کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

خبری از زمان اتمام راه آهن بوشهر - شيراز نيست

کدخبر:۱۷۷۹۳پنجشنبه، ۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳:۴۷۲۲۱۸ بازدید

پروژه راه آهن بوشهر - شيراز - عسلويه از جمله مصوبات مهم سفر دوم هيات دولت وقت به استان بوشهر بود تا اين استان را به شبکه ريلي متصل ...
خبری از زمان اتمام راه آهن بوشهر - شيراز نيست

پروژه راه آهن بوشهر - شيراز - عسلويه از جمله مصوبات مهم سفر دوم هيات دولت وقت به استان بوشهر بود تا اين استان را به شبکه ريلي متصل کرده و زيرساخت هاي حمل و نقل آن را به حد استاندارد نزديک کند.

اين پروژه به طول 647 كيلومتر كه 300 كيلومتر آن در حوزه استان بوشهر در قالب 18 قطعه قابل اجرا بود کليد خورد و ساخت 30 تونل و 25 دستگاه پل براي اين مسير پيش بيني شد. همچنين در برآوردهاي اوليه مبلغ 700 ميليارد تومان به صورت مشاركت 50 درصدي توسط وزارتخانه هاي راه و ترابري و نفت به عنوان منبع مالي پروژه در نظر گرفته شد. با اين وجود تا سال 90 کمتر از 100 کيلومتر از اين پروژه احداث شد و مابقي بنا به دلايلي از جمله بي اعتباري در حالت تعليق باقي ماند.

بالاخره پس از گذشت يک سال روند کند و لاک پشت وار پروژه از سر گرفته شد و اخبار منتشر شده در اوايل سال 93 از سرمايه گذاري 503 میلیارد ریالی براي اين خط آهن و رسيدن اين پروژه به پيشرفت 50 درصدي خبر مي داد. اما درست همان زمان معاون امور عمرانی استانداری بوشهراعلام کرد: به دلیل محدودیت منابع مالی اجرای پروژه راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه متوقف شده و از سرگیری آن در انتظار سرمایه گذاری بخش خصوصی است.

شاپور رستمی با تاييد اينکه از سال 89 تاکنون اعتبارات تخصیصی به این پروژه فقط در حد نگهداشت برخی کارگاه ها بوده افزود:

این پروژه دردولت های گذشته به عنوان مصوبات سفرهای استانی مقرر شد با مشارکت وزارتخانه های نفت، راه و شهرسازی به صورت 50 درصد سهم هر وزارتخانه اجرا شود. براساس فهرست بهای زمان آغاز عملیات اجرایی، این پروژه به هشت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز داشت که تا سال 89 وزارت نفت از مبلغ چهار هزار میلیارد ریالی سهم خود فقط 126 میلیارد ریال پرداخت کرد. از مجموع سهم وزارت راه و شهرسازی نیز تا سال 89 در مجموع 918 میلیارد ریال پرداخت شده است.

آنچه از اظهارات مسئول اين ساتان برمي آيد اين است که تداوم عمليات ساخت پروژه مذکور تنها در گرو تزريق اعتبار بوده و در غير اينصورت شايد بتوان کفت اين پروژه نيز چون صدها پروژه ديگر، برخلاف تمام اهميتش در رونق اقتصادي و اجتماعي استان بوشهر، به فراموشي سپرده خواهد شد.


وعده اي ديگر!

اواخر سال گذشته بالاخره پيگيري اهالي استان بوشهر به نتيجه رسيد و وعده‌های مطرح شده توسط مسئولان، رنگ اجرايي شدن به اين پروژه پاشيد و روزنه اميدي در دل بوشهري ها روشن شد. همان زمان جلسه اي با حضور معاون اول رييس جمهور و استاندار بوشهر و ديگر مسئولان مربوطه تشکيل و قرار شد با حمایت‌های معاون اول رئیس جمهور و فراهم شدن تسهیلات صندوق توسعه ملی طرح راه آهن بوشهر- شیراز اجرایی شده و این استان بالاخره به شبکه ریلی متصل شود. همچنين قرار شد در صورت ورود سرمايه گذار به اين طرح صندوق توسعه ملي هم پاي کار بيايد و مشکل مالي اين طرح را پوشش دهد.

پس از جلسه مذکور وزيرراه و شهرسازي هم وعده داد راه آهن بوشهر را در اولويت طرح هاي وزارتخانه قرار دهد و بطور مرتب این مسئله پیگیری خواهد شد.

وی همچنين به تشکیل کمیته سه نفره ترک تشریفات متشکل از دارایی، معاونت برنامه ریزی و راهبردی و وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد و گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته طي چند روز مجوز ترک تشریفات مناقصه راه آهن بوشهر صادر می‌شود و برای بحث تامین فاینانس خارجی هم مذاکرات خوبی انجام شده است!

از آن زمان حدود يک سال و نيم مي گذرد و گزارشات رسيده حاکي از آن است که وعده ها آنطور که بايد محقق نشده است. چرا که هنوز راه آهن بوشهر شيراز به پيشرفت قابل قبولي نرسيده و حتي تزريق اعتبار و ورود سرمايه گذار هم نتوانسته انگونه که شايسته اين طرح مهم است مراحل اجرايي آن را پيش ببرد.

چندي پيش مجددا استاندار بوشهر از برنامه ريزي براي تکميل طرح هاي در دست اجرا و ارتقاي حمل و نقل هوايي، دريايي، جاده اي و ريلي اين ستان خبر داد. سالاري با بيان اينکه ارتقای حمل و نقل هوایی، دریایی و جاده‌ای در استان بوشهر یکی از مهمترین برنامه‌های ما در استان بوده گفت: راه‌آهن که همچنان یکی از مطالبه‌های اصلی مردم و نیازهای ضروری استان و از طرح‌های مصوب دولت است، در مرحله قرارداد با سرمایه‌گذار چینی متوقف شده و اکنون به‌دنبال پیمانکاران با کیفیت و مناسب هستیم.

وي در خصوص چگونگي پيشبرد ساخت اين طرح و همچنين زمان اتمام و بهره برداري از راه آهن بوشهر- شيراز صحبتي نکرد!

سالاري با اظهار اينکه "نگران بودجه نباشید، استان در وضعیت بد اقتصادی کشور هم بودجه خوبی را جذب خواهد کرد" بر نبود منابع مالي به عنوان مانع اتمام پروژه هاي نيمه کاره خط باطل کشيد.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

سعید: 1394/9/1915:55:20،
23
11
عجله ای نیست ، هنوز بودجه هست
فرزاد: 1394/9/1916:26:31،
31
35
با درود

مطرح شدن اين پروژه صزفا بخاطر سهولت در رفت و آمد شيرازيها به عسلويه بود . وگرنه كسي به مردم محروم بوشهر كوچكترين اهميتي نميده . يكي ديگه از اهداف اين پروژه نزديكتر كردن شيراز به عسلويه هستش . متاسفانه از ابتداي شروع به كار منطقه عسلويه مديران ارشد استان فارس هميشه چشم طمع به پارس جنوبي و عسلويه داشتن و مدعي الحاق عسلويه به شيراز بوده و هستن . در حال حاضر درصد اشتغال شيرازيها در منطقه پارس جنوبي از بوشهريها بيشتره . حضرت عباسي اگه عسلويه جزيي از استان فارس بوديكي از ما بوشهريها رو اونجا راه نميدادن . يا مثل تزار روسيه ميخوان به آبهاي گرم خليج فارس دسترسي پيدا كنن . والا دست تزار رو از پشت بستن .
KAVEH: 1394/9/1920:51:21،
20
14
با سلام

سهولت رفت و آمد شيرازيها؟ الان شيرازيها خيلي راحت با ماشين شخصي و اتوبوس و هواپيما ميتونن برن شيراز و بيان ، ديگه چه نيازي به قطارهاي از رده خارج هست ؟ اگه قرار بود قطار سريع السير كشيده بشه حرف شما درست بود . اگه قرار به نزديكتر كردن شيراز به عسلويه بود كه باند دوم مسير جم - فيروزآباد و فيروزآباد - كوار راه اندازي ميشد.

اين كه استان فارس دنبال اتصال به درياست قبول ، ولي مگه فقط شيرازيها اينجا كار ميكنند؟ از تمام ايران اينجا نيرو هست .خود بوشهريهاحاضر نيستند اينجا كار كنند، .وگرنه از ساير شهرستانها و روستاهاي بوشهر(مثل خرموج و برازجان) نيروهاي زيادي اينجا كار ميكنند و خيلي هم عالي در زندگي پيشرفت كردند .
mohammad: 1394/9/1920:53:54،
19
14
دوست عزیز دقت کن که بوشهر تا چند سال پیش خیلی از کارهاشون زیر نظر یکی از شهرستانهای فارس (کازرون ) بود .دوم بین مردم فارس و بوشهر این بحثها مطرح نیست .در مقایسه یه استان 6 میلیونی با بوشهر 1.5 میلیونی باید نیروی کار از فارس به عسلویه بیاد یا نه وقتی که بیشتر نیروها از استانهای شمالی کشور مثل آذربایجان میان توقع داری جوان استان فارسی که ساکن لامرد و حومه هستش و تا عسلویه کمتر از 40 کیلومنتر فاصله داره دقت کن نزدیکتر از شما که در شهر بوشهر ساکنی کجا مشغول به کار شود .کمی منصف باش اگر راه آهن کشیده شود شما راحتتر به مراکز کشور دسترسی پیدا میکنی نه اون تعداد اندکی که برای کار به جنوب میان . ضمنا وقتی برای گردش خرید و درمان و زندگی به شیراز میایید نیز به حرفهایی که میزنید فکر کنید.
پاسخ به فرزاد: 1394/9/2003:27:12،
21
13
خیلی کوته فکریه که بخواهیم خلیج فارس رو متعلق به یک یا چند استان ساحلی بدونیم. و بعد اینکه نگاهی به اسم خلیج فارس بندار دوست عزیز. تا دوره پهلوی فارس و بوشهر و هرمزگان همه با هم ایالت فارس رو تشکیل میدادن، پس لطفا خیلی حرفهای تفرقه انگیز نزنید.
جواب پاسخ دهنده ی فرزاد : 1394/9/2013:57:45،
17
15
جناب تند نرو نام دریای بوشهر و هرمزگان خلیج پارس است ونه خلیج فارس
بهتره یه نگاه به نقشه جهانیش بندازی ..... پرشین گلف خلیج پارس
ودر ضمن به قول شما نام خلیج فارس رو از فارس نگرفتن
هشت هزارسال پیش که دریانوردان بوشهری کشتیهای خودشون رو برای حرکت به اقیانوسها میبردن استان فارس اصلا وجود نداشت که بخوان از اون نام خلیج پارس رو ببرن
یه خورده از تعصب لطفا بیایین پایین

مردم ایران پارس هستن و نام خلیج پارس هم برای دریا انتخاب شد و ربطی به استان فارس نداره
پاسخ به محمد ...: 1394/9/2019:16:21،
11
11
اول مطالعه کن بد نظر بده ..

کازرون هنوز که هنوزه خودش زیر نظر شیراز است اونوقت بوشهر چطور زیر نظر کازرون بوده ؟

یعنی میخوام خودکشی کنم از حرفت ..

ها تو بخودا سر امام حسین مگه نه ازت گفتم یه کم فک کن ..
بوشهر ...: 1394/9/1917:13:18،
34
11
دوستان توجه کنید ...
میگه با کشیدن راه آهن روزنه امید در دل مردم پیدا میشه ... اونم فقط با یه خط راه آهن !!!!
زمانی که بندر بوشهر مستعمره انگلیسیها بود اولین خط راه آهن ایران رو بدون سروصدا کشیدن

انگلیسیها اولین خودروی ایران رو از بندر بوشهر وارد ایران کردن

این انگلیس لامصب اولین خط پست و تلگراف ایران رو در این استان افتتاح کرد

این استان دارای بیش از ۸۰۰۰ هشت هزارسال پیشینه دریانوردی مکتوب با سند در جهان دارد ( بندر سراف بوشهر)

این استان داری کارخانه ذوب شیشه در ۵۰۰۰ سال پیش است

ووووووو......

استانی که در بیش از صد سال پیش مستعمره بود و در هزاران سال پیش کشتی سازی در کل جهان داشت به نظرتون باید خوشحال باشیم از یه راه آهن چینی که دارن منت سرمون میذارن ؟

ولله قسم مستعمره بودیم بهتر از الآن بود.همون بهتر که گذشتگان مردن وپاین روزها رو ندیدن .. لعنت به ....


: 1394/9/1920:46:44،
16
13
البته بد نیست شما بدونید بوشهر سال 49 از استان فارس جدا شده و اون موقع فارس بوده
پاسخ به : دونقطه : 1394/9/2014:07:44،
15
13
تو هم یادت باشه اون فلکه گازو که زیرش از سال ۴۸ تا حالا میشینی از زیر پای ما داره میاد بیرون ..

واقعا تا حالا فکر کردی از زمان رضا خان تا حالا ۹۹درآمد شیراز و سایر استانهای جنوبی بوده و هست ؟؟

هر کاری بکنید و هر آسمونی که برید نه تاریخ شما بالاتر از ماست و نه درآمد شهرتون از استان ما بیشتره ..

آیا میدونی اگه فقط بوشهر هرمزگان و خوزستان از ایران جدا بشه و یا تولید و صادرات رو متوقف کنن ایران نابود میشه ؟؟

پس زیاد منم نزن ..

شیراز شهری است که فقط مصرف کننده است .. ولی اطراف شیراز در کشاورزی نمونه است
پاسخ به نقطه : 1394/9/2014:14:05،
16
12
برو تایخ رو بخون و از روی حدس حرف نزن

حوصله بحث کردن ندارم ولی فکر کنم در زمان اشغال انگلیسیها که صد سال پیش بود نام بوشهر همون بوشهر بوده نه فارس

هویج جان بوشهر ۱۰۰۰۰ ده هزارسال تاریخ مکتوب داره و آیا ده هزار سال پیش شیرازی وجود داشته .؟؟؟
بوشهر فقط برقش از استان فارس بود و به جاش گاز به شیراز میداد ..فلکه گازو که یادته ؟
شهروند : 1394/9/1917:15:45،
29
10
هاااااا ...از خط آهن داریم ذوق مرگ میشیم ..
برین جمع کنینن کاسه کوزهاتون که ۳۸ ساله کاملا شناخته شده هستید
جنوب : 1394/9/1917:18:03،
26
10
راه آهن رو برای مواد پتروشیمی و گاز و تخلیه بار اداره بندر میخوای بکشی و منتش رو سر مردم میذاری
ای دله دزدای اجنبی
نوبت ما هم میشه
راه آهن : 1394/9/1917:26:01،
24
11
جناب مسولین شما بیاین یه حموم عمومی توشهر بزنین با یه دستشویی و شبکه آب فاظلاب مرکز استان رو درست کن که فاقد همه چیز است

برو چاله چوله های شهر رو درست کن

برو جمعه بازارت رو درست کن که نه برق داره و نه آسفالت و نه پارکینگ و نه جای درست حسابی
برو یه سقف درست کن که آفتاب نخوره تو سر مردم کنار دریا و تو بازار

وغیره .....

دلش خوشه توی قرن تکنولوژی ۲۰۰۱۶ قراره چندین سال دیگه برامون راه آهن بکشه

خجالت خجالت خجالت بکشین با این کاراتون
واجبتر ...: 1394/9/1917:29:59،
20
11
واجب تر از راه آهن با هزینه کمتر زیرش زاییدین،،
حالا نوبت قطااااار رسیده

جمع کنین بابا
در حد حرف ..: 1394/9/1922:55:50،
15
8
این دولت و آن دولت ندارد
شماها فقط تا حالا حرف میزنین و فک می جنبونین و همتون مثل هم هستید

شماها برین اون را آهنهای سایر شهرها که از ۴ تا بیست سال زمان برده و هنوز کاریش نکردین رو تموم کنینن بعد بیایین اینجا خط کشی بکنین

شماها پروژه تبریز اصفهان رشت و غیره رو از ۴ سال تا الآن که بعضیهاش تا بیست سال هم گذشته ۴۰ درصد هم کار نکردین
وای به حال بوشهر که فکر کنم نوهامون هم این خط آهن رو نبینن ..
خسرو: 1394/9/2001:44:36،
11
9
بوشهر نظرت متین است.این جریان بستن دربه روی تکنولوژی غرب کمی از زمان مصدق شروع شد و بعد از ان به اوج رسید والان جوری شده که بزرگترین صاحب نفت و گاز و مواد معدنی و یکی از کانال ترانزیت جهان از فقیرترین کشورهای جهانه.واقعا خنده و گریه دارترین جکه.فقط ارزوی پطر کبیر محقق شد این وسط!
فرزاد: 1394/9/2009:18:24،
14
10
با درود

در توضيح كامنت بالا و در جواب دوستان بايد چند نكته رو عرض كنم . دوستي فرمودن كه استان بوشهر نيروي كار نداره . توي استان ما هم مثل بقيه جاهاي ديگه ايران توي هر خانواده يك يا چند جوون بيكار مي تونيم پيدا كنيم . با مدارك دانشگاهي معتبر . بايد اولويت استخدام با جوانان بومي باشه . بايد بين منكه بومي اين منطقه هستم و غير بومي فرق باشه . لامرد هم ميخواد چهل كيلومتر باشه يا چهار كيلومتر ، فرقي نمي كنه . تو محدوده استان بوشهر نيست . توي صنايع استان فارس چند تا بوشهري الان مشغول به كار هستن ؟ دوست عزيز بحث اينه كه در حق ما داره اجحاف ميشه . من صحبت غير منطقي نكردم .
آریا: 1394/9/2012:53:11،
13
9
حرفهات کاملا مغرضانه و تفرقه افکنانه است. مدتهاست که در هیچ جای ایران دیگه بحث بومی و غیر بومی مطرح نیست بلکه تخصص و دانش و کاری بودن مهمه. الان توی منطقه پارس جنوبی از همه جای ایران نیرو هست از مشهد و تبریز گرفته تا تهران و اصفهان و شیراز. بنابراین بجای غر زدن و تقسیم کشور توی ذهن خودت بهتره بری دنبال یه تخصصی که بتونی باهاش کار کنی. اگه منطورت از مدرک دانشگاهی معتبر جامعه شناسی و زیست شناسی و کشاورزیه خب طبیعی هست که توی مناطق صنعتی مثل عسلویه بهشون کار ندن. فکر نکنم اگه کسی مدرک مهندسی نفت، پتروشیمی ، مکانیک ، صنایع ، کامپیوتر ، برق و ... یا پزشکی و پرستاری داشته باشه توی عسلویه بهش کار ندن.
رضا از بوشهر ..: 1394/9/2017:21:49،
13
8
جناب آریا ..
حرف شما رو من قبول دارم و همه جای ایران سرای من نه بلکه سرای همه است ..
ولی تا اندازه ای حق بدید که در هر شهری هر نوع پروژه ای یا کارخانه ای یا معدن وقتی که افتتاح میشه ۷۵ درصد یا بیشتر از همون اهالی یا استان استفاده میکنه ..

واما تخصص که الحمدالله از دانشگاه های ما و فنی حرفه ای مثل مرغ داری دارن پرسنل تولید میکنن و مدرک میدن اما فکر آینده جوانها نیستن ..
جناب آریا ما تو این بندر از زمان استعمار انگلیس تا هشت سال جنگ و زندگی در بدترین شرایط آب هوایی و محرومیت نسبت به استانهای غیر مرزی در بدترین شراط ممکن بودیم و توی ۳۸ سال هم محرومیت مردم واستان بیشتر شده ..پس توقع زیادی نیست که از این استان کوچک وکم جمعیت و درآمد سرشار این استان مردم این شهر در اولویت باشن

شما توجه کن از ۱۰۰٪ پرسنل عسلویه ۳ درصد هم بومی نداره ..این دیگه خیلی بی انصافیه
فرزاد: 1394/9/2021:36:02،
16
9
درود بر دوستان

آقای آریا من خودم کارمند شرکت نفت هستم و توی عسلویه کار می کنم . مدرک دانشگاهی رو هم از دانشگاه خلیج فارس بوشهر گرفتم . موقعی که داشتی تو بغل مامانت شیر میخوردی من اینجا استخدام شدم . اما راجع به مدارک دانشگاهی . توی این استان تا دلت بخواد مهندس شیمی و مکانیک بیکار داریم . معنی نداره یارو از شیراز بیاد اینجا کار کنه و بعد جوون ما با مدرک دانشگاهی معتبر بیکار باشه . اتفاقا بحث بومی گرایی همه جا هست . خواهش می کنم از گفتن اراجیف پرهیز کن .
شهروند چشم به انتظار: 1395/9/1921:52:04،
1
1
حقیقت این است که مسئولین استان 603 میلیارد تومان پول نقد را در سفر داستانی رئیس جمهور به پروزه 3 هزار میلیاردی راه آهن ترجیح دادند چرا در دیگر استانها پروزه راه آهن متوقف نشد ببینیم این دفعه مسئولین ما چه می کنند

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل