کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا امروز سه‌شنبه در بازارهای بین‌المللی


کد خبر : ۱۷۴۴۷سه شنبه، ۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵:۳۸۲۳۱۵ بازدید

قیمت طلا، نقره و پلاتین امروز سه شنبه بار دیگر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در ...

قیمت طلا، نقره و پلاتین امروز سه شنبه بار دیگر تحت تاثیر افزایش ارزش دلار آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر قرار گرفته است.

 قیمت جهانی نقره امروز سه شنبه به پایین ترین سطح خود در 6 سال اخیر رسید و قیمت پلاتین نیز در ادامه مسیر نزولی خود به پایین ترین رقم در 7 سال گذشته رسیده است. بر اساس این گزارش انتظارات مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت فلزات گرانبها در بازارهای بین المللی داشته است.

ادامه روند نزولی ذخایر طلا در صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان نیز فشار زیادی را بر قیمت این فلز گرانبها وارد کرده است.

قیمت هر اونس طلا در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با 0.1 درصد افزایش به 1071 دلار رسیده است ولی نتوانسته است از سطح قیمتی 1064 دلاری که هفته گذشته ثبت شد چندان فاصله بگیرد. این رقم پایین ترین قیمت طلا از فوریه 2010 میلادی بوده است.

قیمت هر اونس نقره نیز با 0.4 درصد کاهش روبرو شده است. قیمت نقره روز گذشته نیز به کمتر از 13.86 دلار رسید که این پایین ترین قیمت از اوت 2009 میلادی بوده است. قیمت هر اونس پلاتین نیز به کمتر از 835 دلار رسیده که این رقم نیز پایین ترین سطح از دسامبر 2008 میلادی بوده است.

رونالد لیونگ تحلیلگر ارشد بازار طلا در این باره گفت: سفته بازان بر این باورند که فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره را در نشست ماه آینده افزایش خواهد داد بنابر این تمایل کمی برای خرید طلا در شرایط کنونی وجود دارد.

ارزش دلار آمریکا به بالاترین سطح در 8 ماه اخیر رسیده است. جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو تاکید کرده است که سیاستگذاران فدرال رزرو به احتمال زیاد در نشست دسامبر نرخ بهره را افزایش می دهند. آمارهای مربوط به اشتغال و تورم این احتمال را تقویت کرده است که فدرال رزرونرخ بهره را افزایش خواهد داد.

لیونگ افزود: تقاضای فیزیکی موجب حمایت از قیمت طلا شده ولی نمی تواند مانع از افت شدید قیمت شود. به نظر می رسد خریداران در بازارهای آسیایی منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا هستند. ولی تقاضای سرمایه گذاری برای طلا به شدت کاهش یافته است.

گزارش سایت طلا می افزاید، میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز به کمتر از 655 تن رسیده است که این پایین ترین رقم از سپتامبر 2008 میلادی است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها