کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش نرخ سود بانکی باز هم عملی نشد


کد خبر : ۱۷۸۲۰سه شنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۴:۵۸۳۱۹۲ بازدید

با وجود اینکه پیش‌بینی می‌شد شورای پول و اعتبار در جلسه عصر امروز خود کاهش نرخ سود بانکی را بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری ...

با وجود اینکه پیش‌بینی می‌شد شورای پول و اعتبار در جلسه عصر امروز خود کاهش نرخ سود بانکی را بررسی و درباره آن تصمیم‌گیری کند، ظاهراً هیچ‌گونه مصوبه‌ای در این رابطه وجود نداشته است.

اعضای شورای پول و اعتبار در یک هزار و دویست و یازدهمین جلسه خود که عصر سه‌شنبه به میزبانی بانک مرکزی تشکیل شد، درباره کاهش نرخ سود بانکی تصمیم‌گیری نکرد اما نرخ سود اعتبار کالاهای واسطه‌ای را به تصویب رساند.

بر اساس این گزارش، نرخ سود اعتبار مربوط به تأمین مالی کالاهای واسطه‌ای از محل منابع بانک مرکزی برای بانک‌های عامل 18 درصد و خرید دین اسناد از این محل با نرخ 20 درصد برای تولیدکنندگان تصویب شد.

همچنین شورا تا اطلاع ثانوی با کاهش نرخ سپرده قانونی حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز (تسهیلات مسکن اوراق گواهی حق تقدم) از 10 درصد به 2 درصد موافقت کرد.

همچنین اعضای شورای پول و اعتبار تعیین حداکثر نرخ سود تسهیلات عقود غیرمشارکتی برای تسهیلات حساب سپرده سرمایه‌گذاری ممتاز از سوی بانک مسکن را به تصویب رساند.

از دیگر مصوبات شورای پول و اعتبار، تصویب دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی - ریالی در ماده 58 و 20 این تبصره بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها