کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

خودروسازان سیاسی نباشد

کدخبر:۱۷۹۵پنجشنبه، ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱:۱۱۳۵۸۰ بازدید

باید از صنعت خودرو حمایت کرد، ولی حمایت به این معنا نیست که در حق مصرف کننده اجحاف کنیم. حق و حقوق مصرف‌کننده و تولید‌کننده را باید همزمان در نظر گرفت. باید از اظهارنظرهای شتابزده و غیرکارشناسی بپرهیزیم و کارشناسانه و با شفافیت با مردم صحبت کنیم.
خودروسازان سیاسی نباشد

بهای خودرو در سال گذشته به میزان چشمگیری افزایش یافت. این در حالی بود که رشد چشمگیری در زمینه ارتقای تکنولوژی در صنعت خودروسازی کشور حاصل نشد.

 هر‌چند عوامل گوناگونی موجب افزایش تقاضا در بازار خودرو شده،‌‌‌ به واسطه احتکار برخی از خودروسازان و ‌عرضه نشدن خودروهای تولیدی به بازار ـ با امید افزایش بیشتر قیمت‌ها ـ به التهاب اخیر بازار خودرو دامن زده شده است. بنا بر این گزارش، اظهارات برخی خودروسازان، مبنی بر ناتوانی در پاسخگویی به تقاضای مشتریان به علل نبود قطعات و یا توقف خط تولید کارخانه‌ها و عواملی از این دست، در حالی است که انبار خودروسازان آکنده از خودروهای تولید شده است. 

مجید منصوری درباره ‌قیمت خودرو و افزایش دوباره آن گفت: در مرحله‌ای شاهد افزایش خودرو بودیم و به رغم این که کیفیت خودرو‌ها افزایش یابد‌ یا آن که اتفاق خاصی افتاده باشد، چیزهایی می‌شنویم، مبنی بر این که بهای خودرو باید بالا‌تر برود. اگر قرار باشد قیمت خودرو بر پایه دلار آزاد محاسبه شود، باید تعرفه‌ها را نیز آزاد کنیم. اگر در مورد همه چیز به دلار آزاد بیندیشیم، باید دلار آزاد را مبنا گرفت و تعرفه واردات را هم آزاد کرد؛ مانند بسیاری از کشورهای جهان. 

نماینده مردم لنجان افزود: این گونه مصاحبه‌ها به بازار شک وارد می‌کند که نه به نفع تولید کننده است و نه به نفع مصرف‌کننده، چون با افزایش قیمت خودرو، مردم متمایل به خودرو‌های با قیمت کمتر و کارکرده می‌شوند و با این کار، تولید رونق پیدا نمی‌کند، بلکه دلالی ‌رایج‌تر می‌شود. 
 
این نماینده گفت: باید از صنعت خودرو حمایت کرد؛ اما ‌به این معنا نیست که در حق مصرف کننده اجحاف کنیم. حق و حقوق مصرف کننده و تولید کننده را باید همزمان در نظر گرفت. باید از اظهارنظرهای شتابزده و غیرکار‌شناسی بپرهیزیم و کار‌شناسانه و با شفافیت با مردم سخن بگوییم. به این ترتیب، مردم هم می‌پذیرند، در غیر این صورت، پذیرش موضوع سخت خواهد بود و شاید از سوی دیگر بر سایر کالا‌ها و قیمت‌ها تاثیر بگذارد. 

وی افزود: اگر در شرایط رکود تورمی که بر کشور حاکم شده، ‌به قیمت‌ها شو‌ک وارد کنیم، اثرات تورمی افزایش خواهد یافت. در شرایط رکود، می‌توان تقاضا را تحریک کرد اما نباید تحریک کننده تورم باشیم. 

عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه پیش از اظهار‌نظر شخصی افراد در این زمینه باید کار‌شناسان به نتیجه و تفاهم برسند، افزود: کار‌شناسان باید از مجلس، شورای رقابت، ‌انجمن حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و اساتید دانشگاهی، نظریات کار‌شناسی خود را در این زمینه بدهند و به این نتیجه برسند که باید قیمت خودرو بر چه اساسی ‌تعیین شود. 

وی افزود: مشکل دیگر تیراژ پایین خودروسازان است. با تیراژ بالا قیمت تمام شده پایین می‌آید و با این کار لزومی به افزایش قیمت نیست. از سوی دیگر، با بالا رفتن تیراژ هزینه‌های ثابت پایین می‌آید و هزینه ثابت از زنجیره تأمین تا زنجیره مصرف ـ خود به خود ـ ‌و کل قیمت تمام شده ‌پایین می‌آید و کاهش قیمت به سود مصرف کننده خواهد بود. 

این نماینده در مورد بار تکلیفی که بر عهده خودروسازان گذاشته شده، مانند ایجاد سایت‌های خودروسازی در نقاط ‌کشور، گفت: پراکندگی مراکز و بخش‌های تولید خودرو، باعث افزایش قیمت تمام شده می‌شود که بخش عمده آن سیاسی است. خودروسازی نباید سیاسی باشد. خودروساز باید تولیدی و اقتصادی فکر کند. نباید خودروساز را اجبار کنیم که در جاهای مختلف کارگاه ایجاد کند. افزایش قیمت باعث می‌شود که قابلیت رقابت نداشته باشند. گاهی کوچک سازی و گاه‌ بزرگ‌سازی به نفع ماست. هر چه شرکت‌های ما به سمت بزرگ شدن بروند، سوددهی آن‌ها افزایش خواهد یافت و هزینه‌های ثابت کاهش می‌یابد. کار درستی نیست که سیاسیون فشار بیاورند که صنعت را شاخه شاخه کنیم به این بهانه که در مناطق توسعه صنعتی داشته باشیم. باید پتانسیل‌های مناطق را شناسایی کرد و به سمت باروری آن رفت، نه اینکه اصرار داشته باشیم در جای خاصی خودرو سازی کنیم. باید بر اساس شرایط خاص هر منطقه تصمیم‌گیری شود. 

منصوری در مورد همکاری شرکت‌های خودروسازی در تولید خودرو گفت: آقای «یکه زارع» در آغاز به کار خود بر این موضوع تأکید کرد و خواستار همپوشانی و همکاری سایپا با ایران خودرو شد. اگر این کار عملیاتی شود تأثیرات خوبی خواهد داشت.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

ایرانی: 1392/8/1617:44:36،
152
50
مردم به این حرفا گوش ندین،تنها راه نخریدن این لگناست...
امریکایی: 1392/8/1620:11:04،
38
69
عزیز باید انسان از حقوق کشورش دفاع کنه تا از حقوقش دفاع شه
علیرضا: 1392/8/1620:59:30،
157
51
این نخریدن و اینا همش حرف و فکر و خیاله منو تو و چهار نفر دیگه تو ایرانجیب میگیم نخرید اما واقعیت اینه که تو ذات ما ایرانی ها این نهادینه شده که بخر تا گرون تر نشده...کاریشم نمیشه کرد مگه
......
مانی : 1392/8/1621:57:06،
52
55
آره نمی خریم کی هی گرون تر شه . میشه 7 میلیون دوباره پرلید هوووووووووووووو دیگه لگن هم نمیدن هفت میلیون . ساده لوح
دروغ چرا؟: 1392/8/1623:40:59،
49
44
دروغ چرا؟ من هنوزم سر حرفم هستم. باید همگی با هم بریم خون بدیم.
کامران کاربلد: 1392/8/1623:57:30،
49
34
واقعا الان چه اتفاقی افتاده که قیمتهای بازار دو سه میلیون کشیده بالا؟ آیا کارخون قیمت رو بالا برده ؟ دلار رفته بالا؟ چی شده؟ غیر از اینه که دلالها جو روانی میدن
اسد: 1392/8/1711:56:49،
43
38
چه بخواهیم چه نخواهیم ماشین وسیله ضروریست که خریده میشه....الان برو ایران خودرو بگو میخام یه پارس بخرم میگه واسه مرداد 93 داریم...یعنی تا ده ماه پیش فروش تکمیل شده....
سعید: 1392/8/1618:03:41،
104
41
اینقدردرمورد خودروسازان بی لیاقت مقاله می نویسد خسته نمی شوید
بهزاد: 1392/8/1618:19:10،
115
35
مردم از این نوع خودروهاتون خسته شدن. مردم در حالی که میتونن خودروهای ایمن و با کیفیت سوار بشن بزور اینارو بهشون تحمیل میکنین! ولی اینبار با نخریدن خودرو توسط مردم تنبیه میشین تا حساب کار دستتون بیاد!
منصف: 1392/8/1618:19:29،
100
44
چرا همه مقصر اصلی رو یادمون رفته بابا به قول خودش آب رو بریزید همون جایی که میسوزه!!
دروغ چرا؟: 1392/8/1623:40:07،
56
38
دروغ چرا؟ من فقط در مورد خودم صحبت می کنم. اون بابایی که مقصر اصلیه دیگه اونجایی واسه من باقی نذاشته که آب بهش بریزم.
انجمن جوان هاي تندرو مترقي : 1392/8/1618:21:58،
66
70
همان طور كه مخلوط شدن دين و سياست با عث ژيشرفت هاي فراوان ما در همه عرصه ها شده است و جز كشور هاي برتر جهان شده ايم .سياسي شدن خودو هاشسازان نيز باعث پيشرفت مي شود.
طلبه تنها: 1392/8/1618:29:01،
42
81
خودرو سازان بايد سياسي باشند و باسياست كارهاي خود را به پيش ببرند به عنوان مثل بيا افزايش كم قيمت خودرو موجب هجوم امت هميشه در صحنه به بازار شده و باتزار رونق گرفت.
شاهین از تهران: 1392/8/1712:56:24،
49
30
شما توی کاری که تخصص و دانش نداری لطفا اظهار نظر نکن.
یکی دیگه: 1392/8/1715:43:50،
70
28
بابا مطلبش طنزه مهندس دیگه همه چی رو هم جدی نگیر!
سامورایی: 1392/8/1620:58:26،
45
40
این طلبه تنها چی نوشته جمله سازی تو درست کن
آس و پاس: 1392/8/1621:22:39،
51
46
آخه حیف اسم خودرو نیست میذارید رو اینا؟؟؟
انصافه به بنز هم بگن خودرو به اینا هم!!!
قفا: 1392/8/1621:28:23،
58
34
چه سیاسی چه اقتصادی چه فرهنگی هیچ کس دیگر نمی خرد
حرف حق: 1392/8/1621:29:33،
46
43
خدایا مارا از دست یک عده آدم احمق وعقب افتاده تو این مملکت نجات بده که مثلا فکر میکنند با افزایش تولید گاریهایی مثل پراید و خودروهایی عقب افتاده دیگر مشکل صنعت خودرو حل میشود
ربیع: 1392/8/1621:48:50،
66
38
مرگ بر آمریکا و اسراییل و ایران خودرو و سایپا
عباس: 1392/8/1621:59:59،
48
43
چقدر ذوق زده شدم وقتی دیدم مجلس میخوادازحق مردم دفاع کنه..عجب مجلس خوبی!حتما امسال میخواداز ایران خودرووسایپا پورسانت نگیره.
طلبه خسته: 1392/8/1623:32:00،
31
68
ما باید با تولید داخلی مشت محکمی بر دهان یاوه گویان بزنیم اگر 206به100ملیون هم برسد اشکالی ندارد وملت باید از این صنعت حمایت کنند
میلاد: 1392/8/1710:08:39،
32
36
جناب خجسته. چه صنعتی چه تولید داخلی. بیچاره همه رو از چین میارند. تازه جون مردم خودت مهم نیست. میدونی هر سال چند نفر لا این اهن پارههای مثلا صنعت داخلی پاره پاره میشند. خودش معادله یه جنگه .
دروغ چرا؟: 1392/8/1712:44:36،
33
75
خسته نباشی . همین جوری ادامه بده ... یه یا حسین دیگه به 100 میلیون هم می رسی.
راستی فکر کنم ترمز بریدی ، غلط املایی زیاد داری. وایسا یه کمی خستگی در کن.
مهدی: 1392/8/1623:37:20،
43
37
بنده که جای 30 40 میلیون بابت این آهن پاره ها با ربعش یدونه از این آمریکایی های قدیمی 8 سیلندر رو پا میگیرم همون اندازم خرجش میکنم تا 20000 لیتر بنزین آزاد مجانی میزنم نوش جونش ملت 405 و پرشیا و سمند سوار شن
sina: 1392/8/1623:37:38،
45
38
اگر می خوایید انصاف رو رعایت کنید، 30 سال گمرک مملکت رو ازاد کنید تا مشتری ها راضی باشن. 30 سال اشغال دادید ملت، خریدن و کشته شدن و صداشون هم در نیومد، حالا که میبینید کسی نمی خره و کلاهتون پس معرکس میگید باید عدالت بین مصرف کننده و تولید کننده باشه؟ خدا کنه همین خودرو سازای داخلی از بیخ ورشکست بشن
مراد: 1392/8/1623:40:06،
53
81
بابا ما که 10 تا ماشین صفر کیلومتر 405 قیمت زمان 18200000 تومان تو پارکینگ الان وقتش هست بدیمشون تو بازار من که با ایران خودرو حال میکنم دمتون گرم برو بچه بازار عباس آباد تهران
صابر عالم: 1392/8/1700:53:18،
53
36
یادتان باشد هم خودروساز داخلی وهم واردکنندگان خودرو در زمان اوج تحریم وکمبودتولید خودروهای خودرا احتکار کردند یعنی هیچ کدومشون قابل اعتماد نیستند! دیگر حجت بر انان تمام شده.دگر گول حرفای انان از قبیل بیکار شدن کارکنان و.... را نمیخوریم!!
ahmoo: 1392/8/1702:58:01،
47
47
خودتم فهمیدی چی نوشتی جیگر
ها: 1392/8/1718:27:31،
34
29
کیو میگی جیگر
صابر عالم: 1392/8/1803:42:39،
27
32
منو میگه دیگه انقدر ادمو عصبانی میکنند با این قیمتاشون دیگه ادم به ویرایش‌جملاتش نمیرسه!
جوان ایرانی: 1392/8/1702:58:21،
44
44
آیا این عدالت نیست که حالا که قراره خودرو با ارز آزاد محاسبه بشه و بدست مردم برسه مردم نیز با کم شدن تعرفه ورود خودرو و پرداخت پول برای خودرو های خارجی با کیفیت بر مبنای ارز آزاد حق انتخاب بیشتری داشته باشند؟ این صنعت بیمار به جایی نخواهد رسید.
سامان: 1392/8/1707:10:41،
40
38
باور کنید فقط با چند ماه نخریدن درست میشه ، ولی کو گوش شنوا
میلاد: 1392/8/1710:05:38،
44
33
مهم اینه که خودرو بی کیفیت شده بلای جون مردم. اقایون سود خودشونو بر جون مردم ترجیح میدند. ای ننگ بر این مسولین . کافیه خودرو با کیفیت با قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بدیم لااقل کشته ها سالی چند هزار نفذ کم میشه.
رضا: 1392/8/1715:01:30،
36
31
(مجید منصوری درباره ‌قیمت خودرو و افزایش دوباره آن گفت: اگر قرار باشد قیمت خودرو بر پایه دلار آزاد محاسبه شود، باید تعرفه‌ واردات را نیز آزاد کنیم. مانند بسیاری از کشورهای جهان.)پس نتیجه میگیریم مثل همه ی کشورهای دنیا!!!!!!!!!!!تعرفه ی واردات خودرو باید آزاد شود نه اینکه مثل یکی دوکشور!!تعرفه برداشته شود!!!
ابوذر ترکمان: 1392/8/1717:44:40،
76
30
اقا پراید شده 15ولی بازمیخرن ملت احمق ایران
حامد: 1392/8/1718:35:46،
23
31
15 کجا بوده ؟ الان 18 هست . خوابی ها !!!! الان اگه تو 18 خریدی که هیچی وگرنه بزودی پراید 22 تومن در راه است
سایپا مطمئن...
ما میتوانیم،کافیست بخواهیم: 1392/8/1720:14:04،
40
30
من که 6 ماهه به امید ارزون شدن خودرو صبر کردم و ماشین نخریدم . حالا بازم با رسیدن فصل سرما حاضرم ی 6 ماهه دیگه صبر کنم و زن و بچم رو با تاکسی این طرف و اون طرف ببرم و کرایه اژانس بدم، اما یک ریال به این اوتول سازان خون آشام کمک نکنم تا ایشالله با همکاری مردم تازه از خواب بیدار شده، سوار اون ماشینی که لایقش هستیم، بشیم
از چی بگم: 1392/8/1723:18:06،
35
26
یارو داره درست میگه
خودروسازان سیاسی نباشند، اقتصادی باشند.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل