کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آپشن خودروسازان 45 درصد گران‌تر است


کد خبر : ۱۷۷۸۱سه شنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲:۲۸۴۴۳۰ بازدید

طی سال‌های اخیر بحث واردات خودرو با مسائل مختلفی روبه‌رو بوده است و واردات خودرو با آپشن‌های تقلبی و غیراصلی یکی از معضل‌های ...
آپشن خودروسازان 45 درصد گران‌تر استآپشن خودروسازان 45 درصد گران‌تر است

طی سال‌های اخیر بحث واردات خودرو با مسائل مختلفی روبه‌رو بوده است و واردات خودرو با آپشن‌های تقلبی و غیراصلی یکی از معضل‌های این حوزه شده است. در این‌باره گفته می‌شود که واردکنندگان، با واردات خودروهای بدون آپشن حق گمرکی کمتری پرداخت می‌کنند و در داخل ایران اقدام به آپشن‌بندی خودروها می‌کنند.

با این روش قیمت فروش خودرو نیز پایین‌تر می‌آید اما مصرف‌کننده دقیقا نمی‌داند کدام خودرو با آپشن استاندارد و اصلی وارد و کدام خودرو به صورت دستی آپشن‌بندی شده است. علی حیدری، عضو انجمن مخترعان ایران در این‌باره اعلام کرده که درحال حاضر، برخی واردکنندگان خودروها را بدون آپشن وارد کرده و در داخل اقدام به نصب آپشن می‌کنند. او خبر داده است که قیمت آپشن‌های تولیدی شرکت‌های داخلی حدودا 45 درصد ارزان‌تر از قیمت آپشن‌های ارایه شده از سوی خودروسازان است، زیرا آپشن‌سازان داخلی خود تولیدکننده هستند و قیمت تمام شده را کنترل می‌کنند اما خودروسازان، آپشن‌ها را از واسطه‌ها خریداری می‌کنند و قیمت تمام شده آنها بالاتر است.

وی افزود: این درحالی است که خودروسازان خارجی هر 6 ماه یک‌بار اقدام به نظرسنجی از مشتریان کرده و با توجه به نیازهای آنها آپشن‌های جدیدی ارایه می‌کنند اما در ایران، برخی مردم که خودرو داخلی خریداری می‌کنند در نخستین اقدام نسبت به تعویض سیستم صوتی خودرو اقدام می‌کنند زیرا آن سیستم‌ها سلایق و نیازهای مختلف مردم را تامین نمی‌کند.حیدری با بیان این‌که در خودروهای خارجی مانند بنز قیمت خودرو فول آپشن 2 برابر قیمت مدل پایه این خودرو است، تصریح کرد: خودروسازان داخلی نیز باید وارد این حیطه شده و از توان آپشن‌سازان داخلی برای افزایش تنوع و کاهش قیمت آپشن‌های ارایه شده از سوی خود استفاده کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها