کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ديالوگ‌های زنجانی و زنگنه زير ذره‌بين


کد خبر : ۱۷۵۶۹دوشنبه، ۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶:۰۳۳۶۰۸ بازدید

كم كم فصل پاياني داستان دنباله‌دار و پركشش بابك زنجاني نگاشته مي‌شود؛ مردي كه به زعم بسياري از مسوولان بزرگ‌ترين فساد اقتصادي ايران ...

كم كم فصل پاياني داستان دنباله‌دار و پركشش بابك زنجاني نگاشته مي‌شود؛ مردي كه به زعم بسياري از مسوولان بزرگ‌ترين فساد اقتصادي ايران را رقم زد. قرار بود در قامت بخش خصوصي وارد ميدان شود تا نفت ايران را در دوره تحريم بفروشد اما داستان كمي متفاوت از آب درآمد.

نفت رفت و پول جايش را نگرفت. دولت يازدهم كه روي كار آمد پرونده را بازگشايي كرد. آن روزها به مدد حرف و سخن‌هاي مطرح شده از سوي حاميان ديروز بابك زنجاني، نام وي بر سر زبان‌ها افتاده بود. وزارت نفت پول نفت فروخته‌شده را مطالبه كرد اما پولي در كار نبود. وعده‌ها براي پرداخت پول اينجا و آنجا مطرح مي‌شد. كار بالا گرفت و زنجاني با شكايت وزارت نفت راهي زندان شد. حالا در شرايطي كه هفدهمين جلسه دادگاه وي روز گذشته برگزار شد، هنوز نه اطلاع دقيقي از جاي پول‌هاست و نه اعتمادي به پرداخت آن در آينده. تغيير لحن زنگنه نسبت به بابك زنجاني حالا ديگر محسوس شده است.

به گزارش اعتماد، زنگنه صراحتا مي‌گويد ديگر تمايلي به صحبت درباره زنجاني ندارد. پيش از اين نيز در اين خصوص صحبت كرده بود اما وقتي با سوال مجري صدا و سيما در خصوص بابك زنجاني روبه‌رو شد؛ صراحت گفت: بنا ندارم در مورد بابك زنجاني حرف بزنم چرا كه هر بار صحبتي شده است تا يك هفته برخي همكاران شما شروع به بد و بيراه گفتن به من كرده‌اند. با اين حال سوالات مطرح شده در اين خصوص از سوي زنگنه بي‌پاسخ نماند. وي هر چند براي تشريح ابعاد قراردادهاي نفتي در برنامه‌اي تلويزيوني شركت كرده بود، سوالات مجري در خصوص سخنان زنجاني را بي‌پاسخ نگذاشت و گفت: زنجاني دروغ مي‌گويد. در واقع جز دروغ چيزي نمي‌گويد.  

پيش از اين نيز زنگنه و ديگر همكارانش، حاميان و دوستان رسانه‌اي زنجاني را تلويحي نشانه رفته بودند. زنجاني در جلسات دادگاهش بارها و بارها نام زنگنه را به زبان آورده است و برخي سخنان وي تقليل موضوع سوءاستفاده ٢ ميليارد و ٧٠٠ ميليون دلاري به دعوايي شخصي با وزير نفت است. زنجاني هنوز پاي ميز محاكمه نرفته بود كه در نامه‌اي به نمايندگان مجلس تاكيد كرد كه زنگنه اگر مي‌خواست مي‌توانست با مذاكره مشكل را برطرف كند.  مرور ديالوگ‌هاي از راه دور زنگنه و زنجاني اما نشان مي‌دهد طرفين ماجرا در چه موضعي قرار دارند. زنجاني كه با شكايت وزارتخانه تحت تصدي زنگنه راهي زندان شده است، پاسخ‌هايي را از زنگنه دريافت كرده است.

برای بزرگ نمایی تصویر روی آن کلیک کنید :



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها