کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۷۹۰۶دوشنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶:۴۸۱۰۵۹ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه در آستانه نشست فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده ولی گمانه زنی های مربوط به افزایش ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه در آستانه نشست فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده ولی گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره و تقویت ارزش دلار فشار زیادی را بر قیمت این فلز زرد وارد می کند.

 بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی و تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا در نشست آتی خود نرخ بهره را برای نخستین بار از سال 2006 میلادی افزایش خواهد داد. بر اساس این گزارش افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا می تواند موجب تقویت ارزش دلار شده و در نتیجه به ضرر قیمت طلا تمام شود.

به نظر می رسد فدرال رزرو در نشست 15 و 16 دسامبر خود نرخ بهره را 0.25 درصد افزایش خواهد داد. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 9 درصد کاهش داشته تا برای سومین سال متوالی روندی نزولی را دنبال کند.

قیمت هر اونس طلا امروز دوشنبه با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1076 دلار رسیده است. قیمت طلا روز جمعه نیز با رشد 0.3 درصدی روبرو شده بود.

مارک تو تحلیلگر ارشد موسسه مالی وینگ فانگ تاکید کرد: در حالی که فدرال رزرو آمریکا به زودی تصمیم خود در خصوص نرخ بهره را اعلام خواهد کرد، نوسانات قیمت طلا محدود خواهد بود. به نظر من گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا، پیش از این تاثیر خود را بر قیمت طلا گذاشته است.

این تحلیلگر اقتصادی تصریح کرد: اگر افزایش نرخ بهره آمریکا موجب تقویت بیشتر ارزش دلار شود باید منتظر کاهش قیمت طلا به زیر 1000 دلار در هر اونس باشیم.

گزارش سایت طلا حاکیست، میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز به پایین ترین سطح خود از سپتامبر 2008 میلادی رسیده است. بانک آمریکایی مریل لینچ نیز در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که قیمت جهانی طلا اوایل سال 2016 میلادی تحت تاثیر افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا به کمتر از 950 دلار در هر اونس خواهد رسید.

موسسه مالی گلدمن ساش آمریکا نیز پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا به زودی به کمتر از 1000 دلار می رسد. به اعتقاد کارشناسان اقتصادی، افت قیمت طلا به کمتر از 1000 دلار در هر اونس فرصت مناسب مجددی را برای خرید این فلز زرد فراهم خواهد کرد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها