کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

سیستم تولید خودروی کیفی در کشور موجود نیست

کدخبر:۱۷۴۸۹پنجشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸:۰۹۲۷۴۷ بازدید

رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان با بیان اینکه در حال حاضر سیستم تولید خودروی با کیفیت در کشورمان موجود نیست، گفت: برای رسیدن ...
سیستم تولید خودروی کیفی در کشور موجود نیست

رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان با بیان اینکه در حال حاضر سیستم تولید خودروی با کیفیت در کشورمان موجود نیست، گفت: برای رسیدن به خودروی با کیفیت در وهله اول باید صنعت خودروسازی خصوصی و ساختار مدیریت آن اصلاح و چابک شود.

علی علیلو در گفت‌وگویی با بیان اینکه در حال حاضر سیستمی برای تولید خودروی با کیفیت در کشور موجود نیست، گفت: با توجه به نبود این سیستم یا خط فنی لازم برای تولید خودرو با کیفیت، بیان این صحبت که خودروسازان بخواهند با پول‌های حاصل از فروش خودروهای داخل در انبارهای‌شان خودروی با کیفیت را تولید کنند، درست نیست چون در حال حاضر به گفته خودروسازان بالغ بر 2هزار‌میلیارد‌تومان بدهی به قطعه‌سازان دارند و قرار است با این میزان پول بدهی‌شان را تسویه کنند. کما اینکه پیش از این نیز خودروسازان به اشکال مختلف تسهیلاتی دریافت کرده بودند اما هیچ‌گاه شاهد ارتقای کیفیت نبودیم.

وی با بیان اینکه تولید خودروی با کیفیت به معنای تولید خودروی رقابتی است، گفت: خودروی با کیفیت خودرویی است که بتواند با خودروی کره‌ای، ژاپنی و اروپایی رقابت کند.
حال سوال این است که آیا با خطوط موجود تولید خودرو این اتفاق شدنی است؟ قطعا پاسخ منفی است و به همین دلیل بعید است که خودروسازان با دریافت تسهیلات دولتی از محل وام‌های 25‌میلیون تومانی بتواند کیفیت را ارتقا دهد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه در توضیح راهکارهای افزایش کیفیت خودرو گفت: در وهله اول باید نگاه مدیریتی در خودروسازی تغییر کند به طوری که مدیریت دولتی و سیاسی از خودروسازی برداشته شده و به خصوصی تبدیل شود. برای رسیدن به این مهم در وهله اول باید سهامداری تعیین‌تکلیف و اصلاح شود و سپس با اصلاح ساختار مدیریتی بسیار سنگین به ساختار چابک از فناوری‌های روز در خودرو داخلی استفاده شود.

به گفته وی، در حال حاضر‌درصد خیلی کمی از فناوری‌های روز در خودروهای داخلی استفاده می‌شوند که این میزان نمی‌تواند صنعت خودرو را رقابتی کند. باید خودروسازان استفاده از فناوری‌های روز را در اولویت قرار دهند. علیلو با بیان اینکه خودروسازان باید اتاق فکر و طراحی داشته باشند، توضیح داد: خودروسازان باید بتوانند از نظر نرم‌افزاری پیشرفته باشند تا با وجود تمامی این شرایط یعنی سهامداری خصوصی، ساختار چابک و استفاده از فناوری و تکنولوژی‌های روز و پایه طراحی خودرو پیشرفته بتوانیم با خودروهای خارجی رقابت کنیم. 

وی ادامه داد: بعد از فراهم شدن چنین شرایطی می‌توان با استفاده از دستگاه‌ها و فناوری‌های داخلی و مشارکت با شرکت‌های خارجی، خودرو ملی تولید کرد، البته مشارکت بدان معنا نیست که همچون گذشته عمله آنها شویم بلکه آنها باید تکنولوژی، سرمایه و بازارشان را به کشورمان بیاورند تا بتوانیم مولفه‌های مدنظرمان را پیاده کنیم. در آن زمان است که می‌توانیم ادعا کنیم که خودروی قابل رقابت تولید کرده و می‌توانیم در دنیا حرفی برای گفتن داشته باشیم. رئیس هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان تاکید کرد که رسیدن به این آینده و چشم‌انداز در صورتی شدنی است که مدیریت و سهامداری تغییر کند چون تا زمانی که خودروسازی، دولتی و سیاسی است بستر و امکان رخ دادن چنین اتفاقاتی مهیا نیست.

علیلو با این اعتقاد که صنعت خودرو با جاذبه‌های مادی زیاد حیاط خلوتی برای دولت‌هاست، گفت: معمولا هر دولت‌ بعد از روی کار آمدن به عزل و نصب‌هایی در صنعت خودروسازی می‌پردازد به‌طوری‌که همواره یکسری افراد مقرب وجود دارند که می‌خواهند خدمت کنند. به همین دلیل در پاسخ به خدمت آنها این افراد به جای مدیرعامل یا عضو هیات‌مدیره منتصب می‌شود. از این روست که صنعت خودروسازی با شرکت‌های تودرتو و درهم حیاط خلوت خوبی برای دولت‌هاست و می‌تواند نیازهای دولت‌ها را برطرف کند. 

وی معتقد است: همواره یک عده و گروه مافیایی وجود دارد که در دولت‌ها نفوذ و جایگاه داشته و منافع شخصی و گروهی و خانوادگی‌شان از این محل تامین می‌شود. این افراد برای تامین خواسته‌های دولت‌ها تلاش می‌کنند و دولت‌ها نیز فرصتی برای تامین خواسته‌های این مافیا ایجاد می‌کنند، شاید به همین دلیل تاکنون شاهد خصوصی نشدن صنعت خودروسازی بوده‌ایم.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

665: 1394/9/512:56:22،
138
22
برای خودم و امثال خودم متاسفم
حسین: 1394/9/513:28:01،
92
12
علی علیلو در گفت‌وگویی با بیان اینکه در حال حاضر سیستمی برای تولید خودروی با کیفیت در کشور موجود نیست.
آدم اینقدر پررو
پس تعطیلش کنید برین دیگه
زخمی: 1394/9/513:28:54،
105
18
تا کیفیت نباشد خرید نیست :|
من هم نمیخرم :) تو نخر ، ما نخریم ، دیگر کسی نمیخرد.
0701: 1394/9/513:44:50،
80
13
ما تو دبستان خواندیم بابا با اسب امد انار اورد الان بچه ها می خونن بابا با گاری امد با تسمه قطع شده و دستان سیاه،جیب خالی،صورتی پشیمان و .....
shomal: 1394/9/515:22:41،
60
19
آقا اینایی که می گن تحریم شکست خورده، چرا ناراحتن؟
خو برادر من تو برو بخر. مگه کسی جلوتو گرفته.
والله به خدا ما پیاده راحت تریم.
هرگز حاضر نیستم جون خودمو خانوادمو با انداختن توی حلبی روغن به خطر بندازم.
عصبی: 1394/9/519:17:37،
17
10
چقد از این کلمه متاسفم بدم میاد یاد گرفتیم واسه هرچیزی و هر کاری و هر حرفی همه بریم بنویسیم متاسفم . خوب باش
غمخوار: 1394/9/600:43:01،
14
16
پس چرا اینقدر بی انصافی میکنید مگر شماها نمایتده این ملت نیستید به خدا این مردم بدبخت جون ومالشون را از سرراه پیدا نکرده اند که به این راحتی یک عده ای هم جون وهم مالشون را بخاطر منافع خود میگیرند .!!
تورو هرچه که میپرستید این شرکتهای قاتل رو تعطیل کنید.
نقی: 1394/9/618:31:38،
11
8
برای منم متاسف باش(گریه)
Rabolf: 1394/9/512:59:38،
100
16
اتفاقا خودروسازها اتاق فکر دارن و میشینن اونجا فکر میکنن چجوری قیمت گذاری کنن که جیبشون بیشتر پُر شه. مثلاً میشه قطعات بی کیفیت استفاده کرد که سورش بیشتره، جوجه رو میشه رنگ کرد جای قناری فروخت، ماشین چینی اوررود آرم ایرانی زد روش، چراغ جلو رو عوضض کرد 4 میلیون بیشتر فروخت تق تق تق.... اِهِم !! دارم فکر میکنم.....
وحيد يوسفي: 1394/9/513:05:38،
67
23
تنها عاملي كه باعث افزايش كيفيت خودروهاي داخلي ميشه برداشتن تعرفه گمركيه. وقتي من بتونم هيوندا النترا رو با قيمت 50 ميليون بخرم ديگه نميرم سراغ دنا يا اين ماشيناي چيني.
اونوقته كه خودروهاي داخلي هم كيفيتشون ميره بالا و فضاي رقابتي ايجاد ميشه.
تا وقتي دست خودروسازا توي جيب دولته وضعيت همينه. بايد دولت خودشو بكشه كنار و رقابتي كنه.
دولت براي بقاي خودروسازا از انجام چنين كاري امتناع ميكنه.
به عبارت ديگر:: 1394/9/513:07:07،
49
17
يعني آي مرد كيفيت خودروهاي توليد همينه كه هست، ميخواين بخواين ميخواي نخواين.
شاهی: 1394/9/513:11:30،
65
19
حذف ایران خودرو و سایپا
محمد: 1394/9/513:30:14،
46
9
کیفیت این خودروها بالا نمیره چون طراحیشون مال 30 سال پیشه و ما با خودروهای امروزی مقایسه میکنیم. کجای دنیا خودرو با موتور 1800 قدرتش 98 اسب بخاره. این یعنی طراحی قدیمی موادی که تو تولید خودروهای داخلی استفاده میشه تو خودرهای امروزی نیست اینم بخاطر اینه که تعاریف این خودروها مال 30 سال پیشه
ولى: 1394/9/513:39:30،
46
10
اصل قضيه اينه كه مديريت مشكل داره
zx: 1394/9/513:41:09،
26
33
ایشالا با یاری پوتین همه یز حله .قصه نخورید .صلی علی محمد یاور ما خوش امد
sajad: 1394/9/513:52:15،
25
70
بعضی ماشینا واقعا کیفیت خوبی دارن
من خودم تندر ۹۰دارم تا حالا ۹۷۰۰۰ تا کا کرده اچار نخورده حتی تسمه تایمم عوض نکردم
دیگه از ی ماشین چه توقعی میشه داشت
S&G: 1394/9/515:30:20،
41
18
خخخخ تسمه تایم عوض نکردم؛احتمالا جنس تسمه تایم ماشینت از الماسه
وقتی وسط راه یه دفعه پاره شد 1/5 میلیون خرج رو دستت گذاشت اونوقته که مثل بچه آدم میری سر کیلومتر خودش تعویض میکنی...
مسعود: 1394/9/516:09:19،
34
9
تسمه تایم رو شوخی نگیر. تا حالا شانس اوردی پاره نشده. من جای شما بودم اول صبح میبردم واسه تعویض. اگه خدای نکرده پاره بشه باید چند میلیون خرج کنی .
رضا: 1394/9/611:43:24،
12
9
واقعا ملت مظلومی هستیم که بهتریت خوردیمان ال لگنه و خیلیهاارزوشو دارند
شاهین: 1394/9/514:10:42،
35
18
به مردمی که رفتن با این وام خودرو خریدن ایرادی نمیگرم
ما وقتی میتونیم کسی رو قضاوت کنیم که جای اون فرد باشیم
مشکل ما خیلی ریشه ای تر هست
سقوط اخلاقی و مالی و فرهنگی و سیاسی کارو به اینجا کشونده
کشور مثل کلاف درهم پیچیده شده که به این راحتی مشکلاتش حل نمیشه
خوب یا بد سوختیم
نثل دهه 50 تا 60 نسل سوخته ای بود که دورانش تموم شد.
امیدوارم نسل های اتی ایران عزیزمون زندگی بهتری داشته باشند
هوشنگ: 1394/9/610:11:51،
11
9
مرد مومن من متولد دهه 50 هستم و دارم تلاش میکنم خودم رو نجات بدم و مهاجرت کنم به آمریکای جنوبی.برین این کار رو انجام بدین تا دیر نشده.درب بقیه جاها بسته است.فعلا ممکن ترین جا همونجاست!
امیر: 1394/9/518:08:30،
13
17
شما کافیه به تولیدات خودروسازان نگاهی بیاندازید که با چهره های
زوار در رفته و قدیمی از خط تولید بیرون می ایند انوقت دم از تولید کیفی بزنید.!!!این خط تولید را اگر شما در کشور دیگری مشاهده
کردید انوقت انتظار محصول خوب هم می توانیم داشته باشیم.
رضا: 1394/9/523:54:15،
12
11
یه سوال دارم
ماشین 20-30سال پیشو با کیفیت داغونو قیمت بالا دارن میدن به مردم بیچاره هر کدوم از این ماشینا در صورتی که کیفیتشون خوب بود با قیمت کنونی هر کدوم حداقل 10میلیون گرونتر از قیمت واقعیشه با احتساب تولید سالیه یک میلیون خودروسازهای محترم دولتی با یه حساب سرانگشتی سالیانه 10000میلیارد تومن از مردم بدبخت دارن پول اضافه میگیرن.....
پاسخ به: 1394/9/601:11:17،
11
16
رضا اگه کیفیتشون خوب بشه مشکلی تو قیمت بعضی هاشون مثل ال نود و 206 و tu5 پارس نیست بعضی ها هم دیگه باید برن موزه
قیمت متسو بیشی میراژ 36.5 منطقه آزاد
3 سیلندر 1200سی سی با 79اسب قدرت
حالا 206 36.5 یا ال نود 37 با 110 اسب
تمامآپشها مشابهبلکه ایرانیا بیشتر
اما تو ایران داره از کیفیت میزنن باید با کیفیت اصلی بدن دست مشتری
پوريا: 1394/9/600:02:05،
10
10
اگر سيستم توليد خودروي با كيفيت در حال حاظر موجود نيست پس اون خودرو هاي با كيفيت قبل از سال ٩٠ كجا توليد ميشدن؟ كارخونه ها يا دستگاه ها خراب شدن؟؟؟ يا نكنه گم شدن؟؟؟ يا كارگرا و كارمنداي صنعت خودرو سازي تغيير كردن؟؟؟؟
Ali: 1394/9/607:35:04،
11
15
نميدونم ملت كار ديگه اي ندارن ؟ هي گير ميدن به خودرو ، بابا حداقل ٣٠٠ هزارنفر تو اين دو تا شركت دارن نون ميخورن تو اين اوضاع بيكاري ، ما هم داريم از بر همين ماشينا نون در مياريم ، داداش بيا تو كار دلالي نون خوبي داره ، بي دردسر و راحته ، اون وقت نمياي وقتت رو تلف كني هي بشيني از اين چيزا بنويسي كه دوزار نميرزه ، بي خيال ....كاسبي رو بچسب ، هر كي هم كيفيت ميخواد بره ژاپن و امريكا و كره ... اينجا ايرانه وما افتابه ساز بوديم حالا داريم سمند ميسازيم ، نا شكري نكنين ملت
بی نام ماشین شناس: 1394/9/614:23:00،
13
5
عینی تا حالا افذادی بودن که فکر میکردن خودرو های ما کیفیت دارن-- به عجایب جهان یکی اضافه شد-

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بلیط هواپیما