کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رکود همچنان میهمان بازار خودروی ایران


کد خبر : ۱۷۶۸۰شنبه، ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۹:۰۷۵۰۲۰ بازدید

با وجود آنکه فعالان بازار از رشد اندک قیمت‌ خودروهای داخلی خبر می‌دهند، رکود همچنان در بازار خودرو خودنمایی می‌کند و مشتریان سراغی ...
رکود همچنان میهمان بازار خودروی ایرانرکود همچنان میهمان بازار خودروی ایران

با وجود آنکه فعالان بازار از رشد اندک قیمت‌ خودروهای داخلی خبر می‌دهند، رکود همچنان در بازار خودرو خودنمایی می‌کند و مشتریان سراغی از آن نمی‌گیرند.

هرچند رکود ماه‌ها است بر شانه‌های بازار خودرو سنگینی می‌کند، اما به گفته نمایشگاهداران خودرو پایتخت، تعطیلات اخیر در بیشتر شدن رکود بی‌تاثیر نبوده و این موضوع نیز یکی از دلایل کاهش مراجعه مشتریان به بازار خودرو (طی هفته گذشته) به‌شمار می‌رود.هر چند فعالان بازار عنوان می‌کنند قیمت برخی از خودروهای پرتقاضا به‌دلیل کمیاب شدن شان، بالا رفته، با این حال افزایش قیمت‌ها نسبتا جزئی بوده است. در این مورد، فعالان بازار با اشاره به افزایش قیمت 100 تا 200 هزار تومانی قیمت‌ها، می‌گویند که این موضوع به خودروهایی مانند پژو 206 و پارس و تندر-90 مربوط می‌شود.

به گفته آنها، دلیل اصلی افزایش قیمت خودروهای موردنظر، کمیاب شدن شان است و این در شرایطی است که اگر بازار در رکود نبود و تقاضایی بیش از اینها وجود داشت، قیمت امثال 206 و پارس و تندر-90 بیشتر بالا می‌رفت؛ در واقع، رکود موجود در بازار مانع از افزایش قیمت‌ بیشتر خودروهای کمیاب شده است. فعالان‌بازار اما در مورد سایر خودروها عنوان می‌کنند که قیمت‌شان تغییر خاصی به خود ندیده است. آنها در مورد وارداتی‌ها نیز تاکید دارند که بازار این خودروها طی هفته گذشته ثبات قیمتی‌اش را حفظ کرده و تغییر خاصی را به خود ندیده است. این موضوع در حالی است که اوایل ماه جاری به‌دلیل افزایش نرخ دلار، قیمت خودروهای وارداتی با افزایش 500 هزار تا یک میلیون تومانی مواجه شده بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها