کانال تلگرام ایران جیب
کیان برنا
نیسان
تاپیک شاپ

اولتیماتوم خدماتی به عرضه‌کنندگان خودرو

کدخبر:۱۷۸۵۶شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳:۴۷۴۲۸۸ بازدید

براساس یک قانون جدید، شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم به ارائه خدمات به خودروها تا حداکثر ...

براساس یک قانون جدید، شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم به ارائه خدمات به خودروها تا حداکثر 48 ساعت پس از مراجعه مشتریان، خواهند بود.

مشکلات موجود در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است.

در این زمینه نظرسنجی صورت گرفته بیانگر نارضایتی اکثریت مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده در این حوزه است.

به گزارش ایسنا، یکی از دلایل این نارضایتی نیز مشکلات موجود در اخذ پذیرش در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو و تاخیر در تعمیر و تحویل خودروها به دلایل مختلف به‌ویژه کمبود و نبود قطعات یدکی است.

این مشکلات در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است.

در ماده 36 این قانون در این زمینه قید شده است:" عرضه‌کننده خودرو مکلف است خدمات سیار و طرح‌های امداد را برای انجام امدادرسانی و ارائه خدمات پس از فروش مناسب در دوران ضمانت و مشترکین در دوران تعهد، متناسب با تعداد و پراکندگی توزیع محصول مستقر کند، به نحوی که در هر صورت انجام خدمات در کمتر از 48 ساعت از زمان اعلام عیب، ارائه گردد".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد. 




دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
X22
نگین خودرو

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها

آسایشگاه خیریه
سکه ثامن
کلینیک دی
جار میزنم
تورآنتالیا