کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گزارشی از گرانترین آپارتمان‌های تهران


کد خبر : ۱۷۵۹۳دوشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶:۳۹۴۱۹۱ بازدید

اگر چه بر اساس آمار جديد منتشر شده بانك مركزي و مركز آمار، قيمت متوسط هر متر واحد مسكوني در تهران حدود 4 ميليون تومان ...

اگر چه بر اساس آمار جديد منتشر شده بانك مركزي و مركز آمار، قيمت متوسط هر متر واحد مسكوني در تهران حدود 4 ميليون تومان است، اما با وجود اين در برخي مناطق تهران، قيمت هر مترمربع با ميانگين اعلام شده فاصله چند برابري دارد، اغلب اين واحدهاي مسكوني گران‌قيمت در مناطق شمال، شمال غربي، شمال شرقي و برخي مناطق مركزي تهران تمركز دارند و‌ از نظر متراژ نيز بسيار بالاتر از متوسط اعلام شده از سوي مراجع رسمي (حدود 60 تا 70 مترمربع) هستند.

در اين ميان بعضي از واحدهاي گران‌قيمت پيشنهادي، فول امكانات بوده و علاوه بر سونا، جكوزي، پكيج، چيلر داراي سالن اجتماعات، سالن تولد، مستخدم و... هستند اما برخي از اين واحدها تنها به دليل اينكه در مناطق شمالي تهران واقع هستند برچسب قيمت‌هاي نجومي به آنها زده مي‌شود و از نظر امكانات با واحدهاي مسكوني معمولي برابري مي‌كنند.

تعادل كه در پرونده دو هفته پيش خود واحدهاي ارزان‌قيمت شهر تهران را مورد بررسي قرارداده بود، در اين شماره سراغ واحدهاي لوكس و گران‌قيمت رفته است و بر همين اساس شهر تهران را به 8 جهت جغرافيايي شمال، شمال غربي، ‌شمال شرقي، غرب، شرق و... تقسيم‌بندي كرده و معيار گران‌قيمت بودن را واحدهايي قرارداده است كه قيمت كل آنها بالاي يك ميليارد تومان است، شايان ذكر است كه در اين گزارش اطلاعات مورد نظر از فايل‌هاي پيشنهادي سايت رسمي ايران فايل، استخراج شده است.

 

 منطقه 1

طبق تحقيقات ميداني تعادل، نياوران كه جزو شمالي‌ترين نقاط شهر است در زمره مناطقي است كه واحدهاي آپارتماني لوكس بسياري در خود جاي داده است ضمن اينكه خانه‌هاي كلنگي نيز بر خلاف ساير مناطق تهران هنوز در بافت اين منطقه وجود دارد و اين منطقه اصالت خود را بهتر از ساير مناطق تهران حفظ كرده است. يكي ديگر از مناطقي كه واحدهاي گران‌قيمت در آن متمركز شده آجودانيه است در اين منطقه، يافتن يك واحد آپارتماني بالاي يك ميليارد كار ساده‌يي است و سقف قيمت واحدهاي مسكوني تا 5 ميليارد تومان است. شرايط در اقدسيه و به ويژه در صاحبقرانيه متفاوت است و خيابان گلستان شمالي اين منطقه واحدهايي با قيمت 21 ميليارد نيز پيدا مي‌شود. در خيابان فرشته هم كه به عنوان يكي از مناطق گران‌قيمت و لوكس تهران، شهره است سقف قيمت آپارتمان‌هاي لوكس‌نشين 7 ميليارد است و خانه‌هاي زير 2 ميليارد كمتر يافت مي‌شود و متوسط قيمت هر متر زمين 12 ميليون تومان است. زعفرانيه از ديگر مناطق شمالي تهران است كه اگر قصد خريد خانه‌هاي گران‌قيمت و بالاي يك ميليارد را داشته باشيد به راحتي مي‌توانيد يك واحد آپارتماني شيك با تمام امكانات در اين منطقه خريداري كنيد، در الهيه نيز كه به برج‌هاي سربه فلك كشيده‌اش معروف است واحدهايي با قيمت 9 ميليارد تومان نيز پيدا مي‌شود.

 

  منطقه 3

علاوه بر نياوران، اقدسيه، زعفرانيه و... كه در منطقه يك تهران قراردارند منطقه 3 نيز از جمله مناطق 22 گانه تهران است كه واحدهاي گران‌قيمت در آن به خوبي معامله مي‌شود، جردن در منطقه 3 تهران جزو نقاطي است كه يافتن واحدي مسكوني گران‌قيمت و لوكس در آن كار سختي نيست بلكه واحدهاي ارزان‌قيمت به سختي در اين منطقه پيدا مي‌شود. در منطقه ونك نيز كه به عنوان يكي از مناطق اداري و تجاري تهران شناخته مي‌شود، اغلب مي‌توان املاك تجاري و اداري گران‌قيمت را جست‌وجو كرد، قيمت واحدهاي لوكس در ونك بين يك تا 2 ميليارد تومان است و قيمت هر مترمربع 7 تا 13 ميليون تومان است. پاسداران در منطقه 3 پايتخت، يكي از مناطق گران‌قيمت محسوب مي‌شود كه زندگي دراين منطقه مشتريان خاص خود را دارد.

 

  منطقه 2

در منطقه 2 و شمال غربي تهران، شهرك غرب از جمله مناطقي است كه واحدهاي آپارتماني گران‌قيمت به وفور آگهي داده مي‌شود اما محدوده قيمت بين يك تا 3 ميليارد است و يافتن واحدهايي با قيمت‌هاي بالاي 3 ميليارد تومان چندان عمومي نيست. در سعادت‌آباد، واحدهاي آپارتماني لوكس بسياري يافت مي‌شود، ضمن اينكه اين منطقه از جمله مناطقي است كه فايل‌هاي ارائه شده براي آن گاهي از قيمت معمول اين منطقه بيشتر است يعني با توجه به اينكه قيمت متوسط هر واحد آپارتماني در سعادت‌آباد 9ميليون تومان است اما واحدهايي با قيمت هرمترمربع 50ميليون تومان نيز درميان آگهي‌ها پيدا مي‌شود. گيشا كه يكي از مناطق شمال غربي تهران است منطقه مناسبي براي متقاضيان خريد خانه‌هاي گران‌قيمت و امكانات كامل است البته محدوده قيمت در گيشا نسبت به شهرك غرب و سعادت‌آباد كمتر است، ‌در اين منطقه با يك ميليارد تومان مي‌توان مغازه يا مستغلات خريداري كرد. واحدهاي آپارتماني گران‌قيمت در بلوار مرزداران درمنطقه 2 تهران از يك ميليارد تومان آغاز مي‌شود و به ندرت مي‌توان واحدهايي با قيمت بالاي 3 ميليارد در آن منطقه جست‌وجو كرد. طرشت، شهرآرا، شهران، صادقيه، تهران‌ويلا در شمال غرب تهران از ديگر مناطقي است كه واحدهاي آپارتماني گران‌قيمت در آنها كم و بيش يافت مي‌شود اما بيشتر آگهي‌هاي منتشر شده كه بالاتر از يك ميليارد تومان قيمت دارند مربوط به واحدهاي تجاري- اداري و مستغلات هستند.

 

  منطقه 4

يافتن واحدهاي گران‌قيمت و بالاي يك ميليارد تومان در شمال شرقي تهران مانند شمال و شمال‌غرب تهران آسان نيست و به عبارتي واحدهاي آپارتماني اين مناطق بيشتر از ديگر مناطق شمالي به متوسط قيمت نزديك‌تر است، ‌در مناطق شمال شرقي شهر تهران خيابان هروي، جزو خيابان‌هايي است كه واحدهاي گران‌قيمت در آن به راحتي يافت مي‌شود اما اغلب واحدها در محدوده يك ميليارد است. مجيديه شمالي، بني‌هاشم، تهرانپارس نيز جزو مناطقي است كه واحدهاي تجاري و مستغلات با قيمت يك ميليارد تومان پيدا مي‌شود اما تعداد آپارتمان‌هايي با قيمت بالاي يك ميليارد تومان به ندرت آگهي مي‌شود. منطقه لويزان از خيابان‌هايي است كه با وجود تعداد موردهاي كم پيشنهادي براي فروش آپارتمان، واحدهاي تجاري و مستغلات چنداني نيز نمي‌توان يافت.

 

  منطقه 6

برخي از آگهي‌هاي سايت ايران فايل كه مربوط به واحدهاي لوكس و گران‌قيمت بوده به مناطق مركزي تهران مربوط است، در اميرآباد كه جزو مناطق مركزي شهر است، واحدهاي آپارتماني گران‌قيمت با سقف 2 ميلياردتومان پيدا مي‌شود اما واحدهاي تجاري و اداري نيز به وفور در اين منطقه يافت مي‌شود. يوسف‌آباد و توانير در ميان مناطق مركزي شهر از جمله مناطقي است كه واحدهاي لوكس در آن به راحتي پيدا مي‌شود و تاسقف 3 ميليارد تومان هم پيش مي‌رود. قائم‌مقام، ميرزاي شيرازي، بخارست، عباس‌آباد، وزرا و آرژانتين نيز از مناطقي هستند كه اغلب واحدهاي تجاري و اداري به دليل دسترسي خوب در اين مناطق قرار دارد.

درشرق، جنوب شرقي، غرب، جنوب غربي و غرب تهران به ندرت واحدهاي گران‌قيمت و لوكس به فروش مي‌رود و در گزارش دوهفته پيش كه در مورد واحدهاي ارزان‌قيمت بود به خوبي مشخص بود كه تمركز واحدهاي ارزان قيمت در اين قسمت‌هاست اما بااين وجود در مناطق نارمك، نيرو هوايي، پيروزي، ‌شهرزيبا، ستاري و... به ندرت و انگشت شمار مي‌توان واحدهاي مسكوني و اغلب كلنگي با قيمت بالاي يك ميليارد تومان پيدا كرد. در جدول زير تعدادي از موارد پيشنهادي سايت ايران فايل در مورد قيمت كل واحدهاي مسكوني واقع در 22 منطقه تهران آورده شده است:

adbo6iz7zzzdzl4a43fp.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها