کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
ایکاپ
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

تفاوت بازاریابی هرمی و شبکه‌ای

کدخبر:۱۷۷۶۷دوشنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰:۳۷۲۹۹۵ بازدید

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: نمی‌شود از اصل بازاریابی شبکه‌ای ارزش گذاری منفی داشت. این بازاریابی بعد از اینکه بعضی‌ها متوجه ...
تفاوت بازاریابی هرمی و شبکه‌ای

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: نمی‌شود از اصل بازاریابی شبکه‌ای ارزش گذاری منفی داشت. این بازاریابی بعد از اینکه بعضی‌ها متوجه شدند که یک ظرفیتی دارد و می‌توان از آن استفاده کرد و یک سری مقاصد متقلبانه را هم از آن گرفت، مسیرش را عوض کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسین حسین زاده بحرینی - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی - در ارتباط با بازاریابی شبکه ای و هرمی اظهار کرد: 63 درصد کالایی که در شبکه آرایشی و بهداشتی توزیع می‌شود خارجی است؛ 93 درصد پوشاک، 100 درصد وسایل جانبی ورزشی و ساعت نیز خارجی است.

وی افزود: تا سال 1388 چنین فضایی را در کشور داشتیم، اما اینکه تفاوت این‌ها چیست با یک مثال ساده توضیح می‌دهم. در بازاریابی شبکه ای برای اینکه خوب بحث را متوجه شویم باید یک طیفی را در نظر بگیریم که روی این طیف شرکت‌های مختلفی قرار داشته و هر کدام نیز برای خود یک طرح مجزا بازاریابی شبکه ای دارند.

این اقتصاددان گفت: یک طرف این طیف در اصطلاح هرمی کلاسیک نام داشته و جایی است که افراد به عنوان عضو جدید پول پرداخت کرده ولی چیزی دریافت نمی‌کنند. در اصطلاح به این کار زیان اولیه می‌گویند یعنی کسی که وارد کار می‌شود با زیان 100 درصد وارد شده و چون پول پرداخت کرده و چیزی دریافت نکرده طلبکار می‌شود.

بحرینی که در یک برنامه تلویزیونی سخن می‌گفت، در ادامه و در ارتباط با اینکه این افراد چرا این کار را انجام می‌دهند، گفت: چون به آن‌ها اعلام می‌شود اگر عضو شود بعداً می‌توانی زیرمجموعه تشکیل داده و از آن‌ها پورسانت بگیری، آن وقت نه تنها زیانت تأمین می‌شود بلکه سود هم خواهی داشت.

این نماینده مجلس ادامه داد: طرف دیگر طیف یک بازاریابی شبکه‌ای است و عضوی که وارد شبکه می‌شود دقیقاً به اندازه ای که پول می‌دهد کالا و خدمات دریافت می‌کند. یعنی اگر بخواهد همین جا متوقف شده و دیگر ادامه ندهد، بازاریاب نشده و دنبال عضو جدید هم نرود اصلاً ضرر نکرده، بنابراین این طرف طیف اصلاً ضرر و زیان اولیه نداریم.

وی افزود: پس یک طرف طیف کاملاً قانونی و یک طرف دیگر نیز غیر قانونی و نامشروع است. اینکه گفتم بازاریابی شبکه ای یک ظرفیتی دارد، برخی‌ها خودشان را اواسط طیف به شکلی مخفی کردند که کالایی را به اعضا می‌دهند ولی قیمت آن معادل پول پرداخت شده از سوی اعضا بود، بنابراین اینجا افراد با یک زیان اولیه وارد می‌شدند و این زیان موتور حرکت مجموعه می‌شد.

بحرینی گفت: قوام این‌طور شبکه‌ها به این است که دائماً اعضای جدید عضو شوند و زیان اولیه را بدهند و این زیان منبع پورسانت توزیع شده می‌شود. بنابراین اگر تفاوت یک شرکت بازاریابی سالم و ناسالم را بدانید باید به این مساله توجه کنید که عضو جدید با زیان اولیه و یا بدون زیان اولیه وارد مجموعه می‌شود. حتی فتوای شرعی نیز به این مسئله بستگی دارد که اعضای جدید زیانی داده‌اند یا خیر چون اگر زیانی نداده باشند که کار باطلی انجام نشده است.

این اقتصاددان افزود: تشخیص یک شبکه سالم از ناسالم دقیقاً وابسته به این است که طرح در کجای طیف قرار گرفته است. بازاریابی شبکه ای را در کشور باید در دو مقطع ببینیم یکی طی سال‌های 76 تا 88 که سال‌های بدی را گذراندیم ولی الآن بازاریابی شبکه ای در کشور را به شکل دیگری می‌بینیم و کنترل شده و تحت نظر فعالیت می‌کنند.

وی گفت: در حال حاضر اگر شرکتی چنین پیشنهادات اغواگرانه‌ای بدهند، قطعاً خلاف قانون و پروانه شرکت لغو خواهد شد. واقعیت بازاریابی شبکه ای ما امروز کاملاً پاک نیست و نمی‌گویم که کسی ضرری را متحمل نمی‌شود ولی امروز کسی که وارد شبکه ای می‌شود نمی‌توان آن را تخطئه کرد چون آن تشکیلات حمایت قانونی شده و مجوز هم دارد. در حالی که تا سال 1388 هر کسی به این تشکیلات می‌پیوست در واقع به یک تشکیلات غیرقانونی و غیرمجاز می‌پیوست. این تفاوت‌ها را اگر لحاظ نکنیم ممکن است اصل مسیر را اشتباه برویم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: در موقعیتی با تهدید مواجه بودیم ولی اکنون با یک فرصت مواجهیم که کاستی‌های زیادی دارد ولی اگر هوشمندانه برخورد کنیم و آن را تهدید اجتماعی و اقتصادی تصور نکرده و به عنوان فرصتی بدانیم که بستگی به عملکرد هوشمندانه و دقیق بدانیم می‌توانیم به عنوان بهبود کسب و کار از آن استفاده کنیم. ولی اگر خدایی نکرده به این بازاریابی تصویر غلطی بدهیم نه تنها کمک نمی‌کند بلکه ممکن است ما را به همان فضای بد قبل برگرداند.

وی گفت: کالاهای به فروش رفته از سوی شرکت‌های بازاریابی شبکه ای یا باید مشابه عینی در بازار داشته باشند که مشتری قدرت مقایسه داشته باشد و یا اگر برند خاصی است و مشابه آن بیرون نیست باید دولت گواهی قیمت بدهد و مرجعی باید تضمین دهد که قیمت آن غیرواقعی نیست ولی این کار در حال حاضر انجام نمی‌شود و یکی از نقاط ضعف فعلی همین است.

حجت‌الاسلام بحرینی افزود: در کشور ایران در حال حاضر ترکیب کالاهایی که توزیع می‌شود در شبکه بازاریابی مجاز 26 درصد آرایشی، 23 درصد پوشاک و 20 درصد نیز مواد غذایی است.

بحرینی تصریح کرد : 63 درصد کالایی که در شبکه آرایشی و بهداشتی توزیع می‌شود خارجی است. 93 درصد پوشاک، 100 درصد وسایل جانبی ورزشی و ساعت نیز خارجی است. وقتی کالا خارجی است یعنی با یک برندی وارد می‌شود که قدرت مقایسه را از مشتری می‌گیرد و از نکاتی است که شرکت‌های ما که خوب دارند کار می‌کنند باید از این نظر تصحیح شوند.

این نماینده مجلس افزود: گواهی قیمت یا امکان مقایسه در بازار باید ایجاد شود که جلوی زیان اولیه گرفته شود و آن وقت به سمت سر طیف مشروع شرکت‌های می‌رویم. بستر بسیار مناسبی را فراهم کردیم که یکی از همین شرکت‌ها با وجود رکود موجود در کشور 45 میلیارد تومان فروش داشته است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اگر این بسترسازی فراهم شده ولی در اختیار کالاهای خارجی قرار بگیرد یعنی کاری را برای کشور خود انجام نداده‌ایم بنابراین شرکت‌های بازاریابی شبکه ای تنها به یک جهت گیری و راهبری نیاز دارند.

وی گفت: الآن حدود 680 هزار نفر عضو شبکه‌های بازاریابی هستند و اگر آن‌ها و یا تعداد شرکت‌ها افزوده شود اصلاً مشکلی نیست ولی گواهی قیمت بسیار مهم است. همچنین سهم پورسانت از کل قیمت فروش باید مشخص شود چون متأسفانه در برخی شرکت‌ها حتی به 60 درصد هم رسیده است و این به معنای حرکت در سمت طیف نامشروع است. یکی دیگر از نکات مهم که باید رعایت شود این است که نباید بستر خوب فراهم شده در کشور را در اختیار تولیدکننده خارجی و کالاهایی که برای اقتصاد ضرورت و فایده ندارد، بگذاریم.

این نماینده مجلس ادامه داد: ملاک من برای مشروع بودن کار این است که آیا به دیگرانی که جذب می‌شوند زیان اولیه متحمل می‌کند یا خیر، اگر ضرر نزند آن وقت نامشروع نیست.

وی گفت: قیمت برخی کالاها در بازار کاملاً آشکار است و وقتی امکان مقایسه قیمت برای خریدار وجود داشته باشد طبیعتاً پورسانت زیادی از این ناحیه تولید و توزیع نمی‌شود برای همین هم سراغ چنین کالاهایی نمی‌روند. ملاک انتخاب کالا این است که حاشیه سود بالایی داشته باشد و پورسانت خوبی داشته باشد. در هر حال باید تلاش کنیم شکل سالم و مشروع آن را در کشور نهادینه کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: داشتن گواهی کیفیت و قیمت برای کالاهای ارائه شده از سوی شرکت‌ها لازم است. به شرکت‌ها نیز توصیه می‌کنم چون الآن در شرایطی فعالیت می‌کنید و برخی‌ها نیز حتی 200 بازاریاب دارند و دولت از آن‌ها حمایت می‌کنند بهتر است در راستای خدمت به کشور و بهبود اقتصاد و نه برای کالاهای خارجی از این فرصت و حمایت پیش آمده استفاده کنند.

وی اظهار کرد: توصیه من به مسئولان این است که باید کالاهای توزیع شده در شبکه حتماً گواهی قیمت و کیفیت داشته باشد و اگر منع قانونی هست باید آن را برداریم چون اگر غیر از این عمل شود نتیجه این می‌شود که برخی‌ها قیمت‌های کاذب و موهوم را تحمیل می‌کنند.

این نماینده مجلس گفت: هر کسی تکلیف خود را باید از مرجع تقلید بگیرد و فتوا را نمی‌توان به صورت عمومی اعلام کرد. فقها یک خط قرمز دارند و مصداق آن هم زیان اولیه ای است که ذکر کردیم ولی فتوا را باید هر مرجع تقلید خودش بدهد.


همه‌ی شرکت‌های بازاریابی سالم کار نمی‌کنند

یدالله صادقی - رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران - دیگر میهمان این برنامه اظهار کرد: در روش سالم هیچ ضرری متوجه افراد نشده و در ابتدای کار هیچ نیازی به سرمایه گذاری و پرداخت وجه ندارد. در این روش فرد وقتی وارد کار شد از دو طریق سود دریافت می‌کند اول خرده فروشی که کالا را مستقیم و بلا واسطه از شرکت دریافت می‌کند و شرکت بابت خرید و فروش آن کالا یک سودی را تحت عنوان خرده فروشی به وی پرداخت می‌کند.

او افزود: دوم اینکه بابت جذب بازاریاب، سازماندهی و آموزش آن‌ها برای توسعه سازمان فروش نیز پاداشی را دریافت می‌کند و این دو مدل منبع درآمد بازاریاب از شبکه است. در این مدل شرکت نیز بابت خرید و فروش کالا در شبکه سود می‌برد و مصرف کننده هم کالا را با شرایط مناسب و در محل از بازاریاب دریافت می‌کند.

رییس مرکز امور اصناف گفت: شبکه بازاریابی غیرمجاز فرد هیچ گونه مجوزی از سوی مسوولان قانونی برای فعالیتش دریافت نمی‌کند. افراد نامحدود را با وعده های پوشالی به کار می‌گیرد در حالی که شرکت‌های با روش سالم چنان وعده‌هایی را نمی‌دهند.

صادقی ادامه داد: فردی که وارد شبکه شود متوجه می‌شود که کالاهایی که در شرکت ارائه می‌شود مصرفی است و حداقل چهار بار در سال برای خانوار تکرار می‌شود و از آن جمله می‌توان به لوازم سلولزی، بهداشتی و پوشاک اشاره کرد. تمام ابعاد فعالیت شرکت را بررسی کرده و شرکت آن فرد را توجیه می‌کند که در ازای خرید و فروش کالا به سود خواهی رسید.

وی افزود: آن وقت فرد با سنجیدن توانایی و وقت خود در کنار نوع فعالیت شرکت چه میزان درآمد را برای خودش داشته باشد و با این سنجش‌ها متوجه خواهد شد که صحبت‌های شرکت فوق اغوا گرایانه یا غیر اغواگرایانه است.

رییس مرکز امور اصناف گفت: همه شرکت های بازاریابی سالم کار نمی کنند چون طبیعتاً هر کار و پدیده ای نقاط ضعف و قوت خودش را دارد. در آمریکا یک قانون در جهت منع شرکت‌های هرمی و یکی در جهت ابقا و توسعه بازاریابی شبکه ای مجاز و قانونمند داریم. به طور مثال در شاخص اول خواسته می‌شود که عضو جدید به شبکه بیاورید و بابت عضوگیری پولی دریافت کند تا درآمدش افزایش پیدا کند در حالی که در قاعده تنظیم شده برای بازاریابی شبکه ای اصلاً چنین چیزی نیست و اگر فرد بتواند کالای بیشتری بفروشد می‌تواند از محل سود خرده فروشی منتفع شود.

وی افزود: ارتقای افراد در این شبکه‌ها را نباید بر اساس جایگاه و مقام بلکه افزایش درآمد دید که این افزایش رابطه مستقیمی با افزایش میزان فروش دارد. هیچ محدودیتی برای فروش کالا در خارج از شبکه وجود ندارد و اساساً آن کالاها نیز قابلیت مصرف در خارج از شبکه را نیز دارند.

صادقی گفت: الزاماً نباید همه محصولات با برند و مشخصات کیفی و کمی خاصی وجود داشته باشد. گروه کالایی که در شرکت به فروش می‌رسد مشابهی در بازار دارد ولی برند هر کدام متفاوت با دیگری است.

رییس مرکز امور اصناف و بازرگانان ایران در پاسخ به این سؤال که چرا محصولات غذایی مانند برنج و روغن در این شبکه بازاریابی عرضه نمی‌شود، گفت: مواد غذایی هم عرضه می‌شود و اتفاقاً 92 درصد مواد غذایی توزیع شده در شبکه تولید داخلی هستند ولی به خاطر حجیم بودن این گونه مواد و مسئله جابجایی فعلاً ماهیت این شبکه‌ها چندان به سمت مواد غذایی نیست منتها از نظر قانونی اجازه توزیع را دارند. برخی از شرکت‌ها وارد مرحله توزیع کالاهای حجیم هم هستند.

وی در رابطه با شبکه های مجوز دار گفت: برای دریافت مجوز می‌توانند به سایت اصناف و امور بازرگانی مراجعه کنند و این شکل قانونمند شبکه‌ها در واقع از سال 92 شروع شده است. کمیته نظارتی متشکل از چهار دستگاه داریم و هر 15 روز یک بار جلسه داریم و شیوه برخورد تخلفات مشخص است و اول به شرکت ابلاغ شده و بعد از جوابیه دریافتی از آن‌ها تصمیم لازم اخذ می‌شود. این گونه شرکت‌ها دارای نماد اعتماد الکترونیک نیز هستند و سه رنگ زرد (از مرحله اخطار گذشته)، قرمز (فعالیتش حداقل به مدت 6 ماه تعطیل می‌شود) و سبز (منطبق با قوانین) است.

صادقی ادامه داد : اگر شرکت‌های متخلف اشکالات را برطرف نکند در نهایت پروانه را لغو کرده از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری می‌شود. کشور ایران وقتی در تولید کالایی مزیت دارد آن بخش کالا بیشتر در شبکه‌ها توزیع می‌شود.

وی افزود : مردم در صورت تخلف می‌توانند با شماره های 88993816 الی 17 تماس بگیرند. معدل قیمتی که در این شبکه کالا به مردم داده می‌شود یا باید پایین‌تر از مصرف در محل توسط مشتری باشد یا اینکه حداقل مساوی باشد.

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

benz: 1394/9/1617:08:46،
30
54
کسی میدونه شرکت بادران گستر...خوبه یا نه؟
سینا: 1394/9/1620:23:09،
51
27
چون مالیات دارن میدن حالا شده چیز خوب و حلال . گلد کوییسم دقیقا همین قضیه بود ولی چون مالیات پرداخت نمیکردن اسم حرام گذاشتن روش و هر روز یکیشونو میاوردن با چهره شطرنجی که تو تلوزیون اعتراف کنه . آخر سرم گفتن شبکه های هرمی کار اسراییل و آمریکاس . الان کو پس دژمن ؟؟؟؟؟؟
ممد: 1394/9/1621:47:02،
26
16
منم توی دام شرکتی هرمی افتادم
شرکتی که به صورت هرمی کتاب و تابلو های خاص را میفروخت.
اولش صمیمی ترین وقدیمی ترین دوستم منو برو تودفتر فروش وگفت کارتونشریه است و...
چون رابطه خانوادگی با اون دوست نامر بی وجدانم داشتیم پدرمادرم نذاشتن من شاکی بشم.
دوماه وقت وعمرم رفت وفقط رفتم اداره اطلاعات سرمیدان ستاد شیراز وگذارش دادم که بعدش باهام تماس گرفتن شکایت کن تابریم بگیریمشون.
این خاطره تلخ من از شرکتهای هرمیه.
رضا: 1394/9/1617:18:38،
40
22
حدود 12 سال پيش بحث بازار يابي شبكه اي در كشور مطرح بود بعضي ها خيلي دير از خواب بيدار ميشن صبح بخير !!!!!
فروشنده: 1394/9/1617:21:13،
27
31
دوستانی که سابقه ویزیتوری و بازاریابی دارند لطفا در مورد تجربه خود و اینکه چطور کالایی را بتوانیم بفروشیم در بازاری که رکود است
و اشباع از انواع شرکتها و رقابت زیاد است.
پیر بازار: 1394/9/1617:55:49،
64
21
مگر با این کارها ودادن این مجوز ها آمار بیکاری را بیاورید پایین وگرنه کاری بلد نیستید بیچاره این جوانهای ساده هم به امید درآمد پا به کجاها که نمیگزارند
ماهان: 1394/9/1618:14:40،
54
22
اخه این چه کاریه؟ 3 ساعت بری منت کسی رو بکنی که بیا بخر تا خودت سود کنی. خیلی مسخرست.
مینا: 1394/9/1619:39:41،
56
17
در ایران بازاریابی شبکه ای کاملا کلاه برداری هست و دیر یا زود جمع میشه،چون قیمت کالا ها بسیار بالاتر از ارزش واقعی اون هست، مثلا یک شامپو به قیمت 80،000 تومن رو میتوان با همان کیفیت و شاید خیلی هم بهتر به قیمت حداکثر 35 تا 40 تومن در بازار خرید،نکته دوم خرید اجباری و اعضا گیری اجباری برای زیر مجموعه هاست که باز هم منافی اصل بازاریابی شبکه ای هست و نکته اخر و از همه مهمتر پورسانت فروش شما بسیار ناچیز تر از سرگروه و لیدرتون هست یعنی طبقات پایین هرچی کار میکنند سود پورسانت که حاصل گرانفروشی محصول هست فقط و فقط به جیب لیدر و سرگروه اصلی واریز میشه و سهم شما بسیار ناچیز هست.به عنوان کسی که یک سال تمام روی بحث بازاریابی شبکه ای در ایران تحقیق کردم و حتی مدتی مشغول به فعالیت بودم بهتون توصیه میکنم وارد این بازی نشوید چون به شدت بعد از فقط چند ماه پشیمان میشوید و اکثر دوستان خود را از دست میدهید.
پوریا: 1394/9/1812:21:36،
21
28
سلام .میخوام فقط اینو بگم که توی هر کاری یک سری ها هستن که غیر اصولی کار میکنن که این تو نتورک کل دنیا هستش و یه امر طبیعیه ۱۰۰٪شمایی که میگی کار کردی نتورک رو یا یه شرکت چرت رفتی کار کردی یا هم قدرت واقعی بازاریابی شبکه ای رو خوب به شما انتقال ندادن .من خودم ۱سال توی کار هستم و از هر نظر رو زندگیم تأثیر به شدت مثبت گذاشته.در ضمن شامپویی که شما گفتی مشابهش تو ایران که هیچ تو خاور میانه موجود نیست و فقط دست نماینده های کمپانیه شرکت هست پس لطفا چرت تحویل جامعه نده.نتورک کار کردن عرضه میخواد که یکسری ها که ندارن و از کار میرن بیرون اینجور بهانه هایی برای بیرون آمدنشو میتراشن .در پناه حق
رسول آفتابی: 1394/9/1621:28:00،
26
22
شعار و بهانه این شبکه ها حذف واسطه های متعدد و رساندن کالا بصورت مستقیم از تولید کننده به مصرف کننده واقعی است ولی در عمل باید گفت که حذف واسطه ها در این سیستم ها فقط شعار است.زیرا در واقع بجز فردی که عمل فروش کالا را انجام میدهد افراد سطوح بالاتر نیز سهمی از سود خرده فروشی را عاید میشوند. تفاوت قیمت خرده فورشی یک کالا با قیمت تولید همیشه یک عدد تقریبا ثابت است. توزیع مبلغی بیش از این عدد بین اعضای شبکه امکان پذیر نیست مگر اینکه قیمت خرده فروشی از قیمت متعارف بازار بالاتر باشد و یا اینکه کیفیت کالا پایین تر از آنچه که ادعا میشود باشد(کالای تقلبی و بنجل). اعضای شبکه بدون توجه به قیمت و کیفیت کالا فقط تلاش میکنند هرچه بیشتر آن را بفروش برسانند و این همان هدف گردانندگان اصلی این شبکه ها است.در هر حال توزیع درصد سود زیاد و نامتعارف نشان میدهد که جایی از کار ایراد دارد.
راستگو: 1394/9/1621:37:41،
25
29
فورکس هم بازاریابی داره ولی میگن ممنوعه , کلا بازاری که وابسته و زنجیر وار باشه بیخوده شغل فقط بنگاهی چه ملک وچه ماشین
حمید: 1394/9/1700:48:20،
25
19
من تو یکی دو تا از شرکتهای بازاریابی وارد شدم یکی گلد کوئست یکی هم آمگا تقریبا هم موفق بودم ولی در کل به این شرکتها وارد نشید چون میشید چوب دو سر طلا اگه موفق نشید سرخورده میشید و اگر هم موفق بشید کسایی تو زیر مجموعه شما وجود دارن که موفق نیستند وهمیشه رو اعصابن همیشه هم اشکال قانونی دارن اینکار حتی شرکتهای مجوز دار هم رو هوا هست مجوزشون

کلا عضو نشید بهتره


آرامش تو زندگی ارزشمندتر و مهمتره
عمو محمد: 1394/9/1702:48:48،
31
22
متاسفانه یکی از همکاران من که خانوم هستش درگیر این موضوع شده و زیر نظر شرکت پنبه ریز کار میکنن. این شرکتها با برگزاری کلاس های اموزشی رایگان و وعده و وعید های توخالی و پوچ سعی در جذب افراد بیکار جامعه داشته . خودم هم چند جلسه در این کلاسها حضور داشتم فقط برای اینکه بفهمم اونجا جه خبره و چه حرفایی به جوونای بیچاره میزنن. همشون میگن شما بیا عضو شو و دوسال کار کن و شرکت بعد از دوسال کار مفید توروبازنشست میکنه و اون وقت میتونی لکسوس سوار شی. خخخخخخخخخخ
کارشون زیر سوال بردن و تخریب مشاغل دیگر و محصولات ارایشی و بهداشتی مشابه هستش. متاسفانه بیشتر دختران که احساساتی هستن عضو این مجموعه میشن و یه عده پسر هم برا علافی و مخ زنی و.... حضور دارن ( البته بلانصبت شما دوستان ) و این افراد با شستشوی مغزی که رو اونها انجام میشه چنان معتصب و بی منطق میشن که فقط حرف خوشون رو قبول دارن.
رضا: 1394/9/1713:32:07،
20
19
پسر عمم عضو بادرانه بعد از دو ماه میگه ماهی 200 در میاره و میگه تا دو ماه دیگه هم 500 در میاره.الان راضیه دوستمم بهم پیشنهاد داده قبول نکردم .کسایی که عضو بادران بودن یا هستن ممنون میشم نظرشون رو بگن
$حمید$: 1394/9/1718:26:02،
23
15
سلام به همه دوستان
من الان یکساله که تو این شرکتای بازاریابی شبکه ای کار میکردم،والان از صمیم دل به شما دوستان میگم که وارد این کار نشوید ، به خدا پشیمون میشین.
داوود: 1394/9/2018:45:29،
17
16
هرکس میخواد بره کار کنه باید بره شخصا تحقیق کنه
هرگز با نظر دیگران نمیشه تصمیم گرفت

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آغاز فروش فوری پژو 508 در مدل 2017 برای اولین‌بار در ایران + قیمت قطعی / مرداد 96
شرایط جدید فروش اقساطی محصولات ایران خودرو - شهریور 96
قیمت جدید محصولات شرکت سایپا اعلام گردید - مرداد 96 / محصولات سایپا گران شد
قیمت جدید محصولات پارس خودرو اعلام شد / افزایش قیمت محصولات / مرداد 96
شرایط فروش هیوندای اکسنت شرکت کرمان موتور برای اولین بار اعلام شد + قیمت قطعی
خودروی جدید هایما S5 جهت نمایش به نمایندگی‌های ایران‌خودرو آورده شد + تصاویر
اعلام شرايط پيش‌فروش خودروهای رنو تندر90 و رنو ساندرو
آغاز دور جدید فروش فوری پژو 207 اتوماتیک جدید - شهریور 96
آغاز فروش خودروی جدید MG360 دنده‌ای و اتوماتیک/ مرداد 96 + شرایط فروش
شرایط پیش فروش جدید محصولات ایران خودرو - شهریور 96
دستور جنجالی دقیقه نودی نعمت‌زاده حاشیه‌ساز شد
نرخ‌های جدید سود بانکی اعلام شد
جدول پیش فروش محصولات ایران خودرو با سود مشارکت 25 درصد - شهریور 96
شرایط جدید فروش فوری محصولات ایران خودرو - شهریور 96
جدول قیمت پرطرفدارترین خودروهای وارداتی در بازار تهران
آسایشگاه خیریه
آنلاین جو
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما