کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رنو سیمبل نسل قدیم با پلاک ترکیه در تهران


کد خبر : ۱۷۷۲۶یکشنبه، ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳:۴۷۸۸۱۸ بازدید

خودروهای گذرموقت گاهی از کشورهای همسایه، و گاهی از مناطق آزاد، پا به خاک کشور می‌گذارند. در این میان سهم عمده‌ای از آن‌ها را ...
رنو سیمبل نسل قدیم با پلاک ترکیه در تهرانرنو سیمبل نسل قدیم با پلاک ترکیه در تهران

خودروهای گذرموقت گاهی از کشورهای همسایه، و گاهی از مناطق آزاد، پا به خاک کشور می‌گذارند. در این میان سهم عمده‌ای از آن‌ها را خودروهایی تشکیل می‌دهند که از کشورهای همسایه نظیر ترکیه و عراق به ایران سفر می‌کنند. تاکنون انواع خودروهای اروپایی را با پلاک این‌ کشورها در خیابان‌های شهرهای کشورمان مشاهده کرده‌ایم.

این‌بار نیز شاهد خودرویی با پلاک ترکیه در یکی از خیابان‌های غرب شهر تهران بودیم.

رنو سیمبل نسل دوم خودرویی است که اخیرا از کشور ترکیه به ایران آمده و در شهر تهران در حال تردد است. نسل جدید این خودرو به تازگی توسط شرکت نگین خودرو رونمایی شد. همچنین عرضه این خودروی کوچک شهری به صورت رسمی‌از چندوقت دیگر آغاز می‌شود. همانطور که گفته شد، خودروی مورد نظر از نسل دوم سیمبل است که طی سال‌های 2008 تا 2012 میلادی در کشور ترکیه تولید می‌شد. همچنین در کشورهای آرژانتین و کلمبیا نیز این مدل از رنو تولید و عرضه می‌شد. این خودرو برای اولین‌بار در آگوست سال 2008 در نمایشگاه موتوشوی موسکو معرفی شد و در بین ماه‌های سپتامبر و نوامبر به فروش رسید.

سیمبل محصولی مشترک از مهندسین فرانسه، ترکیه و رومانی است که هدف از تولید آن، راهیابی به بازار کشورهای اروپای شرقی و مرکزی، روسیه، ترکیه و شمال آفریقا بود. سیمبل دارای پیشرانه‌های گوناگونی بوده که بنا به سفارش و درخواست کشورهای ذکر شده روی خودرو نصب می‌شود. موتورهای 1/2 لیتری تا 1/6 لیتری طیف وسیعی از این پیشرانه‌ها را تشکیل می‌دهند. از امکانات و آپشن‌های این خودرو می‌توان به کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ترمز ABS و همچنین سیستم EBD اشاره کرد. لازم به ذکر است که نسل جدید این خودرو که توسط شرکت نگین خودرو عرضه می‌شود، قیمتی حدود 75 میلیون تومان خواهد داشت که شاید همچین قیمتی برای این خودرو کمی‌زیاد به‌نظر برسد. 

* آرمین محسنی - روزنامه دنیای خودرو



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها