کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
بیمیتو

ملاقاتی با یک مهمان جدید / تصاویر

کدخبر:۱۷۵۳۵شنبه، ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۸:۴۷۱۵۸۹۹ بازدید

روز سه‌شنبه، 3 آذر 1394، شرکت مدیا موتور برای مشتریان شرایطی را فراهم کرد که با محصولات جدید این شرکت بیشتر آشنا شوند. پیست آزادی ...

روز سه‌شنبه، 3 آذر 1394، شرکت مدیا موتور برای مشتریان شرایطی را فراهم کرد که با محصولات جدید این شرکت بیشتر آشنا شوند. پیست آزادی تهران، میزبان 3 خودرو از این شرکت و تعداد زیادی از علاقه‌مندان MG و مشتریان بود که برای تست رانندگی شاسی‌بلند ‌ام‌جی، GS و سواری جدید GT به این مکان آمده بودند. مراسم از ساعت 8:30 صبح آغاز شد و تا حدود ساعت 14 ادامه داشت. در طی مراسم تعداد زیادی از مردم و برخی خودرونویسان به تست و بررسی این ماشین‌ها پرداختند و نظرات مختلفی را از تجربه خودشان از رانندگی، در میان می‌گذاشتند. 


MG GT در یک نگاه

وقتی به ظاهر خودرو نگاه می‌کنید، در اولین نظر به این نکته می‌رسید که برند MG بعد از 91 سال سابقه کار، امروز به یک ثبات طراحی رسیده و خطوط طراحی ثابتی را برای محصولات خود انتخاب کرده است که می‌توان حکایت از اصالتی جدید کند که از سال 2005 آغاز شده است. طراحی جلوی GT به مانند بقیه ‌ام‌جی‌هاست و شکلی دارد که شما را فقط یاد این برند می‌اندازد. ولی طراحی عقب تا حدی متفاوت ظاهر شده است و حالت کشیده شده در قسمت عقب خودرو حسی اسپرت را از بیرون القا می‌کند. البته که خیلی‌ها این شکل طراحی را دوست ندارند و برخی حاضران در در پیست، به طراحی ضعیف قسمت عقب مخصوصا در بخش چراغ‌ها اشاره می‌کردند. چراغ‌هایی که  انتهای گلگیر نصب شده بودند، ظاهری شبیه طراحی‌های لکسوس داشتند و اتصال دو چراغ عقب توسط شب‌تابی که روی درب صندوق بود، ما را یاد طراحی‌های قبل از سال 2010 می‌انداخت همین حس یک تکه‌بودن چراغ در عقب خودرو برای برخی مشتریان جذاب نبود و از این بخش بسیار ایراد می‌گرفتند. MG GT سال‌ها بود که به طرحی در این شرکت انگلیسی- چینی تبدیل شده بود و حاصل سال‌ها هم‌فکری مهندسان این برند است. بالاخره در نوامبر 2014 عرضه این خودرو آغاز شد و در هفت تیپ به بازار جهانی، مخصوصا بازار چین عرضه شد. در برخی منابع، این خودرو را نسخه کوپه شکل ‌ام‌جی 5 معرفی می‌کنند، البته که تعریف کوپه فقط حسی است که به مخاطب القا شده است و خبری از دو دربودن ماشین نیست.

وقتی در آن طرف مرزهای ایران ساکن باشید، برای خرید GT دو انتخاب موتوری دارید. یکی موتور 1.5 لیتری توربو که 127 اسب‌بخار قدرت دارد و گشتاور 210 نیوتون‌متری را تولید می‌کند. این موتور با اتصال به دو نوع گیربکس شش دنده دستی یا شش دنده اتوماتیک، می‌تواند نیروی تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل کند. GT با موتور 1/5 لیتری در چهار تیپ امکاناتی عرضه می‌شود. با اینکه حجم این نسخه از موتور اولی کمتر استفاده ولی به خاطر بهره گیری از فناوری GDI و استاندارد SGE، توانایی تولید 147 اسب‌بخار با 235 نیوتون‌متر گشتاور را دارد. این موتور با اتصال به گیربکس 6 دنده دستی یا 6 دنده اتوماتیک دو کلاچه ( در معرفی این گیربکس از واژه هفت سرعته استفاده می‌شود که به معنی 6+1 است) نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. طبق اعلام شرکت ‌ام‌جی، GT با موتور 1/4 لیتری می‌تواند صفر  تا 100 کیلومتر را در 9/5 ثانیه بپیماید. روز تست در پیست آزادی، دو دستگاه GT کم‌آپشن با موتور 1/5 لیتری در پیست حضور داشت. وقتی با نمایندگان مدیا موتور صحبت کردیم، به این نکته اشاره کردند که شرکت در تلاش این است نسخه 1/4 لیتری را به ایران بیاورد. ولی شرکت فعلا در حال همگام‌سازی نسخه 1/5 لیتری اتوماتیک با شرایط ایران است. فرمان این خودرو از نوع برقی بوده که به سنسور سرعت مجهز است. سیستم تعلیق در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از مدل H شکل تبعیت می‌کند. نسخه 1/5 لیتری در بهترین شرایط مصرف ترکیبی 7/5 لیتر را برای هر 100 کیلومتر در مدل اتوماتیک رقم می‌زند و نسخه 1/4 لیتری با مصرف 5/9 لیتری به صرفه‌‌تر به نظر می‌رسد. حجم باک این خودرو 55 لیتر است که با توجه به مصرف سوخت آن، برای مسافرت‌های طولانی کافی به نظر می‌رسد.

ترمزها در همه مدل‌ها، در جلو و عقب دیسکی هستند و به سیستم ABS،EBD ، BA و CBC تجهیز شده‌اند. همان طور که در فوق اشاره شد،جهت پاس کردن تست‌ها، نسخه آزمایشی و کم‌آپشن این خودرو به ایران آمده است، ولی در نسخه فول و متوسط GT، امکاناتی وجود دارد که این روزها باب دل اکثر مشتریان ایرانی است. نسخه وارد شده برای تست، به دو کیسه هوا مجهز است که در نسخه‌های فول، GT از 6 کیسه هوا برای حفظ ایمنی استفاده می‌کند. همچنین سیستم‌های کنترل پایداری TCS  و VSC در نسخه‌های 1/4 لیتری موجود است که برای مدل 1/5 لیتری می‌توان سفارش داد. همچنین برخی امکانات کنترلی مثل نشانگر باد لاستیک و سیستم‌های کنترل شروع حرکت در شرایط غیر‌متعارف، از جمله ادواتی بوده که در برخی نسخه‌های وجود دارند. لاستیک خودرو در همه مدل‌های با پهنای 205 میلی‌متر وجود داشته و به رینگ 16 اینچی مجهز است. در نسخه فول 1/4 لیتری، خودرو به تعویض دنده از پشت فرمان هم مجهز شده است. در بقیه مدل‌ها با توجه به تیپ و کلاس عرضه، می‌توان امکاناتی نظیر دی‌لایت، سان‌روف دو حالته، مانیتور پخش DVD و دوربین عقب، سنسور پارک عقب، استارت دکمه‌ای، کروزکنترل، سیستم تهویه دوگانه اتوماتیک، سنسور نور، 4 باند و دو تیوتر، تودوزی چرم، آینه و شیشه‌های برقی و... را پیدا کرد. یکی از سیستم‌های جالب GT این است که با هر دفعه ترمزگیری جریان الکتریکی تولید شده که باعث شارژ باتری خودرو می‌شود. این کار باعث شده دینام کمتر از قدرت موتور استفاده کند و توان تولیدی موتور بیشتر صرف حرکت و مانورپذیری شود. 

طبق اعلام شرکت‌ ام‌جی، قیمت فروش GT در بازار چین بین 96 تا 150 هزار یوآن است که با یک حساب و کتاب ساده می‌توان پی برد، ارزش GT در پشت گمرک ایران بین 54 تا 85 میلیون تومان است. نسخه فول 1/5 لیتری این ماشین حدود 66 میلیون تومان می‌ارزد که با توجه به تعرفه گمرکی، هزینه شماره‌گذاری و تبصره، بیمه و حمل‌بار، حق خدمات و... احتمالا قیمتی زیر 100 میلیون تومان دارد. البته اگر نسخه فول 1/4 لیتری به ایران بیاید، توقع قیمت زیر 100 میلیون تومان کمی برایش غیرمنطقی به نظر می‌رسد.


وقتی GT را به چالش دعوت می‌کنیم 

حال نوبت آن رسیده بود که از فرزند جدید ‌ام‌جی در ایران به درستی استقبال کنیم. ولی آنقدر در حرکت‌های داخل پیست، صدای توربوی آن شبیه یک موتور جت شنیده می‌شد که تصمیم گرفتیم به جای مهمان‌نوازی، خود مهمان باشیم و از این شرایط به درستی استفاده کنیم. شرایطی که شاید باعث شود به GT فشار بیاید و اورا  از ما دلخور کند. اولین نکته‌ای که برای GT می‌توان اعلام کرد فضای مناسب کابین برای یک خانواده 4 نفره است. فاصله محوری 2650 میلی‌متری باعث شده است که در جلو و عقب فضایی مناسب برای نشستن فراهم شود. در بخش صندوق عقب هم، فضای 485 لیتری شرایط یک سفر را برای همان خانواده فراهم می‌کند. وقتی در خودرو را باز می‌کنید و روی صندلی‌ها می‌نشینید، اولین نکته ، راحتی راننده و سرنشین برای نشستن روی صندلی‌هاست. شکل صندلی‌ها طوری طراحی شده است که در عین نرمی، بدن را دربرمی‌گیرد. با استارت زدن خودرو صدای کمی به داخل اتاق می‌آید. وقتی دنده را از حالت P به حالت D قرار می‌دهید، خودرو بدون هیچ تکانی تغییر حالت می‌دهد. این نکته را در نظر داشته باشید که GT مورد بررسی ما، حدود 10 هزار کیلومتر راه رفته بود و بیشتر اوقات در حال فشار و تغییر عملکرد موتور بوده است.

با راه افتادن متوجه می‌شوید که ماشین به شکل نرم و آرامی تعویض دنده‌ها را انجام می‌دهد. کمتر صدایی از سطح جاده به داخل اتاق نفوذ می‌کند. البته ما در پیست آزادی این مسئله را بررسی کردیم و بهتر بود برای تست سروصدا به خیابان‌های عادی شهر می‌رفتیم تا اطلاعات قابل استنادتری را به‌دست می‌آوردیم. با فشردن پا به روی پدال گاز، صدای موتور با صدای توربو ترکیب می‌شود و حس خوبی را به راننده منتقل می‌کند. در این شرایط احساس می‌کنید که GT شتاب فوق‌العاده‌ای دارد. ولی در حقیقت این هیجانی که با صدا ایجاده شده است باعث می‌شود تا شما متوجه عبور عقربه ساعت از 10 ثانیه برای شتابگیری صفر تا 100 کیلومتر نشوید. کمپانی ‌ام‌جی برای نسخه 1/5 لیتری اتوماتیک GT، زمان 8/9 ثانیه را برای شتاب‌گیری صفر تا 100 کیلومتر اعلام می‌کند. وقتی با سرعت به پیچ‌های پیست آزادی حمله می‌کنید، به نکته نه‌چندان دلچسب می‌رسید. GT از نظر فرمان‌پذیری شباهتی به MG6 ندارد و کم‌فرمانی بسیاری را از خود نشان می‌دهد. ولی نکته جالب‌‌تر این بود که این کم‌فرمانی یا under steering، باعث نمی‌شد که عقب ماشین از کنترل خارج شود. با اینکه خودرو به سیستم کنترل کشش و پایداری مجهز نبود، در همان حالت کم‌فرمانی، کمی ثبات در حالت و فرم رانندگی احساس می‌شود. طبق گفته برخی خودرونویسان و مشتریان، این کم‌فرمانی در ‌ام‌جی بی‌سابقه است و یکی از نقاط ضعف اصلی خودرو محسوب می‌شود. وقتی به گیربکس در شتابگیری فشار می‌آوردید، احساس می‌شد که در دنده پنج کمی مکث وجود دارد. گاهی این مکث در معکوس به دنده چهار یا انتقال به دنده 6 به شکل ضربه‌ای ریز در اتاق احساس می‌شد.

قدرت ترمزگیری ‌ام‌جی جی‌تی، جزو یکی از بهترین سیستم‌های کنترلی در این خودرو محسوب می‌شود. فقط ابتدا باید با آن قلق‌گیری کرده تا از حد و اندازه قدرت نگه دارنده آگاه شوید. در روزی که مردم هم برای تست آمده بودند، گاهی اوقات شاهد فشارهای شدید به ترمز بودیم که باعث شده بود ترمزهای GT مخصوصا در عقب منجر به فشار بیش از حد شده و دود و حرارت از لنت‌های آن خارج شود. نکته دیگر که در این پسر تازه‌وارد ‌ام‌جی کمی ناامید کننده بود، کیفیت مواد استفاده شده در داخل خودرو است. با اینکه کمپانی ‌ام‌جی همیشه بر اصالت انگلیسی خود تاکید دارد تا نام و نشان شرکای چینی را کمرنگ کند، ولی در GT شاهد کیفیت خاصی نیستیم و برای ما چندان دلچسب نبود. شاید یک قیاس ساده این مسئله را روشن کند تا توقع ما را از برند MG نشان دهد. وقتی برای تست چری تیگو5 رفتیم با جنسی از متریال داخلی روبه‌رو شدیم که به نسبت خوب بود و امروز آن را در MG GT می‌بینیم. شاید آن کیفیت برای چری خوب باشد، ولی برای برندی که روی انگلیسی بودن تاکید دارد، اصلا خوب و قانع‌کننده نیست.

هنوز زمان عرضه این خودرو مشخص نیست و نمی‌توان به‌طور صد درصد گفت که با موتور 1/5 لیتری وارد می‌شود و یا 1/4 لیتری. ولی اگر با موتور 127 اسب‌بخاری هم به ایران بیاید، می‌توانیم گوییم با ماشین چابکی طرف هستیم، به شرطی که سیستم‌های کنترلی روی این خودرو در سطح فول قرار گیرد تا مهار این ماشین راحت‌‌تر شود. مطمئن هستیم اگر GT به ایران بیاید، با سطح امکاناتی فول به جاده پا می‌گذارد. ولی باید یادمان باشد که امروز در بازار آزاد MG6 فیس‌لیفت 2015 با قیمت 110 میلیون تومان هم دادوستد می‌شود و برای کسب موفقیت برای GT، مهم‌ترین مسئله قیمت‌گذاری درست و منطقی از دید مشتریان است. داخل پیست خیلی از حضار به ارزش قیمتی این خودرو زیر 100 میلیون تومان اشاره می‌کردند و حتی گاهی زیر 90 میلیون تومان را پیشنهاد می‌دادند. برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که عرضه این ماشین در اواخر سال 94 یا اوایل سال 95 شروع می‌شود. ولی هر زمان که آغاز شود، امیدواریم با قیمتی متعارف و رقابتی به بازار بیاید.


xc0y4dqzqoi6fcowajx0.jpg

2kmq3hvzppght6a8bgc4.jpg

3smvsod5cteb7r2ilq8g.jpg

s7hsmkofoa86vnsf21rr.jpg



* حسین دلاور و محمدمهدی تفضلی - روزنامه دنیای خودرو

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

قضاوت با شما ....: 1394/9/719:12:25،
322
50
چه تفاوت زیادی ایجاد میشود وقتی که در دو حروف،، یکی را جابه جا کنیم .....

MG و GM
این کجا و آن جا

چرا ما دنبال بهترینها نمیریم ؟ یا مسولین نمیخوان برن ؟ و چرا در مقابل جنس خوب مقاوت میکنن و نمیخوانش ؟

میدانم که هزاران جواب دارید بدهید اما مقصر اصلی خود مردمی هستن که با خرید خودروی بی کیفیت و قیمت بالا باعث تزلزل و لرزش در بدنه کمپین و تحریم خودرو شدن ...
پس به امید بهتر شدن راهی نمانده ...

خودرو تحریم است ..
سامان: 1394/9/722:00:23،
49
128
این جوری که شما میگی فکر کنم بوگاتی و لامبورگینی هم در حد شما نباشه
اون جنس خوبی که شما مد نظرته رو باید از فضا اورد
جنس خوب پول خوب هم میخواد
کسی شما رو مجبور نکرده جنس بد بخری همین الان اگه تو بازار یه چرخی بزنی با قیمت 100 تا 120 میلیون خیلی انتخاب های بهتر از این خودرو را دارید که جنسشونم خوبه ؛)
صابر: 1394/9/723:12:36،
47
32
ام ٥٥٠ داشتم كه فروختم و اسپورتيج ٢٠١٤ گرفتم
نظر و تجربه ي شخصي خودمو ميگم
كيفيت مواد داخل ماشين ام جي از كره اي ها خيلي بهتره و ديرتر تغيير رنگ ميدن ولي تو كيفيت رانندگي و هندلينگ كره اي بهتر از ام جي هست(البته اين دو خودرو يكسان و همكلاس نيستند ولي بلاخره نمونه اي از توايدات هردو شركت هستند)

در كل هرچقدر پول بدي همونقدر آش ميخوري و ربطي به قدرت خريد هم نداره حالا ميخواد قيمتش ٢ ميليون باشه يا ٢٠٠ ميليون

مرسي
دوباره بخوون : 1394/9/723:22:18،
49
25
جن تا ماشین رو نخرین مردم اعصبتونو بهم میریزن از بس میگن اینچیه خریدی و بهت میخندن و شما جوابی ندارین
1- رانا شدید میخندن این چیه ب حساب 206 یا داشبوردش که پرایده !
2- تیبا میگن اینکه پرایده
3-دنا میگن سمند با این چه فرقی داره چرا 11 تومن گرونتر !
و چینیا اینم خارجی حساب میشه یا دوست داشتی خارجی سوار شی اینو خیدی یا شاسی بلند خیلی دوست داشتی یا باهاش از کوه رفتی بالا یا راهم میره یا فقط قیافه داره یا تاحالا باهاش 140 تا هم رفتی حواست باشه به اینا اعتباری نیست زیاد گاز نده

اینو یادم رفت : داداش روشنش نکن اینو واسه روشن کردن نساختن واسه نگاه کردنه
ماشین باز اجدادی: 1394/9/723:50:28،
33
47
ماشینا حتی بنز هم ایراد داره ولی مهم اونی هست که تو شهر و کشور ما هیوندای و کیا جواب دادن از همه لحاظ ، هزینه نگهداری، قطعه، تعمیرکار، خرید فروش، پرستیژ و لاغیر و نظر همه هم جای خودش محترم هست.
k: 1394/9/802:37:05،
41
32
وقتی یکسری افراد که از صبح تا شب فقط خودرو داخلی بی کیفیت سروکار دارند یه ماشین چینی رو برای پنج دقیقه سوار شن و دوتا گاز بدن خوب مشخصه چقدر تحت تاثیرقرار میگیرن
پاسخ به شهرام: 1394/9/809:30:27،
23
31
والا اینجا نه کامنتی از کسی به نام سعید هست و نه کسی راجبه جیلی حرف زده!!
برعکس من فک میکنم شما ظاهرا با برند جیلی مشکل دارید چون چندین بار مشابه نظر شما رو در خبرهای قبلی دیدم که داٰ‌‌ئما افرادی رو دلال خطاب میکنید.
لطفا تا از چیزی مطمئن نیستید قضاوت نکنید
کامبیز: 1394/9/818:16:52،
26
16
ام جی 6 حدود 33 هزار دلاری و 21 هزار پوند هست و تقریبا خودروی گرونی محسوب میشه
خود کارخونه میگه کاملا انگلیسیه، ملت تو جهان سوم نشستن چی میکن؟؟
عجیه
هیچ ماشین چینی و کره ای تو هندلینگ و تاب و بازده در برابر اروپایی ها حرفی بر کفتن نداره
مسابقات BTCC سال 2014 ام جی اول شد تو انگلیس، همون سال قبل از پورشه رتبه بهترین هندلینگ رو گرفت
درباره DYNAMIC CHASSIS تحقیق کنید ، تکنولوژی که کره ای ها و حتی ژاپنی ها آرزشونو (این باعث جایزه بهترین هندلینگ شد)
مغلطه نکینید لطفا
http://www.btcc.net/wp-content/gallery/brands-hatch-gp-2014/Tordoff_02.jpg
پر سرعت ترین خودروی تاریخ تا چندین سال قبل برای ام جی بود
http://www.car.ir/news/Foreign-Company/mg-ex-181
http://mg.co.uk/news/2014/04/24/-mg6-wins-award-for
نیما: 1394/9/823:11:00،
18
27
یه مشت بیسواد میگن ماشین کره ای بده
اگه بده چطور بیشترین فروشو تو امریکای شمالی و اروپا داره با این همه سخت گیری و رقابت!!
حتما اونا بیسوادن و شماها باهوش و اگاه!!
اسی: 1394/9/719:18:24،
263
70
چینی هست +++++++
چینی نیست --------
emad: 1394/9/720:47:34،
68
89
پاسخ یه آدم حرفه ای که میره سوابق شرکت رو میخونه، خیر انگلیسی هست و مثل همه محصولات دنیا که تو جین (یا جاهای دیگه)تحت لیسانس تولید میشه (مثل سونی، اپل، کادیلاک، فولس واگن، مثل ولو، مثل جگوار ولندرور، ....)
اینم سند کتبی سایت مادر برای افردا باسواد
http://mg.co.uk/about-mg/faqs/
COMPANY

WHO OWNS MG?
SAIC, China’s largest vehicle manufacturer. Find out more at www.saicmotor.co.uk.
ARE MGS CHINESE NOW?
No, all MGs are designed, engineered and final assembly in the UK offices in Birmingham.
سهامدار قبلیش هم بی ام و بود اونوقت هم آلمانی نبود
دیگه اکه کسی اینو بدونه و بگه چینیه کاریش نمیشه کرد، کسی رو که خودشو زده به خواب بیدار نمیشه کرد
ام جی : 1394/9/723:25:36،
30
39
ام جی شناخته شده نیست
در اروپا و حتی انگلیس هم خریدارنداره
هیچ گواهی بین المللی مثل فولکس کادیلاک وتویوتا ثبت شده نداره
فروشش در حد صفره

فقط میگن تازگیا با امریکایها دست به یکی کرده برای کسب گواهی

وقتی با امریکا وارد شد یعنی خود شرکت ام جی تا حالا از خودش به جز اسم چیز دیگه ای نداشته
ام جی سوارا زیاد تعصبی نشن چون ام جی فعلا جایگاهی بین خودروهای جهان نداره
سینا: 1394/9/723:35:57،
29
18
خب که چی ؟ سانگ یانگم کره ایه با اون قیافش .
نون: 1394/9/811:08:40،
38
16
در سال ۲۰۱۴ ، رشد فروش ام جی در انگلستان با ۸۳۰ درصد ، مقام اول را بدست آورد و در حال حاضر از بین ۲۰۰ برند خودرویی در بازار بزرگ انگلستان ، برند ام چی در مقام ۳۳ م هست ، حتما اینا که تو انگلیس ام جی میخرند انگلیسی نیستند !!!!
بعضیا یه جوری حرف میزنند که به این نتیجه میرسیم دنیا رو در حد همون اتاق ۳ در ۴ خودش میشناسه
ختم کلام: 1394/9/719:26:51،
137
24
این فیلمها دیگه قدیمی و تکراری شده، تا حذف کامل تعرفه واردات و قطع دستان مافیای خانوادگی واردات و ورود خودروهای روز دنیا با قیمت جهانی و بدون تعرفه های ظالمانه، یک کلام ختم کلام

****خــــــــــودرو نــــــــمی خــــــریـــــــم****
Kia: 1394/9/719:27:46،
97
15
با قيمت جهانى و بدون هيچ گونه پول اضافه بر سازمان خريداريم
arad: 1394/9/719:36:25،
101
25
عجب ماشینی چقدر خوبه از هر نظر عالیه این ماشین به 200میلیون ریال هم می ارزه!!!!
مهدی: 1394/9/719:46:21،
78
67
ام جی بهترین برند چینه
علیرضا: 1394/9/720:25:06،
37
31
بهترین برند چینی با قیمت کره ای و ژاپنی و بازار دست دوم افتضااااح
خشایار: 1394/9/813:52:56،
17
21
خیلی عذر میخوام شما کی باشی که بگی بهترین برن چین چیه؟؟؟ قابل توجهت بهترین برند چین سال 2016 جیلی شد نمیدونستی بدون خبرشم تو همین سایت هست
مهرداد: 1394/9/821:51:04،
24
14
این نظر و پاسخهای چینی کره ای که دادن جز دروغ و اضافه گویی کذب نیست
مهران : 1394/9/900:22:18،
18
15
بر هیچ برند شناس اتومبیلی پوشیده نیست که ام جی برند انگلیسی با مالکیت فعلی چین و مشارکت انگلیس هست .
amin: 1394/9/720:28:06،
34
28
ام جی هیچیش شبیه ماشینای چینی نیست واقعا ماشینای خوبی میزنه.طراحیاشم عالین مثلا ام جی 6 از خیلی از ماشینای هیوندای یا کیا خوشگلتره.از لحاظ شتاب و سرعتم بیشترشون عالین .اما اخرش چینیه......
شایان: 1394/9/814:15:08،
19
24
اگه از نظر طراحی میگی شبیه چینی ها نیس کافیه تو گوگل چری 2015 رو سرچ کنی و ببینی که خودروهای چری چه طراحی های قوی داره که ام جی در برابرش هیچ ولی اگه از نظر کیفیت میگی بهتر بدونی بیشتر قطعات این خودرو در خود چین تولید شده شاید موارد اندکی مثله گیربکسش یا طراحیش چینی نباشه
م ح: 1394/9/720:40:03،
38
25
دوستان عزیز MG یک ماشین کاملا انگلیسی هست که خودروسازی saic چین سهام این کارخانه را دارد. این که گفته میشود این خودرو چینی است کاملا اشتباه است.
مالک کنونی بخش خودروهای سواری Volvo نیز جیلی چین هست اما این دلیلی بر چینی بودن Volvo نیست. بنابراین مقایسه MG با خودروهای چینی جایگاه ندارد.
morris garage: 1394/9/720:40:38،
51
49
در جواب مهدی:
mg یکی از بهترین برند های انگلیسی هست که تحت نظارت مهندسین انگلیسی در چین به دلیل ارزان بودن نیروی کار مونتاژ میشه.اگه به اون باشه که تمامی برند های الکتریکی مثل سونی و اپل و سامسونگ و ال جی و ... هم تو چین تولید میشن.یعنی اونها هم چینی هستن و بی کیفیت؟ یکم طرز فکرمونو درست کنیم.اتفاقا وقتی سوار mg 6 شدم و باهاش رانندگی کردم تازه فهمیدم mg چی هست.هر کی هم که میگه آشغال هست و این چیزا مطمعن باشین اصلا سوار نشده که داره اظهارنظر میکنه.
انگلیسی ...: 1394/9/723:44:51،
25
34
اگه تو انگلیس تونستی ام جی پیدا کنی بعد بیا لقب خودروی انگلیسی بهش بده

ام جی اون قدرها که شما ازش تعریف میکنی جایگاهی دربین انگلیسها نداره و ناشناخته است
نسبت به قیمتش تو چین و دلار امریکا ارزون است اما نه به ریال ما

درضمن برند فولکس یا شورلت و غیره اگه در چین تولید میشه قابل قیاس با خودروی چینی یا برند ام جی نیست و از لحاظ قیمتی و کیفیت خیلی تفاوت دارن
فرزاد : 1394/9/800:15:42،
28
27
سونی و سامسونگ درسته تو چین تولید میشن اما متعلق به چین نیستن و در واقع چین مالک سونی یا اپل نیست و فقط بخاطر ارزانی نیروی کار این شرکتها کار مونتاژ را در چین انجام میدن اما ام جی بعد از ورشکستگی توسط سایک موتور چین خریداری شد و چین مالک اصلی هست و حتی ام جی 350و 550 کامل طراحی چبن هستن اما امجی 3و6در مرکز طراحی ام جی در انگلستان طراحی شدن اما همون مرکز هم حقوقشو از سایک چین میگیره و ام جی فقط اسمش تغییر نکرده وگرنه مالک و سازنده الان چینه ولی بنظرم خیلی اشغال نیست
در جواب morris: 1394/9/814:01:51،
17
24
خخخخخخخخ. پژو یکی از برندهای خوب فرانسه است که تحت نظارت مهندسین فرانسوی در ایران به دلیل ارزان بودن نیروی کار مونتاژ میشه، ههههه ، این حرفها چیه دوست عزیز ؟؟ یعنی این پژو یی که تو ایران تولید میشه با پژو که تو فرانسه تولید میشه یه کیفیت داره؟!؟ mg شاید تمام طراحیش انگلیسی باشه ولی با قطعات چینی ساخته شده،
علی: 1394/9/720:50:12،
47
35
شتاب 8 و خورده ای ثانیه ای عالیه، خوشگل هم هست، آفرین به ام جی
منتظر خودروهای با شتاب زیر7 ثانیه هستیم از ام جی، امیدوارم به اون اصالت 92 سالش هم که شده مثل ماشین8 سال پیشش یه ماشین خیلی پر بازده بده
موفق باشین
م ح: 1394/9/720:51:12،
32
16
دوست عزیزی از کیفیت بالای gm در مقایسه باgm گفته اند. دوست عزیز کیفیت ماشینهای gm هم متفاوت است. مثلا شورلتهایی که در کره تولید میشوند به کیفیت بقیه خودروهای gm نمیرسند و ژاپنیها از انها بهترند. مشکلی که در ایران هست واردات محدود و انحصاری چند مدل خودرو هست که به دلایل مختلف سلیقه ایرانی را به سمت خودروهای کره ای برده اند و با تبلیغات فراوان دیگر برندها را زیر سایه برندهای کره ای نگه داشته اند. در هر جای دنیا راجع به کره ایها نظرسنجی میشود نتیجه این است که به نسبت قیمت کیفیت خوبی دارند اما در مقایسه کیفی واقعی حرفی برای گفتن ندارند. کاش روزی برسد که در یک رقابت واقعی مردم به تمامی برندها با قیمت واقعی دسترسی داشته باشند.
پاسخ : 1394/9/800:05:31،
23
17
شما درست میگید .. تولید وکیفیت در کشور صاحب برند خیلی بالاتر از کشوری مثل چین است که بخواهد همون برند رو تولید کند

شرکت جی ام الآن در حال تولید بیوک در چین است که حتی به خود امریکا هم صادر کند اما با قیمت بسیار پایین تر از بیوک امریکایی

جی ام هم درسته اصالتا انگلیسی است اما کیفیت انگلیسی ندارد
رپتو: 1394/9/721:24:18،
31
21
رپرتاژ آگهی!!!
م ح: 1394/9/722:32:10،
34
17
برادر عزیز من الان به طور موقت ساکن یکی از کشورهای جنوب خلیج فارس هستم. هدف من تبلیغ نیست اما وقتی میبینم مردم اینجا به راحتی به همه برندها با قیمت واقعی دسترسی دارند و حتی خودروهایی مثل کادیلاک و جی ام سی و شورلت و میتسوبیشی را به صورت قسطی با ماهی ۵ میلیون میخرن به هم میریزم. تو ایران خودمون دو تا برند کره ای را با تبلیغات فراوان جا انداخته اند و فرصت عرض اندام به دیگر برندهای وارداتی را نمیدهند. کاش این شرایط حل شود
کورش: 1394/9/900:33:15،
17
9
احسنت به شما با این تحلیل خوب . دقیقن عده ای که دلال برندهای کره ای هستند و تونستند در این 20 سال گذشته نون خوبی از این کره ای ها به جیب بزنند حسابی ملت ایران رو گیر آوردند و برندهای کره ای رو کردند تو حلق ایرانیها . مردم ما هم که قربونشون برم چشم وگوش بسته تسلیم این دلالها شدند . الان در ایران ماشین فقط هیوندا و کیا رو میشناسند و لوازم خانگی هم سامسونگ و ال جی رو فقط . تو هیچ کشوری اینقدر مردم خودشون رو محدود به یک یا دو برند تحمیلی نمیکنند و تنوع برندها و همچنین مدلها و رنگها زیبایی میاره . شما رنگ هم فقط سفید میبینی و بعدش هم کمی مشکی و نوک مدادی و تمام.
درخصوص ام جی هم بهتره فقط از دارندگان این ماشین بطور حضوری نظر سنجی بشه تا از تجربیات اونها نتیجه درستی بشه گرفت .البته من از اکثر کسانی که این ماشینو دارند و یا قبلا داشتند پرسیدم اظهار رضایت داشتند و تایید کردند که ماشینه خوبیه .
رضا: 1394/9/722:42:24،
32
16
تلاش خودروسازان چینی برای جهانی شدن قابل ستایش است. تا بیست سال پیش شرکت سایک موتور را در دنیا وجود خارجی نداشت. با خرید برند معروف mg حالا خودروهای روز و باکیفیت هم به بازار چین و هم دنیا عرضه می کند یا جیلی که نیمی
از ولوو را می خرد که بتواند در بازار دنیا حضور داشته باشد.مثل خودروسازان ما نیستند که با واژه محصول ملی سعی در فریب افکار
عمومی جامعه دارند و خروجی اشان هم محصولات قدیمی و ناایمن
و بی کیفیت است.
جواب به emad: 1394/9/807:19:46،
24
27
چنان مردم نسبت به این سیستم فاسد بی اعتماد شدن که اگه بگن ساعت 8 صبح روزه می گن حتماً دروغ می گن . به فرض که اصلش انگلیسی باشه برادران چینی و مدیران لایق ایرانی چنان دستی به همه جای این ماشین کشیدن که 99 درصدش بی کیفیت شده ....
بهمن: 1394/9/807:34:38،
25
17
چه جالب تو ایران دو برابر قیمت جهانی هیوندای میفروشن
فرق لگن و ماشین قابل تشخیص نیست ؟
پاسخ به عماد : 1394/9/808:14:48،
23
28
عزیز آدم حرفه ای وقتی خط تولید پیکان کلا از شرکت تالبوت به ایران فروخته شد بازهم پیکان تولید ایران انگلیسی بود آیا؟ الان شرکت جگوار تحت مالکیت تاتاموتورز هند هست آیا کسی توی سطح دنیا پیدا می کنی بگه جگوار ساخت هند هست؟ خوب عزیز به علت ورشکستگی یا نزدیک به ورشکستگی mgتوسط سایک چین خط تولید و شرکت را خریداری می کنه تولیدات از 0 تا 100 توی چین تولید می شود نظارت انگلیسی را من منکر نیستم ! مثال دوم روزرویس تحت مالکیت بی ام دبلیو هست ، کسی هست بگه روزرویس آلمانی هست؟!!!!!!!!!!
نون: 1394/9/811:15:44،
33
18
فکر کنم عماد هم به استناد سایت ام جی در انگلیس داره همین رو میگه که مالکیت سرمایه گذاری ، تاثیری در اصالت برند نداره .
مثلا ۱۰ سال ماکیت سرمایه گذاری ام جی با بی ام دبلیو بود ، آیا ام جی آلمانی بود ؟
خط تولید ام جی الان در لانگبریج ، شانگهای و پاتایا تایلند هست ، پس الان ام جی انگلیسی- چینی - تایلندی هست ؟!!!
پیکان یک محصول از تالبوت بود که توسط ایران خودرو خرید شد مثل ۴۰۵ و ۲۰۶ . نمیتوان استنتاج خرید پلتفرم و محصول یک برند را با کل برند یکی کرد
007: 1394/9/811:28:30،
15
10
این همون mg 5 است
پاسخ به نون : 1394/9/816:23:03،
13
24
اگه ام جی خریدی مبارکت باشه .. گفتم که زیاد تعصبی نباش
تو انگلیس ام جی چینی نیست
اگه ام جی از نظر فروش مقام آورده که مطمعنا نیاورده بخاطر ارزونی و قیمت بسیار بسیار پایین بعضیا ام جی میخرن وگرنه سایر برندها زیاده
مثل خودت که زورت به بنز و بی ام و نمیرسه رفتی ام جی خریدی ،،پس اینو بخاطر کیفیت ام جی و فروش بالاش قرار نده ..

فروش بالا ربطی به کیفیت نداره

پراید هم در ایران مقام اول رو آورده .. و بیشتر از ام جی و بنز فروش رفته ،،آیا بخاطر کیفیت است یا ....

در ضمن در جوابت باید بگم خیلی از اتاقهای سه در چهار هستن که دارن بر روی کاخها حکومت میکنن ...

هیچ وقت کوچکترها رو دست کم نگیر ... اتاق سه در چهار = فلفل
نون: 1394/9/915:33:47،
20
13
از نحوه گفتارت مشخصه که چقدر صاحب نظری .
http://www.aronline.co.uk/blogs/news/mg-news/mg-motor-uk/news-analysis-3s-launch-whats-next-mg/
http://bestsellingcarsblog.com/category/uk/
وقتی بدون تحقیق از کلمه مطمئنا استفاده میکنی ، به این نتیجه میرسم که از اینترنت فقط کل کل و چت رو بلدی نه تحقیق و مستند حرف زدن .
قیمت 21000 پوند برای ام جی 6 ، قیمت ارزونی نیست و این استدلات رو برای بنگاه درارها و دلالها نگهدار
رضا: 1394/9/818:17:51،
21
20
سلام
بنده ام جی 350 دارم خیلی هم ازش راضی هستم چون در این 60000 کیلومتر بدون دردسر رانندگی کردم
البته چینی است و فروش دسته دوم نامناسب
طبیعی است این ماشین جدیدتر و با امکانات بهتری باید باشد
morris garage: 1394/9/1002:59:51،
14
16
دوست عزیزی که خطاب به بنده گفت پژو هم تو ایران به دلیل نیروی کار ارزان تولید میشه! یه چند تا خخخ و هههه هم گذاشتی! خدمتت عرض کنم که اگه پژو میومد مدل های به روز خودروهاش رو تو ایران تولید میکرد شاید حرف شما منطقی به نظر میومد.ولی وقتی میبینی ماشین 30 سال پیش با همون امکانات 30 سال پیش با نام پژو تولید میشه دلیل بر این نیست که به خاطر نیروی کار ارزان تو ایران تولید میشه.این سیاست کثیف پژو و بعضی از خودروسازهای مارو نشون میده که به خاطر سودشون از جان و مال مردم میگذند و فقط به فکر جیبشون هستن.یکم قبل از حرف زدن فکر کنی مناسب هست. ام جی نسبت به قیمتش هم از جهت امکانات و هم از جهت قدرت و کشش موتور از هم رده های خودش سرتر هست. اگه میتونین به این سایت برین و درگ ام جی 6 1800سی سی و کیا اپتیمای 2500 سی سی رو ببینین بعد میفهمین قدرت موتور یعنی چی:
http://www.aparat.com/mgclub
محمد: 1394/9/1011:43:20،
19
15
رتبه کمپانیهای اتومبیل سازی در سال 2014 نسبت به میزان فروش :

1-فولکس واگن
2-تویوتا
3-دایملر
4-جنرال موتورز
5-فورد
6-هوندا
7-بی ام و
8-نیسان
9-ام جی
10-هیوندای
11-میتسوبیشی
12-رنو

براساس آمار منتشر شده در سایت استاتیستا به عنوان یکی از مراجع مهم آمار جهانی
http://jamejamonline.ir/online/2044673248013935604

يك عده دلال كره اى فقط دنبال انحصار و تخريب ديگر برند ها هستند ، اين لينك ميگه برند ام جى كجاست ،
بابک: 1394/9/1218:41:54،
14
13
دوستان عزیز من به شخصه تا به حال سوار MG نشدم ولی از نظر ظراحی به جز 350 تمامی مدل هایی که دیدم شکل ظاهری خوب و نرمالی دارند.
در مورد اتومبیلهای چینی و کره ایی و ژاپن و انگلیس و آلمان و ایتالیا و فرانسه موضوعاتی مثل ایمنی،کیفیت ،امکانات و خدمات پس از فروش مهم هستند
در خارج از ایران تمامی شرکتها بخاطر بازار رقابتی اتومبیلهاشون رو با شرایط اقساطی بسیار آسون که امکان خرید رو برای همه مهیا میکنه میفروشن .
معلومه که هیچ کس اتومبیل چینی بی کیفیت نمیخره .
ولی تو ایران یا باید بسیار متمول باشید یا بین خودرو بی کیفیت داخلی و بی کیفیت چینی یکی رو انتخاب کنید.
همین

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل