کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

تجربه 1200 کیلومتر رانندگی با مزدا3

کدخبر:۱۷۷۹۵شنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳:۴۷۱۱۰۶۹ بازدید

مزدا3 یکی از خوش نام ترین خودروهای بازار کشور است. برچسب پرفروش ترین خودروی کمپانی مزدا نیز بر روی این خودرو چسبانده شده است. نسل قبل ...
تجربه 1200 کیلومتر رانندگی با مزدا3

مزدا3 یکی از خوش نام ترین خودروهای بازار کشور است. برچسب پرفروش ترین خودروی کمپانی مزدا نیز بر روی این خودرو چسبانده شده است. نسل قبل این خودرو به دلیل کیفیت بالا در مونتاژ و دوام مناسب حتی توانست در برهه ای از زمان به عنوان بهترین خودروی بازار کشور لقب گیرد. اما این بار قصد داریم این محصول گروه بهمن را از زاویه دیگری بررسی کنیم و آماده شدیم تا در سفری حدوداً 1200 کیلومتری، با این سامورایی همراه شویم.هر چقدر در شهر با یک خودرو حرکت کنید، باز نمی توانید همه رفتارهای آن را تحلیل کنید. در شهر گرفتار ترافیک می شوید و در نهایت بعد از 2 ساعت به مقصد می رسید. اما احساس راندن یک خودرو در مسیری به طول 1200 کیلومتر می تواند شما را با زیر و بم آن و چم و خم راندنش آشنا کند.

مسیر سفر ما از تهران آغاز و با گذر از کاشان، اردستان و نائین، در نهایت به اردکان می رسید. مسیر برگشت هم دقیقاً از همین شهرها گذر می کرد. برای اینکه شرایط خودرو را هر چه بیشتر به شرایط ایده آل نزدیک کنیم، دو روز قبل از سفر روغن موتور و فیلترها تعویض شد. قبل از آغاز حرکت فشار باد لاستیک ها در 35 تنظیم شد. باک خودرو را با بنزین سوپر پر کردیم و برای افزایش کارایی اکتان هم به باک اضافه شد. به جز نگارنده، دو سرنشین دیگر نیز در این سفر همراه بودند که مجموع وزن ما سه نفر به اضافه اشیایی که همراهمان بود به 225 کیلوگرم می رسید. این عدد به اضافه وزن 1260 کیلوگرمی خودرو در نهایت 1485 کیلوگرم شد.بعد از پرداخت عوارض در ابتدای اتوبان خلیج فارس کامپیوتر سفری مزدا که از ECU دستور می گیرد، صفر شد تا بتوانیم در طول سفر اطلاعات دقیق تری را مشاهده کنیم. چون در تهران سوخت گیری انجام شده بود، مجبور شدیم حدود 2 لیتر سوخت را که همراهمان آورده بودیم به باک اضافه کنیم تا اصطلاحاً باک فول شود. حجم باک این خودرو از سوی سازنده 55 لیتر بیان شده اما عملاً بیش از 50 لیتر سوخت درون باک جای نمی گیرد. شاید عدد 55 لیتر با احتساب مجموع سوخت داخل مدار باشد.

حدود 11 شب سفر ما رسماً از ایستگاه عوارضی اتوبان خلیج فارس به سمت قم آغاز شد. در ابتدای سفر قرارمان این بود که کولر خودرو در تمام طول سفر روشن باشد (این بررسی در شهریورماه انجام شده است) تا هم سفرمان سهل تر شود و هم تأثیر آن را بر روی مصرف سوخت رصد کنیم. حرکت در شب هنگام همراه با دو نکته مثبت بود اول اینکه به علت دمای پایین تر هوا نسبت به روز، هوای خنک تری نصیب پیشرانه دو لیتری مزدا می شد و این نکته به افزایش راندمان پیشرانه کمک می کرد و دوم خلوتی جاده در هنگام شب بود که در نهایت باعث می شد راننده کمتر از پدال گاز و ترمز استفاده کند و آهنگ حرکت خودرو کمترین نوسان را داشته باشد. 


lgbvsay5qpbye6iski.jpg


مرکب نقره ای رنگ تست ما یک مزدا3 جدید تیپ 3FL بود که در سال 90 مونتاژ شده است. مزدا برای ساخت آن از پلت فرم گسترش یافته نسل قبل استفاده کرد. این پلت فرم در بعضی از بخش ها تا 90درصد دچار تغییر شده است. مهندسان مزدا شاسی نسل قبل را طوری بهینه سازی کردند که در نهایت 15 کیلوگرم سبک تر از کار دربیاید و تازه این تمام ماجرا نیست چون در بخش هایی از شاسی که تنش بیشتری را تحمل می کند (به خصوص تنش پیچشی)، نقطه جوش ها بین 60 تا 30 میلی متر نسبت به نسل قبل به هم نزدیک تر شده اند. در نهایت شاسی این خودرو 28درصد نسبت به نسل قبل مقاوم تر است. همین طور که در ابتدای مسیر با دوستان در مورد شاسی این خودرو صحبت می کردیم، سرعت را به عدد 120 کیلومتر در ساعت رساندیم و با استفاده از دکمه های سیستم کروزکنترل روی فرمان سرعت را در 120 قفل کردیم. تا رسیدن به شهر قم سرعت به ندرت به زیر 100 کیلومتر در ساعت رسید و در اغلب طول مسیر نشانگرها سرعت 120 کیلومتر در ساعت، دور موتور 2400 تا 2800 و مصرف سوخت لحظه ای 4.4 تا 6.7 لیتر را نشان می دادند. سیستم تهویه مطبوع که از لحظه استارت روشن بود امکان تنظیم جداگانه را برای سرنشینان جلو فراهم کرده است، اما در عقب این امکان وجود ندارد. در مورد عملکرد سیستم تهویه که اتوماتیک هم هست کمی زود بود تا اظهارنظر کنیم و باید منتظر می ماندیم تا به جاده های کویری مرکزی ایران در نزدیکی یزد برسیم. یکی از بهترین سیستم های ایمنی که در سالیان اخیر بر روی اغلب خودروهای روز جهان از جمله همین خودرو نصب می شود، سیستم چرخش چراغ های جلو با توجه به زاویه چرخش فرمان است و در طول مسیر دامنه دید خوبی داشت. در این صحنه ترمزهای مجهز به ABS و EBD مزدا نیز عملکرد خوبی داشتند و با توجه به سرعت 90 کیلومتری خودرو کم نیاوردند.یکی از نقاط ضعف این خودرو بعد از حدود 200 کیلومتر مشخص شد. صندلی های مزدا به دلیل عمق کم یا بهتر بگویم ضخامت کم ابرهایش باعث خستگی در عضلات پا و کمر می شود. برای غلبه بر خستگی ناخودآگاه سعی کردیم با استفاده از اهرم های تنظیم دستی شرایط بهتری را فراهم کنیم، اما باز هم نتیجه ای نداد. اوضاع وقتی بدتر می شود که بدانید اگر جایتان را با سرنشین کناری عوض کنید، حتی از تنظیم دستی گودی کمر هم محروم می شوید! (به نظر می رسد گروه بهمن در مدل های جدید به صورت آپشن صندلی با تنظیم برقی را ارائه می کند). در صندلی های عقب هم شرایط بهتر از این نیست و در این بخش باید گفت حریفانی مثل رنو مگان و حتی کیا سراتوی سدان از مزدا 3 جدید پیشی می گیرند.

نکته دیگری که برای سرنشینان بسیار آزاردهنده است، صدای برخورد لاستیک با زمین است. این صدا واقعاً در بعضی مواقع قابل تحمل نیست. البته لاستیک های استاندارد یوکوهاما سایز 205 که بر روی رینگ های 16 اینچی قرار داشتند با هدف کاهش ضربات با لاستیک های از همین سایز اما از برند کومهو تعویض شده است. اما این ترفند هم نمی تواند مانع انتقال ضربات به کابین شود. سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو از نوع مک فر سون به همراه میل تعادل است. در محور عقب هم بازوهای چند اتصالی و فنر لول به انضمام میل تعادل مزدا را همراهی می کنند. در طول مسیر عملکرد اسپرت و فرمانپذیری خوب این خودرو تسکینی در برابر تحمل ضربات ناشی از خرابی جاده باشد. البته باید واقع بین بود، این سیستم تعلیق مزدا نیست که باعث ناراحتی سرنشینان در یک سفر طولانی می شود بلکه، کیفیت بد و خرابی جاده های ایران است که تطابقی با طراحی یک خودروی موفق در سطح جهانی ندارد. به نظر می رسد وجود سیستم تنظیم کننده ارتفاع و ارتجاع کمک فنرها می تواند تا حدود زیادی این نقایص را برطرف کند اما آن وقت خدا می داند قیمت فروش این خودرو به کدام قله بلند صعود می کند!

همین طور که در حال گفت وگو در مورد مزدا3 و بررسی هندلینگ این خودرو بودیم از کاشان عبور کردیم و به سمت اردستان در حال حرکت بودیم. هماهنگی پیشرانه و گیربکس پنج سرعته تیپ ترونیک فوق العاده بود. عکس العمل موتور در برابر پدال گاز و عکس العمل سریع گیربکس باعث می شد یک شتاب یکنواخت و بودن واماندگی را تجربه کنیم. 
وقتی کروز کنترل خودرو فعال بود، به محض رسیدن به سربالایی و احساس واماندگی گیربکس سریعاً یک دنده معکوس می کشید و با رسیدن به سرعت کروز شده گیربکس دنده ها را مثل سوناتا و یا کمری بی دلیل سبک نمی کرد. این حرکت هوشمندانه جعبه دنده باعث می شد خودرو هیچ گاه دچار واماندگی و یا حرکت با دنده مرده نشود. اما اگر کنترل پدال گاز را خودتان بر عهده بگیرید و ناگهان پدال را تا انتها به فشارید، گیربکس همه 148 اسب بخار قدرت موتور 16 سوپاپ مزدا را با غرشی جذاب در اختیارتان قرار می دهد. البته گاه این شتابگیری با معکوس کردن دو دنده حاصل می شود و با نگاهی به نمایشگر مصرف لحظه ایی سوخت متوجه می شوید در حال سوزاندن 30 لیتر بنزین در یکصد کیلومتر هستید! بعد از عبور از کاشان و به سمت اردستان در مسیری با شیب کم رو به پایین و تقریباً کم پیچ، سرعت را به 70 کیلومتر رساندیم تا مصرف سوخت لحظه ایی را ثبت کنیم. در این حالت حرکت را تا 100 کیلومتر ادامه دادیم. در این مرحله دور موتور روی 1600 دور ثابت بود و گیربکس در دنده پنج و حالت اتوماتیک قرار داشت.ECU مصرف سوخت لحظه ایی را حدود 4 لیتر نشان می داد. سرعت را به 90 کیلومتر در ساعت رساندیم و دور موتور به 2000 رسید. 100 کیلومتر دیگر نیز به همین منوال طی شد و مصرف سوخت حدود 4.5 لیتر بود. باد هم در جهت موافق می وزید. 

کمی پدال گاز فشرده شد تا سرعت به 120 کیلومتر در ساعت و دور موتور به 2800 دور برسد. 100 کیلومتر دیگر هم به همین روش طی شد. این در حالی بود که مزدا3 در سرعت 120 کیلومتر 7.5 لیتر سوخت را می سوزاند. حدود ساعت 6 صبح و بعد از طی کردن 520.6 کیلومتر به اردکان رسیدیم. ECU نشان می داد با 2 خط بنزینی که از 12 خط در باک باقی مانده بود می توانیم 90 کیلومتر دیگر را طی کنیم. تصمیم گرفتیم کمی استراحت کنیم ادارات دولتی کار را آغاز کنند و بتوانیم به کارهای خودمان بپردازیم.بعد از صرف صبحانه و انجام کارهای اداری که موجب شد یک خط دیگر از بنزین سوپری که در تهران درون باک ریخته بودیم بسوزد، راهی مسیر بازگشت شدیم. مسیر بازگشت دقیقاً همان مسیر رفت بود اما دو تفاوت عمده از نظر شرایط رانندگی داشت. اول آنکه به دلیل بالا رفتن دما در طول روز هوای با دمای بیشتری وارد موتور می شد و این نکته بر روی چگالی آن و در نهایت راندمان حجمی اش تأثیر منفی داشت. دومین مورد مربوط به شیب جاده بود چرا که با حرکت از جنوب ایران به سمت شمال ارتفاع رفته رفته افزایش می یابد و این شیب منفی موجب افزایش مصرف سوخت خودروها می شود.قبل از حرکت به سمت تهران حدود 40 لیتر سوخت گیری شد اما این بار نه خبری از بنزین سوپر بود و نه از اکتان. در طول مسیر بازگشت هم سعی شد از همان الگوی رانندگی که در شب قبل پیروی کردیم استفاده شود. اما نتایج کمی متفاوت بود در ضمن باد هم به جهت مخالف حرکت ما می وزید. در سرعت 70 کیلومتر و در حالی که کولر روشن است و دور موتور1800 ، خودرو 4.2 لیتر سوخت طلب می کرد تا سرعتش را حفظ کند. این عدد برای سرعت 90 کیلومتر در دور موتور 2200 به 4.9 لیتر رسید. در سرعت 120 کیلومتر هم متوسط مصرف سوختمان با دور موتور 3000 دور 7.9 لیتر بود. این آزمایش دقیقاً در همان محلی انجام شد که شب قبل انجام گرفته بود و این بار شیب جاده ملایم و رو به بالا بود. به دلیل استفاده از بنزین معمولی با اکتان پایین، به وضوح شتابگیری با درنگ انجام می شد و گیربکس مجبور بود از دنده های معکوس بیشتری استفاده کند که در نهایت موجب افزایش مصرف سوخت می شود.

در طول سفر، مالک خودرو چند باری سعی کرد با سرعت بالا وارد پیچ شود و در بخش انتهایی نیز کمی به سرعتش بیفزاید تا چسبندگی مزدا را بیشتر به چالش بکشیم. در این امتحان نیز مزدا پیروز شد. سیستم تعلیق مولتی لینک این خودرو به خصوص در زمان خروج از پیچ و افزایش سرعت به خوبی نشان می دهد بی دلیل نیست این خودرو پرفروش ترین مدل تاریخ کمپانی مادر است. فرمان این خودرو که در سرعت های بالا کمی سفت تر می شود بی نقص و خطا عمل می کند و در زمان ترمزگیری در پیچ ها و یا افزایش سرعت دچار Over Steer نمی شود. یکی از ضعف های دیگر این خودرو که در روزهای گرم بیشتر نمود پیدا می کند، افزایش حرارت دیواره تونل گیربکس است که در سمت سرنشین جلو کاملاً لمس می شود. دلیل این افزایش حرارت که پای چپ سرنشین جلو آن را احساس خواهد کرد، عبور اگزوز از این قسمت و به سمت عقب است. البته این مشکل با استفاده از عایق بندی مناسب از طرف گروه بهمن برطرف خواهد شد. به هر حال اگر قصد دارید یک رانندگی پرشتاب را با استفاده از 187 نیوتن متر گشتاور موتور تجربه کنید، باید بدانید احتمالاً سرنشین کناری مجبور می شود پاهایش را جمع کند! کم کم به کاشان رسیده بودیم و وقت نهار و استراحتی کوتاه فرا رسیده بود.

بعد از ریکاوری اجمالی عضلات کوفته بدنمان، دوباره سوار بر سامورایی نقره ای رنگ به سمت تهران به راه افتادیم. در حدود 80 کیلومتری تهران و در حالی که فقط یک خط از 12 خط نشانگرهای بنزین روشن بود 15 لیتر بنزین معمولی به باک اضافه شد تا کار از محکم کاری عیب نکند و به دلیل اتمام سوخت در جاده نمانیم. البته تا عوارضی تهران، خودرو بیش از 4 لیتر از 15 لیتر را نمی سوزاند. حدود ساعت 5:30 وارد عوارضی تهران شدیم. با استناد به داده های کامپیوتر سفری خودرو، ما 1196 کیلومتر و مصرف حدود 94.4 لیتر بنزین به پایان برسد.

مزدا3 جدید در این سفر به صورت میانگین 7.9 لیتر سوخت مصرف کرد. قیمت خودروی مورد تست ما هم اکنون در مدل 90 تیپ 3 و در بازار دست دوم به قیمت حدود 80 میلیون تومان به فروش میرسد .

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

سینا: 1394/9/2110:59:11،
340
19
کافران خودرو میسازن . مسلمانان همان خودرو رو چند برابر قیمت میفروشن .
zlt: 1394/9/2113:13:33،
40
357
تو سال 2015 چرا باید از مزدا 2009 صحبت کرد
در ضمن این ماشین برنده زشت ترین طراحی سال از نمای جلو هم شده و سواری خشکی هم داره
بدون شک ام جی 6 انتخاب بهتریه ...
آرش: 1394/9/2113:27:33،
128
14
جمله ی کوتاه و پر معنییه . اونقدر بگین تا برسه به گوش مسئولش .
تاتا: 1394/9/2113:49:56،
29
140
مزدا سواری خشک طراحی بد امکانات کم وسایل چینی قیمت بالا
ایوب: 1394/9/2113:52:45،
48
80
ماشینهای بروز رنو واقعا صندلیهای راحتی دارن
من قبلا مزدا3 داشتم الان رنو اسکالا دارم ، رنو خیلی راحت و نرم هست و کمترین خستگی رو برا راننده داره ، ضمنا خیلی بادوام تر هست ، هرچند مزدا خوشگلتره
ایمان: 1394/9/2114:25:12،
29
105
رای شهر کدوم به صرفه تره..


206 تیپ2 +++

206 تیپ5 ------
Dandan: 1394/9/2114:27:28،
58
9
من فقط میدونم مدل 2016 که کلی با این از همه نظر از طراحی بیرونی طراحی داخلی فنی قوی تر فرق کرده با قیمت 18000 دلار میشه 60 تومان .اما این با 6 سال مدل قبلتر میدن 120 تومن
Psk: 1394/9/2115:15:37،
38
14
یعنی چی که در مسیر رفت برای سرعت ۷۰ کیلومتر،دور موتور روی ۱۶۰۰ بود و در مسیر برگشت روی ۱۸۰۰ !!!
امکان نداره،چون دور موتور و شماره دنده گیربکس با سرعت نسبت مستقیم دارند.جز اینکه در مسیر برگشت بر خلاف رفت،گیربکس در دنده ۴ قرار داشته که در اینصورت تست مصرف سوختتون کلا اشتباهه.
محمد: 1394/9/2116:34:07،
63
10
سفرنامه نوشتی نه یه متن علمی و کارشناسی
کوکی: 1394/9/2116:47:10،
30
15
3تا اتاق قدیم و 2تا نیو داشتم.الان 323دارم.به جرات میگم مزدا بهترین ماشین تو ایرانه.دوام قطعاتش با تویوتا برابری میکنه و حتی سرتره.بخدا دارم راست میگم.از 323به بعد هیچ مزدایی رو ندیدم که موتورش روغن سوزی داشته باشه یا یا گیربکسش تقه بزنه.اون دوستمون که میگن الان سال 2015هستش باید خدمتشون بگم آیا شما ام جی مثلا 6 مدل 2015 رو سرتر میدونی یا مزدا 3 نیو مدل 94تیپ 4؟؟؟اگه ام جی رو انتخاب کنید من دیگه حرفی ندارم.ظاهر مزدا هیچ وقت تکراری و خسته کننده نمیشه.
امین: 1394/9/2117:00:12،
17
10
در جواب psk
در گیربکسهای اتوماتیک بدلیل تورک کانورتر این موضوع ممکن است.
ashkan: 1394/9/2118:14:03،
23
11
سوزوندی منو با این مطلب
چون خودم تیپ 3 سبلورشو داشتم
عکسا رو میدیم لذت رانندگی باهش حس میکردم چه دوره ی داشتیم با این ماشین ولی بدیش قیمت بالا قطعات و ارتفاعش بود
الان هم دیگه ماشین نمیگیرم تا ارزون شه
علی: 1394/9/2118:35:33،
10
15
سلام
دوستان که سراتو 2000 سایپا دارن اعلام نظر فرمایند کیفیتش چطوره؟
لوس نشو: 1394/9/2123:30:38،
11
9
چیز دیگه ای تو چنته نداری
چقد میگی
سالار: 1394/9/2111:11:43،
99
16
بسه دیگه...خسته نشدید...
مزدا6 تو کیش به قیمت 57 تومن...
فرار کنید بابا...
حسین: 1394/9/2111:14:40،
63
41
من یه مزدا 6 با حجم موتور 2500 سی سی دارم.
-شتاب فوق العاده
-راحتی سرنشین جلو و عقب
-مصرف سوخت حدود 9.4 بر حسب بنزین آشغال داخلی تازه فقط در سیکل شهری در ترافیک و با گاز زیاد. در رانندگی جاده مسلما کمتر هم خواهد شد.
-تعادل و پایداری مناسب ماشین در حین رانندگی
-فرمان بسیار راحت
-مشکل اصلی در جاده ها و خیابان های داغون ایران با تعداد بسیار زیاد سرعت گیر است. این ماشین برای خیابان های آسفالت استاندارد طراحی شده نه برای جاده های مال روی ایران.
-مشکل بعدی حجم بالای ماشین های زوار در رفته از جمله پراید، نیسان، وانت، پژو و سمند در اطرافتان است. در کل این دسته ماشین ها به دلیل شتاب پایین فقط مسیر شما را بسته و عمدتا قابلیت استفاده از حداکثر شتاب ماشین را نخواهید داشت. به این دسته ماشین ها ماشین های چینی و کره ای را هم حساب کنید که عمدتا دارای شتاب مناسب نیستند.
مسعود: 1394/9/2121:03:40،
15
17
ماشینای کره ای دارای شتاب نیستن!!!؟حالت خوبه؟
معین سلطانی: 1394/9/2111:24:46،
93
11
من میگم تست پراید بذارین چون۵۵٪مردم پراید دارن
آیدا: 1394/9/2111:33:12،
87
12
مقاله تکراری بود
حدود 1/5 سال قبل در همین سایت !!!
حمید: 1394/9/2111:38:52،
64
11
داشتم مدل 89 رو واقعا عالی عالی . فقط ارتفاع پایینش واسه جاده های مملکت ما که همه جاش سرعت گیرهای بدون استاندارد داره مشکل داشت . والا لذت رانندگیش عالیه.....
K I N g: 1394/9/2111:50:46،
38
25
:
واقعآ هدفتون از این خبر و این نوشته چیه ؟!
اولآ که مزدا ۳ خیلی محدود شده تولیدش
دومآ 1200 کیلومتر تجربه نیست که بیایید به خود جماعت بدید
مث این میمونه بنویسی تجربه ۱ ساعته کار با فلان گوشی یا ...
یا مزدا ۳ های محدودتون مشتری نداره و دارید تبلیغ می کنید یا میخواید قیمتو ببرید بالا که ماشین رو دارید بولد می کنید.
خجالت بکشید! دیگه سایت ها هم به فکر جیب خودشونن و طرف مردم نیستند
برید ببینم کجا رو می گیرید ...
کوکی: 1394/9/2116:51:01،
22
9
داداش مزدا داشتی تا الان؟؟؟مرد و مردونه راستش رو بگو.من هم آزرا داشتم هم کمری هم سوزوکی هم سانتافه هم مزدا.باور کن مزدا از هر لحاظ یک سرو گردن بالاتره.دوام قطعات اعم از موتوری و زیربندیش فوق العادست.قیافه و ظاهرشم که گویاست.
علی حسینی: 1394/9/2111:55:32،
56
21
من فکر میکنم راحتی صندلی خودرو مهمترین اصل باشه
و در واقع متاسفانه مزدا اینو نداره
و مگان و سراتو و البته نیسان ماکسیما بسیار راحت تر میباشند
ایوب: 1394/9/2113:49:53،
22
25
ماشینهای بروز رنو صندلیهای خیلی راحتی دارن
من رنو اسکالا دارم قبلا هم مزدا3 داشتم ، صندلیها راحت و نرمی تعلیق کاملا واضحه
hamid: 1394/9/2111:55:38،
23
44
حرف نداره این ماشین.فقط یه کم خز شده این ماشین
مسلمان : 1394/9/2112:09:55،
46
12
اين همه تعريف وتمجيد ازيك ماشين معمولي ساخت ژاپن كه تو ايران مونتاژشده خيلي هم عالي ولي چه فايده؟وقتي همه نميتونن اين ماشين رو بخرن؟قيمتش 3برابر قيمت اصليشه تازه ساخت خودژاپن!!! اين ماشين براي ما ايرانيها ماشين لوكس محسوب ميشه درحالي كه توكل دنيا يه ماشين معموليه.من نميگم ماشين بديه خيلي هم خوبه ولي چه فايده دست ماكوتاه وخرما برنخيل مطلب ديگه اينكه اين آزمايش ثابت ميكنه بنزين ما چقدربيكيفيته وزارت نفت تاكي ميخواد بنزين بيكيفيت توليد وواردكنه؟آلودگي هوا بيماري تنفسي خراب شدن ماشينها هدررفتن پول مردم و....تاكي؟
امین: 1394/9/2112:11:37،
28
15
مقاله تکراری بود!
محمدی: 1394/9/2112:22:16،
53
79
سراتو +++++
مزدا 3 نیو --------

تجبه خاصی اگه دارین بگین .
مهران: 1394/9/2112:23:27،
32
19
پارسال همين موقع ها بود مزدا ٣ مدل ٨٩ رو كه ٤٦ تا كاركرد داشت ٩١.٥ فروختم و تازه گريه هم ميكردم كه چرا فروختم ولي با اوضاع ركود الان انگار شانس آوردم وگرنه ٨٠ تومن هم نميخريدن!
اي كاش تو تستتون از ايراد مسخره اي مثل برعكس بودن مثبت و منفي دنده در حالت تيپ ترونيك هم مينوشتين كه براي دنده دادن بايد بدي عقب و براي دنده كم كردن بايد دادش جلو !! يني دقيقا برعكس همه ي ماشيناي ديگه
daniel: 1394/9/2116:49:18،
20
8
شما اگه سوار ماشینهای آمریکایی و ماشینهای آلمانی بشید می بینید که دقیقا به همین شکله. مشکل مردم ما اینه که به ماشینهای چینی و کره ای میگن همه ماشینها.
ایرادگیر: 1394/9/2118:58:47،
20
11
واقعا به موضوع مهمی اشاره کردید.فقط سوالم اینه که چند بار از تیپ ترونیکش استفاده کردید.ضمنا شما هیچ وقت مزدا3 نداشتید چون مزدا 3نیو تو بهترین بازار حداکثر 86تا 87 قیمت داشت.دوما شما اگه خیلی مایل بهفاستفاده از حالت تیپ ترونیک بودید میتونستید از شیفتر پشت فرمون استفاده کنید.در مورد خشکی مزدا تا حدودی موافقم ولی در مورد پایین بودنش باید بگم جنسیس کوپه و حتی سوناتا وای اف از مزدا پایین تر هستند.دوست عزیز هیچ ایرادی به مزدا وارد نیست.
ایمان: 1394/9/2112:24:23،
31
44
برای شهر کدوم به صرفه تره..


206 تیپ2 +++

206 تیپ5 ------
پلنگ: 1394/9/2112:26:47،
21
21
انشا نوشتی ؟ کی حال و حوصله داره بخونه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شاهرخ: 1394/9/2112:28:43،
51
11
مزدا 3 نیو فوق العاده ماشین خوبیه از هر لحاظ .ولی ایراد عمده ای که داره هزینه قطعات در تصادفات هستش که سر سام آور هست.برای نمونه پمپ هیدرولیکش که درست پشت سپر نصب شده در تصادف ها اسیب میبینه و حدودا 7 تا 8 میلیون هست و بقیه چیزاش.یعنی اگر اوراق کنین بالای 200 میلیون قطعه ازش در میاد تو بازار سیاه.ولی اگر تصادف نکنین یکی از بهترین گزینه هاس
roozbeh: 1394/9/2112:33:17،
25
14
ایرانجیب لطفا مقاله جدید بزار این تکراری و قدیمیه
محمد: 1394/9/2112:46:08،
43
15
این ماشین در حد خودش فوق العاده س!! قیافه، شتاب خوب، جوون پسند و... اصلا یک کلام ماشین فقط ماشین ژاپنی! چه مزدا چه تویوتا چه....
ای کاش قیمتش مناسب بود که مردم عادی هم میتونستند لذتش رو ببرن!
اشکان: 1394/9/2112:52:53،
26
11
این تست شما قدیمیه که فکر کنم دوسال پیش تو سایت گذاشته بودید
حسين: 1394/9/2113:09:55،
35
13
من يه مدل ٩٠دارم واقعا ازش راضي هستم خداروشكر تا الان فقط يه بار لِنت و تعويض روغن هم كه هر ماشيني داره بسيار كم خرج و اروم بايد تشكر كرد از بچه هاي سرزمين افتاب بابت ماشيناي خوب و أصيلي كه توليد ميكنه
آرش: 1394/9/2205:53:45،
16
11
والا منم يه ٢٠٦ دارم تا حالا هيچ خرچي جز لنت و تعويض روغن نداشته
الان ديگه عمر همه ي ماشينا بالاست حتي پرايد
مسئله راحتي و امنيت خودرو هست
M: 1394/9/2113:29:07،
25
85
مزدا سه ماشینی است صد در صد چینی که حتی یک پیچش هم از خارج از چین ساخته نمی شود حالا چرا وقتی اسم برند های چینی به میان می‌آید بعضی ها بر آشفته میشند ولی وقتی از برند های دیگر کشورها که در چین ساخته می‌شوند به به و چهچه میزنند یکی از شاهکار های مافیای واردات خودرو اینه که در هیچ کجا اسمی از کشور سازنده خودروها یوارداتی که غالبا از چین هستند به میان نمی آورد مثل مزدا هوندا انواع میتسوبیشی وبسیاری خودروهای دیگه
شهرام: 1394/9/2118:12:36،
20
11
الان رفتي ماشين چيني خريدي و اومدي مارو توجيه كني؟!

مباركت باشه ولي كلاه ب چه گشادي رفته سرت خبر نداري
مزدا سوار: 1394/9/2119:01:27،
21
10
مزدا قطعاتش چینیه؟تورو خدا جای دیگه نگو داداش.ژاپن و کره خصوصا ژاپن بخاطر اینکه چین رقیبشون هستش و واسه اینکه برندشون زیر سوال نره کمترین قطعات ساخت چین رو تو محصولاتشون دارن.
کک: 1394/9/2120:24:54،
18
9
معلومه جک وجیلی سواری .چیزی از ماشین ژاپنی نمینی فهمی .من مزدا دارم بیا اگر یک قطعه چینی پیدا کردی .کمکهاش رو عوض کردم ژاپن اصل بود گیر نیاوردم تایوانی انداختم
امیر: 1394/9/2212:10:13،
14
9
کسی نه به چین ایرادی وارد می کنه نه کالاهای ساخت چین که هر کسی ایراد بی منطق بگیره لیاقت همون کالاها رو هم نداره. پلی استیشن 4 دارم ساخت چین لپ تاپ ایسوس ساخت چین و گوشی ایفون ساخت چین کیفیت و برندشون قابل ستایش و تقدیره چون با زحمت به اینجا رسیدن ولی کالایی که تحت برند چینی نه برند سونی و ایسوس و آیفون ساخته بشه اون هم با کیفیت بسیار پایین که با نازلترین قیمت توسط وارد کننده و دلال خریده و به مردم قالب بشه دو زار هم ارزش خرید نداره چون خریدار اول و آخرش خودتونید حالا یه گوشی نوکیای دوسیمکارت طرح ساخت چین باشه یا ام جی.
اصغر: 1394/9/2115:57:24،
30
18
سلام
یه پارس تی یو فایو مدل 90 پیدا کردم.با توجه به این که اولین سری پارس lx هستش به نظر شما بخرمش؟؟؟تشکر
امين : 1394/9/2120:05:49،
15
8
بستگي به قيمتش داره الان صفرش 39.500هست 27 برا مدل 90 تميز خوبه.
ارش: 1394/9/2123:36:54،
20
12
اينايي كه راجع به مزدا حرفهاي منفي ميزنن بخدا نهايتا با قرض و قوله ٢٠٦ دارن هيچوقت هم سوار اين ماشين نشدن،، ماشينهاي ديگر رو هم فقط از بيرون ديدن يا عكسشو تو مجله و اينترنت ديدن ، مزدا ٣ يكي از بهترين ماشينهاست ، ، البته به كساني كه توانايي مالي ندارن نوهين نميكنم ، چون پول داشتن الزاما شعور و كلاس آدمها رو مشخص نميكنه ، خيلي ها ماشين ندارن ولي اطلاعات و تحصيلاتشون زياده ،
امیر: 1394/9/2210:30:11،
18
10
هرسال، موسسه کانسومر ریپورتس، (Consumer Reports)امتیازات مربوط به تست‌های مختلف نظیر تست جاده و مطمئن بودن بودن خودروهای مختلف را جمع‌آوری و یک نمره کلی برای خودروها اعلام می‌کند.که لکسوس رتبه اول توانسته امتیاز میانگین 78 را کسب کند.و امتیاز مزدا در رتبه دوم این رده‌بندی 75 است. و تویوتا در رتبه سوم امتیاز74 بوده است.و رتبه چهارم73 به سوبارو تعلق گرفت. و قابل توجه چینی سواران که میخوان با اشتباه خریدشون همه رو قانع کنند.
همیشه حقیقت رو ببینید و علمی دلیل ییاورید. از روی تعصب حرف نزنید.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل