کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

این خودرو پارک غیرمجاز را ثبت می‌کند

کدخبر:۱۷۵۷۷دوشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸:۴۶۶۶۷۸ بازدید

به دليل افزايش روزافزون ورود خودروها به معابر شهري و كمبود پاركينگ تقريباً تمامي معابر حاشيه خيابان در تمامي ساعات شبانه‌روز پر از خودرو ...
این خودرو پارک غیرمجاز را ثبت می‌کند

به دليل افزايش روزافزون ورود خودروها به معابر شهري و كمبود پاركينگ تقريباً تمامي معابر حاشيه خيابان در تمامي ساعات شبانه‌روز پر از خودرو شده است. به گونه‌اي كه در حاشيه معابر اصلي براي پيدا كردن جاي پارك بايد زمان زيادي تلف كرد تا شايد جاي پاركي پيدا شود؛ اين موضوع در خيابان‌هاي فرعي و كوچه‌ها نيز صادق است. نبود سامانه مشخص براي كنترل و توقف پارك حاشيه‌اي سبب شده است تا برخي خودروها به صورت شبانه‌روز در اين فضاها متوقف باشند. مصرف سوخت و هدر رفتن زمان تقريباً بنا به گفته كارشناسان براي هر خودرو در معابر شهري حدود يك ليتر در 10 دقيقه است.

بنابراين با يك حساب سرانگشتي مي‌شود حساب كرد كه به تعداد خودروها چه ميزان زمان و سوخت هدر مي‌رود كه مي‌توان با ساماندهي و برنامه‌ريزي پارك‌هاي حاشيه خيابان، احداث پاركينگ‌هاي طبقاتي و چرخ فلكي جلوي هدر رفت انرژي و سوخت را گرفت، در اين زمينه اخيراً پليس با خودروهاي مكانيزه كنترل پارك حاشيه‌اي معابر را در دستور كار خود قرار داده است تا شايد بتواند نظمي به پارك حاشيه‌اي بدهد اما صاحب‌نظران اين اقدام پليس را به نوعي فقط دريافت عوارض پارك مي‌دانند هر چند بنا به گفته معاون ترافيك شهرداري تهران با تدابير در نظر گرفته شده قرار است با اجراي طرح مكانيزه پارك حاشيه‌اي پرداخت نقدي به پاركبان‌ها حذف شود. اين روش‌هاي كنترل در حالي صورت مي‌گيرد كه کمبود جاي توقف و پارك در همه جاي شهر به صورت ملموس احساس مي‌شود و بايد با برنامه‌ريزي دقيق براي توقف و پارك خودروها اقدام بجايي از سوي مديريت شهري (شورا و شهرداري) صورت بگيرد تا تهران تبديل به پاركينگ بزرگ خودروها نشود.
    
ورود روزانه هزار خودروي جديد

 وجود چندين ميليون خودرو در پايتخت و كمبود بيش از يك ميليون فضاي پارك با ورود خودرو‌هاي جديد هر روز بيشتر احساس مي‌شود چراكه بسياري از معابر شهري در تمام ساعات شبانه‌روز به فضاي توقف اتومبيل‌ها تبديل شده‌اند. در حقيقت تراكم بافت و سازه‌هاي شهري پايتخت و ساير كلانشهر‌ها به گونه‌اي است كه ديگر معابر گنجايش توقف وسايل نقليه‌ها را ندارد و فضا‌هاي پارك اشباع شده است. هرچند سازه‌هاي جديد با تأمين فضاي پارك مي‌توانند پايان كار بگيرند اما به دليل آنكه در بخش‌هاي مركزي و تجاري و پرتردد فضاهاي پارك و توقف براي خودرو‌ها در نظر گرفته نشده است، مشكل پيدا كردن جاي پارك همچنان سبب سرگرداني و مصرف سوخت شده و حتي در صورت بودن پاركينگ طبقاتي يا مسطح يا پاركينگ چرخ فلكي خودرو‌ها مجبور هستند براي پيدا كردن جاي پارك در ترافيك معطل بمانند يا خيابان‌ها را دور بزنند. در اين زمينه شهرام جباري‌زادگان كارشناس برنامه‌‌‌ريزي شهري با تشبيه كوچه‌ها به مويرگ‌هاي حياتي شهر كه ارتباط شريان‌هاي اصلي و فرعي شهر را با واحدهاي مسكوني و ساكنان اين واحدها برقرار مي‌كنند، گفت: كوچه، گذري باز يا بسته است كه يك واحد همسايگي با چند يا چند ده خانوار در آن سكني دارند و در گذشته‌اي نه چندان دور، تقريباً تمام ساكنان يك كوچه يكديگر را مي‌شناختند. 
‌    

معابر و كوچه‌ها، پاركينگ دائمي خودرو‌ها

وي با بيان اينكه در تهران قديم كوچه‌هاي تنگ و باريكي با عرض يك متر و حتي كمتر وجود داشت كه به آن كوچه آشتي‌كنان مي‌گفتند، اظهار كرد: دو همسايه‌اي كه احياناً با هم قهر بودند، در اين كوچه‌هاي باريك چاره‌اي نداشتند جز آنكه با هم روبه‌رو شوند و همين برخورد، باعث سلام و عليك و آشتي آنها با يكديگر مي‌شد، ولي ‌امروز كوچه‌هاي آشتي‌كنان جاي خود را به كوچه‌هاي دعواكنان داده و بخش قابل‌توجهي از اين نزاع‌ها بر سر جاي پارك خودرو صورت مي‌گيرد. 

 وي با اشاره به اينكه البته كوچه‌ها به عنوان اراضي عمومي شهر، ملك شخصي نيستند و جزو معابر عمومي محسوب مي‌شوند، تصريح كرد: البته براي اين موضوع، دو استثنا وجود دارد كه شامل كوچه‌هاي بن‌بست است كه صرفاً همسايگان كوچه بن‌بست مي‌توانند خودروي خود را در آن پارك كنند و ديگر جلوي در پاركينگ است كه كسي اجازه ندارد خودروي خود را مقابل ورودي آن پارك و مسير رفت و آمد ساكنان آن واحد را مسدود كند. جباري‌زادگان با بيان اينكه طبق ماده ۲۴ قانون مدني، هيچ‌كس نمي‌تواند كوچه‌ها و خيابان‌هايي را كه بن‌بست يا مسدود نيستند، تحت تملك خود قرار دهد، اظهار كرد: بر اساس اين قانون، نصب هر‌گونه تابلوي پارك ممنوع يا تهديد به پنچري خودروها در كوچه‌ها و خيابان‌هاي شهر جرم محسوب مي‌شود. اين كارشناس مسائل شهري در پايان با تأكيد بر اينكه هر خودرو در شهري مثل تهران به طور متوسط روزانه يك ساعت و نيم تا دو ساعت يعني ۶ تا ۸ درصد ساعات شبانه‌روز در حال حركت است و بقيه ساعات نيز در حال توقف است، خاطرنشان كرد: تهران در خوشبينانه‌ترين حالت ممكن، حداقل يك ميليون جاي پارك كم دارد و اين در حالي است كه روزانه حداقل يك هزار دستگاه خودروي جديد به انبوه خودروهاي تهران اضافه مي‌شود. 
‌    

حذف پرداخت نقدي به پاركبان‌ها 

سال‌هاست مسئولان حوزه ترافيك براي پارك‌هاي حاشيه‌اي معابر به‌خصوص معابر پرتردد طرح‌هاي بسياري را اجرا كرده‌اند كه در اين زمينه مي‌توان به خط‌كشي اين معابر براي توقف خودروها ، نصب پاركو متر هوشمند‌، نصب تابلو و حضور پاركبانان اشاره كرد و‌لي با وجود اقدامات صورت گرفته بازهم نابساماني در توقف و پارك خودرو‌ها به وضوح قابل مشاهده است. حال شهرداري درصدد است تا با به‌كار‌گيري روش‌هاي مكانيزه به پارك‌هاي حاشيه‌اي سامان بدهد. در اين زمينه معاون شهردار تهران با بيان اينكه طي سال‌هاي گذشته چندين تجربه در خصوص پارك حاشيه‌اي در پايتخت به مرحله اجرا درآمده است، گفت: گرچه ايراداتي به تئوري‌هاي مختلف پارك حاشيه‌اي در شهر تهران وارد بود اما وضعيت نابسامان پارك حاشيه‌اي به نوعي سامان گرفته است. سيد جعفر تشكر هاشمي با تأكيد بر اينكه از وضعيت پارك حاشيه‌اي رضايت كافي نداريم، تصريح كرد: طرحي در دست اجراست كه براساس آن شهروندان با توقف در فضاي پارك حاشيه‌اي به طور مستقيم به پاركبان پولي پرداخت نخواهند كرد. 

به گفته معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در اين طرح رانندگان تنها مشخصات خودروي خود را از طريق پاركبان‌ها به مركز مخابره مي‌كنند و زمان توقف هر خودرو نيز در فضاي پارك از اين طريق مشخص خواهد شد. در نهايت هم مالكان خودروها هزينه پارك خودرو را از طريق حساب شهروندي پرداخت خواهند كرد.  وي با اشاره به اينكه پارك غيرمجاز در فضاي پارك حاشيه‌اي تخلف تلقي مي‌شود، گفت: در صورتي كه هزينه پارك حاشيه‌اي از طريق حساب شهروندي پرداخت نشود، تصوير خودروي متخلف به پليس ابلاغ خواهد شد و اعمال قانون از اين طريق صورت مي‌گيرد.  تشكري هاشمي با بيان اينكه زيرساخت‌هاي اجراي اين طرح در فضاي پارك حاشيه‌اي در تهران فراهم شده است، تأكيد كرد: طرح مكانيزه پارك حاشيه‌اي به‌زودي در پايتخت اجرايي مي‌شود. 
‌    

كنترل مكانيزه پارك‌‌هاي حاشيه‌اي 

با افزايش تعداد خودرو در كلانشهرها نياز به تأمين پاركينگ براي آنها به عنوان يك امر لازم و ضروري مدنظر است. بر اين اساس شهرداري‌ها علاوه بر ايجاد پاركينگ‌هاي عمومي و تأمين پاركينگ در منازل، ادارات، شركت‌ها و مراكز خريد، پارك حاشيه خيابان را نيز براي شهروندان تعريف كرده‌اند و با توجه به در دسترس بودن پاركينگ‌ حاشيه‌اي اين اماكن مطلوب‌ترين محل براي پارك خودرو بوده كه توسط پاركومتر يا نيروهاي پاركبان مديريت و نظارت مي‌شوند. صرف‌نظر از تنوع ابزارهاي كنترلي كه پروسه‌اي بسيار وقت‌گير همراه با به كارگيري نيروي انساني در سطح خيابان در شرايط آب وهوايي متفاوت را در بر مي‌گيرد و با توجه به اين موضوع كه يك نيروي انساني ناظر نمي‌تواند بيش از چهار ساعت در روز توان حركتي داشته و بيش از 40 محل پارك را در ساعت مديريت كند مسئولان به فكر جايگزيني مناسب براي كنترل پارك حاشيه‌اي افتاده و بدين منظور خودروي كنترل مكانيزه پارك حاشيه‌اي به صحنه آمد. خودروي كنترل مكانيزه پارك حاشيه‌اي، يك پژو 206 است كه با يك سرعت متناسب در معابر حركت كرده و با كمك دوربين اقدام به قرائت پلاك و عكس‌برداري از تخلفات پارك ساكن از جمله ايستادن در محل‌هاي ممنوع، غيرمجاز و توقف دوبله مي‌كند. 

سيستم كنترل مكانيزه پارك با هدف كنترل پارك‌هاي حاشيه‌اي و نظارت بر تمامي محل‌هاي غيرمجاز و پارك دوبله طراحي شده كه شامل مكانيزم‌هاي زير است:
خودروي كنترل مكانيزه، ايست سنج، تگ آدرس، پاركومتر و مركز دريافت پيام پيش‌خريد پارك. 

براين اساس دوربين وظيفه تشخيص و خواندن پلاك، تعيين آدرس، ثبت ساعات ورود و خروج خودرو، GPS موقعيت‌ياب خودرو، PC پردازش و ذخيره اطلاعات دريافتي، تگ آدرس، تعريف آدرس محل پارك، ايست‌سنج، ثبت و ارسال ساعات ورود و خروج خودرو و سرور مركزي وظيفه پردازش و داده‌هاي خودرو، پاركومتر و خدمات موبايل پارك و همچنين معرفي خودروها جهت اعمال قانون يا اخذ عوارض پارك را دارند. در اين زمينه خودروي كنترل مكانيزه با يك سرعت متناسب اقدام به حركت در محورها كرده و با كمك دوربين اقدام به قرائت پلاك و عكس‌برداري از خودروها مي‌كند. به طور خلاصه مي‌توان تخلفات پارك ساكن را كه توسط سيستم كنترل مكانيزه پارك سنجيده مي‌شود به توقف در محل‌هاي ايستادن ممنوع و ايستادن مطلقاً ممنوع، ايستادن در حريم عابر پياده، حريم چهارراه، حريم تونل و حريم پل، ايستادن غيرمجاز در ايستگاه‌هاي اتوبوس، BRT، تاكسي، مترو، محل تخليه زباله، محل شير آتش‌نشاني، پارك معلولان، محل تخليه بار، حمل و بارگيري، توقف دوبله و ايستادن در محل پاركومتر دسته‌بندي كرد كه با ثبت اطلاعات و پس از صدور برگ جريمه اطلاعات تخلف توسط پيامك به دارندگان خودروها همراه با كد رهگيري ارسال خواهد شد. 
‌    

کاهش خطا با سیستم مکانیزه کنترل پارک خودرو

سيستم كنترل پارك خودرويي با يك خودرو به طور متوسط وظيفه 150 پليس پياده را به صورت خودكار انجام مي‌دهد كه از مزيت‌هاي آن مي‌توان به كمتر شدن ترافيك، مديريت و استفاده عادلانه از محل‌هاي پارك، فرهنگ‌سازي رعايت مقررات راهنمايي و رانندگي، يافتن خودروهاي سرقت شده، صرفه‌جويي در استفاده از نيروهاي پليس، حذف پاركبان و. . . اشاره كرد. 

در اين زمينه سردار اشتري فرمانده نيروي انتظامي در مراسم رونمايي از اين خودرو، دقت و سرعت بالا، رضايت‌مندي مردم و كاهش خطاي انساني را از جمله مزاياي اين خودرو عنوان كرد و گفت: اگر اهداف پليس راهور توسط اين خودرو محقق شود، خودروي كنترل مكانيزه پارك حاشيه‌اي به توليد انبوه خواهد رسيد.   با اين حال خودرو مكانيزه كنترل فضاي پارك حاشيه‌اي هم اكنون به صورت طرح پايلوت در يكي از خيابان‌هاي تهران فعاليت خود را آغاز كرده است.  هر چند روند كنترل پارك‌هاي حاشيه‌اي در حال مكانيزه شدن است ولي كمبود فضاهاي توقف و پاركينگ در جاي جاي شهر و كلانشهرها همچنان به عنوان يك معضل مشكلات بسياري را براي شهر و شهروندان و رانندگان ايجاد كرده است و تا زماني كه فكر اساسي براي تأمين پاركينگ و احداث پاركينگ در مراكز پرتردد صورت نگيرد مشكل جاي پارك به عنوان يك معضل ترافيك پا برجا خواهد ماند. براين اساس لازم است تا دستگاه‌هاي تصميم‌گيري در كنار اخذ عوارض پارك حاشيه‌اي فكر اساسي هم براي تأمين فضاهاي توقف و پارك اتومبيل در نظر بگيرند تا علاوه بر حل مشكل پارك اتومبيل‌ها، صرفه‌جويي در هدر‌رفت زمان و سوخت هم صورت بگيرد؛ چراكه شهروندان حاضر به پرداخت عوارض و هزينه پارك هستند ولي در بيشتر مراكز مركزي و پرتردد ديگر جاي پارك و پاركينگ وجود ندارد.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

خشایارشا: 1394/9/910:51:19،
56
100
چه عجب یه کار درست دارن انجام میدن !
کوکی: 1394/9/912:37:03،
54
74
پارک غیر مجاز؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
زمین خدا شده غیر مجاز.........
متاسفم واقعا که فقط دنبال کلاه گذاشتن سر مردم خودتون هستید.
علی: 1394/9/912:40:28،
51
15
تمام این دلایل میتونه اثبات کننده این مطلب باشه که خرید خودرو به هیچ عنوان به صرفه نیست.شما سالانه حداقل 1 تومن باید پول خلافی های مختلفی رو بدی که هیچ کدومشون رو نمیدونی بابت چی هستش و بعضا به ناحق هم هستش.
هویج: 1394/9/912:46:53،
34
22
این کار درست هم برای دولت درآمدزاست که انجام میشه!!!
وحيد يوسفي: 1394/9/913:19:34،
53
11
ماشين
نداشتنش يه دردسر
داشتنش هزار دردسر
ژیگول: 1394/9/913:51:56،
46
14
کلا برای سر کیسه کردن مردم همه امکاناتی داریم
حمید: 1394/9/1010:00:05،
11
11
متاسفانه مثل همیشه برای کم کردن (نه رفع مشکل) مشکلات به جای برنامه ریزی و رفع ریشه ای مشکلات فشار را بر مردم وارد میکنن . بیان سیستم حمل و نقل عمومی را سر و سامان بدن و کیفیتش را بالا ببرن .پارکینگ طبقاتی و .....
وطن پرست: 1394/9/910:52:09،
95
23
روشي نو براي جمع اوري پول از جيب مردم به جيب دولت خدمت گذار.مشکل ترافيک حل شد
مصطفی: 1394/9/911:40:04،
68
13
روشی جدید برای زودتر جمع کردن پول توسط دولت!! یکی نیست بگه اول جای پارک درست کنید بعد جریمه کنید
اشکان: 1394/9/911:08:04،
49
13
خدایی روزی هست که یه طرح جدید نذارن که فقط توش پول بخوان و خدماتی هم ارایه نکنن؟کم کم باید زمان پارک زمان حرکت زمان ترمز زمان رسیدن به چراغ قرمز زمان رفتن سر بالایی و زمان دور زدن هم عوارض بدیم.نباید همه چی مجانی باشه که.این همه رفاه زیادی مون میشه.
سرایدار: 1394/9/911:21:53،
21
13
مصرف سوخت در معابر برای هر خودرو هر 10 دقیقه یک لیتر؟؟؟!!
کمی در ارایه اعداد تامل نمایید
با تشکر از ایرانجیب
محمد: 1394/9/911:27:37،
37
14
مبارک باشه اینم یه راه جدید برای تلکه کردن مردم
آقا چرا کارها رو از ریشه درست نمی کنید که اینقدر مشکلات فرعی دست نشه. احداث پارکینگ طبقاتی ، افزایش کیفیت حمل و نقل عمومی ،...
ما مردم که جیگر نیستیم که فقط به زبون جریمه و زور میخواین مملکت داری کنید
عادل تبری: 1394/9/911:30:51،
29
13
فقط جریمه کردن راه حل و مشکل گشا نیست وقتی خودرو سازان با هر ترفندی خودرو میفروشند و دولت هم برای تقویت صنعت خودرو سازی و جلوگیری از ریزش شغلهای مربوطه به آنها کمک میکند پس باید برای پارک و تردد انها هم امکاناتی فراهم گردد. برای هر خودرو دولت 9% مالیات ارزش افزوده و سایر درامدها دارد و مضافا" شهرداریها عوارض خودرو میگیرند و نیروی انتظامی هم انواع جریمه ها پس انصاف نیست که همه مشکلات را با جریمه و گرفتن پول بیشتر سرپوش بذاریم.
پیشنهاد میشود با درآمدهای دولت و شهرداریها و نیروی انتظامی حاصل از خودرو پارکینگهای طبقاتی در کنار پارکها، کنار متروها، جوار بزرگراههای داخل شهری که فضا کافی دارند وزمینهای خالی و غیره زده شود و به شرکتهای خصوصی به قیمت کم اجاره دهند تا خودروها هم با هزینه پارک کم بتوانند ماشینها را پارک کنند و حاشیه خیابانها آزاد شود.
ادامه در پست بعدی
وطن پرست: 1394/9/912:40:52،
26
12
خوب اينطوري که مشکلات ترافيک حل ميشه. بعد با چه بهانه اي مردم رو بتيغن.ما مردم ايران بايد هميشه سرمون گرم باشه مگر نه کار ميديم دست خودمون.
ممد: 1394/9/911:33:46،
29
15
دوستان عزیز حواستون باشه دیدید از این دوربین ها از دور با سنگ و ... خدمتشون برسید !!!
تکنولوژی توی ایران به جای اسباب راحتی مردم تبدیل شده به منبع درآمد گردنه گیران شهرداری !
بهزاد تحریم: 1394/9/918:02:08،
17
12
شهروند متمدنی هستی.
هوتن: 1394/9/911:45:02،
22
11
خیلی هم ممنون . . . همه جای دنیا از این ماشین ها هست و تخلفات رو ثبت میکنند . . . ولی موضوع جالب توجه اینه که آیا به راننده های این ماشین ها گفتند که مودب باشند ؟ چون چند روز پیش تو ترافیک بلوار اندرزگو یکی از این ماشین ها پشت سر من آژیر میزد و من تا فرصت کنم و برم کنار ایشون از سمت راست ماشین من سبقت گرفت و شیشه رو داد پایین و فحش داد . . . خیلی برای من جالب بود البته که چون چراغ ماشینش خاموش بود و لامپ بالای پلاک روشن نبود نتونستم تو تاریکی شمارشو بردارم اگر نه حتما به 110 اطلاع میدادم . . . .
بهزاد تحریم: 1394/9/911:53:47،
20
24
قرار نیست هر کی ماشین میخره ورداره بیاره تو شهر. وقتی مردم بدونن برای داشتن جای پارک باید هزینه بپردازند، کمتر ماشین تک سرنشین تو خیابونها خواهیم دید. از طرفی، دولت و شهرداری باید با گسترش خطوط وسایل حمل و نقل عمومی در همه ی خیابانهای اصلی و فرعی شهر کاری کنند که بهانه ای دست مردم ندهند که چون دسترسی به اتوبوس یا مترو براشون سخته مجبورن بشن ماشین بیارن تو خیابون. همه ی ما میدونیم که ماشین تک سرنشین باعث بروز مشکلات عدیده ای خواهد شد، ولی مردم وقتی میبینن تو بارندگی و سرمای زمستون هیچ ماشینی وجود نداره اونارو جابجا کنه، مجبورن با ماشین خودشون بیان بیرون.
عادل تبری: 1394/9/912:05:14،
18
13
ادامه از پست قبلی- هزینه های که مردم بعنوان مالیات، عوارض، نمره کردن، جریمه ها و غیره که میپردازند فقط هدف ان در امد زایی نیست بلکه باید صرف خدمات رسانی به مردم هم بشود. با قیمت بالای زمین در شهرهای بزرگ بخش خصوصی حاضر به ساخت پارکینگهای طبقاتی نمیشود و اگر هم شود هزینه پارک بالا باید بگیرند که اقتصادی باشد فلذا سرمایه گذاری بخش خصوصی چاره ساز نیست و باید ارگانهایی که از راه صنعت خودرو درآمد زایی دارند بخشیش را برای رفاه خودرو داران صرف کنند. چرخش خودرو های خلاف سنج هم مسکن کوتاه مدت است و خود اینها هم فضایی برای چرخش در خیابانها میخواهند. اینهم مثل جریمه جاده ها نشود که عده ای دارای خودروی بالای 200 م( که درصد کمی هستند)خلاف میکنند ولی جریمه ها را بالا میبرند که برای آنها بازدارنده نیست و فقط بلایی است بجان خودروداران زیر 50 م که نود درصد خودروها هستندو توان مالی پرداخت ندارند.
علی: 1394/9/912:07:12،
16
9
بنده دیروز با سرعت ۱۰ کیلومتر در ساعت به علت سبقت غیر مجاز جریمه شده و پس از خواستن دلیل از افسر مربوطه جریمه ای دیگر در پرونده ام ثبت گردید،دوستان اگه کسی اطلاع داره که میدونه چطوری میشه جریمه ها ی الکی رو پیگیری کرد راهنمایی کنه
وطن پرست: 1394/9/1009:14:01،
11
11
10 هزارتومان ميزاشتي تو جيبش حل بود. نمک خودش گنديده داداش.
بهزاد تحریم: 1394/9/918:22:56،
23
7
دوستان، یه خورده منصفانه اگه به قضیه نگاه کنیم فکر میکنم به حل مسئله کمک بشه. این خود مردم هستن که باید به فرهنگ ترافیکی کمک کنن. چرا همشه مسبب همه گرفتاریها دولت و شهرداری ها هستن؟ خود مردم کجای این معادله هستن؟ مگه این دوستانی که در سطح شهر دنبال جای پارک می گردن، خودمون نیستیم؟ متأسفانه ما ایرانی ها ادعامون گوش فلک رو کر میکنه، ولی امان از یه جو همیت قسمتی. همش انتظار داریم دیگران برامون کاری بکنن. یادمون نره وقتی طرح زوج و فرد راه افتاد مردم به انحای مختلف سعی میکردن گریزی بزنن که گیر مأمورا نیافتن. چرا ؟ چون ما ایرانی ها فقط خودمونو میبینیم و بس. بعد میایم میگیم: دیدید تو ژاپن مردم چه جوری رانندگی میکنن؟ دیدید تو کانادا، تو فلان جا و بسار جا مردم چه جورین؟ خب مردم اونجا چه جورین؟ شاخ دارن؟ دم دارن؟ خداخیرمون بده. ما هنوز داریم از تو ماشینامون آشغال پرت میکنیم بیرون. و از اونجاییکه ماها فکر میکنیم دولت و شهرداری و ...... همه دارن حقمونو می خورن، سعی میکنیم با ایجاد ناهنجاری عقده هامونو خالی کنیم. چون میدونیم اگه جور دیگه ای باشه، تبعات دیگه ای داره. البته ناگفته نباشه، دولت هم باید مساعدت بیشتری با شهرداری داشته باشه. اگه منصف باشین، منفی نمیدین. چون خداییش راست میگم.
حمید: 1394/9/923:49:04،
13
11
پول ندی غیر مجازه پول بدی ایرادی نداره هر جا دوست داری پارک کن

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل