کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۷۷۵۲دوشنبه، ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴:۱۰۱۶۶۱ بازدید

پس از انتشار آمارهای جدید بازار اشتغال و نرخ بیکاری آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست آتی، قیمت جهانی ...

پس از انتشار آمارهای جدید بازار اشتغال و نرخ بیکاری آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست آتی، قیمت جهانی طلا امروز دوشنبه نزدیک به بالاترین سطح خود در 3 هفته اخیر تثبیت شده است.

آخرین نشست فدرال رزرو آمریکا در سال 2015 میلادی قرار است هفته آینده برگزار شود و بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

بر اساس این گزارش اقتصاد آمریکا طی ماه نوامبر 211 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و نرخ بیکاری این کشور نیز به 5 درصد رسیده است. به نظر می رسد انتشار این آمارها احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست 15 و 16 دسامبر را بیشتر کرده است. قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز امروز دوشنبه با 0.2  درصد کاهش به کمتر از 1084 دلار رسیده است. قیمت طلا هنوز نزدیک به بالاترین سطح خود از 16 نوامبر یعنی 1088 دلاری قرار گرفته است.

قیمت جهانی طلا روز جمعه نیز با افزایش 2.3 درصدی روبرو شده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند موجب افزایش ارزش دلار شده و این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا شود.

سام لافلین تحلیلگر ارشد موسسه ام کی اس سوییس تاکید کرد: اگر دلار نتواند به روند صعودی خود ادامه دهد این احتمال وجود دارد که قیمت طلا تا 1095 و 1100 دلار در هر اونس افزایش یابد.

گزارش سایت طلا حاکیست، شاخص ارزش دلار روز جمعه با افزایش 0.8 درصدی روبرو شده است که ظاهرا واکنشی به گزارش وزارت کار آمریکا بوده است. بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار نتایج نشست آتی فدرال رزرو هستند تا در خصوص سرمایه گذاری در بازار طلا تصمیم گیری کنند.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده نیز تحت تاثری انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا منطقه یورو و چین قرار خواهد داشت. افزایش احتمالی تقاضای فیزیکی در کشورهای نوظهور و در حال توسعه مثل چین و هند نیز می تواند بر نوسانات قیمت طلا موثر باشد.

سرمایه گذاران بین المللی نگران افزایش نرخ بهره فدرال رزرو و تاثیر منفی آن بر قیمت جهانی طلا هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها