کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

این روزها در بازار ارز چه خبر است؟


کد خبر : ۱۷۴۷۳چهارشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹:۱۶۳۹۰۵ بازدید

بازار ارز پس از یک هفته آرامش دوباره شاهد افزایش قیمت است به طوریکه روز گذشته دلار رکوردزنی کرد و از مرز 3600 تومان که در ...
این روزها در بازار ارز چه خبر است؟این روزها در بازار ارز چه خبر است؟

بازار ارز پس از یک هفته آرامش دوباره شاهد افزایش قیمت است به طوریکه روز گذشته دلار رکوردزنی کرد و از مرز 3600 تومان که در 30 ماهه گذشته بی سابقه بود عبور کرد. گشتی در بازار یک روز پس از آنکه دلار از کانال 3600 تومان عبور کرد نشان می‌دهد که سبزه‌میدان آن‌قدر که شاهد معاملات سوری و فریادهای دلالان است معاملات واقعی را به خود نمی‌بیند. 

به گزارش اقتصادنیوز، در حال حاضر، دلالان در کنار انجام معاملات سوری حساب‌های روز گذشته خود را تسویه می‌کنند که در هر تسویه معامله روز گذشته حدود 15 تا 50 دلار جابه‌جا می‌شود. نرخ عرضه دلار به متقاضیان واقعی 3600 تا 3610 تومان است. که این نرخ در بازار سوری در حدود 3600 تا 3603 تومان است. 

میزان و شدت فریادهای دلالان در روز جاری با روزهای گذشته تفاوتی ندارد. اما صداهای گرفته دلالان معاملات سوری به میزان 15 هزار دلار را ندا می‌دهد. که در این میان تنها یک دلال با حرص و جوش بسیار در یک معامله 200 هزار دلار به نرخ 3602.5تومان را خریداری کرد. در بازار سبزه‌میدان علاقه آن‌چنانی برای معاملات واقعی وجود ندارد و مردم عادی آن‌چنان به این بازار ورود نکرده‌اند. 

در کنار بازار آزاد ارز بازار دلالی سکه به‌ویژه سکه تمام از رونق خاصی برخوردار است با وجود آنکه در روز گذشته سکه تمام با نرخ 905 هزار تومان بسته شد اما در حال حاضر هر قطعه سکه تمام در بازار دلالی 911 هزار تومان معامله می‌شود که در این بازار دلالان توجه ویژه‌ای به سکه روز آینده (پنجشنبه) دارند.

یکی از دلالان در این بازار با فریاد اعلام می‌دارد که امروز سکه را تحویل می‌دهد و فردا می‌گیرد. این جمله ساده نشان از آن دارد که این دلال بر این عقیده است که در میزان عرضه سکه خود فردا سودی برای آن وجود دارد.

البته تمام این نظرات پیش‌بینی بیش نیست و امکان دارد با تغییر قیمت اونس جهانی تمام معادلات بازار تغییر کند. تغییر نرخ نسبی اونس جهانی در معاملات امروز در پی تغییر و تحولات سیاسی روسیه و ترکیه گواهی بر این مدعا است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها