کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

آژانش مسافرتی جا اینجاس
کیان برنا
فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
نیسان
کانال تلگرام ایران جیب

تجربه 500 کیلومتر رانندگی با ال 90 هاچ بک / تصاویر

کدخبر:۱۷۵۶۴یکشنبه، ۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۹:۲۶۴۱۳۹۴ بازدید

شرکت پارس‌خودرو بالاخره آماده عرضه رنو ساندرو در بازار شده است و برای همین، شش دستگاه رنو ساندرو را در اختیار اصحاب رسانه و خودرونویسان ...

شرکت پارس‌خودرو بالاخره آماده عرضه رنو ساندرو در بازار شده است و برای همین، شش دستگاه رنو ساندرو را در اختیار اصحاب رسانه و خودرونویسان قرار داد تا با پیمودن مسیر تهران- ابیانه، این خودروها را به چالش بکشند و نظرات خود را از بررسی تجربی در مورد ساندرو اعلام کنند. شاید آن چنان دلنشین نباشد، نسل قدیمی یک خودرو را که در سال 2008 به بازار جهانی معرفی شده و امروز نسخه جدید آن در جاده‌های جهانی در حال تردد است در اواخر 2015 آن را برای اولین بار در ایران بررسی کنیم. به هر حال سرنوشت بازار این طور رقم خورده است و باید به ساندروی پارس‌خودرو، به عنوان یک خودروی جدید نگاه کنیم. در این سفر دو روزه اطلاعاتی را به‌دست آوردیم که می‌توان آن را امروز به اشتراک گذاشت تا برای خریداران ساندرو، ذهنیتی را از این خودرو پدیدار کند.

سواری تندر 90 را به یاد داشته باشید

نخستین تست جاده‌ای رنو ساندرو در بیش از 500 کیلومتر


برای آغاز این سفر، ابتدا ساندروی دنده‌دستی را انتخاب کردیم که تنها ۱۲۷۰ کیلومتر راه رفته بود و بوی نویی داخلش استشمام می‌شد. با سه سرنشین پارس‌خودرو را ترک کردیم و از اتوبان آزادگان به آزادراه تهران- قم رسیدیم. با توجه به تراکم جمعیت اتوبان آزادگان کمی به بررسی ترمزها و سطح پایداری خودرو مشغول شدیم. ترمزهای ساندرو در هر دو مدل دنده‌ای و اتوماتیک، در جلو دیسکی و در عقب کاسه‌ای است و سیستم ABS و EBD دارد. وقتی از این ترمزها در سرعت بین ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت استفاده می‌کردیم، به نسبت ثبات خوبی را احساس کردیم، ولی مسئله‌ای که بین برخی همکاران خودرونویس مطرح بود، اشاره به این داشت که شاید اگر ترمزها کمی قوی‌‌تر بود، اطمینان خاطر از سواری با ساندرو بیشتر می‌شد. در ترمزهای شدید سیستم EBD به خوبی عمل می‌کرد و کمتر احساس تغییر تعادل در جلو و عقب به کابین منتقل می‌شد. کمی قلق‌گیری از قبل، تجربه‌ای به دست آوردیم که در ترمزگیری‌های شدید هم می‌توان روی ساندرو حساب کرد. چند بار با سرعت متعارف جاده‌ای ترمزگیری نسبتا شدید را بررسی کردیم و به این مسئله رسیدیم که این کار کمتر باعث گیجی فرمان و پایداری خودرو نسبت به رقبا می‌شود. اگر تجربه رانندگی با تندر۹۰ را داشته باشید، می‌توان گفت شرایط ترمزگیری به تندر نزدیک است، با این تفاوت که به خاطر نبود قسمت صندوق عقب، پایداری بهتری احساس می‌شود. وقتی در شهر رانندگی می‌کنید به غیر از پارامترهای شخصی و سلیقه‌ها، همیشه دو مسئله مطرح است. یکی نرمی مناسب فرمان و دیگری تعویض دنده آسان. در مورد ساندرو می‌توان گفت گیربکس دنده‌ای بسیار عالی و خوب طراحی شده و به خاطر ضریب دنده‌های منطقی، در داخل شهر و جاده می‌توانید رانندگی راحت و لذت بخشی داشته باشید.

در کنار نرمی کلاچ، دنده‌ها بدون سر و صدا عوض می‌شود و مسیر پیمایش دسته دنده برای تعویض حالت، کوتاه و مناسب بوده که در رانندگی شهری امری بسیار مهم است. ولی فرمان سفت خودرو باعث می‌شود کمی رانندگی با یک ماشین ۴۳ یا ۴۸ میلیونی در شهر آن طور که باید و شاید آسوده نباشد. با توجه به شباهت فنی تندر۹۰ و ساندرو، گیربکس در نسخه دنده‌ای و اتوماتیک با تندر۹۰ یکی بوده و اگر تجربه‌ای از تندر۹۰ دستی دارید، می‌توانید نتیجه‌گیری در مورد ساندرو داشته باشید.

موتور ساندرو همان انجین K4M رنو است که روی تندر۹۰ نصب می‌شود. این موتور ۱۵۹۸ سی سی حجم دارد که از آرایش چهار سیلندر با ۱۶ سوپاپ بهره می‌گیرد. ۱۰۵ اسب‌بخار را در ۵۷۵۰ دور تحویل می‌دهد و با گشتاور حداکثری ۱۴۰ نیوتون‌متر که در ۳۷۵۰ دور ایجاد می‌شود، قدرت را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. بار‌ها به ساندرو فشار آوردیم و شاهد رسیدن عقربه دورسنج موتور به ۶۰۰۰ بودیم. شتابگیری خودرو نسبت به خودروهای عمومی در جاده مناسب بود و به راحتی می‌توانستید برای سبقت گرفتن روی خودرو حساب کنید. نکته‌ای که در تندر۹۰ شاهد آن هستید، شاید سیستم فرمان نامطمئن در سرعت‌های بالا، باعث شود خیلی از مالکان تندر۹۰ نتوانند آن طور باید و شاید به این موتور فشار بیاورند. ولی با توجه به اصلاحات قابل احساسی که در سیستم تعلیق و فرمان ساندرو انجام شده است، راحت‌تر از تندر۹۰ می‌توانید به این ماشین فشار آورید. به خاطر همین اطمینان‌خاطر از فرمان ساندرو تصمیم گرفتیم در جاده کفی به سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت برسیم تا آن گیجی فرمان و تعلیق را که در تندر۹۰ احساس می‌شود در ساندرو تجربه نکنیم. البته سیستم فرمان خوب باعث اعمال قانون ما شد.

طبق اعلام شرکت رنو و پارس‌خودرو، شتاب نسخه دنده‌ای ساندرو ۱۰٫۵ ثانیه اعلام شده است. ولی بارها این مسئله را تست کردیم و دست‌یابی به شتاب ۱۲ ثانیه هم کار سختی بود. البته فضای تست ما فشار متعارف تست استاندارد را نداشت. ولی چیزی که سرنشینان احساس می‌کردند، شتاب مناسبی بود که با سایر خودروها مقایسه می‌شود. در مدل اتوماتیک هم شتاب ۱۱٫۵ ثانیه به آرزویی تبدیل شد و کلا رسیدن به آن شرایطی سخت‌تر از میزبانی جام جهانی داشت. به خاطر ثبت تصاویر مختلف و هماهنگی، مسیر تهران تا ابیانه حدود ۷ ساعت طول کشید که بیشتر این وقت صرف توقف‌ها شد. همین مسئله باعث شد بارها مصرف سوخت خودرو را بسنجیم. باک ۵۰ لیتری ساندرو اندازه‌ای مناسب داشت و با نسخه دنده‌ای، مصرف ۷ تا ۷٫۴ لیتر در صد کیلومتر را ثبت کردیم. با توجه به اینکه در برخی جاهای جاده تخت گاز رانندگی می‌کردیم و گاهی برای تست شتاب و هندلینگ فشار زیادی به موتور می‌آوردیم، به نسبت با مصرف سوخت منطقی طرف بودیم. بعدها که در نسخه اتوماتیک هم نشستیم، مصرف سوخت خودرو حدود ۸ لیتر در صد کیلومتر بود. البته این را هم اشاره کنیم که در پیچ‌های ابیانه، به‌خاطر اینکه دور موتور را نزدیک به ۵۰۰۰ دور نگه می‌داشتیم، تا۱۷٫۹ در صد کیلومتر لیتر مصرف سوخت داشتیم.

نخستین تست جاده‌ای رنو ساندرو در بیش از 500 کیلومتر

بعد از طی مسافتی، نسخه دنده‌ای خود را با ساندرو اتوماتیکی جابه‌جا کردیم که بالای ۳۰ هزار کیلومتر راه رفته بود و می‌توانست مرجع خوبی برای بررسی نسخه اتوماتیک باشد. با اینکه ماشین کارکرد به نسبت بالایی در مدت کوتاه داشته است، ولی شرایط اتاق سالم بود و صدایی از آن شنیده نمی‌شد. دسته دنده ساندرو اتوماتیک دقیقا مثل مگان و تندر۹۰ اتوماتیک ایران‌خودرو است. گیربکس را از حالت P در حالت D قرار می‌دهیم. بدون هیچ گونه ضربه‌ای ماشین راه می‌افتد. تعویض دنده‌ها نرم است و کمتر لرزشی از تعویض در اتاق احساس می‌شود. اگر از بدو حرکت پای خود را روی گاز بگذارید، می‌توانید به دورهای بالا در دنده مناسب برسید. ولی اگر بحث شتابگیری مخصوصا در اتوبان‌ها پیش بیاید، این کار سخت شده و با تخت گاز کردن کمتر شاهد آن هستید که ساندرو به شما دنده معکوس بدهد.

به شکلی که در سرعت بالای ۱۱۰ کیلومتر برساعت، خودرو از دنده ۴ به دنده ۳ نمی‌آید. اگر اسرار زیادی به معکوس کشیدن دارید، باید دسته دنده را سمت خود بکشید و حالت تیپ‌ترونیک را انتخاب کنید. در این وضعیت تعویض دنده را خود بر عهده می‌گیرید که با حرکت جلو و عقب دسته دنده می‌توانید حالت دنده را انتخاب کنید و به دور موتورهای بالا برسید. البته سیستم حفاظت از گیربکس ساندرو و تندر۹۰ اتوماتیک به شکلی طراحی شده است که در صورت فشار به موتور و گیربکس، دنده مثبت را حتی در حالت تیپ‌ترونیک اعمال و از دادن دنده معکوس در شرایط دور موتور بالا جلوگیری می‌کند.

گاهی اوقات دوست داشتیم پدال گاز آن دستوری را که می‌فرستیم به درستی برای گیربکس شرح دهد و گیربکس خوب عمل کند ولی آن قدر گیربکس ۴ دنده اتوماتیک ساندرو تحت فرمان مهندسان سازنده است که کاری به کار ما ندارد و طبق قاعده خود عمل می‌کند که بعضی مواقع دلچسب نیست. با نسخه اتوماتیک رسیدن به سرعت بالای ۱۷۰ کیلومتر کار آسانی نیست و با ۳ سرنشین دستیابی به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت هم مثل دنده‌ای نیست. شاید باید ساده بیان کرد وقتی روی دنده ۴ ساندرو اتوماتیک هستید، از شتابگیری صرف‌نظر کرده یا حداقل از دنده ۳ استفاده کنید. اما همین رانندگی با این گیربکس اتوماتیک نسبت به رقبای چینی دلچسب‌‌تر است و با توجه به صداگیری جدیدی که روی ساندرو اعمال شده ، آسایش به مراتب بیشتری نسبت به تندر۹۰ اتوماتیک تجربه می‌کنید و حین رانندگی با وجود لاستیک‌های بارز، به مراتب از تندر۹۰ صدای کمتری از سطح جاده به داخل اتاق شنیده می‌شود.

وقتی بدون رانندگی ساندرو را کالبد شکافی می‌کنیم


نخستین تست جاده‌ای رنو ساندرو در بیش از 500 کیلومتر

اگر بحث تست‌درایو را کنار بگذاریم و به جزئیات غیر فنی بپردازیم، به نکات مثبت و منفی جالبی می‌رسیم. در نگاه اول از نظر بسیاری از همراهان در سفر، ظاهر ساندرو زیبا نیست. ولی با کمی بحث به این مسئله می‌رسیم که ظاهر در سطح سال ۲۰۰۸ آن قدر بد هم نیست و شاید در همان سال زیبا هم تلقی شده است.مسئله اصلی این است که ظاهر ساندرو کهنه و قدیمی است و همین نکته باعث شده است در کنار طراحی‌های روزی که می‌بینیم، کمی بد چهره به نظر بیاید. ولی همین ظاهر ساده نکات مثبتی را در دل خود دارد.

اولین مسئله این است که داخل ساندرو با پنج سرنشین که از قد ۱۶۵ سانتی متر تا ۱۹۰ سانتی‌متر حضور داشتند، راحت در جلو و عقب می‌نشستند. طاقچه عقب خودرو یکی از بزرگ‌ترین فضاهای پشت صندلی عقب را دارد که به راحتی یک کوله مسافرتی را روی آن جا دادیم. صندوق عقب ماشین هم یکی از بهترین فضاها را دارد و بدون خواباندن صندلی‌های عقب، در مسیر برگشتن پنج خبرنگار تمام وسایل خود را در صندوق گذاشتند و مجبور نشدیم قسمتی از بار را داخل اتاق بیاوریم.زاپاس ساندرو از زیر بسته می‌شود و همین مسئله باعث شده است کف صندوق این ماشین صاف و یک‌تکه و دسترسی به زاپاس راحت‌‌تر از تندر۹۰ باشد. طراحی داشبورد هم به مراتب از تندر۹۰ زیباتر است. البته در صورت حضور تندر۹۰ فیس‌لیفت، داخل تندر۹۰ هم به شکل ساندرو می‌شود. اضافه شدن کنترل سیستم صوتی از پشت فرمان، باعث شده امکانات ساده تندر ۹۰، کمی جامع‌‌تر باشد. غربلیک فرمان ظاهر خوبی را گرفته است و دو ایربگ خودرو محفظه‌های زیباتری دارند.

پشت آمپر هم با توجه به بسیاری از تندر۹۰‌ها زیباتر است. سیستم کامپیوتر سفر، به نسبت خوب عمل می‌کند و اطلاعات مناسبی به راننده می‌دهد. رودری‌های خودرو در جلو و عقب طوری طراحی شده‌اند که می‌توانید دست را روی آن تکیه بدهید و دستگیره را بگیرید که باز هم نسبت به تندر۹۰ متمدن‌‌تر است.سیستم صوتی ضبط CD خور با قابلیت USB و AUX است که به چهار باند روی در‌ها نصب شده است. واقعیت این است که کیفیت این سیستم آن چنان بالا نیست و صدای جذابی در اتاق تحویل نمی‌دهد. نسخه اتوماتیک ساندرو، به تنظیم ارتفاع غربیلک فرمان مجهز شده است که در نسخه دنده‌ای وجود ندارد. در این مدل زه روی در‌ها و رنگ آینه‌ها، هم رنگ با بدنه بوده که از بیرون نسخه اتوماتیک و دنده‌ای قابل تشخیص است.

حین پارک کردن این خودرو به این مسئله رسیدیم که جای خالی سنسور پارک عقب در ماشین به وفور دیده می‌شود و با توجه به اینکه سپرها به طور کامل هم رنگ بدنه هستند، احتمال می‌رود در صورت خط و خش افتادن بسیار در ذوق بزند. یکی دیگر از امکاناتی که در ساندرو جای خالی آن احساس می‌شد، کروزکنترل برای نسخه اتوماتیک است. صندلی‌ها هم کمی راحت بودند، ولی جنسی پارچه‌ای داشتند که برخی مواقع پرزهایی از خود تولید می‌کرد. سیستم تهویه ساندرو مثل تندر۹۰ است و گرمای خوبی بدون بوی آزار دهنده در اتاق پخش می‌کند و یک فن قوی برای پخش باد دارد.

وقتی به پارس‌خودرو رسیدیم، ساندرو ما را راضی کرده و خستگی کمتری نسبت به تندر۹۰ برایمان به ارمغان آورده بود! کاستی‌های آپشن آن بیشترین ضعف‌هایش به حساب می‌آمدند و طراحی‌اش هم کمی دلسرد کننده بود.

در دید اول شاید قیمت ساندرو زیاد باشد، ولی وقتی چینی‌ها رقابت را در بازه ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان جدی کرده‌اند، معلوم است ساندرو می‌تواند بهتر باشد. با توجه به اینکه ۲۰۶ تیپ ۵ ایران‌خودرو، با کیفیتی به مراتب پایین‌‌تر از ساندرو با قیمت نزدیک به ۳۷ میلیون دادوستد می‌شود، طبیعی است یک خودروی CKD که نظارت فرانسوی را به‌طور مستقیم روی خود دارد، قیمتی بالاتر از ۲۰۶ را برای خود انتخاب می‌کند.


* حسین دلاور - روزنامه دنیای خودرو

بلیط هواپیما



دیدگاه ها

علیرضا: 1394/9/820:51:33،
112
404
حق مردم ایران ماشین بی کیفیت چینیه نه این
شیخ ووئر: 1394/9/900:42:32،
184
46
به دوتا هواکش بالای ضبط دقت کنین !!!!!! شکل خاصیه !
كوروش: 1394/9/900:50:02،
181
40
چنان ميگي اين انگار ماشين مدل روز فرانسه است! اين ماشين طراحيش مال هفت سال بيشه! يه درجه بهتر از چيني هاست
HAMID: 1394/9/902:46:41،
109
37
1- خبرنگار دو دستی چسبیده به فرمون ! گزارشگر خوش دسته یا ماشین بدفرمون
2-چرا آینه دنده دستی رو همرنگ بدنه نمیزنن مریضه پارس خودرو
3- سنسور دنده عقب نداره مگه میشه ! ایرانخودرو تمام ماشیناش داره بعد ماشین 42 تومنی نداره باید دوربین هم داشته باشه
4-تهویه دستی یا اتومات نگفتین 5 تا خبرنگار بودین ها !
5- آنتنش هم بده بابا آنتن اکتیو اختراع شد حتی پارس LX نگا کن نه خارجیا
6- کاپوتشو هم میدادی بالا . ببین روغن نزده بو نمیکنه باتری چی داره البته حق داری معلومه این نسخه ها بهترینشو میذارن ارزشی نداره

طولانی شد ......
بنگاه احمدی: 1394/9/902:48:45،
117
17
فقط به خاطر یه ذره قیافه 5 میلیون بیشتر
راستی 206 SD یک ملیون گرونتره از هاچ بکش این چرا از صندوقدارش ارزونتر نیست؟
غفور: 1394/9/902:52:06،
49
122
به نظر من بهترین خودرو تو تولیدات داخلیه از نظر کیفیت عالیه خاطره رانندگی بد را مبالغه کردید نیسان آبی با۲۰ سال کارکرده۱۷/۵ لیتر نمی سوزونه دروغ چرا میگید
زمانی ماشین سال اروپا بوده این ساندرو لیاقت ایرانی جماعت همون پرایدهه
۱۷/۵ لیتر - سروصدای کابین لطفا دروغ نگویید
مهدی براتی: 1394/9/903:07:48،
88
26
با اینکه از ویرانخودرو حالم بهم میخوره اگه دست ایرانخودرو بود الان کلی آپشن میذاش روش مثل آینه برقی تاشونده اتومات سنسور دنده عقب ترمز عقب دیسکی (تو ایران آپشنه) آنتن اکتیو تهویه اتومات دیجیتال کارت طلایی
سایپا دیگه شورشو درآورده حتی نماینده رنو هم شاکی شد
غلامرضا: 1394/9/905:53:52،
32
59
واسه من خلافی اومده 2 میلیون و هشتصد هزار!

اعتراض زدم فقط 200 تومنشو کم کردن....خخخ
ملنگ: 1394/9/906:27:09،
146
41
کسی ۴۸ ملیون بابت این آشغال زشت نمی دهد.!!
بابک: 1394/9/906:42:54،
131
28
رنو اصرار داشت این ماشین با قیمتی بمراتب پایین تر عرضه شود ولی خودروسازان طماع بخاطر سود بیشتر و حفاظت از منافع خودروهای چینی مثل برلیانس این قیمت بالا را روی این خودرو گذاشتن.
تودهنی محکم به پارس خودرو و سایپا و ایرانخودرو... با نخریدن این ماشین و سایر خودروهای صفر
حسن : 1394/9/906:59:32،
73
27
سلام
نویسنده محترم اسرا یعنی سر داشتن باید بگید اصرار به معنای پا فشاری .
ضمنا ماشین بسیار زشت و بی کیفیت هست . به درز بین درها واتاق نگاه کنید و چراغهای پشتش مثل نیو پی کی هست اونقت 43 قیمت میذارن.
وا ویلا
محمد رضا ...: 1394/9/907:10:14،
75
29
حق مردم ایران ماشین بروز و آمریکایی مرسدس بنز و تویوتا است ونه این این خودروهای بی کیفیت و بدنه ضعیف فرانسوی که هیچ فروشی در سطح ژاپن امریکا و المان نداره ..

ما از پدران و پدر بزرگامون چی کم داریم که به این سرنوشت گرفتار شدیم ؟؟

چرا اونها اون زمان بهترینها را با حقوق ماهیانه میخریدن ولی ما با این ادعای تحصیلاتمون و کلاسمون باید به درد بی درمان چینی فرانسوی روسی گرفتار بشیم ؟؟؟

بدبختی این نسل اینه که به کمترینها قانع است و همت بسیار پایینی دارن و برای مدتی حاظر نیستن مقاوت ،،حتی برای تحریم خودرو انجام بدن ..
رضا: 1394/9/907:19:28،
51
34
تو عکس سومی از پایین ماشین تو خاکی داره 180 تا میره .این مسخره بازیا چیه دیگههههههههه
مصطفی: 1394/9/908:18:23،
57
30
عین لوبو میمونه همون ماشین چینی داغونه
مصطفی: 1394/9/908:25:35،
58
68
با 48 میلیون میرم لیفان x50 می گیرم تازه شاسی بلنده
تحریم: 1394/9/908:53:10،
46
19
خودرو بندازان مافیایی و خانوادگی با رانت های حکومتی و دولتی و دریافت رشوه از خودروسازان خارجی خودروهای از رده خارج را در ایران به چند برابر قیمت واقعی می فروشند. فقط موندم چرا نام خودشون رو خودروساز گذاشتن !!!!!
سیامک: 1394/9/908:54:14،
64
28
نه قیافه داره نه موتور درست حسابی و نه ایمنی مناسب.در یک کلام نسبت به قیمت افتضاح.لعنت به مافیای خودرو ایران.....
رضا: 1394/9/912:18:28،
36
38
L90 چی بود که هیچ بکش بیاد . وحشتناکه
OMID: 1394/9/912:18:41،
46
35
حالا یعنی این آشغال خوبه!!!
ترمز عقب کاسه ایی اونم الان که داریم میریم تو سال ۲۰۱۶!!!
سنسور پارک عقب نداره، نه اصلا روتون شد!!!
نمیگم همه چینی ها خوبن ولی این ۱۰۰ پله از ماشینایی مثل ام جی و جیلی پایینتره
این آشغال در حد تیبا هست
شاکی: 1394/9/820:53:13،
190
54
بد ریخت ترین ماشینیه که تا حالا دیدم، مث جارو برقی می مونه، نهایتش 10 میلیون می ارزه
داود: 1394/9/907:34:47،
42
80
تو برو اول تیبا رو نگاه کن بعد در مورد این قضاوت کن حداقل میدونی یه اصالتی داره کم مصرفه البته باید ماشین شناس باشی تا بفهمی
مصطفی: 1394/9/908:13:17،
59
80
داداش تیبا از این ال لگن خیلی بهتره
موجی: 1394/9/909:07:30،
43
34
توجه کنید تبلیغ یک ماشین اشغال:
فرمون سفت
شتاب به زور به 12 ثانیه میرسد
شتاب گیری از ماشین های کناری بهتره
تا سرعت 180 تعادل بهتری از ال 90 داره بشرطی که فرمون رو دو دستی بگیری
ذلل: 1394/9/820:55:45،
136
36
بدریخت تر شده
جیمی: 1394/9/820:55:54،
149
24
تاسف برای مسئولین خودروساز!!!

با چه منطقی رفتن این مدل رو انتخاب کردن واسه انداختن به این ملت!!؟؟

شما که میخواستین قیمت خون باباتون این خودرو رو بندازید به ملت حداقل مدل 2013 رو میاوردین نه 2008!!!،

فقط تاسف به شعور خریداران این ماشین با این قیمت...
بهزاد: 1394/9/908:27:04،
41
16
واقعا درست گفتی جیمی عزیز........من نمی دونم این تصمیم گیرندگان اصلی کارخانه های خودرو ساز واقعا ایرانی اند ! گیریم که اصلا یه جمعیتی هنوز نا اگاه داخل مملکت باشه ولی شما ها که ادعای تحصیل کردگی دارید سر سوزنی نباید علاقه در وجودشون به ایران و ایرانی باشه که از کم اطلاعی برخی از هم وطناتون سوئ استفاده نکنید . به ولای علی قیامتی هست و برای ستمکاران بسیار زجر آور خواهد بود.
بهمن: 1394/9/820:57:14،
80
29
این دیگه چه ماشینیه!!!!

حتما 50 به بالا هم میخوان قالب کنن به مردم ...
آرمين: 1394/9/820:57:48،
83
24
خوبه آقا، راااضي باشيد. اين ماشينارو مخصوص ما ميسازن. الان ديگه جهان سوم هم اينا رو سوار نمشن! حالا ما جهان چندميم خدا داند!
وحید ص: 1394/9/820:59:27،
81
30
48 ساله داریم موتور پیکان را میسازیم
به احتمال زیاد 300 سال هم موتور K4M را خواهیم ساخت.
آرشام 17 ساله: 1394/9/821:00:53،
53
179
عزیزان روستایی و شهرستانی و جنوب شهر تهران حتما از این ماشین بی ریخت استقبال شایانی خواهند کرد
بشتابید...خخخ
شیشه رو هم دودی کنید
رینگ و لاستیک پهن هم بندازید
پشت شیشه عقبم بنویسید نیم کیلو باش ولی مرد باش..خخخ
میثم: 1394/9/908:10:31،
91
19
بهتره به بقیه احترام بزاری کوچولو، برو یه سر به آمار بزن، تو فروش اقساطی ویران خودرو و سایپا کمترین خرید مال شهرستان و بیشترین خرید مال تهران بود، این همه ادعا رو از کجا میارین من در عجبم.
امیر : 1394/9/910:26:17،
58
24
تو عزیز تهرانی هم با بی آر تی و اتوبوسای قراضه ایستاده برو هوای آلوده هم بزن به بدن ما شهرستانی هام واست دست تکون میدیم وقتی دیدیمت یک هدفون هم بزن که صدای ماشینا رو نشنوی چون با این طرز فکرت مال اون پایین مایینایی احتمالا
مهدی: 1394/9/923:02:14،
51
22
چقد بچه بی فرهنگی...
مگه داریم؟؟؟!!
مشتری: 1394/9/821:01:50،
102
25
حداکثر 12 میلیون قیمتشه، اونم از دم قسط

*************تحریم ادامه دارد*********************
Ty: 1394/9/821:08:13،
52
45
کپی از تیبا
امیر: 1394/9/821:08:25،
51
71
صد رحمت به پژو پارس که حداقل ظاهر خوبی دارد این ماشینهای بلوک شرق رو که مال ده سال پیش است وحال آدم از قبافه اش بهم میخوره از کجا گیرآوردن
Ad: 1394/9/900:18:44،
47
65
رنوی فرانسه شد بلوک شرق،اگه منظورت داچیاست که زیرمجموعه رنو هست و مطمین باش رومانی از کره ای بهتره
خوشگل پسند: 1394/9/900:26:08،
47
23
به شدت بد ریخته
ali: 1394/9/821:10:46،
91
104
206 شرف داره به L90
امین: 1394/9/908:21:06،
71
25
حتما 206 جدیدو سوار نشدی که بفهمی چقد بیشرف شده. ردیف عقبشم به درده معلولانی که پاهاشونو از دست دادن میخوره
mohammad: 1394/9/1010:07:09،
30
18
نکنه فکر کردی 206 خیلی جدیده...
حامد: 1394/9/821:13:32،
78
25
فقط یک کلمه بگم که چقدر بدبختیم ما ملت ایران ،،،،،،، دیگه بسکه بغض دارم گریم گرفته بقیه شو نمیگم خدا پشت و پناهتون ،،،،
افشین: 1394/9/821:17:42،
52
28
اوووووووف جقد تبلیغ میکنین؟

حالمون بد شد واقعا

بیخیال اینم خودروییه مثل بقیه
شيدا: 1394/9/821:22:47،
68
35
بد قيافه...
14: 1394/9/821:26:17،
53
29
توجه.....
همان تندر است یک نسل بعد تر که بر سر قیمت رنو با سایپا توافق نداشتن و قیمت آن را رنو بسیار پایینتر و در حد تندر تعیین کرد منتها سایپا بخاطر اینکه بازار چینیها (برلیانس و... ) به هم نخوره !! قیمت بالاتری داده
نخرید که واقعا توهین بزرگی هستش و مردم رو.... حساب کردن
ماشين باز: 1394/9/821:28:41،
41
45
فوق العاده بيريخت
اصلا ب پاي h320 نميرسه البته هاچبكش
MEHDI: 1394/9/821:30:17،
46
25
حتما قراره این خودروی روز فوق پیشرفته بسیار زیبا با اینهمه امکانات و آپشنهای جدید و جذاب و بخاری بدون بو وکاملا متفاوت با ال90 پنجاه تومنم به فروش بره اونم با بررسی کارشناسی و تخصصی و دقیق شورای رقابت!!!!!!!!!!
هادی: 1394/9/821:35:59،
46
31
لنگه کفشی در بیابان نعمت است

باز بهتر از خودروهای موجوده

ولی کاش این رفتار ظالمانه رو با ملت نمیکردند.

خودروی 2008 با قیمت فراتر از جهانی
پیرلو: 1394/9/821:36:06،
121
31
دنده ها براحتی از دو به سه جا به جا میشوند
هر چهار چرخ همزمان میچرخند
با اشاره دست فرمان براحتی میچرند
بوق خودرو بسیار سر حال به نظر میرسد
به محض فشردن پدال ماشین گاز میخورد
عقب خودرو براحتی میتوان نشست...........

اینا آپشنایی که هر خودرویی نداره ها
آقا مشتبا: 1394/9/902:51:44،
65
25
ما را خنداندی
..
درود بر آن شیری که تو را خورد!
مهدی: 1394/9/821:41:12،
51
31
اون گردوخاکش تو بیابون و پخشش وبخاری بدون بوش منو جذب خودش کرد!!!
این خودرو واقعا وسوسه برانگیزه مخصوصا پلاستیک آبیه تو ردیف عقب!!!
تفاوتو میشه توش احساس کرد!!!
طراحیشو چراغاش بسیار زیبا و جدیده!!!
اصلا شبیه لوبو نیست!!!
شبیه خودروهای کانسپت تو نمایشگاه های بین المللی نیست!؟
فراز: 1394/9/821:47:38،
31
29
حسين دلاور يدونست
ماشين ها رو خيلي خوب و منطقي بررسي. مي كنه
آرش: 1394/9/821:55:00،
37
32
ماشین نسبت به پژو ها بهتره از هم نظر فنی هم ایمنی ولی قیمتشو بالا گذاشتن باید هم قیمت تندر90 میبود حداکثر تا بتونه با 206 رقابت کنه الان خریدارش کم میشه خاصه اینکه مردم ایران بیشتر قیافه براشون مهمه تاا فنی
@-@: 1394/9/821:55:55،
31
25
قیمت جهانی 25 میلیون حالا چند میخواهند بندازن به ما

سولی: 1394/9/907:01:13،
30
25
توی دنیا از رده خارجه!!
اینجا قطعات چینی روش سوار میکنن
چرا از دنیا عقبیم؟
صبر آخراشه...
چوب خط پُر شده
یاحسین
آرتا: 1394/9/821:57:01،
35
40
1-2 سال اول میشه رو فنی این خودرو حساب کرد و مسلما از 206 بهتره
میراژ: 1394/9/821:57:15،
37
24
تا ایران توش دست نبرده خوبه...
بابا: 1394/9/821:57:52،
41
24
واقعا که آشغاله . 47 میلیون ؟؟؟!؟!!!!
ایرانی: 1394/9/821:58:07،
35
28
دلیل از این مسخره تر ندیدم یعنی اگر پژو مونتاژی ایرانی بشه 100 میلیون باید تمام خارجی های تازه وارد بیشتر ازش قیمت گذاری بشه


طبق کدوم منطق اقتصادی بجز طبق حمایت انحصاری و رانت این اتفاق میفته
فرشاد: 1394/9/900:12:57،
32
26
الکی که نیست.باید همه جوره تست بشه.مگه جون مردم شوخیه.این عزیزان خبرنگار هم روی جرمی کلارکسون رو کم کردند.احسنت.بچه ها ماشین بعدی تست پراید پیکاب.( وانت).
ولى : 1394/9/821:59:10،
31
22
اگه فيست ليف جديد را توليد مى كردن خوب بود بعيد ميدونم تو بازار موفق بشه
معلم: 1394/9/822:00:56،
28
35
1-قیمتش بالا است مگر با نصب اپشن ها حداکثر 42 باشد وگر نه بین 39 تا 40 تومن در این بازار می ارزد
2- با این قیمت دنا بهتر به نظر می رسد زیباتر است و اپشن هم بیشتر دارد
3= سنسور پارک عقب ضروری است حتما نصبش کنید که ایراد هم گرفته بودند
4-مدل جدید ش را زود بزنید ممنون
پاسخ معلم: 1394/9/906:57:53،
33
19
مردم که اختلاس نمیکنن!! قیمتش تنده
بهزاد تحریم: 1394/9/822:02:33،
31
27
واااااای خوشبحال ایرانیها شده با اومدن این ماشین، دیگه هیچ گله ای نیست. دستتون درد نکنه ایران خودروی عزیز. من که از الان تو صفشم. فکر کنم ازش سه تا بخرم، یکی برا روزام، یکی برا شبام یکی برا........... نصف شبام.
vahid: 1394/9/822:04:07،
27
48
من که میخرم خیلی جیگره
معلم: 1394/9/822:05:37،
21
26
روی در و اینه را مثل اتوماتیک هم رنگ بدن کنید وپولش را بگیرید و گرنه خودم همرنگش می کنم که دقیق وزیبا در نمیاد ممنون
همشهري: 1394/9/822:10:21،
28
31
بازم يك خودروي از رده خارج يك كمپاني متوسط را برايمان آورده اند .واقعا براي خودم و مردمم متاسفم كه چرا نبايد به يك خودروي بروز جهان دسترسي داشته باشيم.
امید : 1394/9/822:11:06،
25
23
چنانکه:
۱)اولا پارس خودرو اجازه داداصحاب رسانه خودشون خودروروانتخاب کنن یااینکه رفت گلچینهاش واونهایی که توی qc کمترین عیب راداشتن رادادبه اصحاب رسانه؟
۲)درتمام متن همش به تندر۹۰ اشاره شدبودکه همه چیزش شبیه تندر ۹۰ پس دیگه نیازی به تست نبود که!تندر ۹۰ از سال ۸۶درایران هست.
واقعاً پارس خودرو خسته نباشه
دوبی: 1394/9/822:12:16،
33
27
قیمت جهانیش تمام فولش 30 میلیونه اگر تولید داخلی بشه و کلی از امکاناتش طبق معمول حذف بشه بایست هم قیمت تیبا باشه نهایتش 20 میلیون

اشغال ترین تولید رنو همینه برید تو خود سایتش
رضا: 1394/9/822:17:50،
26
28
ال ممد و اون رنو شاسي بلنده و اين اسباب بازي، داشبوردهاي همسان دارن. ايران فرغون داشبورد عوض ميكنه ميندازه به مردم، اينا هم قيافه بيروني رو. خدايا به كجا پناه ببريم. ترمز كاسه اي؟!!!
صابر: 1394/9/822:22:07،
31
19
به نظرم من شما چه خوشتون بیاد چه بدتون بیاد تولید میشه با قیمت چرت میدن دست خلق ا... همین که هست
ALi: 1394/9/822:25:18،
33
27
قیمت بالا - بدون امکانات و بدون آپشن - خودروی قدیمی - ظاهر زشت - مصرفش هم که کم نیست با موتور کوچک و کم قدرت 1600 - تکنولوژی قدیمی - برندش هم که در اصل داچیای رومانیست
کلا کلکسیون نکات منفیه . صد رحمت به چینی های این قیمتی

کاظم: 1394/9/822:28:50،
27
35
چرا اینقد این زشته؟
‌حراسی: 1394/9/822:29:23،
20
27
مردم ایران ماشین چینی بیشتر دوست دارند تا این اسباب بازی ها فقط چینی بخرید
کیان: 1395/4/2615:49:20،
29
22
ماشینای چینی همشون مسخره هستن و بعد شش ماه خراب میشن
کیان: 1395/4/2615:52:43،
29
30
دوستانی که از طراحی این ماشین ایراد میگیرن
شما حتی نقاشی ساندرو را بلد نیستید
خودشم: 1394/9/822:32:14،
32
27
اینقدر ارتفاعش زیاده فکر میکنی کراس اور هست نه هاچ بک :)
بچه محل: 1394/9/822:33:13،
27
21
چه قدر بي ريخته
‌یاسین: 1394/9/822:33:30،
45
22
بین این و مازراتی موندم
جان: 1394/9/822:33:53،
27
29
خوب، رسالتت رو انجام دادی! تبلیغ خوبی بود،خسته نباشید
یاس: 1394/9/822:38:42،
24
42
میخرم.عالیه
محسن: 1394/9/822:42:57،
32
31
ماشین خوب... ولی گران
وحيد يوسفي: 1394/9/822:46:56،
24
42
چهره ماشين كه بيرونش بد نيست. ولي داخلش زشته.
ولي جاداره.
ولي از نظر فني بد نيست.
يعني گيربكسش خوبه و از نظر شتاب هم ميتونه خوب باشه.
...: 1394/9/822:50:21،
29
21
قرار بود بعد توافق خودرو جدید وارد بشه حتما اینا هستن !!
ال نود هاچ بک !
بعد ال نود سواری و باری الان هاچ بک صبح هم حتما ال نود کوپه و کروک و ال نود شاسی بلند !!!
خجالت داره بخدا !!
رضا: 1394/9/822:51:58،
62
33
گول این مقالات رسانه ای را نخورید. بنده سه سال و 50000 کیلومتر
رانندگی با تندر 90 که با این خودرو تفاوتی به جز بدنه ندارد را به شرح ذیل خدمتتان عرض می کنم: تریم داخلی به شدت ساده با
صندلی های نیمکت گونه که به شدت در مسافت طولانی ازار دهنده
است - هندلینگ و لذت رانندگی بسیار پایین به طوری که در سرعت
صد کیلومتر به بالا کنترل فرمان مشکل می شود-با روشن شدن کولر
قدرت موتور به طور محسوس کاهش پیدا می کند. مزیت این خودرو
فقط موتور و گیربکس نرم است ولی به هیچ وجه قیمت 48 میلیونی
انرا توجیه نمی کند.
parviz: 1394/9/902:20:28،
33
42
"صندلی های نیمکت گونه که به شدت در مسافت طولانی ازار دهنده
است - هندلینگ و لذت رانندگی بسیار پایین به طوری که در سرعت
صد کیلومتر به بالا کنترل فرمان مشکل می شود"

شما فکر کردید سوار چه ماشینی شدید؟ (فراموش نکن که این خودرو قبلا 16 میلیون بوده)
اون ماشینی که این مشکلات و نداشته باشه، باید بین خودروهای ژاپنی و آروپایی روز، دنبالش بگردید؛
یکم واقع بین باشید و ال90 و با آشغالای تولید داخل مثل 206، دنا و ... مقایسه کنید، اونوقت میبینید که بین اونها سره.
Leo: 1394/9/822:54:54،
33
26
به خدا 47 تومن خیلی زیاده !!!
سلام: 1394/9/822:58:37،
36
29
تیبا از این خوشگل تره.
...: 1394/9/822:59:45،
24
24
یکی از دوستان درباره خودرو فوتون در صفحه قبلی گفت ما از این خودرو های چینی نمیگیریم. حرفت درست اما ...
حتما دوست عزیز میخوای ال نود هاچ بک و کوپه وشاسی بلند بگیری !!!!!!!
در سال های بعد ال نود زیر دریاى و ال نود جنگنده ..
مرتضی: 1394/9/823:01:00،
24
24
زحمت کشیدن... چالش کشیدن...فقط باس خندید... هه هه هه...
حسن: 1394/9/823:14:48،
26
33
رنو هم عجب اشغالهايي توليد ميكنه ادم حالش بهم ميخوره
امیر: 1394/9/823:19:18،
32
22
همه چیزش خوب . ولی وقتی قیمتش چند برابر میشه دیگه ارزشی نداره به اندازه ازش واقعیش می ارزه
چل ۹۰: 1394/9/823:22:30،
27
27
توش که هنوز همون داشبورد مزخرف و آشغاله با طراحی عصر حجر
اونوقت اینو چند میخوان فروش کنند به ملت ؟
ای بابا: 1394/9/823:22:59،
24
25
ظاهرش بدنیست ولی توش هیچی نداره.
امیر: 1394/9/823:23:55،
25
24
ماشین فقط ژاپنی
مزدا ، میتسوبیشی ، هوندا ، تویوتا ، نیسان و .... بیارید
معلوم نیست این فرانسویا به این خودرو سازای ما چی میدن که دست از سره این رنو و پژوی درجه 3 اروپایی بر نمیدارن
سوارکار : 1394/9/823:24:52،
27
22
ملت ساندرو مینویسن گوگل یه ماشینه مشتی میاد مدله ۲۰۱۵ ,بنجل پوش شدیم با قیمته دو برابره نو
چپاندن این بیریخت قراضه به ملت شهید پرور گناهه.
آقای ماشین بنداز خودت ها ضری ۵۰ میلیون به این تشت بدی؟

پای خبر نگار هارو وسط بکشین بازهم این تشت ارزشش اضافه نمیشه .
ناشناس: 1394/9/823:33:53،
32
35
علیرغم همه کاستی ها و ضعف در طراحی ظاهریش، بین ماشین های تولید داخل بنظر بهترین انتخابه. البته قیمتش هم بالاست.
علی حسینی: 1394/9/823:37:41،
47
42
مزایای 206 نسبت به این جوجه اردک زشت
1 تهویه اتومات
2 ترمز 4 چرخ دیسک
3 سیستم صوتی پیشرفته بابلوتوث و بلندگوهای تیوتر دار
4 ظاهر بسیار زیبا تر
5 موتور tu 5
6 تنظیم ارتفاع فرمان که در مدل دنده ای ساندرو وجود ندارد
7 سنسور دنده عقب
ت ح ر ی م: 1394/9/902:36:13،
39
42
آخه مرد مومن 206 نسبت به این مزیتی داره خدایی؟!!!!!
موتور TU5 بهتر از موتوره ال نوده؟؟؟؟!!!!

شرکت پژو دیگه هیچ نظارتی روی خودروهای ایرانخودرو نداره، چند وقت پیش هم میخواست به خاطر همین مسئله شکایت کنه.
بازم رنو حواسش به پارس خودرو هست؛
محض اطلاع، اگه حداکثر سه تا ال90 بعد از خروج از کارخونه، برگشت بخوره کل خط تولید میخوابه تا مشکل و پیدا کنن.
قبل از گذاشتن همچین نظرایی یک بار ال90 و تست کن، بعد بیا واسه مردم مقایسه کن.
پاسخ به: 1394/9/902:59:36،
32
25
از همه مهمتر 5 میلیون قیمت کمتر
5 میلیون میشه
یک دست رینگ و لاستیک میشلن
کروز کنترل
نمایشگر دوربین دنده عقب و سیستم صوتی مانیتو دار
دزدگیر مجیکار
روکش چرم و کفپوش و چرم دوزی فرمون
2تومن اضاف آوردم دیگه چی واسش بخرم ؟
آریا: 1394/9/911:24:00،
23
26
عقبش رو که مجبوری سوسکی بشینی چرا نمیگی؟!206یه زمانی شاید بدک نبود ولی الآن بلطف چینیزاسیون گسترده اعمال شده افتضاحی بیش نیست اونم با اون اتاق مضحکش که عملا دو نفرس و بدرد خونواده نمیخوره!!
خ: 1394/9/919:55:55،
18
25
اگه سه تا برگشت بخوره خط تولید می خوابه !!!!!!!!
ماشین ما و خاله ام و همسایمون همه توی فاصله سه ماه گرفتیم هر سه تاش مشکل برق داره درست هم نمیشه
هزارتا ال نود داره تو جاده خاموش میشه کسی دنبالش نیست کاری واسشون بکنه
م.ک.ک: 1394/9/823:40:53،
36
23
زشته.
زيتون: 1394/9/823:44:15،
40
28
داشبورد بمراتب زيباتر از ال نود را متوجه نشدم يعني تبديل مستطيل به بيضي در چهار كليد روي داشبورد را ميگوييد. اخه اين خودرو ده سال عقبتر از دنياست تازه در زمان خودش هم كاملا معمولي بوده تاكي زور چپوني بس كنيد يك نگاه به مملكت بكنيد همه دلخورند امروز ديدم بازيگران و هنرمندان همه دارند به شبكه هاي ماهواره اي ميروند چرا چون حمايت مالي و معنوي نيست . حمايت اكثريت مردم را از دست ندهيد اقليت نمي تواند پشتيبان كشور باشد. لطفا با خودمان مهربانتر باشيم.
سینا: 1394/9/823:44:28،
30
31
اینارو ول کنین . وانت کی میاد بیرون ؟
رضا: 1394/9/823:46:42،
34
30
من کل مطلبو خوندم خداییش بد نقد شده بود نقد فنی نبود و اصطلاحا یک نقد کاربری بود خلاصه مطلب هم میشه اینو گفت این ماشین هیچ فرق خاصی با ال 90 نداره شایدم ال 90 بهتر باشه و قیمتش اصلا مناسب نیست .الان سال 2015 باید ماشین 2008 سوار شیم نشون میده ما چقد از دنیا جلو هستیم !!!
2016: 1394/9/823:46:42،
35
30
راننده خودکار.
تغیییر وضعیت خودرو از حالت شهری به جاده و مسابقه.
سیستم پارک خودکار.
استفاده از باطری های خورشیدی درسقف خودرو.
سیستم تنظیم باد خودکار لاستیک ها.
سیستم شناسایی هوشمند راننده .
اینها کمترین امکانات یه ماشین سال2016. اگه این ماشین این امکانات را داشته باشه ارزش خرید داره وگرنه مفت نمی ارزه.
رامین: 1394/9/900:05:19،
34
22
این امکاناتی که شما فرمودی ایشالا سال 2066 تو ایرانه.
12346: 1394/9/900:05:20،
23
23
پشتش شبیه پی کِی است
مهدی: 1394/9/900:39:18،
29
29
چرا باید خودروهای دیس کانتینیو های فرانسه در ایران تولید شود ؟
چرا مدیران شرکت های خودرو سازی دست از این سیاست بر نمیدارند ؟
چرا خودروی های روز را در ابتدا مونتاژ و سپس تولید نمی کنید ؟
خودروی پژو 405 هنگامی که در فرانسه ، تولید آن متوقف شد ، در ایران شروع به تولید کرد و هنوز که هنوز است این خودروی پیر که بالای 40 سال از طراحی آن می گذرد در ایران تولید می شود ، و پراید و پارس و زانتیا و نیسان نیز ، بدینگونه .
ناشناس: 1394/9/907:53:31،
21
17
عزیز من چون خط تولید از رده خارج رو بعنوان آهن قراضه باید بندازن سطل آشغالی خوب مفتی میدن خودروساز ایران در عوض کلی پول از یه مدل از رده خارج در میارن. البته خودروساز ایرانی سود بالای 50 درصد روی هر خودرو برای خودش کنار میزاره.
انصاری: 1394/9/906:30:34،
29
18
این خودرو طراحی خوبی ندارد قسمت غقب خودرو بخصوص نوع چراغ های عقب خودرو اصلا زیبایی ندارند واینکه این خودرو نمونه های 20 سال پیش است بایستی خودرو ساز با کار وتحقیق به فکر نوع اوری داخلی باشد با گرفتن کارشناسان داخلی وخارجی خودش طراحی کند خودش تحقیق کند وخودش از صفر تا 100 خودرو را بسازد نه اینکه بعد از گذشت 35 سال هنوز مونتاژ کار باشد ونتواند خودرو پژو 206 را صفر تا 100 خودش تولید کند امیدواریم در خودرو سازی ها نوع اوری وخلا قیت بیشتر شود امیدواریم کاهش هزینه ها هر روز کمتر شود تا رشد انجام شود نه اینکه خودرو ساز طی 35 سال وابسته به دولت ووام دولتی باشد ارزش ال نود فقط 16 میلیون تومان است نه بیشتر
دادا: 1394/9/907:33:05،
30
23
يك كلام زشته خيلي هم زشته
آریا: 1394/9/909:37:01،
32
30
شماها که از ماشین فقط قیافش رو درک میکنید و هیچ اشرافی روی بحثهای مهندسی قضیه ندارید بهتره برید همون206های خوشگل مزخرف رو بخرید!!
ت ح ر ی م: 1394/9/915:22:55،
20
21
آریا درست میگه، این کسایی که مدام از این خودرو هم عیب میگیرن، عوامی بیش نیستن.
ساندرو قدیمی هست و قیمتش ناعادلانست ولی شرف داره به دیگر تولیدات داخل و مونتاژهای چینی؛
ای کاش پارس خودرو و ایران خودرو یه تور واسه این عوام میذاشت تا مونتاژ رنو پارس و پژو رو از نزدیک مشاهده میکردن تا بلکه قضیه رو بهتر درک میکردن؛ کسی که این و با 206 و دنا و سمند و ... مقایسه کنه، معلومه در چه سطحیه!!!
بهروز: 1394/9/907:56:38،
21
27
تا کی باید از خودرو سازهامون خجالت بکشیم
آریا: 1394/9/909:38:11،
27
17
اینو داچیای رومانی ساخته چه ربطی به خودروسازهای ما داره این طفلیها هنوز اندرخم یک کوچه مونتاژکاری گیرن!!!!
آرش66: 1394/9/908:54:00،
29
22
انصافن ماشین 48 میلیون نیرزه، داشبوردش که عین پراید 141 هست حتمن به این قیمت می ارزه! خیلی زور داره به همچین اطاق و داشبوردی با اون موتور که موقع روشن کردن کولر، باید پیاده شی هلش بدی، 48 میلیون تومن پول بدی. قیاس با 206 هم اشتباه هستش. 206 چینی - ایرانی شده و اساسن اون خودروی باکیفیتی نیست که سال 81 - 80 فرانسوی ها به ایران خودرو می دادنش. تنها رقیب این جوجه اردک زشت، برادرش یعنی تندر ال90 هست!
پوریا: 1394/9/909:30:15،
35
21
به عکسهای داخل خودرو دقت کنید. با تندر هیچ فرقی ندارد. در نمای بیرون هم زشت تر از تندر.!! من نمی دانم خودروسازان مردم را
چی فرض کرده اند که برچسب قیمت 43 میلیونی برای این خودرو
که نه نمای داخلی با کیفیت دارد و نه امکانات و اپشن مناسب دارد.
حمایت های دولتی از صنعتی که فاقد مزیت اقتصادی است فقط به
مردم ضرر می رساند.
سعيد: 1394/9/910:03:50،
26
22
نظرات بسيار عالي هستن
خدائيش مردم ايران تكن
حيف كه كسي قدرشونو نميدونه
007: 1394/9/910:55:29،
27
22
مشکل این ماشین نیست مشکل یک نسل قبل بودن این ماشین
است چرا مدل روز و2015 این را مونتاژ نمی کنند چراااااااااااااااااااااااااا
جذابيت ندارد : 1394/9/912:31:05،
20
23
آيا اين خودرو در جاده هاي باراني و برفي تست شده است نويسنده اي كاش كاپوت را بالا ميزد يك عكس از داخل موتور هم ميگذاشت . اما با اين همه تفاسير اين خودرو ارزش 47 ميليوني ندارد و اگر مقايسه اي باشد قيمت آن 35 تا 40 بيشتر نمي ارزد و استقبال خوبي از آن نخواهد شد نظر سنجي افراد بالا نشانگر اين است كه خودرو مذكور تبليغات ال 90 را با خود به يدك ميكشد كه خودرويي ساده و بدون آپشن و جذابيتهاي خودروهاي جديد و امروزي را ندارد . و معلوم است خودرو 15 سال پيش است .

سیامک: 1394/9/912:41:03،
22
20
ماشین 48 میلیونی با ترمزهای کاسه ای در عقب!!!
بخرید اقا بخرید!!!!
مجتبی: 1394/9/913:35:35،
31
22
هوووووووو
هر کسی این کامنت ها رو بخونه کلا منصرف میشه از خریدنه این ماشین، خدانکنه گذر خودرو ساز ها به این کامنت ها بیفته، کلا در شرکتشون را میبندند.
بابا با همه مشکلاتی که هست و وجود داره، یکمی انصاف داشته باشین، دیگه از پراید که بهتره که امسال با وام 25 میلیونی رکورد فروششو زد توی دنیا و اکثر همین دوستانی که نقد بی ما میکنن رفتن و پراید خریدن. اگه قراره یه ماشین با تموم کیفیت و با تموم آپشن ساخته بشه که هیچ مشکلی نداشته باشه، به نظرم باید بوجه یک سال دولت را بهش اختصاص بدن، قبول دارم آپشن های خیلی ساده که همه خودرو ها دارن را نداره، ولی یکمی انصاف داشتنم خوبه
بعدشم اخه چرا هنوز نیومده به بازار میگین کیفیت نداره، همین دوستان یه زمانی انگ بی کیفیتی را زمان ورود ال90 داشتن، ولی الان نگاه کنید، عین پراید ال90 توی خیابون ها ریخته، با این تفاوت که چون کیفیتش خوب بوده، همه رفتن سراغش
ممنون
تخت گاز: 1394/9/916:33:42،
20
26
آقای گزارشگر خودرونویس!‏ تست استاندارد خودرو شامل آزمایش اسلالوم،طول خط ترمزگیری.تست شتاب.وضعیت پایداری سرپیچ ها،میزان صدای کابین وچندمورددیگراست ونباید سلیقه ای وتبلیغاتی باشد.
سینا: 1394/9/917:36:52،
25
22
این مدل جدید سر کیسه کردن مردمه
بهمن: 1394/9/1007:38:07،
18
22

ميگه بايد گرونتر از 206 باشه !!!
واقعا ما کجا زندگي ميکنيم ؟
ي مثال ميزنم در مورد اجناس چيني !
ميدوني چرا اکثر کارخانجات ورشکست شدن ؟
چون جنس چيني وارد ميشد با کيفيت بالاتر و با نصف قيمت
تازه اين دولت ياد گرفته که چطور بايد مردم رو سر کيسه کرد
محمد : 1394/9/1010:39:48،
22
18
با سلام خدمت همه دوستان .
واقعا کجا چنین شتابان .
روز به روز پس رفت ، کاری به 37 سال پیش و خودرو های روز دنیا ندارم ولی تا همین 7 -8 سال پیش هم کیفیت و قیمت خودروها قابل قبول تر بود ولی حالا ..... سرزمین من پر شده از ماشین های بی کیفیت با قیمت های عجیب .
وقتی داشتم نظرات این دوستان که 500 کیلومتر با یه خودرو رانندگی کردن رو میخوندم به این نتیجه رسیدم که این دوستان یا اطلاعات ضعیفی نسبت به خودرو و خودرو نویسی دارن یا اصلا خودرو نویس نیستند و شایدم این یه تبلیغ باشه در هر صورت مرسی که وقت خودتون و ما رو تلف کردین .
ایران : 1394/9/1011:03:14،
19
31
زرشک.180 تاداره میره ولی دوره موتوره ببینید.جونش داره در میاد.
فقط سمند و عشقه. 220 تا رو پر میکنه.
پرچم بالاست.
ali: 1394/9/1111:59:04،
23
21
جالب نیست نمای داخلیش فرقی با تندر نداره نمای خارجیش هم چنگی به دل نمیزنه ردیف عقبشم که مثل پی کی یا206 هست
تندر بهتر از اینه بابا جمع کنید .
علی سمنگانی: 1394/9/1312:11:47،
18
19
خدایا خودت رهایی ببخش، از این مسئولین خیری نمی رسد.
بهترین سیاست برای خودرو سازی ایران: تقویت قطعه سازها برای تولید قطعات با کیفیت جهانی است و مونتاژ خودرو در کارخانجات خودرو ساز>
امیر: 1394/9/2816:16:58،
18
22
بابا چی چی میگین شماها ?! ،یه سر به سایت drive arabia bezanid ببینید قیمت همین ماشین قبل از فیس لیفت تا سال 2013 تو امارات 41000 درهم مدل اتوماتشه ،یعنی تو دبی با درهم 1000 تومن میشه 41 میلیون تومن ! حالا اگه بخواد با گمرک و مخارج وارد بشه 100% بهش اضافه میشه و در میاد 82 میلیون ! خوب مونتاژ شدش در بیاد 48 تومن خیلی هم بی منطق نیست ،چیچی میگین 10 میلیونو 20 میلیون و اینا !! ای خدا ما همه اهل افراطو تفریطیم ! اگه راست میگین اون ماشینای عهد بوق مثل پرشیا که هر روز تو تعمیرگان رو با قیمت 40 تحریم کننین یا اون آشغالای چینی رو و بزارید یواش یواش 4 تا ماشین نسبتا خوب هم بیاد!!
روزگار: 1394/10/119:13:15،
19
18
به خاطر ماشین ایرانو ترک کردم
Ash: 1394/10/2800:50:22،
18
17
من یکیشو حدود سه هفته پیش خریدم (اتوماتیک)
قبلا هم 6 سال ال 90 داشتم
بهتر از ال 90 شده و براحتی بسرعت 185 میرسه و چسبندگیش به جاده و تعادلش خیلی خوبه،شتابش هم عالیه
نیستان: 1394/11/2901:52:37،
40
29
سلام دوستان،خیلی میشه نقد کرد که اولیش اینه که چرا خودروسازان ما مدل قبلیتر یک محصولو انتخاب میکنن؟این یک توهین بزرگ به خودشان وملت شریف ایرانه ومسلما از این وضعیت فرانسه خیلی سود میکنه
دوم اینه که من فکر میکنم ساندرو به مراتب بهتر از پژو هایی باشه که سیستم و...انها مال دو سه دهه قبل تره
سوما ال90 وساندرو از نظر ظاهر وداشبورد بسیار ضعیفند
کاش مسولین متوجه میشدند که مردم قدرت خرید شون کمه
حمید: 1394/12/1201:23:26،
44
46
حق این جماعت همون اشغالهایی مثل پژو و سمند هست که هر چها ر ماه یه سرسیلندر باز بکنن واقعا خانواده ال نو از نظر فنی خیلی خوب جواب داده و اطمینان خاصی را به راننده میدهد چون از نظر فنی مونتاژ شده هست و دستکاری در ان حداقل تا الان وجود نداشته یک ماه هست ساندرو خریده ام سواری و فنیش از ماشینهای موجود زیر 50ملیون خیلی بهتره فقط صندلی راننده زیاد راحت نیست
شهداد لیرهارونی: 1395/1/121:07:15،
43
44
لیاقت شمال تهرانی فقط دود الودگی نه نظر دادن درباره خودرو اونا اگه عرضه داشتن فکری بحال هوای شهرشون میکردن
تورج: 1395/1/320:28:10،
36
44
ایا لیاقت مردم ایران اینه که ماشینهای ده بانزده سال بیش و سوارشن ////
علی : 1395/1/2309:20:16،
32
40
سلام
علی غفاری هستم مهندس مکانیک با 18 سال سابقه کاری تو صنعت خودرو
اگه نگران رد کردن تسمه تایم ال90 و خرج بالای تعمیر اون هستید و از قدرت خودروتون راضی نیستید با افزایش توان و حجم موتور و در ازائ افزایش مصرف 10% سوختون میتونید موتور رو علمی و فنی ارتقاع بدید و نگران رد کردن تایم موتورتون نباشید این کار رو تو خودرو خودم کردم و 100000 کیلومتر هم باهاش رانندگی کردم
حسن: 1395/4/2216:13:32،
22
21
به نظر من این انسانهایی که همیشه نق می زنند و از همه چیز ایراد می گیرند ، و خیلی کشته و مرده آمریکا هستند، اگر همین ماشین آمریکایی بود در وصفش مدیحه سرایی می کردند و آب از لب و لوچه شان جاری می شد. بنازم به این وسعت حقارت و خود کم بینی.
محسن: 1395/4/2310:49:58،
25
18
آخه تا کی بسه دیگه تموم کنید بابا.پدر مردم در اومده ماشبن آشغالو باخون خدا میدن به این ملته همیشه بدبخت
سید: 1395/5/800:22:07،
35
37
دنا خیلی خیلی از این بهتره
مهندس اکبری: 1395/5/811:41:53،
38
32
رنو ساندرو نیاز به نقد و تفسیر ندارد‌.عقل مشتری و تقاضای او و تجربه اش ساندرو را به کرسی نشانده و خواهد نشاند.به نظرم ساندرو اتومات با این قیمت بهترین خودرو اتومات ایران خواهد شد
اسماعیل: 1395/9/2717:14:46،
15
4
نظرات را دوستان دادند ما هیچی نگیم بهتره/خودروسازای ما توی بعد از انقلاب خودشون رو نشون دادندو این رو میشه از رضایت مردم فهمیدای کاش همون ژیان و پیکان هم وارد ایران نمی شد تا ادعای خودرو سازی داشته باشیم
مهیار: 1396/5/1914:09:19،
1
1
رنو فقط رنو 5 والسلام

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
نگین خودرو
رزرو هتل

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط قطار