کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تعرفه 40 درصدی واردات برنج


کد خبر : ۱۷۸۵۵شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۴:۱۸۱۷۵۵ بازدید

قیمت تمام شده برنج خارجی به حدود 4000 تومان رسیده که با اعمال سود بنکداران تا 4600 تومان هم می‌ رسد لذا واردکنندگان استقبال چندانی برای ثبت سفارش ...
دبیر انجمن وارد‌کنندگان برنج گفت: با وجود آزاد شدن واردات برنج، دلیل بالا بودن تعرفه آنکه 40 درصد است و همچنین مابه‌التفاوت 500 تومانی برای هر کیلوگرم، قیمت تمام شده برنج خارجی به حدود 4000 تومان رسیده که با اعمال سود بنکداران تا 4600 تومان هم می‌ رسد لذا واردکنندگان استقبال چندانی برای ثبت سفارش واردات برنج نکرده‌اند.

مسیح کشاورز در گفت‌وگو ایسنا، ضمن انتقاد از افزایش هزینه‌ها برای واردکنندگان اظهار کرد: نباید به اسم حمایت از تولید پشت دیوار تعرفه مخفی شد و مرتب هزینه واردات را افزایش داد، بلکه حمایت از تولید باید به شکل اصولی، حذف واسطه ها و استفاده از تکنولوژی‌های جدید صورت گیرد تا بتوانیم40 درصد برنج شکسته را به میزان استاندارد جهانی یعنی پنج درصد برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در هر صورت برنج محصول پر مصرف در سبد غذایی مردم است و گاهی هم از نان مصرف بیشتری دارد، ادامه داد: 62 درصد از مردم توان خرید برنج به قیمت بیش از کیلویی 4000 تومان را ندارند. اینکه بخواهیم به جای کاهش هزینه های تولید برنج ایرانی و رساندن آن به قیمت‌های قابل رقابت و در حیطه قدرت خرید مردم، امنیت غذایی این جمعیت را به اسم حمایت از تولید با بالا بردن غیر اصولی قیمت برنج وارداتی سلب کنیم کار درستی نیست.

کشاورز با بیان اینکه اکنون تعرفه 40 درصدی و مابه‌التفاوت 500 تومانی برای هر کیلوگرم برنج وارداتی در نظر گرفته شده است، گفت: در حال حاضر از هر کیلوگرم برنج وارداتی حدود 1700 تا 1800 تومان درآمد عاید بخش دولتی می‌شود که قیمت تمام شده برنج وارداتی را به حدود 4000 تومان می‌ رساند که این رقم با در نظر گرفتن سود بنکداران تا 4600 تومان هم می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه هنوز سازمان توسعه تجارت آماری از میزان واردات برنج بعد از طرح آزادسازی واردات اعلام نکرده است، اذعان کرد: میزان واردات برنج تا قبل از آبان و اجرای طرح آزاد سازی واردات، حدود 400 هزار تن بود.

ماه گذشته وزیر جهاد کشاورزی‌ طی نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که واردات برنج از چهارم آذر تا تیرماه سال آینده (1395) آزاد است و بدون محدودیت واردکنندگان می‌توانند براساس نیاز داخلی کشور این محصول را وارد کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها