کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یورو به تساوی با دلار نزدیک شد


کد خبر : ۱۷۸۸۷یکشنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸:۴۷۳۰۸۹ بازدید

در یک سال اخیر، یورو نزدیک به چهار واحد ارزش خود را در برابر دلار از دست داد. این اتفاق در روزهای اخیر شدت گرفته است: یورو این هفته تقریبا ...
یورو به تساوی با دلار نزدیک شدیورو به تساوی با دلار نزدیک شد

در یک سال اخیر، یورو نزدیک به چهار واحد ارزش خود را در برابر دلار از دست داد. این اتفاق در روزهای اخیر شدت گرفته است: یورو این هفته تقریبا به یک دلار رسید. این موضوع برای شرکت‌های بزرگ حوزه یورو فرصتی طلایی و برای دیگران، خبر بدی است. بانک مرکزی اروپا جلسه‌ای درباره سیاست‌های پولی برگزار می‌کند که تحلیلگران زیادی منتظر خبرهای ارائه شده از این نشست درمورد رکود هستند.

بعد از شروع به کار هیات‌مدیره جدید این بانک، تصمیم به افزایش اعتبار یورو گرفته شد، حتی اگر خطر کاهش وجود داشته باشد. یورو این هفته تقریبا به یک دلار نزدیک شد (تقریبا 60/1 دلار صبح دوم دسامبر) که دلیلش شوک حاصل از سیاست‌های پولی کشورهای دو طرف اقیانوس آتلانتیک بود. همچنین این بانک هر ماه 60 میلیارد دلار در بازار تزریق می‌کند؛ این کار با هدف ضعیف کردن یورو در برابر دیگر واحدهای پول که در راس‌شان دلار است، انجام می‌گیرد.

در مقابل، بانک آمریکا خلاف این کار را انجام می‌دهد.  بعد از مشخص شدن هیات‌مدیره، آنها آماده بالا بردن نرخ‌ها شدند. دلار جهشی در برابر دیگر ارزها به خصوص یورو داشته که بسیار نادر است. این سیاست‌های متضاد بازتاب شرایط متضاد است. درحالی‌که حوزه یورو همیشه در بحران است و بیکاری در آن رکورد می‌زند، در ایالات متحده رشد به بالای 5/2 درصد می‌رسد.

خبر خوب برای تعداد زیادی از شرکت‌های اروپایی و فرانسوی کاهش ارزش یورو در برابر دلار است که رقابت بین‌المللی و صادرات آنها را بهبود می‌بخشد. شرکت‌های هوایی که قیمت‌های آنها به یورو ارائه می‌شود و حسابرسی آنها با دلار است، نخستین سودبرندگان کاهش ارزش یورو هستند. ‌«‌‌ایرباس»، ‌«‌‌تالس‌»‌ یا ‌«‌‌سافران‌»‌ موفقیت‌های زیادی در عرصه بین‌المللی به‌دست آورده‌اند و با سودی مابین 30 تا 60 درصد دارای بهترین عملکرد در بورس پاریس در یک سال اخیر هستند.

با اینکه چندین پیشگام مثل شرکت‌های «سولکس‌»‌ یا ‌«‌‌روسینیول‌»‌ که می‌توانند این انتخاب را داشته باشند که بخشی از تولیدات یا تمامی آن را در فرانسه انجام دهند اما حرکت شرکت‌ها همچنان کند است. ‌‌«اداره عمومی شرکت‌ها‌»‌ در فرانسه به تازگی راهنمایی درمورد تولید در فرانسه منتشر کرده است.

عقب‌نشینی یورو در برابر دلار، درخواست‌های داوطلبانه شرکت‌ها برای سرمایه‌گذاری در تولید محلی را باعث شده است. به رسم عادت کاهش ارزش یورو، واردات را افزایش و بر قیمت نفت تأثیر می‌گذارد. این عامل حتی بیشتر از شوک کاهش ناگهانی قیمت نفت، تأثیر‌گذار است؛  کاهشی که قیمت نفت از 100دلار به 45 دلار در هر بشکه رسید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها