کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

اگر تندر90 اتومات دوست ندارید


کد خبر : ۱۷۸۷۷یکشنبه، ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۷:۱۸۱۶۵۷۶ بازدید

اگر این روزها با بودجه حدود 50 میلیون تومان بخواهید ماشینی بخرید که از قضا اتوماتیک هم باشد، احتمال آن زیاد است که از دوستان و آشنایان ...

اگر این روزها با بودجه حدود 50 میلیون تومان بخواهید ماشینی بخرید که از قضا اتوماتیک هم باشد، احتمال آن زیاد است که از دوستان و آشنایان، تندر90 اتوماتیک ایران خودرو به شما پیشنهاد شود. بدیهی است که تندر90 اتوماتیک نام و نشانی در ایران پیدا کرده است که می توان روی آن حساب کرد و تا حدی عرضه شده است که بتوان گفت، جوابش را پس داده است. ولی خیلی از خریداران، ظاهر تندر90 را نمی پسندند و دنبال ماشینی هستند که ظاهری زیبا و امکانات کامل تری داشته باشد. تندر90 با اینکه کیفیت مناسبی دارد، ولی واقعا از نظر امکانات رفاهی و طراحی ظاهری با توجه به سبک زندگی سال 2015 ضعیف عمل می کند و خیلی ها این طور ماشین را نمی پسندند.

این روزها چینی ها به بازار این دسته از خودروها هجوم آورده اند و با ظاهری جذاب و امکانات متعارف ۲۰۱۵، مشتریان را سمت خود می کشانند. شاید حضور چند چینی اتومات، در رده قیمتی تندر90، دلیلی باشد که این ماشین فروش بالایی را تجربه نکند. حال اگر شما هم جز آن دسته افراد هستید که تندر۹۰، جوابگوی شما نیست، گزینه هایی چینی برای خرید در لیست خود دارید.

برلیانس H330 و H320

kmgtkojtdju7nhtdfcz.jpg

همان طور که میدانید، برلیانس برندی چینی است که با کمپانی آلمانی ب ام و کار می کند. جالب است بدانید که برلیانس گهگداری با میستوبیشی هم کار می کند. مثلا در تولید مدل H530، برای تهیه ۱٫۶ لیتری، از این برند ژاپنی استفاده کرده است. شرکت پارس خودرو چندی است که برخی محصولات برلیانس را به ایران آورده و مدل های سری H200 و H300 را به روی خط مونتاژ برده است. این مسئله را هم بدانید که برلیانس در بخشی از تامین قطعات الکتریکی ب ام و فعالیت دارد و خبری از نظارت این شرکت آلمانی بر تولیدات این خودروساز چینی نیست. این ماشین ها در مدل های هاچبک و سدان موجود است که قابلیت سفارش با دنده دستی یا گیربکس اتوماتیک را دارند. برلیانس H330 از آن دسته از ماشین های چینی بازار محسوب می شود که استقبال خوبی از آن شده است. این ماشین از در نسخه هاچبک H320 نام دارد که کمی بعد از عرضه مدل سدان به خیابان ها آمد. برلیانس H330 و H320 به موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ مجهز است که می تواند ۱۰۳ اسب بخار را با گشتاور ۱۳۸ نیوتن متری تولید کند. در نسخه اتوماتیک، گیربکس ۴ دنده و تیپترونیک، وظیفه انتقال این قدرت را به چرخ های جلو دارد. این گیربکس همان سری گیربکس هیوندای i20 بوده که این روزها به برلیانس هم به ارث رسیده است. در عقب این ماشین از اکسل نیمه مستقل و چند اتصالی استفاده شده است که باعث بهبود سواری و هندلینگ می شود. مصرف سوخت ترکیبی زیر ۸/۶ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر باعث می شود که تا H330 با باک ۵۵ لیتری خود در سفرهای جاده ای مناسب ظاهر شود. وجود فرمان برقی در این خودرو هم از امکانات فنی جالب است که سواری را بهتر می کند و با توجه به سنسور سرعت، ایمنی را به همراه می آورد. حال که بحث ایمنی شد باید اشاره کنیم که این ماشین به دو کیسه هوا و ترمز ABS-EBD مجهز است که به نسبت قابل قبول است.

کیفیت ساخت H330 به نسبت خوب است. ولی بعضی وقت ها ضعف هایی در بخش داشبورد دیده می شود. وجود امکاناتی مثل کیلس استارتر، سانروف، تهویه اتوماتیک و … باعث شده تا این ماشین چینی ۵۰ میلیون تومانی، به عنوان یک ماشین پر آپشن در بازارخودروهای داخلی از آن یاد شود. وقتی با مالکنی این ماشین ها صحبت می کنیم، از نرمی سواری آن به نیکی یاد می کنند. البته که شتاب به نسبت بد خودرو هم نکته منفی است که همیشه مالکین به آن اشاره دارند. با توجه به عرضه این ماشین از جانب پارس خودرو، می توان گفت که تامین قطعات و خدمات مطمئن تری نسبت به سایر چینی ها دارد. اگر می خواهید تا ۵۰ میلیون تومان ماشین اتومات بخرید و از تندر۹۰ هم خوشتان نمی آید، نگاهی خریدارانه به H330 بیندازید.

لیفان X50

5qen2zcvyfrje6iw71lg.jpg

این روزها از شرکت کرمان موتور، ماشین چینی جدیدی به بازار آمده که از قضا اتوماتیک است و در بازار با هزینه حدود ۵۳ تومن می شود تهیه کرد. این خودرو که ظاهری بین هاچبک و شاسی بلند را دارد، در اصل یک شاسی بلند جمع و جور شهری محسوب می شود. لیفان X50 خودرویی است چینی که این روزها با مدل دنده ای و اتوماتیک به جاده های کشور آمده است. این خودرو به یک موتور ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با قدرت ۱۰۲ اسب بخار مجهز است. این موتور توانایی تولید گشتاور ۱۳۳ نیوتن متری را دارد که در مدل اتوماتیک با گیربکس CVT به چرخ های جلو منتقل می شود. کیفیت داخل این ماشین آن چنان چنگی به دل نمی زند و راحت می شود گفت که تندر۹۰ کیفیت بهتری دارد. فرمان ماشین از نوع برقی است که باعث شده تا هندلینگ ماشین بهبود پیدا کند و سیستم تعلیق یک تکه در عقب تا حدی باعث خشکی ماشین شده است.

نمای لیفان X50 مثل بقیه محصولات این شرکت، کپی برداری از محصولات اصیل دنیا است. در طراحی عقب این ماشین چراغ های آلفارومئو جولیتا با کپی برداری ناقص دیده می شود. همچنین در جلو هم طراحی تا حدی به برخی محصولات قدیمی فیات شبیه است. وجود دی لایت در جلو ماشین زیبایی خوبی را به ماشین داده است. همچنین رینگ های دو رنگ باعث شده تا از بغل ماشین رخ خوبی داشته باشد. در بحث ایمنی این ماشین به ترمز ABS و EBD مجهز است که بر روی چهار چرخ دیسک آن اعمال می شود. همچنین دو کیسه هوا هم برای سرنشینان جلو در نظر گرفته شده است. البته در بازار چین، نسخه ۶ ایربگ این ماشین با کنترل کشش و پایداری هم موجود است که متاسفانه کرمان موتور آن مدل را به ایران نیاورده است. طراحی داخلی تا حد زیادی جذاب ا و دلنشین است.

دکمه ها در جای خوبی قرار دارند و پشت آمپر هم کوچک و مفید طراحی شده است. وجود امکاناتی نظیر تودوزی چرم مصنوعی مشکی، سانروف، کنترل ضبط از روی فرمان، کامپیوتر سفر و… باعث شده تا از لیفان X50 به نسبت خوب استقبال شود. اگر این روزها از تندر۹۰ اتوماتیک خوشتان نمی آید و با فضای کم صندوق عقب X50 مشکل ندارید، بهتر است یک بار در مورد این ماشین بیاندیشید.


ولیکس C30

sfghee1xpq7ilr9tqvzs.jpg

ولیکس C30 ماشینی چینی است که چند سالی توسط خودروسازان راین در ایران عرضه شد. اوایل نسخه CVT آن به بازار راه پیدا کرد و بعدها تنها در مدل دنده ای عرضه شد. امسال شرکت خودروسازان راین، نسخه فیس لیفت اتوماتیک این ماشین را معرفی کرده اند. این خودرو به موتور ۱٫۵ لیتری ۱۰۴ اسب بخاری مجهز است که توان تولید ۱۳۸ نیوتن متر گشتاور را دارد. وظیفه انتقال قدرت بر دوش یک گیربکس AMT و ۶ دنده است که به طور خودکار نیرو را به چرخ های جلو می رساند. یکی از معایب این خودرو، استفاده از گیربکس AMT است. این گیربکس ها جز ارزان ترین جعبه دنده های اتوماتیک در دنیا هستند و گاهی با نام گیربکس برقی از آن ها یاد می شود. AMT در اصل یک گیربکس دنده است که با فرایندی مهندسی تبدیل به یک گیربکس اتوماتیک شده است. گیربکس این ماشین نرم است، ولی با توجه به ساختار AMT، می توان گفت که خیلی وقت ها متوجه تعویض دنده می شوید و در مواقعی که دنده معکوس می خواهید، ماشین با تاخیری همراه است که شاید دلچسب نباشد. یکی دیگر از معایب این ماشین، باک به نسبت کوچک آن است که تنها ۴۰ لیتر گنجایش دارد. در عوض فضای صندوق مناسبی را برای سفرها فراهم کرده است.

ترمزهای ABS و EBD جز امکاناتی ایمنی هستند که به چهار چرخ دیسکی وارد می شوند. در کنار آن وجود دو کیسه هوا برای سرنشیان جلو، جز پارامتر های ایمنی C30 محسوب می شود. طراحی داخلی فیس لیفت این ماشین نسبت به قبل، بیشتر در داخل خودرو انجام شده که زیبایی بهتری را برای این پسر چینی فراهم کرده است. وجود امکاناتی نظیر تهویه اتوماتیک، سانروف، مانیتور، نویگیشن، دوربین عقب، سنسور پارک عقب و… از جمله امکانات خوب این ماشین است. همچنین صفحه آمپر دیجیتال هم حس خوبی به راننده می دهد. نمای بیرونی ماشین آن چنان تغییر نکرده است. شکل مه شکن جلو خطی شده و دی لایت برای خودرو در نظر گرفته شده است. از بغل هم که به ماشین نگاه می کنید، رینگ های دو رنگ زیبایی خوبی را به ماشین بخشیده است. در کل می توان گفت که ولیکس C30 هم از نظر امکانات و هم ظاهر غنی است. اگر دلیلی قانع کننده برای خرید تندر۹۰ اتوماتیک ندارید، می توانید به ولیکس C30 نگاهی بیاندازید. البته که باید یکبار پشت ماشین بنشینید و ببینید که گیربکس AMT را دوست دارید یا نه! قیمت این خودرو در بازار امروز تا ۵۳ میلیون تومان معامله می شود.

حال خود مختار هستید که یا تندر۹۰ اتوماتیک ۱۰۵ اسب بخاری با گیربکس ۴ دنده اتوماتیک و تیپترونیک را بخرید یا بین رقبای چینی به دنبال خودرو محبوب خود بگردید. البته که تنها این ۳ چینی رقیب تندر۹۰ نیستند. بلکه از نظر قیمتی، سه رقیب چینی دیگر هم مطرح هستند که در شماره های آتی آن ها را به شما معرفی می کنیم. رقبایی که از دیار خودرو، سایپا و خودروسازان بم برمی خیزند.

* حسین دلاور- روزنامه دنیای خودرو



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها