کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

امیدواری فعالان اقتصادی اروپا به گسترش همکاری با ایران


کد خبر : ۱۷۳۶۵شنبه، ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴:۳۳۱۴۳۰ بازدید

همایش دو روزه همکاری‌های اقتصادی ایران و اروپا در فرانکفورت آلمان برگزار شد. مدیر گروه مالکی در گفتگویی از خوش‌بینی فعالان اقتصادی ...

همایش دو روزه همکاری‌های اقتصادی ایران و اروپا در فرانکفورت آلمان برگزار شد. مدیر گروه مالکی در گفتگویی از خوش‌بینی فعالان اقتصادی اروپا به گسترش همکاری‌ با ایران می‌گوید.
 

pyh97iukdjsos7udlv1.jpg


همایش دو روزه روابط اقتصادی ایران و اروپا چهارشنبه و پنج‌شنبه (18 و 19 نوامبر/ 27 و 28 آبان) در شهر فرانکفورت آلمان برگزار شد. این همایش به همت گروه مالکی، یک موسسه مشاوره مالی مستقر در فراکفورت و شرکت مشاوره اقتصادی فونیکس و با حمایت سفارت جمهوری اسلامی برگزار شد.

دکتر نادر مالکی، موسس و مدیر گروه مالکی در مورد هدف از برگزاری این همایش دو روزه گفت: «آلمان و ایران همواره روابط اقتصادی خوبی داشته‌اند و در واقع می‌توان گفت که آلمان بهترین شریک تجاری ایران در اروپا به شمار می‌رود. برای ما مهم است که پیش از برداشته شدن تحریم‌ها گام‌های ضروری برای گسترش همکاری‌ها برداشته شود.»

او در ادامه افزود: «در مورد این همایش دو روزه هم باید بگویم که هدف ما نخست برنامه‌ریزی برای یک کنفرانس یک روزه بود اما به دلیل استقبال زیاد ما زمان آن را به دو روز افزایش دادیم.»همایش دو روزه روابط اقتصادی ایران و اروپا سومین همایش گروه مالکی از سال گذشته تا کنون است. این موسسه مشاوره مالی نوامبر ۲۰۱۴ و مه ۲۰۱۵ نیز نشست‌هایی با حضور فعالان اقتصادی اروپا برای گسترش همکاری‌های اقتصادی با ایران برگزار کرده بود.

نادر مالکی در ادامه تأکید کرد که گروه مالکی در پی گسترش همکاری‌های اقتصادی تمامی کشورهای اروپایی با ایران است: «نشست بعدی ما در تهران آخر ماه فوریه یا اول ماه مارس خواهد بود که به زودی تاریخ دقیق آن روشن می‌‌شود. ما علاوه بر سفارت آلمان در تهران با سفارت‌های ایتالیا، بلژیک و هلند نیز در تماس هستیم و در صددیم فعالان اقتصادی تمام اروپا در این کنفرانس تهران حضور داشته باشند.»

            niwuhify5ahf4nmgpzl1.jpg

                                           دکتر نادر مالکی، مدیر گروه مالکی

مدیر گروه مالکی افزود که فعالان اقتصادی در مورد گسترش همکاری‌های خود با ایران خوش‌‌بین هستند. او حضور نمایندگان تمامی بانک‌های بزرگ آلمان در همایش دو روزه روابط اقتصادی ایران و اروپا را مثبت ارزیابی کرد. شماری مقامات بلندپایه دولت حسن روحانی از جمله معاون وزیر اقتصاد، قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل و رئیس‌بانک مرکزی ایران نیز در همایش دو روزه شرکت داشتند.

"اصلاح نظام بانکی ایران" برای تشویق سرمایه‌گذاری

ولی‌الله سیف، رئیس بانک مرکزی ایران در این همایش بر تمرکز بانک مرکزی ایران به بازگشت نظام بانکی این کشور به بازارهای مالی جهانی تأکید کرد. به نقل از خبرگزاری مهر او در این همایش گفت: «در این زمینه، به همکاری میان بانک های ایرانی و اروپایی توجهی ویژه خواهد شد.»او در ادامه افزود که ایران قصد دارد پس از تعلیق تحریم‌ها همکاری‌های بانکی خود را در سطح بین‌المللی گسترش دهد. سیف افزود: «باور داریم که تنها روابط کوتاه مدت میان ایران و شرکای بین‌المللی سودمند نخواهد بود و داشتن یک چشم‌انداز بلندمدت برای سرمایه‌گذاری در بخش بانکی ایران ضروری است.»

رئیس بانک مرکزی ایران از علاقمندی شرکت‌های بین‌المللی به سرمایه‌گذاری در ایران خبر داد و تصریح کرد که بانک مرکزی خود را متعهد به پشتیبانی از سرمایه‌گذاران می‌داند.
او در این مورد افزود: «سرمایه گذاران خارجی فعلا می‌توانند ۱۰۰ درصد از سهام بانک‌ها در مناطق آزاد و ۴۰ درصد از سهام بانک‌ها در دیگر مناطق ایران را در تملک داشته باشند و ایران قصد دارد همکاری برای تاسیس بانک‌های مشترک و فرامرزی را افزایش دهد.»رئیس‌بانک مرکزی ایران پیش‌بینی کرد که با اجرای برنامه‌ای پنج ساله، اقتصاد ایران توان رشد سالانه هشت درصد را خواهد داشت.او با اشاره به کاهش تورم در ایران از ۴۰ درصد به ۱۳ درصد افزود: «دولت متعهد به سیاست‌های مالی و پولی منظم‌تر و شفاف‌تر است تا به رشد اقتصاد و کنترل تورم کمک شود.»

راه دشوار پیش‌ روی سرمایه‌گذاران خارجی

خوش‌بینی رئیس‌ بانک مرکز ایران به علاقمندی سرمایه‌گذاران خارجی به بازار ایران در حالی است که ورنر شولتسکه، مدیر برنامه‌ریزی‌های مشترک اقتصادی با ایران به انجام رسیدن معامله‌های مهم با ایران را دشوار و نیازمند خلاقیت می‌داند.

ورنر شولتسکه سه هفته پیش به روزنامه روزنامه آلمانی "فرانکفورتر آلگماینه" گفته بود، با توجه به خوش‌بینی‌های موجود تا امضای قراردادهای بزرگ میان شرکت‌های آلمانی با طرف‌های ایرانی راه دراز و دشواری پیش رو است.رئیس پیشین هیئت مدیره انجمن خاورمیانه و خاور نزدیک اعتقاد دارد، تا زمانی که منبع تأمین مالی پروژه‌های جدید مشخص نشود، امیدواری نسبت به بستن قراردادهای بزرگ و سریع توهمی بیش نخواهد بود.

او می‌افزاید در حال حاضر ایران منابع مالی لازم را در اختیار ندارد و بانک‌های غربی نیز آماده مشارکت در پروژه‌های این کشور نیستند. به گفته‌ی شولتسکه برای ارسال کالا و تجهیزات آلمانی به ایران دو طرف باید تا زمان مشخص شدن تکلیف منبع تأمین مالی پروژه‌ها تحمل داشته باشند.با این حال فعالان اقتصادی آلمان مایل به افزایش همکاری‌های خود با ایران هستند. اتحادیه اقتصادی ایالت بایرن حتی یک دفتر در تهران تأسیس کرده است. اتحادیه اقتصادی بایرن قرار است در آینده در کنار فعالیت‌های اقتصادی در تهران، خدمات آموزشی شغلی نیز به متقاضیان ارائه دهد.

به نوشته وبسایت رادیو بایرن، در عرض ده سال گذشته همکاری‌های تنگاتنگی در زمینه تبادل دانشجو میان ایران با دانشگاه وورتسبورگ وجود داشته که این همکاری‌ها قرار است در آینده گسترش یابند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها