کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

نرخ بليت هواپيما در 170 مسير داخلي آزاد شد

کدخبر:۱۷۵۹۶سه شنبه، ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶:۴۲۳۸۱۰ بازدید

براساس تازه‌ترين تصميم مسئولان هوايي كشور، نرخ بليت هواپيما در 170 مسير پروازي داخلي آزاد شد. مدير روابط عمومي سازمان هواپيمایی ...

براساس تازه‌ترين تصميم مسئولان هوايي كشور، نرخ بليت هواپيما در 170 مسير پروازي داخلي آزاد شد. مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري در حالي روز گذشته اين خبر را اعلام كرد كه طبق قانون برنامه پنجم دولت مكلف بود از ابتداي سال سوم برنامه، نسبت به آزادسازي نرخ خدمات حمل و نقل هوايي اقدام مي‌كرد. اين اتفاق سال گذشته رخ نداد و امسال با تغيير رئيس سازمان هواپيمايي كشوري عنوان شد كه بالاخره اين طرح اجرا خواهد شد.

17 مهر امسال رئيس سازمان هواپيمايي كشوري از رتبه‌بندي شركت‌هاي هواپيمايي داخلي خبر داد و گفت: در آينده نزديك قيمت‌ها آزاد مي‌شود، البته اين بدان معنا نيست كه نرخ‌ها رايكالي افزايش يابد و سازمان هواپيمايي اجازه نمي‌دهد در اين بخش اعمال انحصار روي دهد. علي عابدزاده اظهار كرد: پس از آزادسازي نرخ بليت هواپيما، ايرلاين‌ها مجبورند براي آنكه در فضاي رقابتي موفق باشند كيفيت خدمات‌دهي را افزايش دهند. او تصريح كرد: به اين دليل به‌سمتي حركت مي‌كنند تا به‌نحو بهتري سرويس‌دهي داشته باشند، اگر بتوانيم فضا را براي رقابت ايجاد كنيم فكر مي‌كنم مسير ارتقاي خدمات‌دهي در حمل‌ونقل هوايي به سرعت طي مي‌شود. عابدزاده با بيان اينكه رقابت، مباحث مربوط به ارتقاي كيفيت را به‌همراه دارد، افزود: بحث رتبه‌بندي ايرلاين‌ها در قالب طرح آزادسازي قيمت‌ها در دستور كار سازمان هواپيمايي كشوري قرار دارد. معاون وزير راه و شهرسازي با يادآوري اينكه قيمت‌ها به‌شكل گذشته همچنان به‌صورت تكليفي است، گفت: در آينده نزديك قيمت‌ها آزاد مي‌شود، البته اين بدان معنا نيست كه نرخ‌ها رايكالي افزايش يابد. عابدزاده با تاكيد بر «نرخ بليت مسيرهايي را آزاد مي‌كنيم كه رقابت در آن سخت‌تر است» افزود: سازمان هواپيمايي كشوري مراقب مسيرهاي غيررقابتي است و اجازه نمي‌دهد كه ايرلاين‌ها در آن اعمال انحصار كنند.


آزاد‌سازي كليد خورد

براساس تازه‌ترين تصميم مسئولان هوايي كشور، نرخ بليت هواپيما در ۱۷۰ مسير پروازي داخلي آزاد شد. به گزارش مهر، روز گذشته مدير روابط عمومي سازمان هواپيمايي كشوري با اعلام اين خبر گفت: پس از مدت‌ها كار كارشناسي و تخصصي و بنا بر اجراي‌بندي از برنامه پنجم توسعه كشور و تصويب شوراي عالي هواپيمايي نرخ بليت هواپيما در ۱۷۰ مسير آزاد شد و ۸۷ مسير همچنان جزو مسيرهاي حمايتي قرار گرفت. رضا جعفرزاده با بيان اينكه انگيزه اين آزادسازي بر سه محور مهم چون ارتقاي ايمني، ايجاد رقابت در سرويس دهي و فراهم شدن زمينه انتخاب براي مسافران استوار است، اظهارداشت: توسعه اقتصادي كشور در گرو داشتن حمل ونقل هوايي كارآمد و به روز است و آزادسازي نرخ بليت هواپيما توان عملياتي شركت‌هاي هواپيمايي، سرويس دهي و نوسازي ناوگان هوايي كشور را تضمين خواهد كرد و چنين تصميمي در بيرون مرزها نيز به عنوان مقدمات رشد و توسعه اقتصادي كاربردي و موفقيت آميز بوده است. او همچنين مسيرهايي كه آزادسازي نرخ بليت در آنها صورت گرفته را مسيرهاي منتهي به جزاير كيش و قشم، شهرهاي نفتي و مسيرهاي انفرادي و مسيرهاي جديد عنوان كرد. جعفرزاده با اعلام اينكه دستورالعمل آزادسازي نرخ بليت هواپيما و مسيرهاي حمايتي صبح امروز به شركت‌هاي هواپيمايي ابلاغ شده است، گفت: اين دستورالعمل از تاريخ ابلاغ قابل اجرا است.


موافقان و مخالفان

در حالي آزاد‌سازي نرخ بليت هواپيما‌ها آغاز شده است كه اين طرح موافقان و مخالفاني دارد. موافقان آزاد‌سازي نرخ بليت هواپيما مي‌گويند راهكار جلوگيري از ورشكستگي ايرلاين‌ها آزاد‌سازي نرخ بليت است. آنها همچنين مي‌گويند آزاد‌سازي نرخ بليت هواپيما مي‌تواند خدمات در اين زمينه را كيفي‌تر كند. با وجود اين، اين آزاد‌سازي مخالفان زيادي هم دارد كه عمدتا عنوان مي‌كنند بليت هواپيما در ايران همين حالا هم گران است و اساسا به دليل گراني اين بليت استقبال از ناوگان هوايي رخ نمي‌دهد. فرض آنها اين است كه با آزاد‌سازي قيمت بليت هواپيما نرخ‌ها افزايش يابد و به موازات آن استقبال شهروندان از ناوگان هوايي كمتر و كمتر شود. استدلال ديگر مخالفان آزاد‌سازي قيمت بليت هواپيما اين است كه قيمت‌هايي كه اكنون وجود دارد با توجه به كيفيت پايين ناوگان هوايي بالا هم هست. آنها مي‌گويند تنها در صورتي مي‌توان به آزاد‌سازي قيمت بليت و افزايش نرخ آن پرداخت كه ناوگان هوايي نوسازي و بازسازي شود. فرسودگي ناوگان هوايي از عمده مشكلات اين بخش است، به طوري كه عنوان مي‌شود بيش از نيمي از هواپيماهاي فعال فرسوده هستند و شرايط پرواز ندارند.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

رضا: 1394/9/1007:58:28،
73
13
یه بار نشد خبر ارزونی بشنویم
سلام: 1394/9/1012:44:03،
26
11
مردم توو این هواپیماها میشنن مواظب باشن .. شهادتین بخونن حتما
پاسخ به سلام : 1394/9/1013:26:28،
17
21
شما هم موقعی که سوار اتوبوس میشی و قراره 20 ساعت توش بشینی مراقب باش زخم بستر نگیری
خداحافظ: 1394/9/1017:34:55،
10
17
آقای سلام پول خرید بلیط هواپیما نداری مجبوری حسودی کنی !!

خخخخ
امیر: 1394/9/1022:29:02،
12
10
اگه راست میگن اجازه بدن شرکتهای خارجی هم درخطوط داخلی پرواز داشته باشند تا مردم ببیند باهمین هزینه سوار جدیدترین هواپیماها میشن نه اینکه چند برابربول بگیرندوبا جان مردم بازی کنند ورفتن داخل هواپیما باخودت باشه وبرگشتن باخدا وقبل از سوارشدن وصیت نامه رو بنویسی وسوار هواپیمای عصرحجر بشی
ممد: 1394/9/1008:12:18،
39
15
یعنی گران شد.
از عزیزان خواهشمندیم که نرخ بلیط های داخل کشور برای آمریکا و کشور های اروپایی رو بر حسب مسافت طی شده اینجا بنویسند تا ملت دستشون بیاد چقدر این آزاد سازی !!! مفیده.
روحانی مچکریم. 2 سال پیش به رفیقام گفتم رای بدید چه بلایی سرتون میاد, اما انتظار نداشتم به این سرعت به وعده ها وفا کنی انصافا !
111: 1394/9/1008:32:22،
35
14
با سلام.میگن قیمت آزاد شده تا شرکت های هواپیمایی جلوی ورشکستگیشون گرفته بشه وبتونن خدمات بیشتری به مردم ارئه بدن.نمیدونم اینا که دارن ورشکسته میشن چه مبلغی میخوان به بلیطا اضاف کنن که هم ورشکسته نشن هم خدمات بدن.مگه داریم مگه میشه.نقی بخوابونم دهنش
بابک: 1394/9/1008:35:53،
27
11
اینجا هر کسی فقط بفکر افزایش گرفتن پول از مردمن
مثل لگن سازها حالا هم هواپیمایی
جالبه نمیان حداقل کیفیت را افزایش بدن و بعدش افزایش قیمت!
نمونه اش هواپیمایی ایران ایر تور که صندلیهاش از اتوبوس هم بدتره.خودشون صندلی اضافه کردن بزور باید بشینی!!
مصطفی: 1394/9/1008:40:10،
22
13
بازم تله پول گیری از مردم بدبخت
کارمند: 1394/9/1008:40:40،
26
11
عکس بلیط را که دیدم
یادم امد که چقدر همه چی با کلاس بود
الان یه پرینت رنگ و رو رفته بهت میدن با چقدر ناز وادا سه ساعت باید بگردی تا ساعت و شماره پروازت را پیدا کنی
اونهم با چندین برابر قیمت ...
علی آقا: 1394/9/1008:41:04،
26
9
جک سال :
"رضا جعفرزاده با بيان اينكه انگيزه اين آزادسازي بر سه محور مهم چون ارتقاي ايمني، ايجاد رقابت در سرويس دهي و فراهم شدن زمينه انتخاب براي مسافران استوار است"

الان به نظر شما با این عمل هواپیماهامون نوسازی میشن یا فقط برای برای گرون کردن بلیط رقابت ایجاد میشه ؟!!

با اینکار دیگه شاکی وجود نخواهد داشت و شما ممکنه بلیطی رو از 30 تومان تا 300 تومان خرید کنین که مطمئناً 99% اوقات نزدیک به 300 تومان خواهد بود و جای اعتراضی نیست

جریان مثل صنعت خودور سازی میمونه که رقابت شدیدی بین دو یا سه شرکت داخلی برای تولید محصولات با کیفیت تر و قیمت کمتر هستش
اینو که دیگه قبول دارین
فرج: 1394/9/1008:52:27،
20
11
از اونجاییکه تو کشور ما همه چیز وارونست این هم عملی نیست چون این بار شرکتهای هواپیمایی در رقابتی نابرابر در ارائه قیمت به آژانسهای مسافرتی و نرخهای مختلف سعی خواهند کرد تا صندلی های خود را بفروشند که در این بین آژانسها نیز فرصت خوبی بدست خواهند آورد تا مردم را سرکیسه کنند و عملا سودی برای سافر نداشته بلکه میزان سود آژانسها بیشتر خواهد شد!!!
هر تصمیمی تو این کشور گرفته می شود نفعی برای مردم ندارد فقط توسط این مردم بی نوا جیب افرادی خاص پر میشود.
Davoud: 1394/9/1009:03:07،
31
13
اجازه ورود ایرلاین های خارجی رو هم بدید
ببینم با این هواپیماهای آشغال ، کسی مشترک شما باقی می مونه یا نه ؟
امین: 1394/9/1009:12:44،
26
12
اخه 1 یا 2ساعت زمان پرواز داخلی چیه که بخواین واسش کیفیت در نظر بگیرین !اینا همش حرفه چندین ساله فقط قیمتا رفتن بالا و هواپیما هامون مستهلک تر شدن.ما مردم امنیت پرواز میخوایم نه اینکه به بهانه کیفیت 1دونه کیک و اب میوه سالی 2بار قیمتا رو زیاد کنین
شهرام: 1394/9/1009:16:15،
25
10
اين چهارمين باره كه ميشنوم آزاد كردن قيمتهارو
اين آزاد سازي قيمتها نميخواد تموم بشه؟
ف: 1394/9/1009:29:22،
36
10
ورود چند کلمه جدید به زبان فارسی:
آزادسازی=گران شدن
آزاد پز= گران شدن
واقعی شدن=گران شدن
افزایش کیفیت=گران شدن
...
porya: 1394/9/1009:58:27،
18
13
رقابت! ما!هر چند تا شرکتش توانی میکنن هم خدماتشونو کاهش میدن هم قیمت و بالا میبرن. دلت خوشه ایران جیب ؟ تا زمانی نظارت نباشه اصلا قانون ایالت متحده آمریکا رو بیار وسط ببین چه مسخره میشه.
مديريت گران كردن : 1394/9/1011:16:42،
17
10
يك رشته دانشگاهي راه و روشهاي اداره امور با مديريت گران كردن را قرار دهيد بالاخره برخي افراد هستند گران كردن خدمات و كالا و ترفندهاي جديد و روشهاي جديد را نياموختند بهتر است مدارك اكادامي گرفتن اين اين رشته جديد را بگذاريد .


چرا ميفرمائيد آزاد كردن بفرمائيد گران كردن رقابت در كشور ما معنا ندارد مگر شما اجازه ميدهيد كسي با شما رقابت كند

چرا خودرو را آزاد نمي كنيد تا رقابت كشورهاي ديگر با داخلي ها انجام شود . هواپيما به شما نمي فروشند يا گران ميخريد شما به مردم فشار مي آوريد ؟ اين هم رسم عدالت و صداقت خودي ها ...
امیر: 1394/9/1019:03:04،
13
9
چرا در کشورهای اروپایی که وارد کننده نفت هستند شرکتهایی
هستند که بلیط بین کشورها را زیر 50 یورو می فروشند ولی در اینجا
که منابع عظیم نفتی است بلیط بین دو شهر باید دویست هزار تومان
باشد و هر سال هم تحت عنوان ازاد سازی قیمت بلیط دو برابر شود.!
سحر: 1394/9/1411:19:47،
12
8
واقعا از آقای حسن روحانی کمال تشکر و قدردانی رو دارم.
بیچاره مردم ما... دلم واسه اون جوانهایی می سوزه که دسته دسته دارن از این مملکت خراب شده می رن. آخه با چه امیدی میشه توی این ایران ویران شده زندگی کرد. واسه امثال بابک زنجانی که صاحب شرکت هواپیمایی قشم ایر هست عالیه... از قدیم گفتن پول روی پول نکبت روی نکبت
خدا آخر و عاقبتمون رو بخیر کنه . کاش تبلیغ نمی کردن بچه دار شید

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل