پر کنید؟؟؟؟
خجالت بکشید. یه مقدار فکر مردم باشید .
سیادت: 1394/9/2522:23:37،
25
8
به نظر میرسه هنوز بعضی چیزها برای سیاست گذاران ما مهم نیست یا شاید زود باشه بهش فکر کنن !یه نگاهی به وضعیت هوای تهران وشهرهای بزرگ بکنین، ببینین که هر 20 دقیقه یه هموطن بخاطر ایمنی پائین ماشینا می میره ،راستی چرا بعضی ماشینا اینقدر زود فرسوده میشن؟چرا هنوزشرکتهای خودروسازدرحق ملت دارن اجحاف می کنن ،چرا قانون معافیت معاینه فنی تا 5 سال که در دنیا بی نظیره تصویب شد؟!وچراهای دیگه.اینکه همه چیز رو به گردن تحریم بندازیم شاید ساده ترین راه باشه ولی لزومامارو به راه حل نمی رسونه .به نظر من ریشه خیلی از نابسامانیها در عرصه صنعت خودرو وبه تبع اون آلودگی هوا مصرف بالای بنزین آمار بالای تصادفات وتلفات ،مصرف بالای قطعات یدکی ریشه در وضع تعرفه های غیر منطقی و بسیارجانبدارانه ازسوی دولت داره هرچه باشه دولت تحت هرشرایطی سهم خودش رو هم از واردات و هم از فروش خودروی داخلی می بره هرچقدرهم بیشتر بهتر !
مردم: 1394/9/2522:49:50،
19
7
مالیات بگیرها را زیاد کنین مردم صف وای نیسن
نیما: 1394/9/2602:45:30،
14
8
به من بگید کی سناریو نوشتن این وزیر صنعت و معدن برای چپاول مردمی که جنس ارزون و با کیفیت می خوان تموم می شه؟؟!!
خب از اولش هم معلوم بود این طرح رو ادمهای بی سواد دادن!
پورشه ی ماکان 4 سیلند 2000 سی سی قیمتش 60 هزار دلار و اجازه ی ورود داره ولی Volkswagen Passat 6 سیلند 3500 سی سی قیمتش 35 هزار دلاره ولی اجازه ی ورود نداره!!!
خدایش اگه اونی که این قانون رو نوشته مدرک تحصیلیش سیکلم بود اینو می فهمید!
یار: 1394/9/2609:25:56،
13
7
دولت باید به فکر منفعت بیشتر از جیب مردم باشه یا خدمات دهی بهتر به مردم ؟ این دولت حد خودش را تا حد یک بنگاه اقتصادی پایین آورده . آقای روحانی کلید را اشتباهی برداشتی. این کلید به درد مردم نمی خورد . حواستون به انتخاب بعدی هم باشد

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل