کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

انتخاب از میان دو سانگ‌یانگ در ایران با 1 میلیون تومان اختلاف

کدخبر:۱۷۷۹۹سه شنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳:۴۷۱۱۴۱۴ بازدید

در میان کمپانی‌های خودروسازی کشورمان شاهد موازی کاری‌های فراوانی در زمینه تولید خودروها هستیم. به‌عنوان مثال می‌توان به تولید هم‌زمان چهار ...

در میان کمپانی‌های خودروسازی کشورمان شاهد موازی کاری‌های فراوانی در زمینه تولید خودروها هستیم. به‌عنوان مثال می‌توان به تولید هم‌زمان چهار خودروی پژو 405، پژو پارس، دنا و سمند توسط کمپانی خودروسازی ایران‌خودرو اشاره کرد! این چهار خودرو در اصل در یک کلاس خودرویی قرار دارند و رقیب هم به حساب می‌آیند، اما عجیب‌تر آن است که در بازار خیلی هم خوب  فروش می‌روند! این در حالی است که چنین اتفاقاتی را نمی‌توان در تولیدات کمپانی‌های بزرگ خودرویی جهان مشاهده کرد، زیرا این کمپانی‌ها به جای صرف توان، وقت و هزینه برای تولید محصولات مشابه، آن‌را صرف تولید یک خودروی جدید، در یک کلاس جدید یا صرف بهبود همان محصول می‌کنند. امروزه اهمیت کلاس شاسی‌بلندهای کوچک شهری در دنیا بسیار بالا رفته است و از این رو بیشتر کمپانی‌های خودروسازی دنیا به دنبال به دست آوردن سهمی‌ در این بازار مهم هستند.

این کلاس خودرویی اکنون یکی از پرفروش‌ترین کلاس‌های خودرویی در بازارهای جهانی بوده و خودروهای زیادی نیز از جانب کمپانی‌های خودروسازی مختلف در آن حضور دارند. کمپانی خودروسازی سانگ‌یانگ کره نیز از سال 2006 میلادی با تولید خودروی اکتیون پا به کلاس شاسی‌بلندهای کوچک شهری گذاشت و اکنون حدود یک دهه است در این کلاس حضور بی‌وقفه‌ای دارد. اکنون سه شاسی‌بلند شهری برای خرید از مارکتینگ کمپانی سانگ‌یانگ وجود دارد که دو مدل اکتیون و کوراندو آن خیلی نزدیک به هم هستند که تا حدودی یک موازی کاری به حساب می‌آید. چندی پیش سانگ‌یانگ اکتیون را بررسی کردیم و امروز می‌خواهیم سراغ سانگ‌یانگ کوراندو برویم تا ببینیم شاسی‌بلند کوچک دیگر کمپانی سانگ‌یانگ چه در چنته دارد؟


osl022n08js8u0fmsf4a.jpg


درهایی که دوبل شد!

کمپانی جیپ خودروی جیپ CJ خود را در 10 مدل از سال 1944 میلادی تا سال 1986 میلادی به مدت 42 سال تولید کرد. جیپ CJ-7 که هفتمین مدل از این جیپ به حساب می‌آید از سال 1976 تا 1986 روی خط تولید این کمپانی آمریکایی قرار داشت. در ادامه همکاری‌های کمپانی سانگ‌یانگ کره با جیپ، این خودرو در سال 1983 همزمان با کمپانی جیپ در خط تولید کمپانی سانگ‌یانگ نیز قرار گرفت. خودروی مورد نظر یک شاسی‌بلند دو در بود و با همان شکل و شمایل آمریکایی خود در کشور کره جنوبی نیز تولید می‌شد. کمپانی سانگ‌یانگ نام خودروی مورد نظر را کوراندو گذاشت و حتی پس از توقف تولید مدل اصلی توسط جیپ، باز هم به تولید آن ادامه داد. سانگ‌یانگ کوراندو تا سال 1996 به مدت 13 سال تولید شد. در همین سال هم‌زمان با خروج کوراندو نسل اول از خط تولید، نسل دوم آن پا به عرصه گذاشت. نسل دوم کوراندو طراحی جدیدی داشت و المان‌های کلاسیک نسل اول کوراندو را نیز به خوبی می‌شد در چهره‌اش مشاهده کرد. کمپانی سانگ‌یانگ نسل دوم کوراندو را به مدت 10 سال بر روی خط تولید خود نگه داشت و سرانجام در سال 2006 به کار آن پایان داد. این شاسی‌بلند با چهار نوع پیشرانه چهار سیلندر 2.3 لیتری بنزین‌سوز، شش سیلندر 3.2 لیتری بنزین‌سوز، چهار سیلندر 2.3 لیتری دیزلی و پنج سیلندر 2.9 لیتری دیزلی قابل سفارش بود. نسل دوم این خودروی کره‌ای به بازار خودرویی کشورمان نیز وارد شد. کوراندو یک شاسی‌بلند دو در از شرکت سانگ‌یانگ بود که قابلیت‌های آفرودی خوبی داشت، هم‌چنان که یک شاسی‌بلند برای رانندگی خارج جاده‌ای و مناسب تفریحات و گردش به حساب می‌آمد. پس از خروج کوراندو از چرخه تولید سانگ‌یانگ در سال 2006، مدل اکتیون که یک شاسی‌بلند کوچک شهری بود جایگزین آن شد. یکی دو سال بعد دوباره زمزمه‌های بازگشت کوراندو به گوش رسید و سرانجام در سال 2010 پس از چهار سال غیبت دوباره نام کوراندو به فهرست خودروهای کمپانی سانگ‌یانگ افزوده شد، اما این بار کوراندو همان کوراندو سابق نبود. نام کوراندو جدید با پسوند C همراه بود. این خودرو یک شاسی‌بلند کوچک با و درهای دوبل شده بود! خودروی جدید سانگ‌یانگ از کوراندو تنها نام آن را به ارث برده بود. این خودرو سال گذشته میلادی یک فیس‌لیفت را تجربه کرد و اکنون توسط رامک‌خودرو نمایندگی سانگ‌یانگ در ایران عرضه می‌شود.


a1f270ys7dkhytm6j7kg.jpg


کوراندویی که شبیه اکتیون است!

همان‌طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، بین دو شاسی‌بلند کوچک شهری کمپانی سانگ‌یانگ یعنی کوراندو و اکتیون تفاوت‌های زیادی وجود ندارد. اکتیون از نظر ابعاد تنها 45 میلی‌متر در طول، 50 میلی‌متر در عرض و 60 میلی‌متر در ارتفاع با کوراندو اختلاف دارد و از آن بزرگ‌تر است. از نظر طراحی ظاهری نیز باید گفت طراحی اکتیون مربوط به سال 2012 بوده، اما کوراندو آخرین بار در سال 2014 به روزسانی شده است. طراحی کوراندو چه در نمای جلو چه در نمای کناری و چه در نمای عقب در حالت کلی قابل قبول است و اگر سخت‌گیری نکنیم ظاهر بی‌نقصی دارد. هم‌چنین در طراحی نمای جلوی آن چراغ‌های جلو چسبیده به جلو پنجره طراحی شده است که این ایده طراحی برای اولین بار توسط کمپانی ب‌ام‌و اجرا شده و در حال حاضر نیز کمپانی‌های خودروسازی بسیاری از این سبک برای جذاب‌تر شدن طراحی محصولات‌شان استفاده می‌کنند. این در حالی است که طراحی اکتیون تنها در نمای جلو زیبا است و در نمای کناری و عقب، خودروی زشتی به حساب می‌آید. در حالت کلی، فرم طراحی ظاهری به خصوص در نمای جلو که نمای اصلی خودرو به حساب می‌آید، کوراندو شباهت‌های زیادی به اکتیون دارد و البته از آن کمی زیباتر است.


252aksdsb2im636optrd.jpg


کابین و آپشن‌های کوراندو

هنگام ورود به کابین کوراندو هم‌چون ظاهر آن، شاهد کابینی با طراحی قابل قبول هستیم. درون کابین زیبای این خودروی کره‌ای از امکاناتی مانند شیشه بالابرهای برقی با قابلیت تشخیص مانع، مدیریت برق باتری، سنسور باران، سیستم صوتی با شش بلندگو به همراه یک آمپلی‌فایر، کروز کنترل، سیستم ناوبری فارسی، سیستم تهویه هوای اتوماتیک، آیینه وسط تار شونده، آیینه‌های جانبی برقی مجهز به گرم‌کن، سان‌روف با قابلیت تشخیص مانع، صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در هشت جهت، صندلی سرنشین جلو با قابلیت تنظیم برقی در چهار  جهت، گرم‌کن صندلی‌های جلو مزین به پوشش چرم، سنسور نور، سیستم کنترل پایداری ESP، سیستم کمکی در سراشیبی HSA، سیستم محافظت از واژگونی ARP، سنسور دنده عقب، مانیتور روی داشبورد و... بهره‌مند خواهید بود.

3y9kxxbwprfmh2beg82.jpg


کوراندو بخریم یا اکتیون؟

هنگام خرید کوراندو پیش از این که با دو راهی رقبای هم قیمت آن در بازار مواجه شوید، با دو راهی بین برادر خودش مواجه خواهید شد. در حال حاضر کوراندو حدود 128 میلیون تومان قیمت دارد و این در حالی است که برادرش اکتیون تنها یک میلیون تومان با آن اختلاف دارد و 129 میلیون تومان است. بدون شک هنگام خرید سخت خواهد بود که از بین دو خودروی مختلف در یک کلاس و از یک برند مشترک که قیمت تقریبا یکسانی دارند، بتوانید یکی را انتخاب کنید. برای شناخت تفاوت‌های بیشتر بین این دو خودرو باید بگوییم اکتیون از نظر ابعاد تنها در حد چند سانتی‌متر از کوراندو بزرگ‌تر است. از نظر طراحی نیز کوراندو، هم در بخش ظاهری و هم در کابین زیباتر از اکتیون طراحی شده است و نقص‌های طراحی اکتیون را در خود ندارد. از نظر امکانات نیز هر دو خودرو در سطح تقریبا یکسانی قرار دارند و اصلی‌ترین تفاوت‌شان را می‌توان مانیتور نمایش اطلاعات روی داشبورد کوراندو دانست که اکتیون فاقد آن است. از نظر فنی کوراندو از یک پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری سود می‌برد و این در حالی است که اکتیون به یک پیشرانه چهار سیلندر 2.3 لیتری مجهز است که بزرگ‌تر از پیشرانه کوراندو است. اما از نظر مهندسی پیشرانه کوراندو وضعیت بهتری دارد که با پیشرانه‌ای کوچک‌تر، قدرتی برابر قدرت اکتیون تولید می‌کند و تنها در بخش گشتاور 17 نیوتون‌متر کمتر است. در نهایت نیز باید گفت کوراندو حدود 100 کیلوگرم از اکتیون سبک‌تر است که نتیجه آن، شتاب نسبتا بهتر و مصرف سوخت و آلایندگی بسیار کمتر این خودرو است. 

امیر شیر علیوند - روزنامه دنیای خودرو

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

علی جون: 1394/9/1711:40:32،
194
37
واقعا انقدر پول ما بی ارزش شده؟
اخه این ماشین 128 نمی ارزه
عرفان: 1394/9/1713:42:32،
120
35
متاسفانه معیار ما شده ظاهر ماشین.
هر ماشینی به قیمت دلاریش می ارزه نه بیشتر نه کمتر!
هر کسی متناسب با نیازش ماشین میخره. چه اصراریه که میریم زیر پست هر ماشینی میکوبیم اون ماشینو!؟ اگه ماشین مطابق سلیقه شما نیست نخر! کاملا آزادی تو انتخابت
چینی،کره ای، ژآپنی..... هر کدوم بازار خودشونو دارن
این نمیشه که چون من دوست ندارم فلان ماشینو بیام بگم آشغاله، نمی ارزه زشته، هرکی بخره عقلش کمه...
این چه ادبیاتیه ما داریم!؟
یکم منطقی تر باشیم! لطفا!
بابک: 1394/9/1714:47:35،
30
54
من که بیشتر مقالات ایران جیبو میخونم دیگه مقالات راجب سانگ یانگ و ام جی را بی ارزش میبینم واقعا ارزش خوندن ندارن در حالی که خودم نزدیک ۲۵ ساله ماشین بازی میکنم ولی این ۲ تا اصلا تو دل برو نیست که نیست ولی بقیه چرا حتی تو چینی ها.
شاسی بلند: 1394/9/1810:51:56،
13
27
.
.
.
من یا این قیمت سوزوکی ویتارا رو ترجیح میدم، هرچند قیافه اش قدیمیه اما به هرحال ژاپنیه
حاجی: 1394/9/1811:08:34،
15
21
من که می خوام ماشین بخرم میرم تو سایت یورو ان کپ که سازمان تست ماشیناست. رفتم دیدم از سانگ یانگ اصلا ماشینی تو اروپا تست نشده. شمام برید ببینید. اونوقت باید انتخابش کنم؟
سوشا : 1394/9/1711:41:46،
137
44
اگه اون 1 اولش برداری و بشه 28 و 29 دوتاش ارزش خرید دارن
مهدی نقاشه: 1394/9/1713:01:43،
32
63
مخالفم!
احسان: 1394/9/1713:33:24،
52
25
چی میگی تو؟ همین طرز فکره که گند زده به همه چیمون!
مهدی نقاشه: 1394/9/1713:57:54،
38
46
سهراب جان کیج میزنی اخوی
کوراندو یکی از بهترین SUV های موجود تو رنج قیمت خودشه
مهر: 1394/9/1711:43:17،
44
83
فقط تیوولی
امیر: 1394/9/1711:49:16،
75
45
الان یه سری میان میگن اشغال نمیخوایم
خخخخخخخخخخ
برادر برو ماشین قسطی ایران خودروتو بخر
شب تو صف بمون که حقتو کسی نخوره ولی این اشغاله
خخخخ
می شاد: 1394/9/1712:57:02،
41
34
هیچکدامو نمیخریم
ارزش پولی که بش میدیو نداره
hamid 1991: 1394/9/1711:58:41،
73
55
چي داري؟سانگ يانگ.اينم شد اسم
شهریار: 1394/9/1712:03:25،
50
26
بدک نیست ولی با این قیمت آدم باید ساده باشد که بخرد.
عصبی: 1394/9/1712:25:34،
41
48
آشغال چینی یا کره ای مفت نمیرزه
یا حمایت از داخل و آشغال خریدن یا آمریکایی آلمانی و ژاپنی
منصور: 1394/9/1712:31:27،
50
52
سانگ یانگ فقط تیوولی
مهرداد: 1394/9/1712:33:03،
71
32
با کیفیت خوبی که ماشینای سانگ یانگ دارن احتمالا آینده خوبی هم دارن. مشکل قبلی سانگ یانگ ظاهر ماشیناش بود که اونم داره بهتر میشه.کلا کمپانی جمع و جور و دوست داشتنی هست. اولین خودرو ساز کره جنوبی
مزدک: 1394/9/1712:36:44،
31
29
گرونه چه خبره؟
شاهین: 1394/9/1712:51:09،
46
31
129 میلیون ؟
داداش گلم میرم یه خونه میگیرم حداقل سقف بالا سرم باشه
یه دوچرخه هم میگیرم نه پول ماشین بدم هم سالم و تندرست باشم
آريا: 1394/9/1812:25:20،
20
20
با 120 تومن اصلا فكر خونه خريدن هم نميتوني بكني .
نيما: 1394/9/1712:51:52،
35
19
نويسنده اين مقاله كيه؟!
اين دوتا ماشين شبيه همند؟!
اندازه شبيه باشه تمومه!!!
هر كدومه اينا واسه مصارف مختلف ساخته شدند
كوراندو شهري
اكتيون با اندكي قابليت خارج جاده
هیچکس: 1394/9/1712:55:20،
42
38
به نظر من تیولی بهتره از کوراندو هست
علی کریمزاده: 1394/9/1714:00:02،
27
26
احساسی نظر ندین
تیولی خوب هست ولی ابدا به خوبی نیو کوراندو نمیرسه
آريا: 1394/9/1812:30:34،
13
16
هيچكس جان تيولي در رده هاچبك قرار ميگيره و اكتيون در رده شاسي بلند دو ديفرانسيل آفرود. موتور تيولي 1600 هست و موتور نيواكتيون 2300 با بيش از 150 اسب قدرت. فكر كنم همين دو مورد كافيه كه به اشتباهت پي ببري.
Ali: 1394/9/1712:58:06،
20
54
تيوولى خيلى زشته. تو اون كلاس فقط رنو كپچر از نزديك ببينى اون وقت متوجه ميشى
Hassan: 1394/9/1713:15:04،
30
60
برند سانگ يانگ خيلى بى كلاسه
meti: 1394/9/1713:27:47،
43
19
از نظر امکانات نیز هر دو خودرو در سطح تقریبا یکسانی قرار دارند و اصلی‌ترین تفاوت‌شان را می‌توان مانیتور نمایش اطلاعات روی داشبورد کوراندو دانست که اکتیون فاقد آن است.
.
.
.
این جمله نشون میده که نویسنده اصلا دانش فنی نداره. کلی از آپشن های این دوتا ماشین با هم متفاوت هست. در ضمن این دوتا ماشین اصولا هم کلاس همدیگه نیستن. نیو اکتیون یه شاسی بلند آفروده یعنی شاسی مستقل از بدنه داره ولی نیوکوراندو مثل توسان و اسپورتیج یه کراس اوور شهری محسوب میشه. در ضمن اکتیون 4WD هست و نیوکوراندو AWD
بهزاد: 1394/9/1717:24:39،
18
16
سلام
میشه شما که دانشش رو دارین بگین فرق بین این دوتا چیه ؟
4WD با AWD (All Wheel Drive(
ماشین دوست: 1394/9/1720:10:53،
20
18
فقط یک کلام
آفرین
علی: 1394/9/1713:54:21،
26
25
آیا مشگل امروز جامعه ما این است:
انتخاب از میان دو سانگ‌یانگ در ایران با 1 میلیون تومان اختلاف!!!!!!!!!!!!!!!!!
رفاه : 1394/9/1714:11:18،
18
20
حال حساب کن اگه تو شهر این ماشین خلاف کند پلیس راهنمایی رانندگی می کند پشت بلند گو بگد سانگ یانگ بزن کنار...........
محمود: 1394/9/1714:14:23،
25
18
کمپانی خوب و جمع جور؟! فقط چهره این شرکت رو موقعی می بینی که بخواهی بری انصراف بدهی . فحش و بد اخلاقی .... قبل از 3ماه انصراف بدهی 12درصد سود بهت میدن آنهم بعد از دو ماه (طی 2ماه از سود خبری نیست ) چون در قرارداد ترکمنچای خودشان می نویسند پول انصراف بعد از یکماه کاری که بخاطر این پسوند کذایی (کاری ) می شود یکماه تبدیل به دو ماه
آريا: 1394/9/1812:27:51،
13
17
رامك خودرو فقط وارد كننده هست و نمايندگي اصلي نيست.
محمود: 1394/9/1714:17:54،
43
33
آدم باید عقل اش کم باشه 130میلیون پول کوراندو یا اکتیون بده با کمی پول بیشتر یک اسپورتیج یا توسان میخره که هنگام فروش به صد تا امامزاده دخیل نبنده این ماشین ها نه از نظر خدمات پس از فروش و نه هنگام فروش به پای اسپورتیج و توسان نمیرسن
آريا: 1394/9/1812:26:54،
14
22
از نظر فني و امكانات نسبت به اسپورتيج و توسان برتري داره اما اگر قصدتون فروش هست حق با شماست. البته ماشين دست دوم تميز و سرپا هميشه مشتري داره.
آرش: 1394/9/1721:07:35،
21
17
از لحاظ فنی ماشینای خوبی هستن ولی طراحی خصوصا داخلیشون ضعیفه
ابوالفضل: 1394/9/1810:35:14،
20
22
من 10 میلیون دارم نمیدونم کدوماشا بخرم اگه اونا بخرم 1 میلیون اضافه میارم با اونم میتونم ی خونه 40متری بگیریم

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - شهریور 96
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
خودروی جدید هایما S5 جهت نمایش به نمایندگی‌های ایران‌خودرو آورده شد + تصاویر
شرایط فروش هیوندای اکسنت شرکت کرمان موتور برای اولین بار اعلام شد + قیمت قطعی
اعلام شرايط پيش‌فروش خودروهای رنو تندر90 و رنو ساندرو
آغاز فروش خودروی جدید MG360 دنده‌ای و اتوماتیک/ مرداد 96 + شرایط فروش
آغاز دور جدید فروش فوری پژو 207 اتوماتیک جدید - شهریور 96
دستور جنجالی دقیقه نودی نعمت‌زاده حاشیه‌ساز شد
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار تهران
شرایط پیش فروش جدید محصولات ایران خودرو - شهریور 96
درآمد متوسط یک نانوایی چقدر است؟
جزئیات قیمت پرطرفدارترین خودروهای تولید داخل در بازار تهران + جدول
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - شهریور 96
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما