کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

آزمایش بلندمدت تویوتا آریون در مدل 2011

کدخبر:۱۷۶۵۴پنجشنبه، ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳:۴۷۱۰۳۷۶ بازدید

بارها از بازار ایران و قوانین نانوشته حاکم بر سلیقه مردم در انتخاب خودرو و پرفروش‌بودن محصولات کُره‌ای در این آشفته‌بازار نوشته‌ایم. هرچند که ...

بارها از بازار ایران و قوانین نانوشته حاکم بر سلیقه مردم در انتخاب خودرو و پرفروش‌بودن محصولات کُره‌ای در این آشفته‌بازار نوشته‌ایم. هرچند که شاید دلیل این امر، امکانات و قیمت مناسب خودروهای تولید‌شده توسط خودروسازان کُره جنوبی و در نهایت ظاهر به‌روز آنها باشد. اما متاسفانه با بالا رفتن کارکرد خودروهای کُره‌ای، شاهد مستهلک و فرسوده‌شدن بسیاری از قطعات و در نتیجه افزایش مخارج نگهداری آنها خواهیم بود که برای مثال در بسیاری موارد، بروز اشکالات جدی در جعبه دنده محصولات هیوندای و کیا از ملموس‌ترین دردسرهایشان به شمار می‌رود.

اما اگر قصد خرید یک اتومبیل با بودجه‌ای در حدود 100 الی 150 میلیون تومان داشته باشید و خودرو را برای نگهداری دراز‌مدت بخواهید، با توجه به تجربیات، محصولات ژاپنی دوام بسیار بالاتری خواهند داشت و هرچند که در این بازه قیمتی، ژاپنی‌های صفر‌کیلومتری همچون تویوتا کرولا، انواع یاریس، میتسوبیشی لنسر، میتسوبیشی ASX و... دیده می‌شوند، اما اگر به دنبال فضای باز سرنشینان و همچنین راحتی باشید، گزینه بهتری پیش روی شماست! در واقع اگر با خرید خودرو‌ دست‌دوم مشکلی نداشته باشید، تویوتا «آریون» نسل اول (کد شناسایی XV40) که از سال 2009 به بازار ایران راه پیدا کرده، گزینه‌ای محشر به شمار می‌رود؛ خودرویی که در اکتبر 2006 معرفی و رونمایی شد و در واقع ‌ روی پلت‌فرمی مشترک با تویوتا کمری XV40 ساخته شده است. در واقع تویوتا آریون یک کمری نسبتا لوکس‌تر است که برای نخستین‌بار سال 2006 در تویوتای استرالیا تولید شد و در سال 2012 جای خود را به XV50 داد. در این نوشتار به بررسی نمونه‌ای از تویوتا آریون مدل 2011 در ایستگاه 70 هزار کیلومتر خواهیم رفت تا ببینیم که این کمریِ لوکس‌شده با برچسب قیمت 110 الی 160 میلیون تومانی تا چه حد ارزش خریداری دارد!


vv1xfxxfyuxitpcnghkz.jpg


ساده اما ماندگار!

همانطور که گفته شد، تویوتا آریون در واقع نسخه‌ای لوکس و مجلل‌تر از تویوتا کمری است که در این نسخه، آریون XV40 تنها در بخش‌های جلو و عقب دچار تفاوت‌های فاحش طراحی نسبت به کمری XV40 شده است. این سدان سایز متوسط با 4.8 متر طول، کمی بزرگ‌تر از دیگر خودروهای همکلاس خود است که البته با وجود عرض 1.8 متری، خودرویی بزرگ به شمار می‌رود. در واقع آریون از نظر ابعاد چیزی شبیه به هیوندای آزرا، نیسان ماکسیما، کیا اپیروس و این دسته سدان‌های لوکس سایز متوسط است. آریون در دید کلی، ظاهری بسیار ساده و البته پخته دارد که در قیاس با خودروهای هم‌قیمت و مدرن‌تر، شاید اندکی خسته‌کننده به نظر برسد. برای مثال، با توجه به قرار گیری آریون در بازه قیمتی 110 تا 160 میلیون، شما با همین بودجه قادر به خریداری 2 نسل از هیوندای سوناتا، کیا اپتیما فیس‌لیفت 2014 تا 2016 و... خواهید بود که این گزینه‌ها از نظر ظاهر برتری فاحشی نسبت به آریون دارند. اما اگر بحث طراحی موقر را پیش بکشیم و شما نیز به دنبال خودرویی باشید که آنقدرها هم جلب توجه نکند، آریون گزینه‌ای عالی است! در طراحی آریون، خطوط در هم و منقطع جایی ندارند و تمام جزئیات بدنه خودرو کاملا سیال و نرم شکل گرفته‌اند. چراغی مستطیل‌شکل و ساده به همراه یک لنز برای نور متمرکزتر، کاپوتی با تنها 2 خط در طرفین و دور از هر گونه شلوغی، جلوپنجره دو‌خط استیل به همراه لوگوی تویوتا در وسط، سپر جلوی ساده با 3 دهانه و 2 پروژکتور در طرفین، چیزی است که در رخ اصلی خودرو دیده می‌شود. همچنین خط کمر از انتهای گلگیر جلو شروع شده، تا روی دستگیره‌ها ادامه پیدا کرده و در پایان به چراغ‌های عقب ختم می‌شود.

یک زه همرنگ بدنه/کروم نیز ‌روی در‌‌ها دیده می‌شود که در خودروی مورد آزمایش با وجود 4 سال سن، هنوز هم کاملا براق است. خطوط بدنه و ستون‌بندی آریون بسیار شبیه کمری است و اگر به عقب خودرو نیز دقت کنید، این شباهت غیر قابل انکار خواهد بود. باز هم دو چراغ قرمز‌رنگ مستطیلی و بزرگ‌تر از کمری که البته نمای دُم خودرو با یک بال عقب تکمیل شده است. رینگ‌های به کار رفته‌ روی آریون از نوع آلومینیومی و 17 اینچی است که با توجه به فاق بلند لاستیک‌ها، استهلاک جلوبندی نیز کاهش می‌یابد و همینطور سرنشینان سواری نرم‌تری را احساس خواهند کرد.همچنین لازم به ذکر است که رنگ سفید خودروی مورد بحث که از نوع صدفی با اکلیل درشت است، هنوز هم جلای اولیه خود را دارد و تنها مشکل این رنگ، ترمیم بسیار سخت در صورت بروز حادثه یا تصادف خواهد بود.


3isyoklt948987egun7.jpg


با ورود به کابین...!

آریون در بخش کابین نیز از پایه (Base) مشترکی با تویوتا کمری XV40 بهره می‌برد. در واقع با باز کردن درِ ورودی تویوتا آریون، دکوراسیونی شبیه به کمری پیش روی شما قرار می‌گیرد اما با توجه به تریم کرمی و چوب و چرم این خودرو، وارد حال و هوایی لوکس‌تر خواهید شد. غربیلک چهار‌شاخه (در نمونه‌های پایه که در تعداد محدودی به بازار ایران وارد شده‌اند شاهد غربیلک سه‌شاخه هستیم) به همراه دکمه‌های اینترفیس کنترل سیستم صوتی، سیستم اتصال بلوتوث گوشی و همچنبن تنظیمات کامپیوتر سفری خودرو، با تریم سه‌رنگ کرمی، نقره‌ای و طرح چوب در سمت چپ کنسول قرار دارد و در پشت آن صفحه کیلومتر ساده سه‌دایره‌ای به همراه کیلومترشمار بزرگ و آمپرهای کوچک دو‌طرف قرار دارد. از آنجایی که آریون‌های موجود در بازار ایران اکثرا از فول‌ترین نوع و عمدتا سفارش کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند، برای ورود و استارت یک ریموت کنترل کوچک (با طراحی نه‌چندان زیبا!) و دکمه Start/Stop را در اختیار دارید. در واقع این دکمه همچون دیگر خودروهای Keyless به صورت دو‌مرحله‌ای عمل می‌کند؛ به این صورت که اگر قصد روشن کردن خودرو را داشته باشید باید ترمز را نگه دارید و اگر بخواهید آریون را تنها‌ روی وضعیت سوئیچ قرار دهید، نیازی به نگه داشتن پدال ترمز نیست. همچنین کنسول میانی با تریم نقره‌ای رنگ/کرمی/طرح چوب، در‌بر‌گیرنده ساعت دیجیتال بسیار کوچک (که دید خوبی ندارد)، هد یونیت (که عمده نمونه‌های موجود در ایران به همراه صفحه نمایشگر 6 اینچی عرضه شده‌اند) و در نهایت سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دو جهته خودروست.

 این سیستم A/C به همراه گرمکن شیشه‌های عقب، جلو و آینه‌های جانبی، قدرت گرمایش و خصوصا برودت و همچنین فشار باد بسیار خوبی دارد که یکی از دلایل محبوبیت محصولات تویوتا در مناطق گرمسیر مثل جنوب کشور یا کشورهای عربی، همین کولر پرقدرت است! کمی پایین‌تر از مجموعه سلکتورهای سیستم تهویه مطبوع، مجموعه‌ای با تریم چوبی دیده می‌شود که در پس این درپوش‌ها پورت‌های USB و AUX، جاسیگاری، محفظه کوچکی برای قرار دادن سوئیچ و وسایل کوچک، جالیوانی و ... قرار دارد. صندلی‌های خوش‌فرم آریون با روکش چرم، وضعیت راحتی را در اختیار سرنشین قرار می‌دهد و تنظیمات تماما به صورت برقی انجام می‌شود اما در عوض فقدان گرمکن یا سردکن در این خودرو، کمی دلسرد‌کننده به نظر می‌رسد. اما نکته جالبی که در این خودرو جلب نظر می‌کند، سالم ماندن بافت چرمی تودوزی و تریم‌های مختلف ادوات است که در خودروهای کُره‌ای اصولا بعد از این مدت کارکرد، دچار پارگی یا ساییدگی در نقاط مختلف می‌شوند اما در این آریون به جز یکی دو لکه ساییدگی چیزی دیده نمی‌شد. شیشه‌های ضد UV، پرده برقی عقب، سیستم شیشه‌شوی چراغ‌های جلو، غربیلک تلسکوپی فرمان، سنسور پارک جلو و عقب، سیستم ضد‌سرقت ایموبلایزر به همراه آژیر و ریموت کیلس، روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ‌ها و... از جمله دیگر امکانات آریون XV40 به شمار می‌رود.

m1i3e4qsek8sbubdvuvr.jpg


آریون در حرکت...!

پیشرانه: یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های تویوتا آریون با کمری همنسلش، وجود پیشرانه‌ای توانمند در زیر کاپوت این خودروست که بتواند برای لحظاتی آدرنالین را به خون شما تزریق کرده و همیشه با اعتماد به نفس پای خود را ‌روی پدال گاز فشار دهید. در حالی که کمری  XV40 در تیپ‌های‌GL ،‌GLX و SE همگی از پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری با 165 اسب بخار استفاده می‌کنند، آریون قلب تپنده 6 سیلندر V6 با حجم 3.5 لیتر را همراه خود دارد. این پیشرانه با سیستم پاشش سوخت غیر‌مستقیم (پاشش در ریل سوخت) و همچنین زمان‌بندی متغیر باز و بست سوپاپ‌ها (VVT-i) قادر به تولید 268 اسب بخار قدرت است! این یعنی در حدود یک پژو پارس بیشتر از کمری و یک پراید بیشتر از نیسان ماکسیما! همچنین نهایت گشتاور 340 نیوتن متری این خودرو به همراه جعبه دنده اتوماتیک تیپ ترونیک 6 سرعته، بدون شک شتاب و کشش بسیار خوبی را به راننده اهدا می‌کند.
 

6s0zf1ovzk7g0oo2jpff.jpg


با این تفاسیر، پس از قرار گرفتن پشت فرمان و تنظیم ادوات، با نگه داشتن پدال ترمز، دکمه استارت را می‌فشاریم و پیشرانه با لرزش بسیار خفیف و صدایی که اگر در و شیشه‌ها بسته باشد چندان به گوش نمی‌رسد، استارت می‌خورد. درگیر‌شدن دنده در وضعیت D با وجود کارکرد 70 هزار کیلومتر، تقه‌ای بسیار ریز داشته که احتمال می‌رود مشکل از ضعف یکی از دسته موتورها در خودرو‌ مورد آزمایش باشد و پس از آزاد‌کردن ترمز پارک از طریق پدال کوچکی که در سمت چپ بخش کف پا قرار دارد، شروع به حرکت می‌کنیم. حس رانندگی آرام بسیار شبیه به کمری بوده اما با این تفاوت که پاسخ پیشرانه به تغییر وضعیت پدال گاز بسیار تیز‌تر است. اگر شیشه‌ها بالا باشند و با دور موتور پایین‌تر از 2000 دور بر دقیقه رانندگی کنید، هیچ صدایی به جز زوزه خفیف پیشرانه و صدای تایرها به گوش نمی‌رسد و در واقع اینگونه می‌توان برداشت کرد که عایق‌بندی آریون بسیار خوب انجام گرفته. همچنین سیستم تعلیق خودرو ضربات و تنش‌ها را تا حد زیادی کنترل می‌کند و با توجه به فاق بلند تایرها، ضربات وارده به کابین آنچنان محسوس و آزار‌دهنده نیست. در واقع اگر بخواهیم حس سواری آریون را با همان رقبای جدیدتر و هم‌قیمت مقایسه کنیم، آریون بسیار راحت‌تر است اما در عوض دو سدان خوش‌چهره کُره‌ای حس رانندگی اسپرت‌تری را به شما هدیه می‌کند.

گیربکس: همانطور که گفته شد، حس قدرت پیشرانه وی6 3.5 لیتری آریون، اعتماد به نفس را برای فشردن پدال گاز بالا می‌برد و با توجه به جعبه دنده 6 سرعته این خودرو، در هر شرایطی که باشید یک شتاب‌گیری بسیار عالی و بدون ضعف را حس خواهید کرد. در واقع بخش عمده‌ای از گشتاور این خودرو در هر دور موتوری در دسترس شماست اما اگر از حالت سکون اقدام به شتاب‌گیری کنید، «فرمان‌دهی گشتاور» معضلی است که راننده را به چالش می‌کشد. در واقع با شروع شتاب‌گیری، فرمان تمایل به فرار کردن از دست راننده دارد و باید مسیر را اصلاح کنید. هرچند که شتاب‌گیری دنده‌یک این خودرو هنوز هم کمی ضعیف‌تر از آزرای فیس‌لیفت یا ماکسیماست اما با سبک‌تر‌شدن دنده‌ها این شتاب‌گیری با افت نه‌چندان زیادی ادامه پیدا می‌کند و این بدان معناست که آهنگ افزایش سرعت آریون بسیار ملایم و یکنواخت و دلپذیر است و با توجه به عایق‌بندی و فایروال خوب این خودرو، استرسی به سرنشین وارد نمی‌شود.

پایداری: آریون با بهره‌گیری از سیستم‌های ترمز و پایداری مختلفی از جمله سیستم کنترل لغزش (TRC)، کنترل پایداری (VSC)، سیستم کمکی ترمز (BA)، تقسیم نیروی ترمز (EBD)، ترمز ضد‌قفل (ABS) و در نهایت ABI و با توجه به وزن بالای 1.6 تن آن، به نظر می‌رسد که هندلینگ و فرمان‌پذیری بسیار خوبی داشته باشد‌ اما با قرار‌گرفتن در پشت فرمان خودرو و به چالش کشیدن آریون بر سر یک پیچ تند (با سرعت نسبتا بالا)، کم‌فرمانی را به طور محسوس احساس خواهید کرد. هرچند که این کم‌فرمانی و ناپایداری به‌خاطر محور فعال جلو و وزن سنگین موتور است و اگر پلت‌فرم خودرو به صورت RWD (دیفرانسیل عقب) طراحی می‌شد، به نظر می‌رسد که این ضعف تا حد زیادی برطرف می‌شد‌ اما در عوض آریون با توجه به وزن و قدرت موتور بالا، ترمزهای بسیار خوبی دارد که احساس امنیت را به راننده القا می‌کند.

8h9td7kjjr9j2onfeh9l.jpg


یک جمع‌بندی ساده!

همانطور که گفته شد آریون XV40 در بازار ایران بازه قیمتی 100 الی 150 میلیون تومان را هدف می‌گیرد و اگر به دنبال گزینه‌ای خانوادگی و راحت باشید، خودرویی بسیار مناسب محسوب می‌شود. اما توجه داشته باشید که در این بازه قیمتی، خودروهای متعددی همچون انواع سوناتا، آزرا، اپتیما، نیسان تی‌ینا و... نیز حضور دارند. اما اگر به دنبال اصالت، کیفیت و دوام باشید، آریون نه‌چندان خاص (از نظر ظاهری) با سطح امکانات متوسط، جوابگوی تمام نیازهای شما خواهد بود. هرچند که با توجه به قدرت موتور و قابلیت‌های دینامیکی بالای این خودرو، پیش از خرید، به فکر سرویس‌های دوره‌ای و دردسرهای نگهداری از آریون در محل زندگی خود باشید!


fvudfw7yp5mm8xl01m.jpg

* خودرو امروز

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

‌ژاپنی: 1394/9/1219:36:41،
248
42
خودرو ژاپنی شرف داره به کره ای بی کیفیت
واقع بین: 1394/9/1223:39:37،
46
145
به زودی خودروهای کره ای بازار خودروهای ژاپنی را تخته خواهند کرد، گواه این موضوع هم فروش 10 میلیون خودو هیوندا در سال 2015 در بازار آمریکاست.
FullHD: 1394/9/1302:32:35،
127
19
سلام دوستان
خودرو با اصالت رو انسان با اصالت سوار میشه...
شاد و سلامت باشید
Saeed: 1394/9/1310:28:17،
62
15
درسته خودروی ژاپنی از کره ای با کیفیت تره امااین درست نیست که به کره ای بگیم خودروی بی کیفیت !!!! به نظر من هر کس که به خودرو های کره ای 2010 به بالا بی کیفیت بگه هرگز اونا رو سوار نشده...
کیانی جواب واقع بین: 1394/9/1313:17:35،
42
24
مثل اینکه ریاضیات و امار تو مدرسه رد شدی اقلا یه گشتی تو اینترنت بزن . کل تولید مجموعه هیوندا / کیا در سراسر جهان 7.7 ملیون در سال 2014 و تویوتا که پرفروش ترین بوده 10.2 ملیون بوده
آرش: 1394/9/1321:23:55،
16
12
اقای واقع بین تویوتا چقدر فروخته؟ کی اوله تو دنیا؟ اصلا من النترا میبینم حالم بدمیشه
حامد: 1394/9/1413:01:20،
13
24
جنسیس سدان و حتی آزرا خیلی بهتر از آریون هستند
‌سارا: 1394/9/1219:38:31،
145
30
کره ای دوام و کیفیت ژاپنی را هر گز ندارد این خودرو سر تر از سو ناتا ازارا و دیگر کره ای های موجود است
‌بهرام: 1394/9/1219:38:55،
124
20
ژاپنی حرف نداره
‌نادر: 1394/9/1219:40:44،
118
25
ماشین فقط تویوتا ماشین کره ای زود ب زود خراب می شه
‌تاتا: 1394/9/1219:44:13،
72
28
اره منم موافقم این می ارزه به کل هوندای یا کیا کلان جنس کره ای خوب نیست حالا هر چی که می خواد باشه بی کیفیته تو صیه می کنم جنس ژاپنی بخرید
حسن: 1394/9/1300:04:34،
39
14
منتظر توصیه شما بودیم خوب معلومه آدم پول داشته باشه ماشین ژاپنی میخره ولی خودرو سرحال ژاپنی گرونه. من خودم پارسال با ۱۲۰ میلیون دنبال پرادو کارکرده بودم زیر ۱۳۰-۱۴۰ هزار کارکرد با این پول چیزی پیدا نکردم آخرش ترجیح دادم یک اسپورتیج ۳۰هزار کارکرد بگیرم تا حداقل ۳-۴ سال آزاری برام نداشته باشه هرچند که داغ پرادو رو دلم موند.
‌داراب: 1394/9/1219:45:17،
67
18
ژاپنی که اخرشه نیاز به گفتن نداره ایران جیب
‌تاتا: 1394/9/1219:45:48،
62
15
تو کلاس خودش بهترینه
عبدالله انصاری: 1394/9/1219:47:28،
55
18
وای خدا چی میشد به جای این ماشین های چینی به درد نخور

ما میتونستیم همیچین ماشین هایی با قیمت منطقی سوار بشیم

این ماشین خیلی عالیه خدایی اگر مردم به فکر بودن
و نمیرفتن پراید 36 میلیونی بخرن یا 405 40 میلیونی
شاید به حقیقت میپیوست
dadahamid: 1394/9/1307:15:53،
15
16
اتصالي كردي مجيد جان
فك كنم دوشخصيتي هستي برادر
ali: 1394/9/1219:52:52،
32
48
ایرانجیب کاش جنسیس سدان ۲۰۱۴ تست و بررسی میکردین میگن خیلی محشره.تو سایتا عربی و خارجی ادم تیونه جنسیس کوپه و جنسیس سدانو میبینه دهنش باز میمونه.به نظره من بین اریون و کادنزا اریون بهتره ولی بین جنسیس سدان و اریون جنسیس بهتره
بنده خدا: 1394/9/1308:32:52،
16
18
قربان جنسیس آپشن خیلی خوبی داره در عوض تعویض کمک فنر حداقل 6 میلیون تومان هزینه داره که متاسفانه اگر با سرعت بیشتر پنجاه روی دست انداز رفتی باید این هزینه را پرداخت کنی بعد اگر زیر این ماشین به زمین گرفت هزینه اش سرسام آور هستش!
آرمين: 1394/9/1219:55:15،
58
10
اين ماشين واقعا با وقار و زيباست.
يادش بخير مردم ميتونستن ماشين ٦ سيلندر هم بخرن! فعلا كه محكوميم به ماشين ضعيف و ايراني
اسی: 1394/9/1220:00:22،
53
13
خودروی ژاپنی = کیفیت و اصالت هر ملتی لیاقتش دست خودشه
اصغر: 1394/9/1220:00:39،
37
13
من یعنی الان قلبم گر فت """""
بویینگ: 1394/9/1220:07:51،
54
15
فقط تویوتا . اول و اخر تویوتا و دیگر هیچ ( لکسوس) مخصوصا اعلیحضرت لندکروزر . کیفیت ماندگاری محکمی مصرف تکنولوژی زیبایی قیمت
عليرضا: 1394/9/1220:08:11،
18
11
قيمت فول آپشن ١١٠-١٦٠ ؟؟؟!!!
فرزاد: 1394/9/1220:15:34،
33
11
دریک کلام عاشقشم
پزشک عمومی: 1394/9/1220:25:02،
20
34
من خودم یه خونه دارم
یه تیبا
200تومن هم پول دارم
نمیدونم ماشین مدل بالا بخرم یا خونه؟؟؟؟
مملی: 1394/9/1300:14:42،
36
13
خونه واجب تره
دو روز دیگه دوتا بچه میاد تو زندگیت باید جا داشته باشی یا نه !؟
حسین: 1394/9/1220:34:39،
32
11
محششششره.ای کاش ما مردم عادی هم میتونستیم یه ماشین خوب سوار بشیم
مهدی: 1394/9/1220:35:27،
27
10
منم دلم میخواد
ولی حیف ک پول ندارم!!!!!!!!!!!!!!
اشکان: 1394/9/1220:36:20،
35
17
یه چرخش ارزش داره به هزارتا ماشین کره ای وآلمانی(البته در این بازه قیمتی)
amin: 1394/9/1223:26:52،
21
19
چیییی؟؟ یه چرخش میرزه به ماشین آلمانی؟؟؟؟؟؟ حالت خوبه......
کامی: 1394/9/1220:38:47،
26
14
محشره
آفرودر حرفه ای اصل: 1394/9/1220:41:01،
18
11
با این تعرفه های هیبریدی با ۱۵۰ کمری کم آپشن هیبریدی می گیری هم صفره هم با کمال تعجب به چشم ندیده بودم باور نمی کردم تا ۱۲۰ شتابش خیلی بیشتره در حده ۳۲۸ بیمر مصرفم که دیگه حرفشو نزن
قیافه ای هم که رینگاشو مدل فول بزاری در حد آریون ۱۴ رخ داره فقط دیگه انتظار آفرود نداشته باشین!!
Dandan : 1394/9/1220:42:48،
36
12
ماشین فو ق العاده ایه که موتور لکسوس es روش نصب شده،
majid: 1394/9/1220:47:08،
25
10
تویوتا توی کیفیت و سواری و دوام و ... پیشتازه. هیشکی هم رو دستش نیست. بی دلیل پر فروش ترین خودروساز جهان و معتبر ترین برند جهان نشده که. کاش یه روزی برسه که توی مملکت ما هم مونتاژ بشه. مثل هند که الان سایت مونتاژ تویوتا داره. ای کاش.
نادون امروز: 1394/9/1220:48:05،
26
10
تویوتا که دگه امتحان نداره..دانا
007: 1394/9/1220:49:49،
21
11
بسیار شیک و با ابهته.
....: 1394/9/1220:57:39،
20
14
110تا 160 نمیرزه و ین موتور خرجشبالاست
اما کلن هرچی باشه ژاپنی بهتر از کره ای
بهزاد تحریم: 1394/9/1220:58:45،
20
7
تو دنیای واقعی هم قیمتش اینه؟ اینجا کجاست دیگه؟! ماشین 8 سال کارکردرو باید خدا تومن بخری
مهندس اوریجینال: 1394/9/1221:06:36،
16
31
تویوتا و در کل صنعت ژاپن تو دنیار زبانزده. یکی از همکاران 4 ساله یه کمری جی ال مدل 2009 دست دوم گرفته با وجود کارکرد 120000000 هنوز تا حالا غیر از بنزین و لنت و تعویض کل موتور و گیربکس و سیستم تعلیق هزینه ای نداشته.
فرهاد: 1394/9/1221:08:27،
15
41
شرکت تویوتا چندین ساله که دیگه خودروی درست و حسابی بیرون نداده
و همش ماشینای آشغال و بی کیفیت تولید میکنه واسه همین هم هست خیلی از کشورهای دنیا اصلا تویوتا رو قبول ندارن و وارد کشورشون نمیشه
حالت شما ببین یه ماشینی که از پایه بی کیفیته بیاد تو ایران دیگه چی میشه!!!
اونم با قیمت های فضایی یه نمونش سمند ای اف 7 که واقعا ماشین بیخود و آشغالیه و مردم هم اصلا ازش استقبال نکردند
hamid: 1394/9/1314:59:18،
21
10
آقا فرهاد حالت خوبه؟ تو آمریکا مورد اعتمادترین برند اتومبیل بین مصرف کننده ها اول لکسوسه بعد تویوتاست. در کل ماشینای ژاپنی حرف ندارن.
محمد: 1394/9/1221:14:04،
30
10
من قبلا هروقت خرید میکردم موقع خروج از مغازه از فروشنده تشکر میکردم ولی الان صبر میکنم که فروشنده از من تشکر کنه در غیر اینصورت بدون خداحافظی میام بیرون و دیگه از اون مغازه خرید نمیکنم... امیدوارم عاقلاش نکته رو گرفته باشن....
سام: 1394/9/1221:16:47،
19
18
خوب کسی که 150 تومن بخواد بده به این 10 ، 20 میلیون میزاره روش کمری میگیره حالشو میبره از که از همه لحاظ از این سرتره
dadahamid: 1394/9/1221:19:19،
22
15
تويوتا واقعا عشقه من كرولا2007داشتم واقعا عالي بود 3سال دستم بود فقط اب و روغن كوچكترين مشكلي نداشت كه بخوام بگم حيف كه پول لازم شدم 24تومن فروختم حالا با همون پول ام وي ام 110 خريدم كه نميدونم دربارش چي بگم فقط از پرايد يكم بهتره
علیرضا: 1394/9/1221:22:55،
24
11
تویوتا واقعا نمونه ی یک ماشین با اصالت و با کیفیت و با دوام و قابل اعتماد هست که ارزش مبلغ پرداختی بابات اکثر مدل هاش رو داره.
قابل توجه فرغون سازان داخلی.
این ماشین مرگ نداره!
امیر: 1394/9/1221:27:50،
18
10
تو این قیمتا واقعا بهترین گزینه همیت آریونه... ( البته اگر کسی ماشین صفر نخواد )
این ماشین فوق العادس، بی نظیره، شتاب فوق العاده بالا حتی در سرعت های بالا، ایمن، راحت... خلاصه محشره این ماشین...
alex: 1394/9/1221:28:20،
17
14
حالا کره ای سوار ها منفی میدن
ماشین باز: 1394/9/1221:55:43،
18
37
دوستان لطفا راهنمایی کنید : مصرفم بیشتر داخل شهره و بازار دست دوم و خدمات بعد از فروش برام مهمه . با تشکر

سانتافه 2011 حجم موتور 3500 سی سی +++++++++

نیو سانتافه 2014 نیمه فول تک دیفرانسیل . _ _ _ _ _ _ _
احسان: 1394/9/1223:27:57،
29
20
آشغال کره ای نگیر پشیمون میشی باد میکنه رو دستت هیچ کس هم نمیخره،
کره ای یعنی آشغال
احمد : 1394/9/1222:04:55،
34
12
سلام، یک ماشین ژاپنی ديگه هم هست که قيمتش هم خوبه، کارآیی و عمر بالایی داره، نیسان تیانا
007: 1394/9/1222:09:50،
19
6
40 هزار دلار بدی یک ماشین 2011 دست دوم وکهنه و کلی حال کنی
که چه بردی کردی مدل 2016 فول اپشن همین 43 هزار دلاره دیگه
خودتون ببینید این کجا و اون کجا
محمود: 1394/9/1222:16:19،
17
48
امکاناتش در حد جیلی 7 امگراند هست.فقط موتورش قوی تره که اونم مطمئنا حسابی بنزین میسوزونه و به صرفه نیست. خب من جیلی صفر کیلومتر خریدم 70 تومن راضی هم هستم. چرا برم 130 تومن به دسته دوم این پول بدم؟
amin: 1394/9/1223:20:25،
34
15
خب نمیفهمی دیگه جیلی رو داری با تویوتا مقایسه میکنی.بیخیال با همون جیلی حال کن شما نخرین کی پول بالای این چینیا میده.
ali jj: 1394/9/1222:33:46،
30
23
شکی نیست که تویوتا از یهترین هاست اما با این قیمت خودرو های کره ای بسیار به روزتر زیبا تر عامه پسندتر در نتیجه با خرید و فروش راحت تر و خدمات نسبتا ارزانتر و در دسترس گزینه بهتریست این خودرو واقعا چیزی برای عرضه ندارد
سید: 1394/9/1223:20:06،
18
10
واقعا فوق العاده است ولی واقعا ۱۴۰م برای ماشین مدل ۲۰۱۱ که متاسفانه زیاد هم شناخته شده نیست و داخلش با کمری مو نمی زنه اصلا ارزش نداره. با پولش میشه camry 2016 GL خرید.
رضا: 1394/9/1300:26:46،
11
9
جواب مگان سوار اریون که تو خریدی یک میلیون کیلومتر اوردنش پایین مگرنه نمیتونستی به این اسونی خرابش کنی
رضا: 1394/9/1300:34:30،
19
8
مکتب کایزن در کارخانجات ژاپنی همچون تویوتا باعث تولید محصولات
باکیفیت می شود. بر اساس این مکتب بهبود مستمر با حضور مدیران
و کارمندان و کارگران در کنار هم انجام می شود که حاصل ان خودروهایی مانند تویوتا است که کیفیت ان زبانزد مردم در دنیا است.
سعید اعتماد: 1394/9/1302:30:00،
32
17
شما همون مگانتو سوارشو...
کل هیکلش پلاستیکه..
فرانسوی پر اصطحلاک
مرتضی: 1394/9/1306:56:55،
10
14
فقط اپیروس
مراد: 1394/9/1307:34:15،
14
9
مگان سواربرادرمن نظراتت تكراري وكپيه وجدانا كسي راگمراه نكن نامرديه
مهدي: 1394/9/1308:18:10،
14
14
كسايي كه پشت ماشين كره اي نشستن اصلا كلا صحبت نكنن پول نداشتن قسطي كره اي خريدن من ١٠ ساله لكسوز دارم خداست
غمگسار: 1394/9/1309:09:01،
17
8
به نظر من باید به هر خودرو در زمان خودش پرداخت.در کیفیت تویوتا و این مدلش قطعا شکی نیست.اما وقتی در مورد مدل 5 سال پیش یه خودرو حالا از هر مدلی و با هعر برندی بحث شه که آیا ارزش خرید داره یا نه فقط نشون دهنده ی جهان چندمی بودن اون کشور و عقب افتادگی فکری مردم برای خریدش هست.الان یه سرچ کوچیک تو سایتهای خارجی بزنید و ببینید مردم جهان برای خودروی 5 سال قبل که از نظر جهانی اسقاط به حساب میاد چقد حاضرن هزینه کنن؟ما هم باید یاد بگیریم با الگو برداری از کشورهای روز دنیا پیشرفت کنیم.پیشرفت؟چی هست؟یادم نبود اینجا ایرانه !
علی سیویک: 1394/9/1309:35:54،
16
12
گیربکس و موتور هوندا ژاپن عالیه موقع تعویض دنده اتومات عالی کار میکنه,تویوتا اول هوندا دوم
رضا: 1394/9/1310:14:14،
22
9
حقیقتا معتقد به خودروی دست دوم که بیش از پنج سال کارکرد هم
باشد نیستم.اولا ما ایرانیها رفتار رانندگی خوبی با خودرو نداریم. لایی
کشیدن و بکسباد کردن و.... در عین حال تعمیر و نگهداری درستی
از خودرو نمی کنیم. همین اریونی که در بالا ذکر خیرش بود پارسال
اشنایی مدل 2012 انرا خرید به عنوان 60000 کیلومتر ولی بعد از مدتی گیربکس تعمیر شد. چون ایشان بعدا فهمید کیلومتر دستکاری
شده و ماشین هم بدجوری دویده بود توسط صاجب محترم.!!!
کامبه : 1394/9/1310:18:02،
19
11
این یارو که به اسم مگانسوار و شروین کامنت گذاشته، یه آدم روانیه که هر جا صحبت از ماشین میشه میاد این کامنت مسخره اش رو متناسب با ماشین مورد بحث میذاره،آخه آدم روانی مگه مریضی
اسداله انباری: 1394/9/1310:35:40،
20
14
سلام
ایول به مگان سوار. راه ما ادامه دارد. خودت که متوجه شدی!!!!!!
TOYOTA COROLA 2015: 1394/9/1312:46:03،
21
12
یه سری افراده آپشن ندیده و عشقه آپشن میرن سمت کره ای ها بعدشم به به چه چه میکنن!!!
kasra: 1394/9/1313:03:36،
24
12
کره ای ها میدونن تو کیفیت ساخت به ژاپن نمیتونن برسن، واسه همین فقط دارن با آپشن ماشین میفروشن
مزدا سوار: 1394/9/1315:27:08،
18
6
اين همونيه كه دقيقا راجب سورنتو و ماكسيما همينو مى گفت
چى زدي گلم!!!!!
جيليتو فروختى؟؟؟؟
ماشین باز: 1394/9/1318:35:26،
14
8
آقا احسان منم ماشینای ژاپنی خصوصا تویوتا رو دوس دارم ولی باید بپذیریم که توی کشور ما بازار دست دومشون چندان خوب نیست . بقول دوستمون ALi JJ منم مثل اکثر مردم در زمان نیاز به پول تواناییه انتظار بیش از حد برای نقد شدن پولم رو ندارم . شکی هم ندارم که تویوتا مظهر کیفیت ، استهلاک ،مصرف کم بوده وهست .
امیر: 1394/9/1321:22:53،
14
10
10 خودروی پر فروش سال گذشته تو آمریکا تویوتا-فورد-هیوندای - هوندا و نیسان بودند که بیشترین فروش و مدل های متفاوت متعلق به تویوتا بود.
هیوندای دو خودروی الانترا و سوناتا را در لیست داشت.
رتبه برتر متعلق به تویوتا است.
جلال ...: 1394/9/1322:44:46،
10
9
سلام دوستان صاحب نظر ومحترم: ازتون راهنمایی ومشاوره میخوام. من توی یکی ازشهرهای آذربایجان غربی نمایندگی فروش وپس ازفروش هیوندای گرفتم .چون مکانم لوکس وبزرگه یک سوم همون مکان رو واسه یه نمایندگی دیگه نگه داشتم.حالا بین دوخوردو تویوتاوکیا مردد موندم.البته بالحاظ کردن باقی قدرت مالیم که کم شده و شرایط تویوتا سخت تره...حالا شما بهم مشاوره ونظر بدین که کدوم برند رو انتخاب کنم واسه نمایندگی دوم...تویوتا یا کیا...
مهرداد: 1394/9/1412:35:06،
12
7
سلام. من خودم ژاپني بازم ولي از نظر اقتصادي و بازرگاني پيشنهاد مي كنم كيا رو براي نمايندگي انتخاب كني به سه دليل. 1- ژاپني خراب نميشه كه بخواد تعمير بشه مگر براي سرويس ادواري. 2- كيا با هيونداي كلي قطعات فني مشترك داره و هزينه انبار داري پايين مياد. 3- تخصصي فقط براي ماشين كره اي خدمات مي دي و كلي ارزش داره. موفق و پيروز باشيد.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل