کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

قیمت طلای جهانی در مسیر نزولی قرار گرفت


کد خبر : ۱۷۴۱۳دوشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲:۰۶۱۸۰۴ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه همچنان نزدیک به پایین ترین سطح خود در 6 سال اخیر تثبیت شده که علت اصلی این ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه همچنان نزدیک به پایین ترین سطح خود در 6 سال اخیر تثبیت شده که علت اصلی این مساله تقویت ارزش دلار آمریکا و گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست دسامبر بوده است.

 بسیاری از کارشناسان اقتصادی و تحلیلگران بازارهای بین المللی بر این باورند که بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا موجب خواهد شد تا فدرال رزرو در نشست دسامبر برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش دهد. بر اساس این گزارش افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند موجب تقویت ارزش دلار شده و در نهایت به ضرر قیمت طلا تمام شود.

قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی امروز دوشنبه با 0.7 درصد کاهش به کمتر از 1070 دلار رسیده است. قیمت طلا در 13 روز از 16 روز مبادلاتی ماه جاری با کاهش همراه شده است. قیمت طلا هفته گذشته نیز برای لحظاتی به کمتر از 1064 دلار رسید که این پایین ترین رقم از فوریه 2010 میلادی به شمار می رود.

به نظر می رسد گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره آمریکا در کوتاه مدت مهمترین عامل موثر بر روند نوسانات قیمت طلا خواهد بود. اظهار نظرهای مقام های ارشد فدرال رزرو نیز به این مساله دامن زده است.

بارناباس گان تحلیلگر ارشد بانک او سی بی سی در این باره تاکید کرد: با شکسته شدن سطح حمایتی 1080 دلاری احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا در شرایط کنونی وجود دارد و همه نگاه ها متوجه نشست فدرال رزرو در ماه دسامبر است.

وی در ادامه افزود: پیش بینی ما این است که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به کمتر از 1050 دلار خواهد رسید.

به نظر می رسد در صورت افزایش نرخ بهره آمریکا، میزان ذخایر طلای صندوق های بزرگ سرمایه گذاری جهان نیز با کاهش بیشتری روبرو خواهد شد.

برپایه گزارش سایت طلا، میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر روز جمعه به 0.18 درصد کاهش به کمتر از 660 تن رسید که این پایین ترین رقم از سپتامبر 2008 میلادی به شمار می رود.

جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو تاکید کرد: احتمال زیادی برای افزایش نرخ بهره در نشست دسامبر وجود دارد چرا که آمارهای اقتصادی آمریکا ناامید کننده نبوده است.

ویلیام دادلی رئیس فدرال رزرو نیویورک نیز تاکید کرد: فدرال رزرو آمریکا باید هر چه زودتر نرخ بهره را افزایش دهد و این مساله را به تاخیر نیندازد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها