کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

اولتیماتوم خدماتی به عرضه‌کنندگان خودرو

کدخبر:۱۷۸۵۶شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳:۴۷۴۲۶۸ بازدید

براساس یک قانون جدید، شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم به ارائه خدمات به خودروها تا حداکثر ...

براساس یک قانون جدید، شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو ملزم به ارائه خدمات به خودروها تا حداکثر 48 ساعت پس از مراجعه مشتریان، خواهند بود.

مشکلات موجود در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو نارضایتی مصرف‌کنندگان را به دنبال داشته است.

در این زمینه نظرسنجی صورت گرفته بیانگر نارضایتی اکثریت مصرف‌کنندگان از خدمات ارائه شده در این حوزه است.

به گزارش ایسنا، یکی از دلایل این نارضایتی نیز مشکلات موجود در اخذ پذیرش در شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو و تاخیر در تعمیر و تحویل خودروها به دلایل مختلف به‌ویژه کمبود و نبود قطعات یدکی است.

این مشکلات در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو مورد توجه قرار گرفته است.

در ماده 36 این قانون در این زمینه قید شده است:" عرضه‌کننده خودرو مکلف است خدمات سیار و طرح‌های امداد را برای انجام امدادرسانی و ارائه خدمات پس از فروش مناسب در دوران ضمانت و مشترکین در دوران تعهد، متناسب با تعداد و پراکندگی توزیع محصول مستقر کند، به نحوی که در هر صورت انجام خدمات در کمتر از 48 ساعت از زمان اعلام عیب، ارائه گردد".

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیرا در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رییس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد. 

همراه مکانیک



دیدگاه ها

شهرام: 1394/9/2109:45:40،
114
10
خیلی کارها توی این سرزمین باید انجام بشه ولی متاسفانه نمیشه
مثلا به راحتی میگن فلان عیب رو داره وسیلش گیر نمیاد
یا باید 24 ساعت بمونه فلان جا یا ...
درست اینه که بگیم اگر ظرف 24 ساعت انجام نشد یک خودروی نو تحویل میشه یا اینقدر خسارت پرداخت میشه
ساده لوح: 1394/9/2117:04:59،
19
8
من که کل مشکلم حل شد.به نظرتون امروز نمایندگی بازه برم یه ماشین صفر بخرم؟
پاسخ ساده لوح: 1394/9/2313:53:29،
9
9
الان دیره باشه فردا
علی: 1394/9/2110:00:54،
59
9
این رو اول به خودرو سازان وطنی ابلاغ کنند تا یکی خودرو وطنی می خره 10 روز در نوبت تعمیر خودروش منتظر نشه آخه نه که کیفیت خودروهای وطنی خیلی بالاست کسی دیگه تعمیرگاه نمیبره ماشینش رو
محمد از اصفهان: 1394/9/2110:14:41،
52
10
حالا اونها هم میگند.
باشد چشم.
بعد اروم میگند یک قرون بده اش به همین خیال باش.
سالار: 1394/9/2110:27:24،
42
8
نمایندگی مرکزی ایرانخودرو چه شماره 1 چه شماره 2 چه شماره 3 الی شماره5 رو هر کی تونست نوبت بگیره سلام ما رو هم برسونه...
نمایندگبهای مرکزی ایرانخودرو که شده برای کارمندا و فامیلای خودشون و بقیه نمایندگی ها رو هم اگر نبری که بهتره...
کوکی: 1394/9/2110:36:38،
53
11
تا وقتی که اصل مطلب ایراد داره.یعنی کیفیت و قیمت یکدونه 1000 تومنی هم واسه خرید این آت و آشغالا هزینه نمیکنیم.ماشینی که سر 2 ماه صفحه کلاچش رو باید عوض کنی به درد خودتون میخوره.در مورد ماشین خارجی هم که باید بگم تا قیمتش جهانی نشه نمیخریم.مثلا دولت چه کاری واسه ما داره انجام میده که 2برابر قیمت ماشین باید پول بی زبونمون رو بریزیم تو جیبش.تحریم کنید و بدونید که این شما مردم هستید که تعیین کننده اید.چون شما دارید پول میدید.کمپانی های خارجی واسه جذب مشتری بال بال میزنن.حالا این آقایون به هر بهانه ای هر روز مردم رو بیشتر سرکیسه میکنن.
بی نام: 1394/9/2110:40:06،
52
8
کمپین نخریدن خودرو هنوز هم بهترین راه حل برای این مشکلات است
naser : 1394/9/2110:46:29،
36
9
وقتی یه ایرادی پیدا میکنه هر نمایندگی میری بعد از چند روز خاب ماشین و تلکه کردن میگن همشون همینه درست نمیشه,,صدای ظبط رو بلند کن نشنوی,,,!!!
بعد میری تمعیرگاه خصوصی درست میکنه برات!
بابک: 1394/9/2111:05:55،
25
10
قوانین حامی حقوق مصرف کننده روی کاغذ باقی می ماند چون اگر خودرو ساز مایل به اجرای آن نباشد مشتری به کجا شکایت کند که حق را به او بدهند و او را سر ندوانند.
آقا معلم: 1394/9/2111:09:27،
23
6
طبق معمول روی کاغذ همه چیز خوبه ولی درنمایندگی نه خدمات هست نه کیفیت و رسیدگی و قانون ،یا ایراد شامل گارانتی نمیشه یا اون قطعه موجود نیست باید درخواست بدن ،یا امروز دیگه پذیرش نداریم فردا قیل از هفت اینجا باش یا هزار کوفت دیگه
Amir: 1394/9/2111:49:17،
27
7
مگه میشه مگه داریم؟ اینم مدل هزاران قانونی که فقط رو کاغذ حالت اجرایی داره ولی دریغ از اجرای صحیح آن
احمد: 1394/9/2114:30:59،
28
7
تا قیمت نصف نشه نمیخریم
تیام: 1394/9/2115:41:23،
28
9
من یک پارس ال ایکس 93دارم پارسال برای تعویض دیسک ترمز چرخهای عقب بعد از مراجعه به نمایندگی جنب کارخانه ایران خودرو به من گفتن قطعه را نداریم برو خبرت می کنیم. بعد از یکماه به من زنگ زدند برم برای تعویض دیسک ترمز پس از تعویض عیب اولیه به قوت خود باقیست که با توجه به عللافی که دفعه قبل کشدم بیخیال شدم دیگه نرفتم. الان هم 94/8/10 رفتم نمایندگی گفتن دیسک و صفحه نداریم برو خبرت میمکنیم و تا الان که 21 آذر ماه است هنوز مشکل خودرویمن بر طرف نشده است.
بهزاد تحریم: 1394/9/2116:39:15،
10
8
آآآآآآآخ، چقدر ترسیدن حالا. اینا مار خوردن افعی شدن.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما