کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت برق در سال 95 قطعی شد


کد خبر : ۱۷۷۹۷سه شنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰:۵۱۳۲۷۹ بازدید

دور سوم افزایش نرخ برق در دولت یازدهم به سال 95 موکول شده و این افزایش در سال آینده قطعی شده است اما در خصوص زمان اعلام آن و ...

دور سوم افزایش نرخ برق در دولت یازدهم به سال 95 موکول شده و این افزایش در سال آینده قطعی شده است اما در خصوص زمان اعلام آن و میزان افزایش، هنوز تصمیم گیری نشده است.

در طول فعالیت دولت یازدهم تاکنون دوبار تعرفه مصرف برق افزایش یافته است. یک بار در اسفند سال 92 افزایش 24 درصدی تعرفه مصرفی برق خانگی تصویب و از ابتدای سال 93 اجرایی شد و یکبار در اسفند سال 93 افزایش 10 درصدی تعرفه برق خانگی از ابتدای اسفند 93 اجرا و در قبوض منتشر شده در سال 94 اعمال شد.

بررسی های تسنیم حاکی از این است که دولت برای دور سوم افزایش تعرفه برق در حال برنامه ریزی است. چرا که در حال حاضر متوسط دریافتی از مردم بابت مصرف هر کیلووات ساعت برق 50 تومان است؛ اما قیمت تمام شده برای تولید هر کیلووات ساعت برق برای دولت بدون محاسبه هزینه سوخت، 85 تا 95 تومان است.

وزارت نیرو تاکنون سناریوهایی را برای دور سوم افزایش تعرفه برق آماده کرده و ارسال برخی از این سناریوها به هیئت دولت و شورای عالی اقتصاد انجام شده است. تا امروز افزایش قطعی نرخ مصرفی برق در سال 95 نهایی شده؛ اما اینکه این نرخ از ابتدای سال 95 افزایش یابد یا این تغییر نرخ در نیمه دوم سال اعمال شود، هنوز تصمیم گیری نشده است.

پیگیری های خبرگزاری تسنیم حاکی از این است که در شورای عالی اقتصاد، اجماع نظر بیشتر به افزایش برخی نرخ ها از جمله نرخ مصرفی برق در نیمه دوم سال 95 است.

همچنین تا امروز پیاده سازی هیچ کدام از سناریوهای پیشنهادی وزارت نیرو در این زمینه نهایی نشده و هنوز در خصوص میزان افزایش بهای مصرفی برق در سال 95 تصمیم گیری نشده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها