کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
زیرپوش ضد عرق
ایکاپ
نیسان
مجتمع فنی تهران
کانال تلگرام ایران جیب

فلسفه گرم کردن موتور خودرو در زمستان

کدخبر:۱۷۴۶۱چهارشنبه، ۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸:۲۸۱۸۷۵۲ بازدید

درباره نحوه مراقبت از خودرو، نکات و راه‌حل‌های مختلفی دهان به دهان می‌چرخند اما مشخص نیست که آیا واقعا اینها جنبه علمی دارند یا ...
فلسفه گرم کردن موتور خودرو در زمستان

برخی از توصیه‌ها و نکاتی که راجع به نحوه نگهداری از خودرو دهان به دهان منتقل می‌شوند، مفید هستند اما بسیاری از آنها کاملا منسوخ بوده یا از درجه اعتبار ساقط هستند و بیشتر به درد زمانی می‌خورند که پیکان خودروی روز بوده است!

یکی از معروف‌ترین باورها درباره خودرو، گرم کردن موتور آن در فصل زمستان است. اما آیا تابه‌حال از خود پرسیده‌اید که این باور تا چه اندازه علمی و درست است؟

به‌گزارش پایگاه اینترنتی بولد‌راید، باور عمومی درباره گرم کردن موتور خودرو در فصل زمستان از آنجا نشات گرفته که یک خودروی سرد آمادگی حرکت ندارد. چگالی سیالات داخل خودرو نظیر روغن‌موتور یا گریس در فصل سرد افزایش یافته و سفت‌تر می‌شوند؛ در نتیجه هر وسیله‌ای در فصل زمستان نیاز دارد تا اندکی گرم شود تا فعالیت مطلوب‌تری داشته باشد. باور عمومی و فرض بر این است که باید چند دقیقه پس از استارت زدن اجازه دهید تا دمای این سیالات کمی افزایش یابد تا از فرسایش موتور کاسته و بر عمر آن افزوده شود.

اما به اعتقاد «جان پائول»، تعمیرکار باسابقه خودرو، این باور بیشتر شبیه افسانه است؛ چراکه حتی در زمستان سخت و یخبندان که از شدت سرما دندانهایتان به هم می‌خورد هم نیازی نیست پیش از حرکت موتور خودرو را گرم کنید. البته این بدان معنا نیست که به ‌محض سوار شدن در خودرو استارت بزنید و تخت گاز برانید؛ اما نیازی نیست چند دقیقه موتور درجا کار کند تا گرم شود فقط باید در شروع حرکت کمی مدارا کنید و رفته رفته سرعت را افزایش دهید. 

بسیاری از خودروهای مدرن امروزی، حتی در قسمت کنسول راننده نشانگری آبی رنگ دارند که نشان می‌دهد موتور خودرو هنوز گرم نشده و مادامی که این چراغ روشن است باید از شتاب‌گیری ناگهانی و شدید اجتناب کرد اما وقتی این چراغ خاموش شد، می‌توان با خیال راحت سرعت را افزایش داد.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

سعید: 1394/9/408:56:03،
764
30
عزیزم فکر کنم فراموش کردی مردم ایران خودرو روز ندارن و تمام لگن هاشون مال 30 سال پیشه؟؟؟؟؟
سمند سوار: 1394/9/409:36:05،
309
22
ای بابا ما که سمند ef7پایه گازمون از اینا((خودروهای مدرن امروزی، حتی در قسمت کنسول راننده نشانگری آبی رنگ دارند که نشان می‌دهد موتور خودرو هنوز گرم نشده))نداره از کجا بفهمیم...آخی...آخی...آخی...
وطن پرست: 1394/9/409:37:10،
448
20
اقايون داداشام من هرچي گشتم تو پرايدم اون نشانگري رو که گفنه روي کنسول رانندست رو پيداش نکردم. مگه ماشين من امروزي نيست؟ پس کو ؟
تحریم: 1394/9/409:46:48،
348
19



در تکنولوژی پراید، همه چزاغا روشن میشه
این است خودروی ملی !!!!!!!!!
ش: 1394/9/409:54:51،
247
49
چگالی سیالات داخل خودرو نظیر روغن‌موتور یا گریس در فصل سرد افزایش یافته
...
جوک گفتی عزیز؟؟! چطور چگالی چیزی میتونه فرق کنه؟ اون چیزی که با دما عوض میشه ویسکوزیته یا لزجت ه مجید جان دلبندم
سلام: 1394/9/410:10:20،
131
17
فکر نکنم مهندسان ایران خودرو یا سایپا بتونند همچین آپشنی رو طراحی کنند ....


اونها همیکنه بتونند ضبط رادیویی رو به سی دی مانیتور دار تبدیل کنند شاهکار کردند
فرهاد: 1394/9/410:11:25،
64
18
بله كاملا درسته. در ماشين هاي امروزي هزارجور سنسور و وسيله كمكي گذاشتن. حتي برخي ماشين هاي توليد داخل (همين 206هاي فرانسوي دريچه برقي، نه ايراني هاش) براي برخي قطعات گرمكن دارن. اون خودروهاي روز هم تا شما بري توش بشيني و بفهمه ميخواد روشنش كني همه جا رو گرم كرده
مهندس: 1394/9/410:22:43،
63
20
بهترین روغن در فصل زمستان روغن10w40میباشد.گه شاخص گرانروی بالای دارد و شل تر میباشد ونقطه ریزش روغن پایین تر میباشد
حیف: 1394/9/410:23:15،
103
18
ما که ی 206 تیپ 2 داریم تا گرم نشه راه نمیره خاموش میشه گرم نکردن برای ماشین های بروز امروزی است
این ماشین هایی که ما سوار میشیم فقط راه میره اسمش ماشین نیست که
rezaei: 1394/9/410:48:47،
26
98
دلبندم ، ویسکوزیته همون چگالیه و به لزجت بی ربط

دما بر درجه گرانروی یا لزجت اثر میگذاره
پاسخ به ش: 1394/9/410:55:40،
66
23
عزیزم اطلاعات شما از فیزیک ناچیز است.
چگالی یعنی جرم تقسیم بر حجم. و از آنجایی که با کاهش دما ملکولها نزدیک تر و فشرده تر می شوند پس حجم آنها کاهش می یابد ولی چون وزن یا جرم آن ثابت است لذا چگالی افزایش می یابد.
پاسخ ش: 1394/9/411:30:48،
31
23
البته خواص ترموفیزیکی تمام سیالات با دما تغییر میکنه. چگالی، ویسکوزیته (یا همون لزجت) اکثر سیالات از جمله روغن با کاهش دما افزایش داره.
رضا: 1394/9/412:21:10،
39
21
جدیدا بخاطر بنزین های افتضاح ایران تمام ماشین ها صبح سرد با استارت دوم روشن میشن !!!!
هیتلر: 1394/9/413:41:23،
35
24
گِرانرَوی ،لِزْجَت، وُشکسانی یا ویسکوزیته از (به فرانسوی: Viscosité )، عبارت است از مقاومت یک مایع در برابر اعمال تنش برشی. در یک سیال جاری (در حال حرکت)، که لایه‌های مختلف آن نسبت به یکدیگر جابجا می‌شوند، به‌مقدار مقاومت لایه‌های سیال در برابر لغزش روی هم گرانروی سیال می‌گویند. هرچه گرانروی مایعی بیشتر باشد، برای ایجاد تغییر شکل یکسان، به تنش برشی بیشتری نیاز است. به‌عنوان مثال گرانروی عسل از گرانروی شیر بسیار بیشتر است.
محمد: 1394/9/413:47:27،
48
23
بعد از دیدن دانش تخصصی دوستان در بحث فیزیک لازم دیدم چند نکته رو عرض کنم:

1.خیلی خوبه که اگه کسی در مورد چیزی اطلاعات کافی نداره از نظر دادن خودداری کنه!

2. نظر "ش" کاملا درسته
3. دلبندم "rezaei" جان: ویسکوزیته همون مفهوم گرانروی هست که تو دبیرستان بهش لزجت میگن!

4. "پاسخ به ش": این توجیهی که شما میکنید کاملا درسته! ولی در فیزیک محض و محاسبات بسیار دقیق آزمایشگاهی... در 4 لیتر روغن مقدار کاهش حجم در اثر انقباض (سرما) واقعا چقدره که در محاسبه مقدار عددی چگالی موثر باشه؟ در این حالت با کاهش دمای مثلا 30 درجه، تغییر چگالی روغن شاید در حد هزارم درصد هم نباشه. توجیه شما از نظر فیزیک تئوری درسته ولی در عمل به صفر میل میکنه.
توضیح اینکه اگر در این حد در محاسبات روزمره بخوایم دقیق باشیم باید بگیم مثلا بعد از غذا سوار ماشین نشین چون جرم شما افزایش پیدا کرده و باعث افزایش مصرف سوخت میشه!
آبی: 1394/9/417:06:48،
54
22
ماشین من تولید داخل هست و همان چراغ آبی رو داره . چرا از چیزی که اطلاع ندارید اینقدر خوراک برای اجنبی درست میکنید؟!!!
فقط کافیه چراغ ماشین را روشن کنید و در وضعیت نور بالا قرار دهید تا چراغ آبی را ببینید . کمی هم انصاف خوب است جانم
كارشناس : 1394/9/417:24:39،
25
23
نيازي به مقاله نيست
هوا ديگه سرد شده
صبح با اولين استارت ماشين رو درجا اينقد گاز بديد كه بخاري گرم بشه بعد راه بيفتيد
...: 1394/9/501:30:24،
19
25
جالب اینجاست که تا هم اکنون 185 نفر به ش + داده اند !!!
و طبق قانون فیزیک ، چگالی برابر جرم تقسیم بر حجم است و با کاهش حجم چگالی افزایش می یابد .
من: 1394/9/516:11:14،
18
13
آلیاژ های قطعات موتور با همدیگه فرق می کنه و برای کار در دمای تعادل موتور طراحی شدند. صبح که موتور سرده, این قطعات از نظر ابعاد و در نتیجه اصطکاک و تنشی که دارا هستند با هم هماهنگی ندارند و در صورتی که هنگام سرد بودن موتور بهش فشار بیارید فرسودگی شدیدتری برای موتور به همراه داره.
هنگام سرد بودن گرانروی روانکارهای ماشین و خصوصا روغن گیربکس هم بیشتر از حد معموله و باید تا موقع گرم شدنش با ملایمت دنده عوض کنید.
گذشته از همه اینها هنگام سرد بودن موتور, مخلوط هوا و بنزین غلیظتر میشه که باعث بیشتر شدن مصرف بنزین و به همون نسبت آلایندگی بیشتر ماشینه.
پس بهتره حدود 1 دقیقه بزارید ماشین در جا کار کنه, بعد از اونهم تا 6 - 7 دقیقه آروم و ملایم رانندگی کنید و دور رو بالای 3 هزار نبرید.
حمید: 1394/9/408:59:14،
117
20
تشکر از ایرانجیب عزیزبابت اطلاع رسانی
حاج صادق: 1394/9/410:02:56،
53
23
همیشه یه مریض وجود داره که هیچوقت با دیگران موافق نیست!
حاج رضا 1346: 1394/9/500:08:16،
20
18
خدایی هیچکدام از شما این آقای جان پا چی چی رو میشناسین ؟



نادون امروز: 1394/9/409:02:47،
46
18
اول صبح بایدموتور ادم گرم بشه..دیگه همه چی حله..تواین دنیای دود واهن
خشایارشا: 1394/9/409:03:03،
48
36
ما ایرانیها کلی عقاید غیر علمی در مورد ماشین داریم
مثل
آببندی ماشین که باعث میشه ماشین رو وحشی یا تنبل بار اورد
در ماشینهایی با دریچه گاز برقی بعد از ورود سوئیچ چند ثانیه صبر کردن و بعد استارت زدن
تعویض فیلتر روغن یکی درمیون
یا همین موضوع گرم کردن ماشین
و ......
که فقط در ایران انجام میشه !
امیر: 1394/9/409:50:29،
50
17
فقط در مورد ماشین؟خرافه پرستی و رمالی و پرستش .... بجای خدا چطور؟
امیر: 1394/9/409:53:28،
78
18
در مورد ورود سوییچ و باز کردنش که بابد چند ثانیه مکث کرد بعد استارت زد
206 نمونش موقعی که سوییچ رو باز می کنی چراغ زیر نشانگر بنزین روشن میشه و بعد چند ثانیه خاموش میشه نشون میده که پمپ بنزین در حال مکش سوخت از باک به سمت انژکتور هست و طبق دفترچه راهنما نباید در این زمان استارت زد چون باعث تضعیف پمپ میشه و در عمل هم دیدم که منجر به سوختن پمپ شده
رضا: 1394/9/410:13:51،
37
20
همشون صحيح نيست. مثلا: باز گذاشتن سوئيچ رو كه من ميدونم كار درستي هست، توي ماشيني مثل 206 به دليل جمع شدن سوخت كافي (با فشار مناسب) در پشت انژكتور و گرم شدن سنسور اكسيژن و .... هست. لطفا با قاطعيت همه چيز رو بيان نكنيد.
ALi: 1394/9/410:20:19،
33
25
مثل قضیه 8 ساعت شارژ اولیه موبایل که مغازه دارا میگن ! هه . هیچی نمیدونن که باتری های لیتیومی و پلیمری و کلا جدیدترها تو این چندین سال های اخیر هیچ نیازی به این کارا ندارن . ماشین هم مثل همون داستان
ss: 1394/9/410:30:56،
26
17
باز کردن سوییچ و صبر کردن که لازمه چون سیستم های برق ماشین کنترل می شه و سیستم تزریق سوخت شروع به کار می کنه
تو ماشین های استارت دکمه ای هم 2 بار باید دکمه رو زد بعد با ترمز استارت زد که هیچ کی رعایت نمی کنه.
محسن: 1394/9/411:03:11،
35
25
تمام این موارد در مورد خودروهای خارجی خرافاته چون اونا قطعاتشون با کیفیته هر طور با هاشون کار کنی خراب نمیشن ولی در مورد خودروهای وطنی خرافاتیه که به واقعیت تبدیل میشه حتی زمانی که حقوقتون ته کشیده با ماشینتون صحبت کنید هواتونو داشته باشه و خراب نشه باور کنید قبول میکنه و این است خودروی ایرانی....
محمد: 1394/9/503:02:16،
19
21
منظورتون اینست که اب بندی ضروری نیست؟
علی: 1394/9/409:04:32،
46
17
چگالی سیالات مایع با کاهش و یا افزایش دما ،تغییر محسوسی نداره،آنچه که با کاهش دما افزایش میابد، ویسکوزیته یا اصطلاحا گرانرویست نه چگالی.
علی: 1394/9/521:52:47،
15
8
در مورد گازها ،افزایش دما باعث افزایش ویسکوزیته میشود چون جنبش مولکولها افزایش میابد که دفیقا بر عکس مای ات میباشد.
ALi: 1394/9/409:28:32،
51
17
اولا که ماشین های ما امروزی نیست و ثانیا این بابا هم خودش گفته تا نشانگر روی سرده یا درجه ی حرارت مثل حالت عادی بالا نیامده با ماشین بدون گاز دادن و فشار آوردن حرکت کنیم که خودش گرم میشه و عادی میشه . شما اگر ماشین رو 15 دقیقه هم روشن بذارید درجا کار کنه به اندازه ی 5 دقیقه ای که ملایم و دور موتور پایین حرکت کنید گرم نمیشه و موثر نیست
آرش66: 1394/9/409:30:16،
58
21
من پژو پارس 94 دارم و صبح زود حوالی ساعت 5 از خونه می زنم بیرون. چون پارکینگ ندارم و ماشینم داخل حیاط پارک شده، تا سه چهار دقیقه درجا کار نکنه، اصلن درست حرکت نمی کنه.
حمید: 1394/9/410:11:35،
21
28
استپر ماشینت چک کن ببین مشکل نداره
سالار: 1394/9/411:37:48،
39
19
بابا جان همه ماشین ها همینن دیگه...
شما خودت صبح به محض اینکه از خواب بیدار میشی میتونی بری بدویی؟؟؟
استپر رو از کجاش درآورد الله اعلم...
قاسم: 1394/9/421:29:48،
25
23
این موضوع درسته که گاهی تاماشین گرم نشه درست کار نمیکنه امادرجاکارکردن موتورهم مضرات زیادی داره مثلابراید اگه ده دقیقه درجاکارکنه معادل طی کردن یک کیلومتر هست!شمادوست عزیز بهتره وقتی ماشینت رو روشن کردی گاز زیادی هم بهش ندی و با دنده یک و به اصطلاح سرگاز بری تا آمبرآب ماشین بیاد سرجای همیشگی بعد هرچی خواستی گاز بده
میثم: 1394/9/409:31:07،
42
18
به علت تقلبی بودن اکثر روغن های موجود حتی تولید داخل ،درصد کمی از خودروهاکه از طریق شرکت وارد کننده سرویس میشن اونم با شک و تردید به روغن استاندارد دسترسی دارند. ایشون درست میفرمایند که نیازی به گرم کردن نیست ولی نه با موتور پژو که با کوچکترین بی احتیاطی دو سه میلیون خرج رو دستت میزاره.به جرات میشه گفت که اکثر روغنهای اتومات ، اتومات نیستن خیلی راحت میتونین داخل خونه ازمایش کنید.
مجتبی: 1394/9/409:52:18،
27
16
حرف شما تقریبا درسته
علت اینکه میگن در جا ماشین رو گرم نکن برای ابنه که وقتب در جا ماشبن رو گرم میکنید
شما عملا فقط موتور رو گرم میکنید اما در حقیقت تمتم اجزا باید گرم بشوند
مثله واسکازین،بلبرینگ ها ،و و و ،پس این قطعات با اهسته حرکت کردن گرم میشوند
پس بهترین کار اینه که شما بعد از ۲،۳ دقیقه درجا ،حداقل ۲۰۰ متر ،۳۰۰ متر اول رانندگی رو سبک و فقط با دنده یک با دور موتور ۲۵۰۰ طی کنید که نه به موتور فشار بیاد و هم کمک میکنخ به زودنر گرم شدن
كاوس: 1395/10/1209:03:29،
4
5
سلام دوست من
به نظر من پاسخ شما كاملتر از ديگرانه .
پوریا: 1394/9/409:58:57،
31
19
من یه 405 دارم که وقتی اول صبح مخصوصا در سرما انرا روشن
می کنم خدایی صداش با تراکتور فرقی نمی کند چون کل اپارتمان ها
در مجموعه مسکونی صدای انرا می شنوند.!!! تازه خودرو مدل 87
که بهترین زمان تولید ایران خودرو بوده و کیلومتر خودرو هم 70000
است. برای همین بعد از روشن کردن خودرو بعد از چند ثانیه با دنده
یک حرکت می کنم و به تدریج بدون فشار اوردن به موتور به دنده بالا
می رسم. اینجوری هم موتور و هم گیربکس همزمان اماده می شوند.
سالار: 1394/9/411:39:53،
16
31
بهترین زمان تولید ایران خودرو سال 87 بوده؟؟
مردم ما به قرآن توهم برشون داشته...
405 سال 87 میشه لکسوس..
وحید: 1394/9/412:25:56،
20
22
منم یه ۴۰۵ ۸۷ دوگانه دارم سر صب که روشن میکنم صدای زوزه گیربکسش و صدای میل سوپاپش تا سر خیابون میره یه ۳ دقیقه که کار میکنه همه این صداها قطع میشن و به حالت نرمال میرسه...
t: 1394/9/410:26:12،
24
14
یه سوال فنی
وقتی هوا سرده و 206 رو استارت میزنم ،چراغ موتور روشن میشه و بد کار میکنه بعدش ماشینو خاموش میکنم و دوباره استارت میزنم مشکل حل میشه.چرا؟
رضا: 1394/9/412:32:29،
20
23
عزیزم. من خودم 206 دارم. نه فقط واسه 206، بلکه واسه تمام ماشین ها همینطوره. اصلا نگران نباش. چون از کیفیت بنزین هست که نقطه احتراق بالایی داره و با استارت دوم شمع میتونه منفجرش کنه
مکانیک : 1394/9/414:47:52،
16
24
علت باز موندن استپر و عدم تزریق بنزین توسط نازلها و متناسب بادور موتور میباشد، روی خروجی دیاگ مقادیر استپر در لحظه ی پس گاز( وقتی دریچه بسته میشه ولی هنوز دور موتو نورمال نیست) رو چک کن، بالای ۳۰ بود استپر رو عوض کنید، راه دیگه سر گاز گرم کردن موتوره تا استپر کالیبره بشه، ۴۰ تا ۶۰ ثانیه کافی، البته تو ساژم و زیمنس این مقدار جواب میده،
مجتبی: 1394/9/415:19:31،
21
19
بده دریچه گازو تمیز کنن
فیلتر لنزین عوض کن
یه روغن بهتر و رقیق تر بریز مثل 5w30,10w40
مهندس: 1394/9/509:46:21،
17
9
اقا لطفا نظر اشتباه ندید.اولا روغن 5w30یه روغن تمام سنتزی میباشد که قیمت یک گالن ۴لیتری نزدیک ۱۵۰هزارتومنه بعدشا واسه بنز مازراتی میباشد نه واسه پژو ی زمان ناصرالدین شاه
پوريا: 1394/9/410:43:12،
32
16
ماشيناي وطني كه ما سوار ميشيم تكنولوژيشون در حد همون پيكان ٤٩ هست، پس بهتره بشينيم تا گرم شه :))))
دلخور: 1394/9/411:30:58،
24
21
توی مرحله بعدی وام برای خرید خودرو حتما یک چراغ ابی رنگ هم با هاش میدن.نگران نباشید
نیما: 1394/9/411:36:55،
15
13
در پاسخ به "ش"
چگالی مواد هم تغییر می کنه مثلا شما آب رو می ذاری یخ می زنه حجمش زیاد می شه و چگانی (نسبت حجم به وزن) تغییر می کنه

البته قسمت بعدی حرف شما هم کاملا درست هست و چگالی چیزی در مایعات موتور تغییر نمی کنه بلکه گرانروی (سفت شدن) اون افزایش پیدا می کنه
سیاوش: 1394/9/411:56:13،
15
13
روغن20w50 رامادر تیر ماهه اهواز میریزیم چرا بعضیا تو زمستون در تهران هم این روغن رو میریزن
آرمين: 1394/9/411:59:42،
18
13
كار واقعا اشتباهيه مخصوصا تو پاركينگ. فقط باعث آلوده شدن هوا و مصرف بنزين ميشه. من چند ثانيه بعد از استارت با سرعت كم حركت ميكنم. ماشينم هم مال عهد بوق وطني ميباشد اما هيچ مشكلي پيش نيومده.
نکته سنج: 1394/9/412:56:10،
44
14
یک مطلب برای همه
زمستان و بعدها کم کم عادت کنید موقع استارت زدن کلاچ بگیرید
که نیروی باطری فقط صرف بحرکت درآوردن موتور بشه نه اینکه با گیربکس با اون واسکازین سفت باهم بچرخند . وقتی کلاچ می گیری موتور وگیربکس کاملا جدا می شوند . فکر نکنید که وقتی ماشین در وضعیت خلاص هست گیربکس درگیر نیست .از طریق شفت و دنده زیر به موتور وصله و فقط از طریق کلاچ گرفتن کاملا جدا میشه . لطفا اطلاع رسانی کنید .اگر 20میلیون خودرو رعایت کنند چه مبلغ زیادی صرفه جویی میشه و چه تعداد باطری میتونه صادر بشه باور کنید این مطلب را کمتر کسی میدونه . من حدود 25 سال پیش با مردود شدن امتحان فنی گواهینامه پایه یک این را فهمیدم (باشد که ماهم یک کار خوب در تمام عمرمون کرده باشیم))))البته پایه یک هیچوقت هم بکارم نیومد
علی: 1394/9/416:41:35،
16
12
کاملا درست است .
من وقتی گریبکس ماشینم را تعمیر کردم این موضوع را فهمیدم .

یکی دیگر از نامردیهای ایران خودرو اینه که شیارهای روی بعضی چرخ دنده ها را برداشته .درنتیجه درست روانکاری و خنک نمیشن وقتی داغ کرد جام میکنه و..... سودش میره تو جیب ناپاکشون
سامان: 1394/9/500:42:13،
11
9
کاملا صحیح میفرمایید...حتی با همین روش کلاچ گرفتن میشه یک خودرو در هوای سرد با باطری ضعیف رو به راحتی و یا بعد از دو یا سه با استارت زدن کوتاه(جهت روان کردن روغن موتور سرد) روشن کرد.
امین : 1394/9/414:12:09،
21
9
من خودم مدت ها پیش در خصوص گرم کردن خودرو قبل از حرکت یه تحقیق کردم. نتیجه ای که رسیدم این بود که برای ماشین های دنده دستی جدید نیازی به گرم کردن نیست و جز اتلاف بنزین ثمری ندارد. اما برای خودرو های با گیربکس اتوماتیک برخی ها گفته بودند مفید است. چون روغن گیربکس در بسیاری از خودرو های اتوماتیک با دمای موتور تبادل حرارتی از طریق یک سیال مانند اب یا روغن داره! در دفتر چه خودرو هایی که تا حالا من داشتم هم ذکر شده بوده که حداقل 30 ثانیه صبح ها که خودرو سرد است توقف بشه! و اگر خیلی سرد باشه تا یک دقیقه!
محمد: 1394/9/414:53:40،
26
16
بنده دکترای مهندسی مکانیک دارم و با توجه به مطالعات و تحقیقات عرض می کنم:

1-موتور در دمای زیر 15 درجه به حد اقل 1 الی 2 دقیقه گرم کردن در جا نیاز دارد.
2- بعد از حرکت کردن حتی در دمای 40 درجه بالای صفر نیز هرگز نباید قبل از رسیدن موتور به حد اکثر دمای آب، شتابگیری و یا فشار زیاد به آن وارد کرد
3- در صورت فشار زیاد به موتور و رانندگی طولانی با سرعت بالا نیاز است لا اقل دو دقیقه موتور در جا کار کند
امین: 1394/9/417:24:54،
15
9
گرم کرذن موتور زیاد مهم نیست شما اول صبح که ماشینو روشن میکنی باید دنده یک اروم اروم حرکت کنی و به حرکتت ادامه بدی تا گیربکس ماشبن گرم شه و دنده ها راحت جا بره و بهش فشار مضاعف وارد نشه بطبع موتور هم کم کم گرم میشه دیگه
حسین: 1394/9/420:07:52،
17
14
خیلی دوست دارم بفهمم اینا کین که منفی میدن
afy: 1394/9/422:10:51،
11
16
اخه بی سواد چگالی که تغییرنمیکنه ویسکوزیته موادسیال با گرما تغییر میکنه چقدرمابدبختیم که نوشته های این سایت و با خیال راحت و اعتمادکامل میخوندیم
ازاد: 1394/9/521:17:00،
14
15
بابا دولت یه وام 10 ملیونی هم برای تعمیرات این خودروها در نظر بگیره
علی: 1394/9/911:18:55،
13
11
آخه برادر من، مگه مجبوری که میدی یه آدم کم سواد برات مقاله بنویسه. چگالی که با دما تغییر نمیکنه. اون ویسکوزیته است. ای داد

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
نگین خودرو
آیسان پرواز
رزرو هتل
آژانس مسافرتی بهار پرستوها

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
فروشگاه اینترنتی مد و پوشاک دیجی استایل
بازاریاب تجارت فردا
بلیط هواپیما