کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

200 کارشناس اموال زنجانی را ارزیابی‌ کرده‌اند


کد خبر : ۱۷۵۲۳شنبه، ۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰:۱۹۵۴۰۶ بازدید

بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده موسوم به فساد نفتی ساعت هشت و 30 دقیقه همانند گذشته با تدابیر امنیتی وارد دادگاه انقلاب شد.
200 کارشناس اموال زنجانی را ارزیابی‌ کرده‌اند200 کارشناس اموال زنجانی را ارزیابی‌ کرده‌اند

بابک زنجانی متهم ردیف اول پرونده موسوم به فساد نفتی ساعت هشت و 30 دقیقه همانند گذشته با تدابیر امنیتی وارد دادگاه انقلاب شد.

جلسه رسیدگی ساعت 9 صبح با قرائت آیاتی از قرآن کریم آغاز شد. قاضی صلواتی در ابتدای جلسه دادگاه مواد 353، 354 و 358 قانون آیین دادرسی کیفری را متذکر شد.

در جلسه اول، دوم و سوم کیفرخواست 237 صفحه‌ای این پرونده قرائت شد و در جلسات چهارم، پنجم و ششم رسیدگی به این پرونده نیز بیش از 60 صفحه از دفاعیات 200 صفحه‌ای بابک زنجانی متهم ردیف اول قرائت شد.

در جلسه هفتم محاکمه بابک زنجانی نیز مرتضی تورک معاون دادستان تهران به ارائه توضیحاتی در مورد توقیف، کارشناسی و ارزشیابی اموال متهم نفتی پرداخت.

در جلسه هشتم نیز وکیل شرکت HK و زیر مجموعه شرکت نفت ایران به قرائت شکایت خود از متهم نفتی پرداخت.

در جلسه نهم نیز وکلای بانک مسکن و سازمان تامین اجتماعی به قرائت شکایات خود از متهم نفتی پرداختند و بابک زنجانی ادامه دفاعیات خود را بیان کرد.

در جلسه دهم و یازدهم و دوازدهم نیز متهم نفتی به قرائت ادامه دفاعیات خود پرداخت.

در جلسه سیزدهم نیز کارشناس بانک مرکزی در ادامه دفاعیات متهم نفتی به بیان جزئیات قراردادهای نفتی بابک زنجانی پرداخت.

در جلسه چهاردهم رسیدگی به این پرونده دفاعیات متهم نفتی به پایان رسید و وکیل وی به بیان دفاعیات خود پرداخت.

در جلسه پانزدهم رسیدگی به این پرونده نیز رسول کوهپایه زاده وکیل متهم نفتی نیز به قرائت ادامه دفاعیات پرداخت. 


وکیل زنجانی در این دادگاه به چه مسایلی انتقاد کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز، در جلسه پانزدهم رسیدگی به این پرونده نیز رسول کوهپایه زاده وکیل متهم نفتی نیز به قرائت ادامه دفاعیات پرداخت.

در شانزدهمین جلسه دادگاه زنجانی هر سه متهم نفتی حضور دارند و جلسه با قرائت دفاعیات وکیل بابک زنجانی ادامه می‌یابد. وکیل بابک زنجانی از روند دادگاه انتقاد کرد و گفت: دادسرا وقتی قرار مجرمیت صادرکرد پس از آن کیفرخواست صادر شد. قاضی صلواتی به وی اخطار داد که آقای کوهپایه زاده بخشی از صحبت های شما تکراری است، با این حال ادامه بدهید."

همچنین کوه‌پایه زاده در ادامه اعتراض کرد که در مدت یک سال و نیمی که زنجانی در بازداشت بوده اجازه ملاقات با متهم را نداشته است که قاضی صلواتی در پاسخ وی گفت: در دادگاه به اندازه کافی پرونده را مطالعه و متهم را ملاقات کرده اید. کوهپایه زاده هم پاسخ داد انصافا اینطور بوده است.

در ساعت 10 و 30 دقیقه قاضی صلواتی فرصت تنفس اعلام کرد.


همه شرکت‌های موکلم را شرکت نفت اداره می‌کند

آن طور که خبرگزاری‌ها گزارش داده‌اند، پس از تنفس وکیل زنجانی در ادامه دفاعیات از موکل خود گفت: موکلم زمانی که بازداشت شد با اختیار و اراده کامل وکالت بلاعزلی را به شرکت ملی نفت ایران تنفیذ کرد که اموالش در اختیار شرکت نفت قرار گیرد. صحبت‌هایی شده و در دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اموال موکلم تشکیک شده. بالغ بر ۱۰۰ یا ۲۰۰ کارشناس در رابطه با ارزیابی اموال موکلم زحمت کشیده‌اند هرچند که ما نسبت به این مورد معترض هستیم. دادستانی در سرپرستی از اموال موکلم زحمات زیادی کشیده است. همیشه در جلساتی که برگزار می‌شد به کارشناسان اعلام می شد که قیمت بر اساس قیمت روز محاسبه شود. وزارت نفت گفته به اندازه کافی اموال، املاک و زمین داریم و نیازی به املاک زنجانی نداریم. برخی در اظهار نظرهای شخصی می گویند مالی به وزارت نفت منتقل نشده است، این اظهارات از لحاظ حقوقی اعتباری ندارد. همه شرکت های موکلم را شرکت نفت اداره می‌کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها