کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
دهکده ساحلی الیت
آژانش مسافرتی الی گشت
زیرپوش ضد عرق
کانال تلگرام ایران جیب

خروج 300 هزار مشتری از بازار خودرو

کدخبر:۱۷۴۰۶دوشنبه، ۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸:۴۷۹۱۹۰ بازدید

در روزهایی که تزریق تسهیلات 25 میلیون تومانی دولت توانسته زندگی را به «جاده مخصوص» بازگرداند و جانی تازه به خطوط تولید خودروسازان ...
خروج 300 هزار مشتری از بازار خودرو

در روزهایی که تزریق تسهیلات 25 میلیون تومانی دولت توانسته زندگی را به «جاده مخصوص» بازگرداند و جانی تازه به خطوط تولید خودروسازان بدمد، هنوز هم بسیاری از مشتریان، نمی‌خواهند به بازار خودرو کشور قدم بگذارند و این موضوع، نگرانی‌هایی جدی را در مورد آینده این بازار به‌وجود آورده است.

در حال حاضر دو هفته از پرداخت تسهیلات خودرو می‌گذرد، تسهیلاتی که به واسطه آن، بخش کوچکی از مشتریان توانستند با ودیعه‌ای نسبتا کم، صاحب خودرو شوند. طبق اعلام خودروسازان و بانک مرکزی، 110 هزار نفر از مشتریانی که در طرح فروش اقساطی شرکت کرده‌اند، پرونده شان تکمیل و طی هفته‌های آتی، خودرو ثبت‌نامی خود را دریافت خواهند کرد. با توجه به این آمار، مشخص می‌شود که از ظرفیت حدودا دو میلیون نفری بازار خودرو ایران در سال، کمتر از 6 درصد مشتریان توانسته‌اند در قالب فروش تسهیلاتی، به این بازار برگردند. از سوی دیگر اگر نگاهی به روند تولید خودرو طی سال گذشته و امسال بیندازیم، متوجه می‌شویم چند صد هزار نفر از مشتریان بازار خودرو کشور آب رفته و آنها به دلایل مختلف، میل یا توان خرید خودروهای تولید داخل را ندارند.سال گذشته، نزدیک به یک میلیون و 200 هزار دستگاه انواع خودرو در کشور به تولید رسید، حال آنکه طبق پیش‌بینی‌ها امسال در خوش‌بینانه‌ترین حالت، این رقم به 900 هزار دستگاه می‌رسد و این یعنی حداقل 300 هزار مشتری از بازار خودرو خارج می‌شوند.

به گزارش دنیای‌اقتصاد، خروج این تعداد مشتری از بازار خودرو کشور،پیام تلخی به‌دنبال دارد و آن، افزایش نارضایتی از کیفیت و قیمت و خدمات پس از فروش خودروها و همچنین بالا رفتن درجه ناتوانی مالی آنها است. در واقع، این حداقل 300 هزار نفری که از بازار خودرو خروج کرده‌اند یا مشکل مالی دارند، یا از کیفیت و قیمت و خدمات پس از فروش راضی نیستند یا می‌خواهند آنقدر منتظر بمانند تا قیمت‌ها شکسته و همچنین محصولات با کیفیت و ارزان خارجی روانه کشور شوند. در این شرایط، کارشناسان در حال حاضر مشتریان بازار خودرو کشور را به سه گروه تقسیم می‌کنند، گروه‌هایی که تقریبا شباهتی به هم نداشته و دلایل شان برای نخریدن خودرو، متفاوت از یکدیگر است. بر این اساس، دسته اول را «بی‌پول‌ها»، دسته دوم را «شاکیان و منتقدان» و دسته سوم را نیز «منتظران» تشکیل می‌دهند. به باور کارشناسان، خودروسازان اگر می‌خواهند مشتریان را به بازار برگردانند، باید ضمن بررسی دقیق دلایل هر کدام از این گروه‌ها مبنی بر نخریدن خودرو، ابزارها و مشوق‌های لازم را در اختیارشان قرار داده و آنها را به‌تدریج با بازار خودرو کشور آشتی دهند.


دسته اول و درد نقدینگی

اما ببینیم هر کدام از این سه دسته، دقیقا چه مشکلی با بازار خودرو کشور دارند و با چه راهکارهایی می‌توان آنها را به خرید خودرو ترغیب کرد. ابتدا از دسته بی‌پول‌ها شروع کنیم، همان‌ها که دلیل اصلی شان برای نخریدن خودرو، کمبود یا نبود نقدینگی لازم است. این دسته در واقع به دلیل بالا رفتن قیمت خودرو طی سه سال گذشته و همچنین کاهش قدرت خریدشان، نقدینگی لازم برای خرید حتی ارزان‌ترین خودروهای داخلی را نیز نداشته یا باید به انحای مختلف،تامین نقدینگی کند یا به‌دنبال وام و تسهیلات بگردد. در این شرایط، تنها راه برگرداندن این دسته از مشتریان به بازار خودرو، تامین نقدینگی برای آنهاست، چه آنکه اتفاقا فروش اقساطی خودرو نیز ثابت کرد خیلی‌ها اگر توان مالی لازم را داشته باشند، در خرید خودرو تعلل نخواهند نکرد و حتی برای آن، صف نیز خواهند کشید.

با این حساب، کارشناسان معتقدند راه بازگرداندن مشتریان بی‌پول به بازار خودرو، رابطه مستقیم با شرایط فروش خودروها دارد، به نحوی که ارائه مشوق‌ها و محرک‌های خرید، می‌تواند تضمینی باشد برای وفادار ماندن آنها به بازار. هرچند این دسته از مشتریان نیز به نوبه خود از کیفیت و قیمت و خدمات پس از فروش خودروها گله داشته و خواستار تغییر رفتار خودروسازان در این موارد هستند، اما در نهایت اگر به اصطلاح پول دستشان باشد، همین خودروهای فعلی را نیز خریداری خواهند کرد، چه آنکه هر کدام شان دلایل خاص خود را برای این کار دارند. در این شرایط، کارشناسان تاکید می‌کنند که بهتر است خودروسازان بخشی از تمرکز خود را روی این بخش از مشتریان گذاشته و با در نظر گرفتن مواردی مانند فروش اعتباری و ارائه تخفیف، آنها را با بازار خودرو کشور آشتی دهند. به اعتقاد کارشناسان، فعال تر کردن شرکت‌های لیزینگ وابسته به خودروسازان، راهکاری بسیار مناسب برای تضمین حضور مشتریان در بازار خودرو است، چه آنکه در حال حاضر بسیاری از آنها (مشتریان دسته اول) منتظر در نظر گرفتن تسهیلاتی جدید برای خرید خودرو هستند و از آنجاکه بعید به نظر می‌رسد دولت طرحی دوباره را به این زودی‌ها اجرا کند، این کار بر گردن خودروسازها افتاده است. به‌عبارت بهتر، فروش اعتباری به خصوص در قالب لیزینگ، گزینه بسیار مناسبی برای راضی نگه داشتن مشتریان دسته اول به شمار می‌رود و به نظر می‌رسد خودروسازان بهتر است خود به فکر این راهکار بوده و دیگر چندان روی دولت حساب باز نکنند.


دسته دوم کیفیت می‌خواهد

به سراغ مشتریان دسته دوم بازار خودرو کشور برویم، مشتریانی که اگرچه نقدینگی لازم برای خرید خودروهای داخلی را دارند، اما از کیفیت این خودروها به شدت شاکی بوده و با خود عهد بسته‌اند تا سطح کیفی افزایش پیدا نکند، قدم به بازار نگذارند. در واقع این شاکیان، معتقدند اگر خودرو نخرند، شرکت‌های خودروساز مجبور خواهند شد کیفیت محصولات خود افزایش دهند و اگر این اتفاق رخ بدهد، آنها مشکلی با بازگشت به بازار نخواهند داشت. شاکیان خودروسازی آنقدر نسبت به بحث کیفیت حساس شده‌اند که حتی حاضرند برای سطح کیفی بهتر، قیمت بالاتری نیز بپردازند، منتها به شرطی که تغییرات کیفی ملموس باشد. طبق گزارشی که شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران منتشر کرده، در حال حاضر بيش از 51 درصد از مشتريان كل صنعت خودرو، از وضعيت مونتاژ بدنه خودروهای داخلی ناراضی هستند و این نارضایتی، خود را بیشتر در مواردی مانند فواصل بين قطعات و همچنين نحوه باز و بسته شدن درب‌ها نشان می‌دهد. به گفته کارشناسان شرکت بازرسی، ریشه این ایرادها را باید در فرسودگي قالب‌ها و همچنین محصولاتی که عمر بالاي 11 سال دارند، جست‌وجو کرد، اما دیگر مورد مهم نارضایتی مشتریان از خودروهای داخلی، ميزان مصرف سوخت است که به اعتقاد کارشناسان شرکت بازرسی، از دو عامل سرچشمه می‌گیرد.

عامل اول، راندمان موتورهاي مورد استفاده در كشور است كه به دلیل فاصله فاحش با موتورهای روز دنیا، مصرف سوخت بیشتری را به خودروها تحمیل می‌کنند. عامل دوم نیز نبود یک تعریف جامع و کامل از «مصرف بهینه سوخت» است که بخشی از توقعات فعلی مشتریان و نارضایتی آنها نسبت به مصرف بالای سوخت خودروهای داخلی را شامل می‌شود. در نهایت طبق آنچه که کارشناسان می‌گویند، مسائلی مانند عمر بالاي محصولات داخلي، تكنولوژي قديمي و همچنين فرسودگي تجهيزات، سبب پایین ماندن سطح کیفی خودروهای داخلی و به تبع آن، افزایش نارضایتی مشتریان و قهر بخشی از آنها با بازار خودرو شده است. با این شرایط، بازگرداندن این دسته از مشتریان به بازار خودرو، تنها از راه افزایش کیفیت مقدور است و خودروسازان چاره‌ای جز به روز کردن خطوط تولید، طراحی پلت‌فرم‌ها و محصولات جدید و همچنین بالا بردن تا حد امکان کیفیت خودروهای فعلی (با وجود قدیمی بودن‌شان)، ندارند. اگر مشتریان منتقد کیفیت، با بازار خودرو آشتی کنند، سرمایه‌ای بزرگ برای بازار خودرو خواهند بود؛ زیرا خودروسازان می‌توانند سال‌های سال روی آنها حساب کنند، البته به شرط تداوم افزایش کیفیت.


پاسخ مثبت به خواسته‌های منتظران

اما سری هم به سومین دسته مشتریان بازار خودرو کشور بزنیم و ببینیم دلیل پشت کردن آنها به خودروهای داخلی چیست. دسته سوم را به‌نوعی باید دسته «منتظران» نامید، چه آنکه بخشی از آنها به انتظار افت شدید قیمت خودروهای داخلی نشسته‌اند و بخشی دیگر منتظرند تا خودروهای ارزان و با کیفیت خارجی روانه کشور شده و آنها را خریداری کنند. در این بین، منتظران کاهش قیمت بر این باورند که اگر بر نخریدن خودرو اصرار بورزند، شرکت‌های خودروساز مجبور به کاهش قیمت محصولات خود خواهند شد. بر این اساس، آنها منتظرند تا خودروسازان از قیمت محصولات خود کم کرده و در نتیجه در بهترین زمان ممکن اقدام به خرید خودرو کنند. هرچند خودروسازان بارها تاکید کرده‌اند قصدی برای پایین آوردن قیمت محصولات خود ندارند، اما به اعتقاد برخی کارشناسان، برای بازگرداندن آنها (مشتریان منتظر)، بهتر است شرکت‌های خودروساز تغییرات قیمتی در سبد محصولات شان ایجاد کنند. به گفته آنها، یکی از راهکارها این است که از قیمت خودروهای پر سود کاسته و به قیمت خودروهای کم سود (تا حدی بسیار کم البته) اضافه و از این راه، تعادل قیمتی در سبد محصولات به‌وجود آورد.

اگر این اتفاق رخ بدهد، می‌توان ضمن احترام به خواسته مشتریان در انتظار کاهش قیمت، به بازگشت بخشی از آنها به بازار امیدوار بود. اما بخشی دیگر از مشتریان دسته منتظران را آنهایی تشکیل می‌دهند که به شدت در انتظار ورود خودروهای ارزان و با کیفیت خارجی به کشور هستند. این انتظار درست پس از اعلام توافق هسته‌ای ژنو میان ایران و کشورهای 1+5 به‌وجود آمد و خیلی‌ها را نسبت به ورود خودروهای خوب خارجی به کشور امیدوار کرد، خودروهایی که هم کیفیت بالایی دارند و هم قیمتی مناسب و ظاهری زیبا و قابل تحمل. این انتظار را البته خودروسازان خود به‌وجود آوردند، چه آنکه پس از پیشرفت مذاکرات هسته‌ای (به خصوص پس از توافق وین)، از حضور بزرگان خودروسازی جهان در ایران خبر داده و عملا بخشی از مشتریان شان را پراکنده کردند.

به اعتقاد کارشناسان، این دسته از مشتریان تا زمانی که خودروهای خارجی وارد کشور نشوند، به بازار بر نخواهند گشت و بنابراین خودروسازان بهتر است با درک نیاز آنها، خواسته هایشان را در قراردادهای آتی خود با خودروسازان دنیا لحاظ کنند. به‌عبارت بهتر، از همین حالا که «منتظران» مشخص کرده‌اند انتظارشان از خودروهای آینده بازار کشور (همان‌ها که قرار است در قالب شراکت با خودروسازان دنیا تولید و عرضه شوند)، چیست، بهتر است ریز خواسته‌های آنها مورد ارزیابی قرار گرفته و حداقل به صورت کلی در بندهای قراردادهای آتی با امثال پژو و فولکس واگن و فیات و...خود را نشان دهد. کارشناسان بر این باورند که اگر این قراردادها و شراکت‌ها نتوانند نیاز مشتریان منتظر داخلی را برآورده کنند، ممکن است آنها باز هم به بازار خودرو بازنگشته و کماکان در حالت انتظار بمانند. بر این اساس، مشتریان انتظار دارند در قراردادهای آتی با خودروسازان خارجی، مسائلی مانند قیمت مناسب، کیفیت قابل قبول و خدمات پس از فروش درخور، لحاظ شده و میهمانان آینده بازار خودرو کشور، محصولاتی با کیفیت، نسبتا ارزان و دارای خدمات گسترده باشند و این یعنی آشتی بخش قابل توجهی از مشتریان با بازار.

همراه مکانیک



دیدگاه ها

مهدی: 1394/9/209:42:41،
641
40
ثبت نام خودرو با تسهیلات 25 تومنی سیلی به شرافت انسانی بود
جهان: 1394/9/210:07:50،
187
25
مسئله خودرو اينقدر مهم نيست.بايد كاهش قيمت و بالا بردن كيفيت چاشني كار بشه تا بازار راه بيوفته. مسكن خيلي واجب تره كه توي ركود داره دست و پا ميزنه
11: 1394/9/210:10:52،
215
11
ما اول باید خودمونو تحریم میکردیم بعد میرفتیم سراغ خودروسازا
سعید: 1394/9/210:24:30،
110
13
کاملا موافقم
رضا: 1394/9/210:33:13،
130
16
خود کرده را تدبیر نیست.
تاد: 1394/9/210:34:49،
166
14
تحریم ادامه داره و مشتریان دیگر پول گزاف برای خودرو قدیمی و بی کیفیت نمیدهند.

اونایی هم که رفتن با وام خریدن بزودی با توجه به هزینه گزاف تعمیرات ماشیناشون و بازپرداخت اقساط با سود هنگفت پشیمون میشن.
لولو: 1394/9/210:37:42،
99
15
ایرانجیب بدشنیدی!!!ما تحریم کردیم تا هم کیفیت بره بالا هم قیمتها نصف شود!!!خواب دیدیدخیر باشه. اگه اندکی قیمتها بیشتر بشه تحریم ها شدت بیشتری به خودمیگیره!!!
رضا: 1394/9/210:50:15،
23
208
شما تشریف ببر اروپا زندگی کن تا از این سیلی ها نخوری !!!
پاسخ به رضا: 1394/9/211:05:07،
134
16
اقا رضا تو چی کاره هستی که برای یک ایرانی محل زندگی تعیین میکنی وکیل وصی مردمی
تحریمهای اجباری !: 1394/9/211:21:12،
19
85
دسته ی اول رو نوشته درد نقدینگی !
همون تحریم از زور بی پولیه خودمونه دیگه
وقتی پول نداری چاره ای نداری جز اینکه تحریم کنی !!

ههههه
رضا: 1394/9/211:36:33،
66
15
اسپورتیج 2014 رو بخدا 133 خریدم...120 هم مشتری باشه میدم.80 تومن نقد میگیرم بقیش رو هم 4 تا 10 تومن.سود هم نمیکشم روش.
مهم: 1394/9/211:38:33،
54
9
اگه 2 زار هم پول مونده بود که تو بازار خرید و فروش بشه همش رفت واسه ایران خودرو و سایپا....
دیگه واسه رونق بازار هیچ پولی نمونده.
@-@: 1394/9/213:03:11،
47
11
همه دنیا فهمید خودرو ساز نفهمید


پلات فرم سمند و پراید و پژو خیلی وقت است در ایران مرده است


امیر جون: 1394/9/209:47:24،
298
25
خودروسازان بی لیاقت ما محکوم به شکست هستند!
اون 125 هزار خائن هم محکوم به پشیمانی هستند!
aliiii: 1394/9/209:48:29،
195
23
من اعتقادی به اخرت ندارم ولی امیدوارم باشه تا ببینم سر بعضیها چه بلایی واقعا میاد
مملکت باحال: 1394/9/209:49:52،
193
16
موج جدید تحریم در انتظار فرغونسازان...

این زرنگایی که همیشه میدون میرن اول صف اقلیتی بودن که قابل پیش بینی هم بود

ولی قدرت دست کمپین میلیونی تحریمه

از کمپین بیشتر خواهید شنید
پوريا: 1394/9/209:50:37،
127
13
با اين وام 25 ميليوني با سود 16% فرهنگ خريد خودرو تغيير كرد و ديگر خريد نقدي در دستور كار خريداران نخواهد اومد ضمن اينكه كيفيت خودرو ها هم بايد بهتر شود.
هنوز خريد نقدي تحريمه و بانك مركزي بايد تا آخر حمايت از خودروساز بره!
11: 1394/9/209:52:01،
78
17
کیفیت! قیمت مناسب! خه خه خه شوخی میکنی اینجا ایرانه
واقعیت: 1394/9/211:05:27،
26
7
واقعن همینه .فقط دنبال سودن .کیفیتو توو محصولات خارجی شنیدم و دیدم
حمید: 1394/9/209:52:16،
19
78
ایزانجیب خواهشا با این پیاما دیگه مردمو مسخره نکن.اولش که میگفتید راکده.حالا هم که فروش خوب شدمیگید آینده نگران کننده هست.آینده هم دوباره بلدن با مردم چکار کنن.
مسلمان: 1394/9/209:54:01،
108
15
ركوددربازارخودرو عميقتروبيشترخواهدشدزيرا: 1-بنزين آزادشد 2-قيمت خودروها خيلي بالاميباشدواين ماشينها اينقدر ارزش ندارند 3-ماشينهابيكيفيت هستندخصوصاساخت داخل 4-مهمترازهمه تحريم خريد خودرو مهمترين دليل حالا كه قيمت بنزين آزادشده قيمت وكيفيت خودروهانيز بايدبه قيمت جهاني آنهاباشد
پاسخ به مسلمان: 1394/9/210:53:08،
17
84
تحلیل شما صحیح نیست چون:
1- بنزین که خیلی وقت است به قول شما آزاد شده عده ای خاص بنزین 700 داشتند ...
2- قیمت ها هم حدود 2 سال اسن ثابت مانده و افزایشی نداشتند ( هر چند به زودی کمی افزایش خواهند یافت)
3- کیفیت خودرو ها هم کما فی سابق هیچ تغییری نکرده ...
4- تحریم هم که معلوم شد از زور بی پولی بود...
بازار خودرو تکان خواهد خورد :
1- خودروی صفر به شدت نایاب خواهد شد. تعدادی هم که از قبل در نمایشگاهها بوده فروخته شده و دلالان هم با توجه به رکود ماههای قبل خودرویی در انبار ندارند که به بازار بیاورند.
2- با توجه به خرید چند ده هزار نفری اخیر ، آن عده هم که خودرو بهشان نرسیده برای خرید خودروی صفر اقدام خواهند کرد.
3- خودرو سازان فروش نقدی را متوقف میکنند چون باید به تعهدات قبل عمل کنند.
4- نزدیک شدن به شب عید هم تقاضای بازار را بیشتر میکند
تحلیل فضایی: 1394/9/212:20:59،
32
11
دوست عزیز چرا خودروی صفر نایاب میشه؟؟؟؟؟؟
دقیقا دلیل این موضوع رو میشه بگید؟؟؟؟؟
یعنی تا 1 سال دیگه ایرانخودرو و سایپا بعد از این طرح ماشین تولید نمیکنن و میرن خونه میخوابن و این پول ها رو خرج میکنن؟؟؟؟؟؟؟؟
اینجا هر چقدر هم که تو سر و کله هم بزنیم تا وقتی که نرفتی تو بازار متوجه نمیشی.قیمت هایی که تو سایت ها داری میبینی رو برو با قولنامه هایی که میشه یه مقایسه بکن.تو یه ماشین 100 میلیونی حداقل 10 تا 15 تومن کمتره.چون پول نیست.این تقاضا هستش که بازار رو مشخص میکنه نه عرضه.شما شب تا صبح تولید کن.کسی نباشه بخره میخوای چیکار کنی؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ به تحلیل فضایی: 1394/9/215:06:09،
15
12
چرا فکر می کنید کسی نیست که خودرو بخره؟
در بد ترین شرایط تولید ایران خودرو از روزی 2000 دستگاه به روزی 900 دستگاه رسید و برای تمام این 900 دستگاه تعهد تحویل داشت
همیشه مشتری وجود داره گاهی کمتر و گاهی بیشتر
با حرفت موافقم باید بری بیرون تا ببینی چه خبره و چه جوری خودروی صفر فروخته میشه ...
اون خودرویی که 10 تا 15 میلیون ارزونتر فروخته می شه کارکرده است نه خودروی صفر هیچ کس خودروی صفر ارزونتر نمی فروشه بغیر از دلالهای خودرو
هادی: 1394/9/210:00:52،
46
8
اول و آخرش محکومند به شکست.
دولت هم با دادن تسهیلات چهرش پیش من خراب شد.
امیدوارم کارهایی از دست که مغایر با افکار مردم هست رو انجام نده دیگه.
sam: 1394/9/210:10:05،
34
10
پراید در کشور عراق 900 دلار فروخته میشه ، شرکت های ایرانی با استفاده از یارانه دولتی و پول ملت ایران خودرو تولید میکنن بعد محصولشون رو با قیمت های خیلی خیلی نازلتر از داخل کشور به اجنبی ها میفروشن ، و بعد منتش رو روی دوش مردم میزارن ، واقعا ننگ به این اقتصاد و تفکر مونتاژ کاران داخلی
شاهین: 1394/9/210:13:14،
47
9
همیشه میخواین یه کشوری تاثیر ایجاد کنید قشر فقیر رو هدف قرار بده

راحت خریده میشن
راحت تحریک میشن
راحت میشه به عنوان ابزار ازشون استفاده کرد
راحت گمراه میشن

و با یک وام دیدین قشر فقیر بصورت زامبی وار همه ور شدن به همین پراید و 405 که براش تا روز قبلش جوک میساختن
تا زمانی که فقر هستن ایرانی جماعت رشد نمیکنه و برای همینه نمیذارن اقتصاد مملکت رشد کنه و وضعیت مالی مردم بهتر بشه
ذره بین: 1394/9/210:14:20،
14
28
از این مقاله این جور برداشت می شه که 300 هزار تقاضای خرید داریم بدون اینکه خودرویی داشته باشیم که البته صحیح هم هست
با نزدیک شدن به ماههای پایانی سال تقاضا بیشتر هم می شود
سایت ایران خودرو را چک کنید فروش نقدی برای خودرو های گروه پژو و تندر ای دو موجود نیست...
مسعود: 1394/9/213:59:37،
20
7
مقاله رو نخواندی...اگه تا دو ساله دیگه هم خودروی جدید نیاد یا کیفیت بشدت بالا نره و قیمت متناسب نشه مطمین باش گروه دوم و سوم اقدام به خرید نخواهند کرد...بنابر این قطعا اگر همه چیز این صنعت در اینده نزدیک متحول نشه قطعا سال 95 متاسفانه سال برشکستگی این صنعت خواهد بود ....شک نکن
آرمين: 1394/9/210:17:16،
17
9
كاري نداره كه. راهكارهاي هميشگي :
به دسته اول ميگوييم اوضاع بهتر نميشود بريد پول جور كنيد!
به دسته دوم ميگوييم هميني كه هست. ايران خودرو، سايپا. يكيش رو انتخاب كن
به دسته سوم هم ميگوييم هرگز خودرو خوب وارد ايران نخواهد شد و اگر هم بشه به قيمت ٣ برابر، پس بيخودي اميدوار نباشيد.
در كل همينه كه هست.
مسعود: 1394/9/214:03:34،
17
6
دقت کردی برای هر دیگی سوپاپ می گذارند....به این خاطره که اونایی که زود پز بی سوپاپ ساختن خیلی زود زودپزشون ترکید و مردند
تحریم: 1394/9/210:17:21،
29
7
دسته چهارم کسانی هستند که جان یا سلامتی عزیزانشان را با محصولات این اشغال سازها از دست داده اند وفقط نابودی این کلاه بردارتن را خواهنند. توبه گرگ فقط مرگه
ali: 1394/9/210:19:40،
22
9
این قسمت خودرو های کم سود و پرسودش خیلی جالبه!!!!!
دقیقا میتونین بگین که کدوم ماشین کم سود و کدوم ماشین
پر سوده؟؟؟؟!!!! پراید 5 تومانی رو به 20 تومان میدن دست مردم
پژو 7-8 تومانی رو میدن 30-40 تومان خودرو کم سود کجا بود برادر من !!!!!!!
یه حرفی بزنید با منطق جور در بیاد
بهزاد تحریم: 1394/9/210:20:30،
25
8
به هر حال مردم از آگاهی بیشتری نسبت به گذشته برخوردارن. شرایط موجود رو درک و سپس حلاجی میکنن. از حق و حقوقشون آگاهن. خودشونو با مردم کشورهایی مقایسه میکنن که تو بهترین شرایط زندگی به سر میبرن ولی از کمترین ثروت های خدادادی بهره مندند. تو این شرایط آیا واقعاً این حق مردم ایرانه که اینجوری بهشون توهین بشه؟ سرمایه های ایران مگه ارث پدریه یه سری آدمای خاصه که براش تصمیم بگیرن کی چقد داشته باشه، کی نداشته باشه؟ همه ی آحاد این مرز و بوم باید منتفع بشن.
آرش: 1394/9/210:32:20،
46
9
ماشين بي كيفيت مصرف بنزين بالا و مدل قديمي انگيزه اي براي خريد باقي نميگذارد
امیر: 1394/9/211:24:22،
36
7
بنده و امثال بنده پول زحمت کشیده را بابت خودروهای عصر یخبندان
که ناایمن و پرمصرف و در یک کلام بی کیفیت هستند را هزینه نخواهیم کرد.!!
حقیقت: 1394/9/215:44:03،
11
19
مگه اصلا پولی هم داری ؟
ماهان: 1394/9/211:26:27،
18
16
اگه پرداخت وام ادامه داشت اون 300 هزار نفر هم میخریدند....
مجیدج: 1394/9/214:10:52،
17
5
نوش جان تان خالامونده تادعوای چکهای برگشتی و ماشینهای خراب و کتک کاری تونماینگی فروش وپس ازفروش لگن فروشان تابوت سازبا مردم فاقدفهم وشعوراقتصادی وحافظه تاریخی !؟ ننگتان باد حالابعدازین وام وفروش بقولی 110هزارلگن ب،ا1400هزاربقیه تولید فرغون یامونتاژقطعه چینی وداخلی بی کیفیت چه ...میخواهیدبکنید؟
دولت وزارت راه ووزارت کشوروپلیس، امنیت جاده ها، جان مردم ، آلودگی هواوعصبی شدن وسربه عصیان زدن مردم و...چه خواهدشد چه میکنید؟
شعارهایتان افقهایتان دروغ وراست های نمایندگان >>>>رانت خواری؟؟؟
کدام جهنم اینهمه انواع خلاف وزجرو نادرستی وعذاب داردچکارمیکنید؟ بادنیاوآخرت تان عجب ملقمه ای عجب ملعبه ای ...عجب جنگل مولایی!
شهروند: 1394/9/217:57:19،
14
7
نه جانم ] چنین نیست که فکر میکنید؛ خیلی ها با اینکه می توانستند نخریدند!!!!!!!!!!1 آنهایی هم که خریدن؛ در واقع به طمع وام 25در دام افتادند.......
واقع بین: 1394/9/216:19:58،
12
7
سونامی خانه‌نشینی۴۰میلیونی ایرانی/۶۷۶هزارنفر دیگر هم غیرفعال شدند
مهر نیوز دوشنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۴


حالا هی کمپین کمپین کنید این چند نفرم که موندن بیکار شن بشینن تو خونه . بعد با پول نفت ماشین وارد کنید. ماشالا به غیرت ایرانیتون
حسین: 1394/9/217:22:49،
17
6
بابا کدوم 110 هزار نقر؟؟!!
کی دیده ؟
اینا کی راست گفتن که حالا آماراشون راست باشه ؟
بابا گول نخورید اینا همش سیاه بازیه اینا اینقدر ثبت نام نداشتن الکی دارن چو میدن که مقامت مردم رو بشکنن و وقتی تونستن بشکنن شک نکنید گردنتان را خواهد شکست....!!!
شهروند: 1394/9/217:46:34،
13
6
خودروسازها در ایران از یک تفکر سنتی که نتیجه مدیریت دولتی است رنج میبرند آنهم این است که در ظاهر دم از مشتری مداری و جلب رضایت مشتری میزنند ولی آنچه در عمل انجام میدهند بی احترامی به مشتری و قرار گرفتن در موضع تحکم و تهدید است و تحمل هیچ گونه انتقادی را ندارند.نتیجه این کار در بلند مدت نابودی صنعت خودرو است.همچنانکه آثار تحلیل رفتن صنعت خودرو هم اکنون نیز آشکار شده است.همه اینها ناشی از حمایت بدون تفکر دولت است.چیزی مثل دوستی خاله خرسه!
احسان: 1394/9/219:00:38،
15
7
در جواب رضا که گفته شما برو اروپا زندگی کن که سیلی نخوری، باید بگم، اگر اروپا و در واقع مردمش این شرایط رو دارن فقط به واسطه لیاقتشونه به خاطر اینه که پول بابت جنس بنجل نمیدن؛ با دادن یه وام و شرایط خاص پاشون نمیلرزه. به خاطر اینکه به خاطر منافع خودشون با هم متحد هستن و در نتیجه از محصولاتی استفاده میکنن که لیاقتش رو دارن. ولی تو مغز ما فرو کردن که اینجا ایرانه همینه که هست و متاسفانه ملت هم قبول کردن.
Saeed: 1394/9/219:38:24،
13
6
امروز رفتم یه میراژ گرفتم 59
لطفا اگه خوب گرفتم مثبت بدین و اگه بد گرفتم منفی.
با ذکر دلیل باشه ممنون میشم.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا
دیجی استایل